Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maximus79

Citaat van: Symtom op december 19, 2016, 18:23:17
Net mijn Oppo aangesloten.
UHD disk van X-Men Apocalypse speelt netjes af, al lijkt het op sommige stukken wat minder vloeiend te lopen.
Helaas is het afspelen van .mkv bestanden een ramp.
RAW MKV speelt helemaal niet.
Overige mkv 50/70 gb sommige wel sommige niet....
Echter qua beeld kwaliteit niets beter dan de Hi Media die ik al heb staan.
Sommige mkv bestanden wel geluid geen beeld.

Morgen heb ik de hele dag om verder ge testen.
Tot nu toe matig over de Oppo. Echter is dit nu vooral gevoels matig omdat het niet meteen zo werkt / het effect had wat ik er van had verwacht zo uit de doos.
Er is op dit moment een probleem met 24hz, dit moet zijn 23,976. Word veel over gesproken op het avsforum.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Citaat van: maximus79 op december 19, 2016, 18:32:33
Er is op dit moment een probleem met 24hz, dit moet zijn 23,976. Word veel over gesproken op het avsforum.
Je zou toch denken dat Oppo genoeg know-How in huis heeft om deze SIMPELE missers niet te laten optreden in hun machines  ???
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Symtom

Citaat van: TopGun2010 op december 19, 2016, 18:29:41
Ik hoor graag meer symtom, als de mediafunctie niet goed werkt heeft een Oppo voor mij geen nut.

Mkv afgespeeld middels externe hdd USB 3.0 trouwens.

Ga hem morgen uitgebreid testen daarop.( media functie )
Met verschillende films en extensies.

Tevens een aantal uhd disks bekijken. Plus films in 3D en dit dan vergelijken met een standaard 3D blu-ray speler. En met 3D films via een USB hdd.

Ik weet dat de Oppo als basis geen media speler is.
Maar hoopte er toch meer uit te halen dan alleen een UHD disk speler a 900 euro.

Anders kan ik voor het geld beter een losse Pana UB900 kopen icm de Hi media.
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

baltar

Tov van de Oppo zou de Pana een perfect goedkoper alternatief zijn behalve dat ...de Pana geen Dolby Vision ondersteund en de Oppo (binnen enkele maanden wel). Natuurlijk is het nog maar de vraag of DV doorbreekt maar je wilt toch graag futureproof zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Symtom

Ja precies ! Dat was een van de redenen. Dat ik voor d Oppo ben gegaan. Incl de goede support van Oppo. En de klasse cd speler.

Ik moet ook eerst alles goed testen voor ik objectief een oordeel kan maken.

Wellicht verwacht ik ook gewoon te veel van het uhd gebeuren.

Betrapte er mezelf op de afgelopen vrijdag in de bioscoop bij Roque One het beeld in de bios gewoon slechter was als thuis. Dat was wel even gek  ;D
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

DVDmartinDVD

Zijn er nou meer problemen met gedownloade films, of geldt dat ook voor het origineel?



Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

papaleo

#381
Citaat van: Symtom op december 19, 2016, 18:58:22

Maar hoopte er toch meer uit te halen dan alleen een UHD disk speler a 900 euro.

Anders kan ik voor het geld beter een losse Pana UB900 kopen icm de Hi media.

Ik heb ook altijd een Oppo hier op de plank gehad,had nu bewust voor de UB900 gekozen en geen seconde spijt van gehad,zelfs als mediplayer staat deze zijn mannetje....,niet dat ik deze daar voor gebruik want daar heb ik een nVidia Shield voor wat ik de meest complete mp vind op dit moment.
Buiten de op dit moment aanwezige problemen met de Oppo denk ik niet dat als deze tzt verdwenen zijn dat de PQ beter zal zijn en zal gaan worden dan de PQ van de Panasonic UB900 mocht dat uiteindelijk wel het geval zijn dan zal ik waarschijnlijk ook weer de overstap naar (de opvolger van) de Oppo 203 gaan maken.
Goed, als DV hoog bij je in het vaandel staat kan ik me wel voorstellen dat je (op dit moment) voor een Oppo gaat/ging...en zo als je zelf al opmerkte,ik denk zelf dat DV het niet gaat worden in 4K/UHD (HDR) land.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hully

Citaat van: papaleo op december 19, 2016, 21:35:00
Ik heb ook altijd een Oppo hier op de plank gehad,had nu bewust voor de UB900 gekozen en geen seconde spijt van gehad,zelfs als mediplayer staat deze zijn mannetje....,niet dat ik deze daar voor gebruik want daar heb ik een nVidia Shield voor wat ik de meest complete mp vind op dit moment.
Buiten de op dit moment aanwezige problemen met de Oppo denk ik niet dat als deze tzt verdwenen zijn dat de PQ beter zal zijn en zal gaan worden dan de PQ van de Panasonic UB900 mocht dat uiteindelijk wel het geval zijn dan zal ik waarschijnlijk ook weer de overstap naar (de opvolger van) de Oppo 203 gaan maken.
Goed, als DV hoog bij je in het vaandel staat kan ik me wel voorstellen dat je (op dit moment) voor een Oppo gaat/ging...en zo als je zelf al opmerkte,ik denk zelf dat DV het niet gaat worden in 4K/UHD (HDR) land.

zijn er uberhaupt speelfilms met DV op de markt of komen die er an?

Symtom

#383
Op de site van Dolby staan heel wat dolby vision releases. ( Cinema )
Maar van de films van 2015/2016 heb ik er nog geen gezien op disk welke dolby vision heeft.

https://www.dolby.com/us/en/cinema/theatrical-releases.html

Bericht van Giles Baker /
Giles Baker, SVP @Dolby, Dolby Vision 4K BD discs are  expected 1st half 2017.

Doe maar meteen met DTS:X dan  :pompom:
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

master30

Citaat van: Symtom op december 20, 2016, 08:26:24
Op de site van Dolby staan heel wat dolby vision releases. ( Cinema )
Maar van de films van 2015/2016 heb ik er nog geen gezien op disk welke dolby vision heeft.

https://www.dolby.com/us/en/cinema/theatrical-releases.html

In 2015 had ik er zelfs nog nooit van gehoord  O0
Maar zijn dus wel titels met Dolby Vision somewhere.....
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

hully

ja als je dat lijstje bekijkt, dan zie je bijv. star wars episode VII in DV   :)   dat lijkt me wel wat zeg!

Symtom

Meer mensen hier die met 4K last hebben van ruis ?
Dan bedoel ik met name op de achtergrond....
Sommige stukken zijn kraak helder. Met name iets wat op de voorgrond afspeelt.
Ligt dit aan de opname bv 2K geschoten en gemasterd naar 4K ?

Ik dacht eerst dat het aan het feit lag dat ik de 4K films afspeelde via USB met een mediaspeler.

Maar nu met de Oppo met een fysieke disk en dezelfde film ( in dit geval als voorbeeld X-men ) exact hetzelfde beeld. Maar ook met die ruis....
Ik had gehoopt dat het aan het afspelen lag met de mediaspeler. Helaas zelfde beeld op de Oppo.

The Revenant via USB en mediaspeler is trouwens wel weer erg goed, misschien ligt het dus toch aan hoe de film in oorsprong is opgenomen?

Verder speelt de Oppo via USB .mkv af in 4K en HDR echter pakt hij lang niet alles films helaas.
Geen idee waar dat aan ligt. Niet aan het formaat dat heb ik uitgesloten.
.iso speelt die niet af ( was mij bekend maar toch even geprobeerd )
.m2ts wel

Fysieke blu-ray disks in 3D geen verschil in beeld kwaliteit als via USB met mediaspeler.

Voor mij dus een twijfel of de Oppo gaat blijven, de redenzou zijn Dolby Vision ondersteuning.
Alleen waar blijven de uhd films met Dolby Vision.....
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

papaleo

#387
Bedoel je 'film grain' of is het echt ruis?
En zie je dit op 'normale' kijkafstand of loop je naar je weergever en sta je met je neus er boven op,en zie je het dan pas?
Ik heb de 4K/uhd disc van x-man (Days of future past) en deze is niet de top wbt de pq maar ziet er over het algemeen toch wel rete-strak uit,met wat meer of minder film grain.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Symtom

Citaat van: papaleo op december 20, 2016, 11:23:08
Bedoel je 'film grain' of is het echt ruis?
En zie je dit op 'normale' kijkafstand of loop je naar je weergever en sta je met je neus er boven op,en zie je het dan pas?
Ik heb de 4K/uhd disc van x-man (Days of future past) en deze is niet de top wbt de pq maar ziet er over het algemeen toch wel rete-strak uit,met wat meer of minder film grain.


Het gaat inderdaad om Grain dat is de juiste benaming.
En dan bij de 4K UHD X-men Apocalypse maar ook bv Deadpool etc.
Alleen bij the Revenant zie ik het nauwelijks.
Daardoor lijkt het mee meer een ding van hoe de film is geschoten....
Alleen omdat 4K zo scherp is valt het misschien meer op.
Gewoon vanaf de bank kijkend naar de tv zichtbaar.
Bij 3D bv totaal geen last van.


B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

master30

Citaat van: Symtom op december 20, 2016, 11:57:05

Het gaat inderdaad om Grain dat is de juiste benaming.
En dan bij de 4K UHD X-men Apocalypse maar ook bv Deadpool etc.
Alleen bij the Revenant zie ik het nauwelijks.
Daardoor lijkt het mee meer een ding van hoe de film is geschoten....
Alleen omdat 4K zo scherp is valt het misschien meer op.
Gewoon vanaf de bank kijkend naar de tv zichtbaar.
Bij 3D bv totaal geen last van.

Dat had ik ook in het begin, je verwacht een retestrak beeld en vergeet dat de grain erin kan horen, dan zit je weer te denken wat heb ik nu weer niet goed staan of gedaan.
Maar let eens goed op details en omgeving, die zijn echt wel heel mooi in 4K, denk dat je ook moet wennen aan wat je erbij hebt gekregen aan verbetering.
Bij Madmax had ik ook dat grain gevoel, ik heb ook the Martian gezien, die was wel heel strak. Een rip van 4k total recall ook erg strak
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

sleeg023

Citaat van: Symtom op december 20, 2016, 11:57:05

Het gaat inderdaad om Grain dat is de juiste benaming.
En dan bij de 4K UHD X-men Apocalypse maar ook bv Deadpool etc.
Alleen bij the Revenant zie ik het nauwelijks.
Daardoor lijkt het mee meer een ding van hoe de film is geschoten....
Alleen omdat 4K zo scherp is valt het misschien meer op.
Gewoon vanaf de bank kijkend naar de tv zichtbaar.
Bij 3D bv totaal geen last van.

Zou je eens willen testen als je een mediaplayer aansluit op de HDMI IN en dan kijken of alle MKV's worden afgespeeld?
Ik snap dat eigenlijk dubbel op is maar dan kun je wel gebruik maken van de video processor van de OPPO. en het geluid kan dan via HDMI audio only naar de receiver (mijn receiver is geen 4K) beeld gaat dan via de HDMI main naar de tv. hiermee zou er ook DTS-HD en HD Master naar de receiver moeten gaan voor geluid.
alvast bedankt voor het testen!

maximus79

Citaat van: Symtom op december 20, 2016, 11:57:05

Het gaat inderdaad om Grain dat is de juiste benaming.
En dan bij de 4K UHD X-men Apocalypse maar ook bv Deadpool etc.
Alleen bij the Revenant zie ik het nauwelijks.
Daardoor lijkt het mee meer een ding van hoe de film is geschoten....
Alleen omdat 4K zo scherp is valt het misschien meer op.
Gewoon vanaf de bank kijkend naar de tv zichtbaar.
Bij 3D bv totaal geen last van.
Gebruik je veel verscherping op je weergever? Dat kan filmgrain nog al versterken.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Symtom

Citaat van: maximus79 op december 20, 2016, 12:42:38
Gebruik je veel verscherping op je weergever? Dat kan filmgrain nog al versterken.

Ik heb een LGOLEDE6V als je dat bedoeld met weergever?
Verscherping staat daarvan op 0.
Maar ik kan wel eens kijken bij HDR films volgens mij zet de LG onder de HDR beeldinstellingen de scherpte omhoog.
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Symtom

Citaat van: sleeg023 op december 20, 2016, 12:32:40
Zou je eens willen testen als je een mediaplayer aansluit op de HDMI IN en dan kijken of alle MKV's worden afgespeeld?
Ik snap dat eigenlijk dubbel op is maar dan kun je wel gebruik maken van de video processor van de OPPO. en het geluid kan dan via HDMI audio only naar de receiver (mijn receiver is geen 4K) beeld gaat dan via de HDMI main naar de tv. hiermee zou er ook DTS-HD en HD Master naar de receiver moeten gaan voor geluid.
alvast bedankt voor het testen!

Met alle plezier, maar hoe doe ik dat?
HDMI van mediaspeler naar HDMI in van Oppo ok.
Maar dan...
Mkv films staan op een externe hdd.
Deze hang ik dan aan de mediaspeler?
Hoe krijg ik het dan zo dat ik ze via de Oppo kan afspelen?
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

master30

Denk dat ie bedoeld, de ingang op de oppo selecteren en dan met je mediaplayer afspelen en kijken of alles 1 op 1 via de oppo wordt door gegeven
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RonG

#396
Dat ga ik straks ook eens testen, neem aan dat wanneer je op de oppo de HDMI IN selecteerd je het menu van de Dune te zien krijgt m.i.

Uit de handleiding,

The HDMI IN port on the rear of the player allows for the connection of native 4K content from
external sources such as a streaming set top box, cable/satellite boxes, game consoles,
computers and even other Blu-ray and UHD players. The incoming signal is processed by the
player and output to your connected devices, allowing you to take advantage of the player's built in audio and video processing capabilities.

Use the INPUT button on the OPPO remote to select HDMI IN from the input menu.


Symtom

#397
Aha ! Input knop, toch maar eens de handleiding lezen !!  :laugh:

Ik ga het testen in iedergeval !
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

sleeg023

Citaat van: Symtom op december 20, 2016, 15:59:56
Aha ! Input knop, toch maar eens de handleiding lezen !!  :laugh:

Ik ga het testen in iedergeval !
Yep dat bedoel ik, en als je dan beide HDMI outputs gebruikt(1 voor tv en de ander voor audio naar je receiver) komt er dan ook TRUE HD en HD-Master op je receiver?
beeld moet dan perfect zijn aangezien die via de OPPO rechtreeks naar je tv gaat, van de audio ben ik daar niet zo zeker van dat die alles doorgeven.
Hoop van wel.

bigbro

sorry dat ik inbreek maar ik heb een paar vraagjes. Ik heb een BDP-83S en een Oled 65ef950v. Sinds ik de Oled heb valt me op dat blurays minder mooi lijken. Waarschijnlijk komt dit omdat de Oled erg goed is.

vraag: ga ik veel verschil zien in bluray(geen uhd) wanneer ik de 203 aanschaf, maw is de beeldkwaiteit van de 203 veel beter dan de 83s?
nog een vraag: Ik begrijp dat de huidige uhd blurays die op de markt zijn vaak in normaal hd zijn opgenomen. Mijn tv moet alles upscalen naar uhd. Wat is dan nog het verschil. Waarom zou ik een geupscalde uhd bluray kopen als de opname van oorsprong in gewoon hd is?

hoor graag van jullie.