Mark Levinson 383

Gestart door DA BoSS, maart 4, 2006, 18:19:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op maart  6, 2006, 15:07:11
Klopt.

Is wel errug handig...
1 Importeur en geen dealers...
Waar wachten ze toch op?
Ik als pervent Plinius fan ben wel benieuwd naar andere componenten...

Enne Daboss? Plinius is veel muziekaler dan een ML ;). Je moet alleen de goeie combi van componenten kunnen kiezen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

eric_audio

Citaat van: DA BoSS op maart  4, 2006, 21:24:55
Eerst nog even kennismaken met Lavardin van FrenkB ;D


Lijkt me een goed plan. Ik heb de 383 ooit uitgebreid beluisterd (en vergeleken met een Spectral DMA-100S eindversterker). In mijn herinnering: een technisch perfecte versterker, maar erg analytisch en te weinig betrokken. Hoewel ik ze nooit rechtstreeks vergeleken heb, kan ik wel zeggen dat ik Lavardin veel mooier vind (minder analyse, meer muziek). Alleen, hij kan niet alle luidsprekers echt goed aansturen (de mijne bijvoorbeeld niet echt goed).
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

R

Had nog wat foto's in een mapje.

R

en de achterkant.

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

Ja idd. blijft echt een van de mooiere apparaten die er zijn (om te zien dan). Luisteren weet ik niet.

planeet

Heb nog voor de keuze gestaan, ofwel een ML383 ofwel de MC6900.
Het is uiteindelijk de McIntosh geworden.

In ieder geval is de ML383 een zeer mooi toestel.

DA BoSS

de MC6900 is dan ook geen misselijk bakkie geloof ik..... :o.....maar waarom is de ML383 uiteindelijk afgevallen?
Ik ben erg benieuwd hoe je tot je keuze bent gekomen, en op welke speakers....
O0

En voor de liefhebber nog een klein plaatje van de MC6900:
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

Volgens mij draait planeet met SF's ik dacht cremona auditors en met kimber bekabeling.

planeet

ruben heeft het volledig juist !!

waarom geen ML ... tja ...

1. uitstraling van de Mcintosh had iets (je bent er voor of tegen)
2. klank van de MC vond ik minder analytisch dan de ML, het muzikale kwam beter tot zijn recht bij de MC


DA BoSS

Beiden bedankt!

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, dat musikale-analytische verschil wat je ervoer.
Ach op beiden valt iig niks af te dingen qua kwaliteit , smaak moet op dit niveau bijna wel de doorslag geven 8)
Je uiteindelijk keuze zal ook wel een beetje afhangen van je muziek voorkeur (klassiekliefhebber toevallig?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

planeet

Ben geen klassiek liefhebber.
Persoonlijk vind ik de combinatie McIntosh - SF Cremona Auditor - Kimber toch instaat om meerdere genres goed weer te geven.
Ik luister naar R&B, Jazz/Blues, Pop, Rock, Electro/Techno ... maw er is geen lijn in te brengen  ;D

De MC heeft een zeer goede controle over de SF, veel reserve en dat maakt het geluid zo soepel en transparant.
Ondanks de kleine afmetingen van de SF zijn ze in staat voor een goede basweergave.
Eenmaal dat er muziek uitkomt heb je ook niet de idee dat de speakers zo klein zijn.

Ook een pluspunt van de MC tovd ML, bij een laag geluidsnivo is er voldoende dynamiek aanwezig en hoor je de verschillende instrumenten nog los van elkaar.
Je hebt niet snel het gevoel dat het geluidsnivo hard staat, muziek blijft zacht klinken ... enkel merk je het als je tegen uw partner/bezoeker iets wil zeggen  ;)

DA BoSS

#62
Citaat van: planeet op maart  7, 2006, 16:44:18
Ik luister naar R&B, Jazz/Blues, Pop, Rock, Electro/Techno ... maw er is geen lijn in te brengen  ;D

Same here... ;D
Bedankt voor je review, klinkt erg  8) hoor!
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...