Dit is leuk om te zien ;) DVHS

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 20, 2023, 09:55:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Ken je deze nog ;)

Hij slaat de spijker op de kop. Soms is mastering belangrijker dan resolutie.


Geldt voor meer dingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DustinV

Geen Linus meer voor mij na al dat recente gedoe. Los daarvan was DVHS wel heel gaaf. Eerste stap naar HD video geloof ik. Bijna een geïmporteerd destijds.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DustinV

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 20, 2023, 11:05:48Wat heeft Linus gedaan ?

Die is druk bezig zijn eigen bedrijf de grond in te boren. Onder andere recent een prototype koelblok geveild zonder toestemming nadat ie het had afgebrand terwijl die het op het verkeerde product had geïnstalleerd. Zo nog meer voorbeelden. Nu ook klachten over sexuele intimidatie. Verziekte bedrijfscultuur. Etc. Etc.

https://tweakers.net/nieuws/212670/linus-tech-tips-stopt-na-kritiek-een-week-lang-met-het-maken-van-videos.html

https://reddit.com/r/BORUpdates/s/pOQgNXe9HJ

J.A.F._Doorhof

#4
Had dat niet mee gekregen, nu kijk ik ook niet zo vaak naar Linus en meestal alleen voor de aparte videos.

Waar gewerkt worden worden fouten gemaakt, het is wat anders als je die niet wil toegeven.
Dat de werkdruk hoog is weet je als je bij dat soort bedrijven werkt, dus opmerkingen over EX werknemers zou ik met een korrel zout nemen, het is makkelijk scoren namelijk om over aanrakingen te beginnen, is dat een klop op de schouder (doe ik ook) of een klap op de kont (hoort absoluut niet).

Vond Linus altijd erg leuk om te kijken gedurende de lockdowns, het is jammer als ze ten onder gaan.
Maar folie laten zitten op een muis is natuurlijk wel heel erg dom, haal dan de video offline en maak een nieuwe met de vermelding van "hey let op, het gebeurde zelfs ons maar ... er zit folie op de muis" zal niemand boos om worden.

Te snel groeien is ook een probleem zullen we maar zeggen, hopen dat ze ervan leren en het beter doen, ze zijn namelijk wel erg goed bezig qua productie en uitleg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DustinV

Dit gaat heel wat verder.

"I was asked about my sexual history, my boyfriends sexual history, "how I liked to fuck".

I was told that certain issues were "sexual tension" and I should just "take the co-worker out on a coffee date to ease it out""

J.A.F._Doorhof

Als het waar is heel erg en schandalig
Maar al te vaak gehoord waar achteraf het toch volledig anders was.

Ik trek daar geen conclusies meer op tenzij het op papier staat. Dit word nu zoveel gebruikt als stok om te slaan dat het mijn inziens eerst goed onderzocht moet worden.

Nogmaals als het waar is is het schandalig
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DustinV

Hier een stukje goede journalistiek. Pas na deze video kwam er een verklaring vanuit LMG.

https://youtu.be/FGW3TPytTjc

J.A.F._Doorhof

#8
Beetje aparte reacties van Linus zelf inderdaad. Hij weet dat hij fouten maakt. Zeg dat dan. Mensen hebben daar best wel begrip voor. Maar liegen... Nee

Dit soort dingen zoals in de video lijken me voor zichzelf spreken en moet verbeterd worden. Helemaal met hun publiek.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Citaat van: DustinV op augustus 20, 2023, 10:05:19Geen Linus meer voor mij na al dat recente gedoe. Los daarvan was DVHS wel heel gaaf. Eerste stap naar HD video geloof ik. Bijna een geïmporteerd destijds.

Nee Hi-Vision was daarvoor nog, Sony Japan had complete line-up  CRT TV, CRT projector, Videorecorder, camera(?). System 1250 waren volgens mij geen consumentenrecorders/spelers voor, wel D(2)MAC satelliet ontvangers en CRT TVs

pietnoeck

heb hier nog D-VHS staan.Iemand interesse ?

roland p

Citaat van: pietnoeck op augustus 21, 2023, 20:28:51heb hier nog D-VHS staan.Iemand interesse ?
Wat heb je zoal staan dan?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

PascalP

Mooi platform, al is het alleen om True Lies en the Abyss in de best mogelijke kwaliteit te kijken :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pietnoeck


vik

Mooie tijden herleven!  :colgate:

Ik heb zelf een Philips VR 20D ooit splinternieuw gekocht bij de RAF in Amsterdam. Ik kocht dit kastje van Datavideo en kopieerde dvd via mijn Pioneer DV 525 naar D-VHS en de kwaliteit was voor die tijd ongelooflijk mooi.

Als je ziet wat ze nu tegenwoordig kosten dan ga je stuk. Alles uit die periode stijgt in waarde. Ik heb ook nog een Sony EV-S9000E hi8 recorder en wil tzt wat video8 plus VHS tapes gaan digitaliseren.





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Gaaf een JVC. Maar dan heb je een converter nodig denk ik? Als mij het goed herinner is die hier in Europa nooit uitgebracht?

Citaat van: pietnoeck op augustus 22, 2023, 22:22:37een HM-DH30000U
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

N1v3K


vik

De doorgerookte versie is btw niet mijn eigen unit maar een foto geleend van het internet.

Deze zit vol met nicotine aanslag zo lijkt het bah.  :-X

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

modde239

Citaat van: vik op augustus 23, 2023, 08:57:51Mooie tijden herleven!  :colgate:

Ik heb zelf een Philips VR 20D ooit splinternieuw gekocht bij de RAF in Amsterdam. Ik kocht dit kastje van Datavideo en kopieerde dvd via mijn Pioneer DV 525 naar D-VHS en de kwaliteit was voor die tijd ongelooflijk mooi.

Als je ziet wat ze nu tegenwoordig kosten dan ga je stuk. Alles uit die periode stijgt in waarde. Ik heb ook nog een Sony EV-S9000E hi8 recorder en wil tzt wat video8 plus VHS tapes gaan digitaliseren.







Goede oude tijd heb in het verleden 5 jaar bij RAF gewerkt...kocht toen van alles S-VHS, Hi8 enz,....kon toen al het nieuwe thuis uitproberen  :D

pietnoeck

Citaat van: vik op augustus 23, 2023, 08:59:06Gaaf een JVC. Maar dan heb je een converter nodig denk ik? Als mij het goed herinner is die hier in Europa nooit uitgebracht?

Inderdaad, met convertor en engelse stekker