rel quake 150 gromt naar de baas

Gestart door Pjotrovic, januari 23, 2024, 06:54:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotrovic

lieve mensen, deze heerlijke sub heeft een brom, bij verschillende versterkers en met verschillende kabels.

Iemand een idee hie ik dit kan aanvliegen? is oud beestje, laat m liever nog niet inslapen het baasje is gehecht ook al komt ie uit t marktplaatsasiel, we hebben een goede band opgebouwd. dank alvast
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

chansig

Jossie een pm sturen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

clicquot

Was de brom er plots of is die er altijd al geweest? Kan natuurlijk dat er een issue is met de sub.

Voor wat het waard is: Heb me zo eens suf gezocht naar een "aardlus" zodra ik een Nvidia shield introduceerde in de setup. Ook in de woonkamer zat ik met het probleem van een brom in de sub.

De moeite waard om na te gaan; even je Marantz AV aarden via de "phono ground". 75 Ohm coax kabel rond het schroefje van die ground. Dan aan het andere uiteinde een stekker voor het stopcontact, waar je dus enkel die coax op aansluit aan de aardingspin van de stekker. Dan stekker in stopcontact bij de AV... weg brom.
BTW, een gewoon stukje speakerkabel ofzo hielp niet om de brom volledig weg te krijgen - daarom de afgeschermde coax. Lijkt vreemd maar dat is wat hier hielp. Is maar een suggestie. Veel geluk!

pameijer

#3
Ik heb het opgelost met een DC filter, deze. Maar is natuurlijk afhankelijk van het probleem. Je zou ook eerst goedkoop een cheaterplug kunnen proberen, waarmee je de sub van de aarde afhaalt. Heb je onlangs nieuwe apparatuur in je huis gekregen? En komt de brom uit de driver of uit de ampplate?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

jossie

Is hij stil als je de cinch/high level kabel loshaalt? Ook met volume bijna open?
Omni !