Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

Mooie HTPC. Mooie kast ook  :thumbs-up:

Welke software/applicaties/OS heb je erop draaien?

W.Otter

Citaat van: Raymond187 op september 14, 2015, 12:06:42
Mooie HTPC. Mooie kast ook  :thumbs-up:

Welke software/applicaties/OS heb je erop draaien?

thnx  :thumbs-up:

ik gebruik windows 10 met Kodi (XBMC) supersnel met die SSD!

ik heb alleen een probleempje met mijn twee hardeschijven die er in  zitten die worden zo'n 55 graden (bij intensief gebruik) :blink: dat moet toch echt wel onder de 45 gaan.

het is niet echt nodig om ze er in te hebben maar ik heb ook geen andere plek voor ze, dan moet ik een 4 bay NAS aanschaffen  :tounge2: maarja, ben ik weer een aantal bezig om alles opnieuw te downloaden etc.

keuzes, keuzes, keuzes...

nog tips voor die harde schijven iemand?
extra koeling gaat niet &  ze liggen niet op elkaar
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Nadeel van een kleine kast is de airflow. Daarom is cable management wel belangrijk. Die groene HDDs zijn toch maar 5400 rpm? Best warm dan 55gr.

Wat is de temp. als je 1 HDD eruit haalt?

45 gr vind ik zelfs nog hoog. In me NAS is DL en uitpakken tegelijk 35gr. max.






W.Otter

ja precies, volgens mij zijn het 5400 rpm schijven ja.
ik zit al even te kijken of ik er een koeler tussen kan plakken en dan even kijken wat voor effect dat heeft.
ik zal er eens een HDD uithalen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Ik zou dan toch echt voor een NAS gaan hoor, laat die maar werken en ratelen in de meterkast.
Als je veel series kijkt/download een mooie synology met Sabnzbd en sickbeard.

Kun je gelijk alles mooi in de Synology RAID zetten, dan heb je geen problemen mocht er een schijf in de soep draaien en kan je ook al je muziek, foto's e.d. storen ;)

Niet dat ik je op kosten wil jagen hoor :tounge:

W.Otter

punt is dat als ik een grotere nas aanschaf ik niet in raid ga draaien daar ik liever veel ruimte heb dan veilige bestanden. tevens moet ik al mijn huidige schijven ook formatteren aangezien mijn huidige nas SHR draait. tevens zijn de kosten daarvan ook even niet te overzien  :D

ik heb nu een flinterdunne/fluisterstille HDD koeler gekocht en ga eens kijken wat die doet, voor een tientje kan ik mij geen buil vallen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Zit wat in, succes met je HDD koeler en 10tje is idd geen geld.
Anders hang je de schijven los in je tv meubel :angel:

Witalik

Maakt het veel uit dan als die schijven 55 graden worden ? Ze Mogen 60 graden worden volgens de specs.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

W.Otter

Citaat van: kanariepiet op september 14, 2015, 16:25:54
Zit wat in, succes met je HDD koeler en 10tje is idd geen geld.
Anders hang je de schijven los in je tv meubel :angel:

zo is het, beetje knutselen vind ik ook wel leuk dus eerst dit maar eens proberen.
ik had die 60mm fan nog over die standaard in de kast zat, die heb ik even bij de HDD's gelegd en dat scheelt al 8 graden. dus twee 10mm fans gesandwiched tussen de HDD's zal het verschil wel maken. volgens de specs past het net niet maar daar komt een dremel en wat nieuwe schroefgaten wel van pas  :coffee:

ik houdt jullie op de hoogte!

Citaat van: Witalik op september 14, 2015, 16:41:06
Maakt het veel uit dan als die schijven 55 graden worden ? Ze Mogen 60 graden worden volgens de specs.

ik vind het niet echt prettig dat de schijven die temperatuur bereiken eerlijk gezegd..

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Witalik

Hoe warm werden ze in je NAS ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

W.Otter

Citaat van: Witalik op september 14, 2015, 18:43:34
Hoe warm werden ze in je NAS ?

correctie: worden.

ik heb 4x 2tb waarvan twee in de NAS en twee in de HTPC.
de NAS schijven zijn 29 en 36 graden.

tussen 3 en 5 komen de pakketjes dus dan zal ik daarna mijn bevindingen even posten!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

papaleo

Mooie (kast+ingrediënten) HTPC.  :worship:
Heb jaren met de gedachte gelopen om ooit ook een HTPC te willen hebben...is er nooit van gekomen
Hoofdzaak; ik heb daar geen kaas van gegeten  :crazy:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

W.Otter

Citaat van: papaleo op september 15, 2015, 09:37:49
Mooie (kast+ingrediënten) HTPC.  :worship:
Heb jaren met de gedachte gelopen om ooit ook een HTPC te willen hebben...is er nooit van gekomen
Hoofdzaak; ik heb daar geen kaas van gegeten  :crazy:

ja past mooi bij de rest van het spul  ;) de behuizing was wel bijna de helft van de prijs maar ben er wel heel blij mee, erg degelijk spul!
ik zat ook te dubben om er een te bouwen, was aardig lang geleden dat ik met moederborden, processoren en koelingen in de weer was. Toen ik mij wat gin inlezen op internet heb ik ook aardig wat leesvoer naar binnen gewerkt over alle opties. Op zich wel leuk om te doen maar het is wel heel veel om in je op te nemen! Het is praktisch Lego.. mooi een beetje knutselen ik vermaak me daar wel mee  :thumbs-up:

het is wel erg prettig dat je niet afhankelijk bent van beperkingen in een apparaat, de Dune was een mooi apparaat maar als je meer wou dan video afspelen liep je al tegen de lamp
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Citaat van: papaleo op september 15, 2015, 09:37:49
Mooie (kast+ingrediënten) HTPC.  :worship:
Heb jaren met de gedachte gelopen om ooit ook een HTPC te willen hebben...is er nooit van gekomen
Hoofdzaak; ik heb daar geen kaas van gegeten  :crazy:
Kaas hoef je niet te eten :D

HTPC is ideaal, omdat je zelf de onderdelen kiest die jij denkt nodig te hebben. En niet een kant en klare kast waarvan een deel ongebruikt zal worden terwijl je er wel voor betaald. Zelf in elkaar zetten stelt weinig voor. Je moet gewoon de tijd nemen, om alles netjes weg te werken. lees cable management. Als je dat niet wil doen dan kan je het laten doen. Bv bij Afuture vragen ze daar 40e voor.

Windows installeren kan iedereen toch wel? DVD erin en ~5 maal op yes drukken :D

In het begin vond ik XBMC/Gotham/kodi lastig vanwege de veulehhhh instel mogelijkheden  :crazy:
Maar ook dat komt wel goed. Er is enorm veel te vinden op forums.

@Wim (heet je zo Otter?),
Heb je al geprobeerd om 1 HDD eruit te halen? Zo gepiept en weet je meteen of de temp zakt .

W.Otter

ja Kodi is even alles bij langs klikken en even goed inlezen als je sommige dingen niet snapt. het is een vrij eenvoudig programma als je het eenmaal door hebt. erg prettig!

nee ik heet geen Wim  :D een hdd er uit halen zou kunnen maar heeft weinig zin gezien ik ze beide wil hebben.
ik weet zeker dat de HDD het warmte probleem veroorzaken. Daar de HDD's boven de 50 graden zitten is de processor en moederbord maar 40 graden.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

ahh geen WIm :D

Ach als de fan niet werkt of past kan je altijd nog 1 HDD eruit halen en die als externe HDD aansluiten USB 3.0 b.v. Keuzes genoeg.

Verbaasd me alleen dat deze HDDs zo warm worden.

W.Otter

Citaat van: Raymond187 op september 15, 2015, 10:52:22
ahh geen WIm :D

Ach als de fan niet werkt of past kan je altijd nog 1 HDD eruit halen en die als externe HDD aansluiten USB 3.0 b.v. Keuzes genoeg.

Verbaasd me alleen dat deze HDDs zo warm worden.
Ja precies! Dat is ook verder geen probleem maar wat je zegt; het feit dat die temperatuur niet naar beneden wil, moet ik weten en oplossen.. persoonlijkheids kwestie;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

high-q

#1717
Citaat van: Raymond187 op september 15, 2015, 10:52:22
ahh geen WIm :D
Ach als de fan niet werkt of past kan je altijd nog 1 HDD eruit halen en die als externe HDD aansluiten USB 3.0 b.v. Keuzes genoeg.

Eens!

Als je kast (audiomeubel) dicht kan, dan kan je ook beide HDD's in een bay zetten. Hebben ze wat meer lucht
en zal de temp in je kast zakken. Alleen lekker je SSD er in laten zitten en op de lange termijn
voor een NAS gaan :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Ik ken het. Ik heb me QNAP helemaal uit elkaar gehaald. CPU eraf enzo om de temp een paar graden te laten zakken  :clapping:

Hoge temp zijn gewoon niet wenselijk in je elektronische apparaten.


W.Otter

neh ik wil weer graag een synology  :angel: toch bedankt :)

ik heb een issue met mijn infra rood. alles werkt behalve het aanzetten van de pc, op internet is genoeg te vinden en het moet kunnen. Ik heb het alleen nog niet voor elkaar gekregen  :hmmm:

het gaat om een origenAE ir310 module icm soundgraph software.

ligt het dan aan een Bios instelling of een windows instelling?

ik zoek me suf maar kom wel steeds meer te weten. iemand anders nog ideeën?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Dat probleem met niet uitgaan heb ik heb gehad toen ik Windows gebruikt icm Kodi, ik ben toen overgestapt op Openelec en geen problemen meer, maar begrijp dat je de HTPC ook gaat gebruiken voor surfen op internet, etc.?

Raymond187

#1722
Vraag me af hoe hij dan afsluit. Als dit hardwarematig gebeurd lijkt me dat niet best voor je OS.

Ik heb geen ervaring met IR on/off bediening.

Is WOL enabled in je BIOS en NIC? Of is dat niet nodig voor IR bediening?

http://www.howtogeek.com/192642/how-to-remotely-turn-on-your-pc-over-the-internet/

Kanariepiet

Normaal gesproken gaat dit software matig als zijnde Kodi sluit af en Windows sluit af.

Citaat van: Raymond187 op september 16, 2015, 11:23:41
Vraag me af hoe hij dan afsluit. Als dit hardwarematig gebeurd lijkt me dat niet best voor je OS.

Ik heb geen ervaring met IR on/off bediening.

Is WOL enabled in je BIOS en NIC? Of is dat niet nodig voor IR bediening?

http://www.howtogeek.com/192642/how-to-remotely-turn-on-your-pc-over-the-internet/

W.Otter

klopt. er lijkt gewoon geen enkele instelling te zijn waardoor mijn pc aanspringt.
afsluiten is geen enkel probleem dit kan via kodi of gewoon in windows via remote.

het aanzetten lukt gewoon niet. ik heb in de harmony database lopen zoeken naar andere remotes maar ik kan gewoon niets vinden. alles is goed aangesloten, de IR module krijgt stroom van de de PSU dus die omzeilt het mobo. deze moet gewoon een command krijgen om aan te gaan en dat gaat dus niet.... zucht
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF