Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

W.Otter

Ik heb een nieuwe router gekregen van ziggo die vrij lastig in te stellen was. Allemaal nieuwe IP-adressen waardoor ik alles opnieuw in heb moeten stellen. Dit werkt nu allemaal weer naar behoren alleen mijn NAS download heel langzaam. Waar deze eerder de volledige bandbreedte van mijn internet gebruikte (1,2mb/s) is dit nu hooguit 100kb/s tot 200kb/s. Aan de torrents ligt het niet want deze downloaden op de PC wel met de volledige bandbreedte. Ligt het misschien aan de volgorde waarin IP-adressen uitgedeeld zijn?

ik snap er iig niets van, en ja alles staat op 0 -> ongelimiteerd

alvast dank!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

Wellicht gebruikt de NAS een andere poort om de torrents te downloaden dan het programma op de pc? Zou me niet verbazen als Ziggo bepaalde (standaard) poorten zou knijpen, ook al mag dat niet.

En anders voor de grap eens netwerkabels verwisselen of de poort op de router waarop de NAS is aangesloten wisselen. Puur om wat zaken uit te sluiten.

Het ip-adres zelf mag geen verschil uit maken.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

Citaat van: MegaJ op maart 12, 2013, 17:12:39
Wellicht gebruikt de NAS een andere poort om de torrents te downloaden dan het programma op de pc? Zou me niet verbazen als Ziggo bepaalde (standaard) poorten zou knijpen, ook al mag dat niet.

En anders voor de grap eens netwerkabels verwisselen of de poort op de router waarop de NAS is aangesloten wisselen. Puur om wat zaken uit te sluiten.

Het ip-adres zelf mag geen verschil uit maken.

dankjewel voor je reactie!
kan ik dan bijvoorbeeld een andere poort toewijzen? ik zal eens wat andere kabels proberen en poorten.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

Citaat van: W.Otter op maart 12, 2013, 18:05:41
dankjewel voor je reactie!
kan ik dan bijvoorbeeld een andere poort toewijzen? ik zal eens wat andere kabels proberen en poorten.

Ik weet niet wat voor NAS je hebt en hoe je die configureert, maar ik neem aan als daar een torrent client op draait dat daar e.e.a. aan in te stellen zal zijn. Bij de torrent programma's op de pc is het simpelweg een instelling welke poort gebruikt moet worden. Misschien eens kijken of je kunt vinden welke poort het programma op je pc gebruikt en deze overnemen voor de NAS als je daar de instellingen kan vinden.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

ik lees wel meer identieke problemen met deze router (ubee ezw320b) en ik heb een synology. met die poorten ben ik al aan het kloten geweest maar op een of andere manier wil ie niet meer dan 2 downloads tegelijk doen (de andere blijven op 0kb/s staan)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rovinggecko

Heb je hetzelfde aantal connecties in je server definitie staan? i.e. 30?
Als je te weinig connecties hebt dan zal hij de bandbreedte niet gebruiken.

Er is een switch Only Get Articles for Top of Queue  die er voor kan zorgen dat langzame downloads de rest niet blocken. Staat inder switches\queue.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

W.Otter

dat kan ik allemaal niet veranderen.. wordt hier echt niet goed van. k*t ziggo router
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

dat ding is zo onstabiel als wat. pieken van 1.2mb/s en dan weer naar 60kb/s elke paar seconden.
heb het halve synology forum al afgestruind naar ervaringen met de ubee router en velen hebben soortgelijke problemen.
in het menu van de router kun je aardig wat dingen instellen maar ik weet zo niet wat.

https://static.ziggo.nl/images/20110426_Geavanceerde_gebruikershandleiding_internet_UBEE_v1.0_web_tcm14-15225.PDF

http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299&lang=nld

dit heb ik allemaal geprobeerd handmatig in te stellen.

daarnaast wil mijn router ook niet configureren op mijn synology.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

quattronl

Dan zou ik de vraag maar eens neerleggen bij Ziggo.
Ik had met mijn UPC router ook problemen in mijn netwerk. Kreeg zonder problemen een nieuwe Cisco router die vlekkeloos werkt.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

W.Otter

Citaat van: quattronl op maart 13, 2013, 13:17:27
Dan zou ik de vraag maar eens neerleggen bij Ziggo.
Ik had met mijn UPC router ook problemen in mijn netwerk. Kreeg zonder problemen een nieuwe Cisco router die vlekkeloos werkt.

hmm, ja heb al geprobeerd te bellen maar het nummer waar hij mij naar doorverwees dat kosstte 65 cent per minuut. en je weet hoe lang het kan duren om op afstand instellingen bij langs te gaan.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

goed, ik heb met een paar instellingen lopen kloten, wat poorten opengezet en de router opnieuw ingesteld. Ik weet niet wat ik heb gedaan maar het werkt. Niets meer aan doen dus.

ik heb dus geen antwoord op hoe en wat, helaas. maar het probleem is opgelost.

bedankt voor de hulp!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Jongens!

ik heb een prachtig stekkerblok in de aanbieding,
het betreft een JouwHifi stekkerblok met 6 inlets, 2m Lapp kabel, Bals schuko en dit alles zwart afgewerkt met een kabelmantel.

Het stekkerblok past niet in mijn meubel en ben opzoek naar een gelijk stekkerblok maar dan met;
4 inlets
1m Lapp/Belden kabel
Bals schuko
zwart afgewerkt

aangezien het metertje extra snoer en twee extra inlets meer kosten wil ik graag mijn verzendkosten vergoed hebben (of ruilen in persoon is ook geen probleem natuurlijk dan kost het je niets).

Heb je interesse stuur even een PM!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

binnenkort misschien een hele leuke upgrade  :-X
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo


LeonArdusS

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

staat nog helemaal in de kinderschoenen  :coffee: maar het betreft een nieuwe woning maar alles wat ik er verder over zeg is te veel want ik weet nog niets zeker! maar ben zo hyper dat ik het even moest delen  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

lynch1979

Een nieuwe woning is altijd leuk.....op de goede afloop dan maar  :clapping:

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

ja hageltje nieuw! bedankt voor jullie support  O0
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Citaat van: W.Otter op maart 18, 2013, 19:38:49
ja hageltje nieuw! bedankt voor jullie support  O0

Met een dedicated stereo-ruimte? :D

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op maart 18, 2013, 19:26:48
staat nog helemaal in de kinderschoenen  :coffee: maar het betreft een nieuwe woning maar alles wat ik er verder over zeg is te veel want ik weet nog niets zeker! maar ben zo hyper dat ik het even moest delen  :D

Spannend man, suc6
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

quattronl

Goeie vooruitzichten!
Gelijk alle aansluitingen in de muur op de juiste plek laten installeren (aparte stroomgroep, genoeg netwerkaansluitingen).
Speakerdraad voor de surrounds onder het laminaat.
etc...
:pompom:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

W.Otter

hahaha! ja was het maar zo mooi :)

Wij hebben het huis toegewezen gekregen! het betreft een nieuwbouw huurwoning in mijn geboortewijk.
3 slaapkamer, vloerverwarming en energielabel a (tegenover mijn huidige energielabel Z :coffee:)

wij gaan er dinsdag kijken en woensdag is het definitief (tenzij we het niks vinden maar dat lijkt me stug)

het is dus een huurwoning dus ik kan er helaas niet teveel aan spijkeren. In dit huis heb ik ook een kabelgoot in de muur gefreesd en nieuwe stopcontacten aangelegd en nog wat andere kleine aanpassingen, grote kans dat ik dat allemaal in de originele staat terug moet brengen. In het nieuwe huis gaat dit dus waarschijnlijk niet door omdat alles gestuct wordt. Maar dan nog heb ik eventueel de ruimte voor een dedicated, maar dat zal zich nog wijzen of dat mogelijk is.

in ieder geval, ik heb er zin in! zoveel zin dat ik bijna vergeten was dat ik morgen naar Joe Bonamassa ga in de HMH  :D


p.s. ik heb nog steeds een mooi stekkerblok in de aanbieding, heeft niemand een win-win ruil over voor een aantal sockets meer?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

alexander2

Citaat van: W.Otter op maart 20, 2013, 17:22:39
hahaha! ja was het maar zo mooi :)

Wij hebben het huis toegewezen gekregen! het betreft een nieuwbouw huurwoning in mijn geboortewijk.
3 slaapkamer, vloerverwarming en energielabel a (tegenover mijn huidige energielabel Z :coffee:)

wij gaan er dinsdag kijken en woensdag is het definitief (tenzij we het niks vinden maar dat lijkt me stug)

het is dus een huurwoning dus ik kan er helaas niet teveel aan spijkeren. In dit huis heb ik ook een kabelgoot in de muur gefreesd en nieuwe stopcontacten aangelegd en nog wat andere kleine aanpassingen, grote kans dat ik dat allemaal in de originele staat terug moet brengen. In het nieuwe huis gaat dit dus waarschijnlijk niet door omdat alles gestuct wordt. Maar dan nog heb ik eventueel de ruimte voor een dedicated, maar dat zal zich nog wijzen of dat mogelijk is.

in ieder geval, ik heb er zin in! zoveel zin dat ik bijna vergeten was dat ik morgen naar Joe Bonamassa ga in de HMH  :D


p.s. ik heb nog steeds een mooi stekkerblok in de aanbieding, heeft niemand een win-win ruil over voor een aantal sockets meer?

Heb je een kruipruimte in je toekomstige woning?

Eddye

Citaat van: W.Otter op maart 20, 2013, 17:22:39
hahaha! ja was het maar zo mooi :)

Wij hebben het huis toegewezen gekregen! het betreft een nieuwbouw huurwoning in mijn geboortewijk.
3 slaapkamer, vloerverwarming en energielabel a (tegenover mijn huidige energielabel Z :coffee:)

wij gaan er dinsdag kijken en woensdag is het definitief (tenzij we het niks vinden maar dat lijkt me stug)

het is dus een huurwoning dus ik kan er helaas niet teveel aan spijkeren. In dit huis heb ik ook een kabelgoot in de muur gefreesd en nieuwe stopcontacten aangelegd en nog wat andere kleine aanpassingen, grote kans dat ik dat allemaal in de originele staat terug moet brengen. In het nieuwe huis gaat dit dus waarschijnlijk niet door omdat alles gestuct wordt. Maar dan nog heb ik eventueel de ruimte voor een dedicated, maar dat zal zich nog wijzen of dat mogelijk is.

in ieder geval, ik heb er zin in! zoveel zin dat ik bijna vergeten was dat ik morgen naar Joe Bonamassa ga in de HMH  :D


p.s. ik heb nog steeds een mooi stekkerblok in de aanbieding, heeft niemand een win-win ruil over voor een aantal sockets meer?
Nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe huis.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005