De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blue-eyes

#5925
Citaat van: rdebruin op november 15, 2016, 07:54:25
Denk dat ik op moet schieten, straks doe je ze niet meer weg :D

lol :D

Een man een man, een woord een woord :)

Actie is definitief. Ik ga weer een leuk pad in van upgrades en de zoektocht. De JBL T-iK hebben hier in totaal 15 jaar gestaan, ik denk dat ik in totaal, inclusief handel zeker 15 paar heb gehad.
Op een gegeven moment had ik zelfs 3 stuks Ti-K subs staan..... lol


@Htip: wellicht. zoveel variabelen :) Ruimte, idd de Classe, de bekabeling (Pink Faun op dit moment).
Misschien moet de Kharma wel weer weg. Krijgt Perfectionist toch nog zijn zin, dat zou het volgende test object zijn.
Polariteit stroomkabels, plaatsing speakers, etc.
Wat een zoektocht :)


En ja, de Ti-K's zijn echt goed, maar dat mag ook wel met die nieuwprijzen! Ik vind de match Classe JBL zelf "te lief", ook erg laid back. Allemans vriend. Maar enorm veel detailering, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Ik ben heel benieuwd naar je "nieuwe" zoektocht.

Je was altijd met je JBL's net even anders dan de meeste sets. Qua Classé liggen we dan wel op 1 lijn. Je omschrijft dat JBL en Classé wat lief is, maar denk ook dat dit iets is was mogelijk Classé aan te rekenen is. Al heb ik wel eens Classé combo's gehoord die niet zo liefelijk klonken  ;D

Anyway ik ga het volgen :)

WillyP

Mijn ervaring is dat bij de Ti 6K het midden en het hoog als een geheel opereren, maar dat het laag daar niet helemaal bij aansluit, iets wat je bij veel luidsprekers tegenkomt. De Kharma's leveren in op het hoog, het zou zo maar kunnen dat dat de aansluiting met het laag beter is. Dan win je daar wat terug.

Groet,

WillyP

blue-eyes

Citaat van: WillyP op november 15, 2016, 10:01:19
Mijn ervaring is dat bij de Ti 6K het midden en het hoog als een geheel opereren, maar dat het laag daar niet helemaal bij aansluit, iets wat je bij veel luidsprekers tegenkomt. De Kharma's leveren in op het hoog, het zou zo maar kunnen dat dat de aansluiting met het laag beter is. Dan win je daar wat terug.

Groet,

WillyP

Mooie aanvulling! Ik zit daar nog mee te worstelen. Het laag is nu anders aanwezig, dat is evident. Vooralsnog met name 5.1 geluisterd, dat is mijn primaire functionaliteit. Dus met sub. Maar duidelijk anders nu.

Ik wil wil met name het "platte" (het geluid moet ook de hoogte in!) weghalen. Dan ben ik dichtbij, dan ben ik direct tevreden :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Zo, eindelijk de disco knallers er uit? ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Ja. Boven mijn stand geleefd. Ik neem genoegen met minder, net als jij met je 1-serie :P  (wanneer komt de M4, M2 :D :D )
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op november 15, 2016, 10:55:54
Ja. Boven mijn stand geleefd. Ik neem genoegen met minder, net als jij met je 1-serie :P  (wanneer komt de M4, M2 :D :D )

Lol. Ach je weet wat het probleem is in NL, als je met een M2 of M4 bij een klant voor de deur komt dan gaan ze allemaal over de zeik. De 1-serie is lekker onopvallend.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Wel eens vaker gezegd. Hoe vaak kom je per jaar met de auto bij de klant? Huur dan een Lupo en de rest van het jaar in, vooruit dan maar, Aston Martin! :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Gewoon blokje verderop parkeren en dan bij de klant zeuren over de slechte bereikbaarheid met het openbaar vervoer  :D

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op november 15, 2016, 11:42:29
Wel eens vaker gezegd. Hoe vaak kom je per jaar met de auto bij de klant? Huur dan een Lupo en de rest van het jaar in, vooruit dan maar, Aston Martin! :D :P

Ik zit nu continu bij een prospect, tot het einde van het jaar.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Mr.M

Citaat van: fugazi_2009 op november 15, 2016, 11:28:20
Lol. Ach je weet wat het probleem is in NL, als je met een M2 of M4 bij een klant voor de deur komt dan gaan ze allemaal over de zeik. De 1-serie is lekker onopvallend.
Lol, daarom heb ik een seat ibiza voor de dagelijkse aangeschafd. Lol.

Het is jammer dat je in NL geen wardering krijg voor je succes en harde werk als je laat zien dat je succesvol bent.

Plat gezegd : Je "mag" niet genieten van je zuur verdiende geld! Buiten standaard genieten is UITSLOVEN!



**UNDER CONSTRUCTION**

Richard70…

Lekker genieten en doen waar JIJ zin in hebt Maz, ( maar dat is je wel toevertrouwd :D)
By the way, ik heb de discoknallers van Blue Eyes overgenomen :tongue2:
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Perfectionist

Citaat van: maz op november 15, 2016, 14:46:20
Lol, daarom heb ik een seat ibiza voor de dagelijkse aangeschafd. Lol.

Het is jammer dat je in NL geen wardering krijg voor je succes en harde werk als je laat zien dat je succesvol bent.

Plat gezegd : Je "mag" niet genieten van je zuur verdiende geld! Buiten standaard genieten is UITSLOVEN!

Gewoon lak aan hebben, vaak is het kift ... bij mijn nieuwe auto krijg ik regelmatig de opmerking " hij is vast nog van de bank " .....
Een beter forum begint bij jezelf.

skyfox

Citaat van: Perfectionist op november 15, 2016, 15:03:40
Gewoon lak aan hebben, vaak is het kift ... bij mijn nieuwe auto krijg ik regelmatig de opmerking " hij is vast nog van de bank " .....

Ook zo'n lekkere dooddoener idd. Ik trek me er al jaren niks meer van aan. Zonde van m'n energie. Steek ik liever in het afleveren van goed werk.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

blue-eyes

Citaat van: Perfectionist op november 15, 2016, 15:03:40
Gewoon lak aan hebben, vaak is het kift ... bij mijn nieuwe auto krijg ik regelmatig de opmerking " hij is vast nog van de bank " .....

Maar dat is dan waar :P

@rdebruin: schiet maar op, ik zou eens met elke luistersessie die ik doe meer spijt kunnen krijgen :P lol

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richard70…

Citaat van: Blue-Eyes op november 15, 2016, 15:32:05
Maar dat is dan waar :P

@rdebruin: schiet maar op, ik zou eens met elke luistersessie die ik doe meer spijt kunnen krijgen :P lol

Vrijdag ben ik er om 11.00. Dus laat de disco maar vast warm draaien :coffee: :coffee:
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Perfectionist

Citaat van: Blue-Eyes op november 15, 2016, 08:23:59
lol :D

Een man een man, een woord een woord :)

Actie is definitief. Ik ga weer een leuk pad in van upgrades en de zoektocht. De JBL T-iK hebben hier in totaal 15 jaar gestaan, ik denk dat ik in totaal, inclusief handel zeker 15 paar heb gehad.
Op een gegeven moment had ik zelfs 3 stuks Ti-K subs staan..... lol


@Htip: wellicht. zoveel variabelen :) Ruimte, idd de Classe, de bekabeling (Pink Faun op dit moment).
Misschien moet de Kharma wel weer weg. Krijgt Perfectionist toch nog zijn zin, dat zou het volgende test object zijn.
Polariteit stroomkabels, plaatsing speakers, etc.
Wat een zoektocht :)


En ja, de Ti-K's zijn echt goed, maar dat mag ook wel met die nieuwprijzen! Ik vind de match Classe JBL zelf "te lief", ook erg laid back. Allemans vriend. Maar enorm veel detailering, etc.

Als je ze luistert, AP, ben je verkocht, alhans zo ging dat bij mij. Heel muzikaal en ruimtelijk, mits goed opgesteld. Ik rijd ook nog eens naar Dusseldorf voor de Virgo's, maar dan moet de hele keten onder de schop, want dan is de A32 niet voldoende.
Een beter forum begint bij jezelf.

blue-eyes

Citaat van: rdebruin op november 15, 2016, 15:35:23
Vrijdag ben ik er om 11.00. Dus laat de disco maar vast warm draaien :coffee: :coffee:

Gaat goed komen :)


AP, poor mans Kharma? :P lol
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

#5943
Citaat van: Blue-Eyes op november 15, 2016, 18:33:26


AP, poor mans Kharma? :P lol

Ja, ik moet toch wat na die nieuwe auto,  :D maar wel met een betere prijs/kwaliteitsverhouding dan Kharma denk ik...
Een beter forum begint bij jezelf.

blue-eyes

#5944
V.w.b. de echte Kharma's, zeer zeker!

Mijn Kharma's komen uit de Kharma fabriek, maar eigenlijk is het van origine de OLS speaker, op zijn minst het design en ontwerp van speakers en filter. De laatste versie van de speaker waar Charles ooit mee begonnen is.
I.i.g. de fronts en center zijn wel een door ontwikkeling, het materiaal van de center is bijv. hetzelfde als de Ceramique. Ook de backplate is van Kharma, er staat nu Kharma op, geen OLS.

Voor wat ik betaald heb haal ik nog geen mooie AP op..... Dat zou ook niet logisch zijn, de nieuwwaarde van de Kharma set zoals ik dat nu heb staan in ongeveer evenveel als alleen de fronts van AP die ik beschreef.





Gisteren de stroomkabels even weer goed aangesloten, even omgedraaid. Ik heb daarmee wel eens verschillen gehoord, nu totaal niet. Een punt afgestreept ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Citaat van: Blue-Eyes op november 16, 2016, 07:33:35
Gisteren de stroomkabels even weer goed aangesloten, even omgedraaid. Ik heb daarmee wel eens verschillen gehoord, nu totaal niet. Een punt afgestreept ;)

Hallelujah....ik ben genezen...sta op en loop. :D

Mooi verhaal by the way. Je vorige speakers volgens mij nooit gehoord. Ze moeten wel  bijzonder zijn als ik het zo lees.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

#5946
lol :D :D   Bijzonder........? Anders! Maar imo erg goed Gelukkig wordt deze mening wel wat breder gedeeld. Maar het moet je smaak zijn :)

Het grappige is dat JBL bekent staat om de disco boxen, maar wat weinigen weten is dat JBL ook verfijnde speakers maakt, prijzen richting de 100K, maar ook high-end HT's inricht. Oa Garmt en Bjorn leveren deze HT systemen. JBL Synthesis systemen, zoek daar maar eens op!
Ik ben niet meer bekend met de techniek wat ze gebruiken, enkele jaren geleden gebruikten ze de beroemde processor van Lexicon.

JBL speakers met Mark Levinson is mijn beste ervaring met mijn JBL's, buiten huis was dat K2 9800 speaker op McIntosh..... Nog een stukje beter (understatement!).
Maar het moet je ding zijn :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Je gaat dus in de vintage? :D de JBL's waren nooit mijn smaak, maar klonken goed! maar is OLS geen onzettende downgrade? Zowel qua leeftijd, looks als sound?
JBL PRX Power!

blue-eyes

#5948
Vintage....... Tja. Ik ben al geruime tijd afgerond 50....... :D

Looks: zeker! Leeftijd: nope, deze zijn jonger.

Sound: ik denk idd minder. Maar geen issue, dit is een bewuste keuze om het pad opnieuw te gaan lopen. Eerst dit stukje maar eens tweaken, en als dit niets is verkopen en een volgend merk proberen. Of een hoger type, kwa looks een no brainer! Ander merk, misschien wel AP :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

frank2

#5949
Andere stroomkabels proberen ipv Pink Faun, die zijn nogal fel, kharma is vaak open helder dus mijn idee zou zijn probeer een warmere kabel. Als test probeer een belden met bijv iego gold. Belden is vaak ruimtelijk maar kan ook wat verstopt klinken maar is wel warm, dan weet je of dat een goede richting is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren