De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scrutinizer

#1450
Arjen,

CitaatIk zie weinig nut in het verder doorgaan met een discussie pro of contra balanced design, Anton. Het heeft weinig zin de ander te overtuigen met argumenten waarom datgene wat hij hoort als een verbetering van de geluidsweergave in feite niet zou kunnen deugen.

Ik probeer hier volgens mij ook niemand te overtuigen, Arjen, ???

CitaatHet verschil tussen XLR en cinch vind ik bij analoog nog stukken groter dan bij digitaal

CitaatErgo, heb je al een goede cinch, blijf die dan gebruiken, maar ben je overtuigt van je goede oren, probeer dan eens een XLR (AES/EBU).

geef alleen ter informatie aan wat mijn bevindingen 'meettechnisch' zijn, niet 'gehoormatig'.

b
CitaatIk constateer alleen dat jouw ervaring kennelijk vrij negatief is en de mijne juist zeer positief
???...selectief ingelezen hoor, Arjen.......of ik symmetrie verkies boven asymmetrie heb ik nergens verteld ...dat het commercieel soms moeilijk is binnen de lijn\tjes te kleuren wel:
Citaat
CitaatTer info en onderbouwing van mijn verhaal.... kort geleden nog een ML26S d.m.v. 2 transistoren, wat weerstanden en een condensator weer wat beter "gebalanceerd"  gekregen, deze functioneerde in eerste instantie dus asymmetrisch beter.
Zoals het spreekwoord luid: Wat niet weet, wat niet deert.....en meten brengt "toleranties", ook van merken waar we dat liever niet van zien, soms wat 'ongekleurd' in beeld.

CitaatLaten we elkaar geen mietje noemen.
Nee.....laten we dat vooral niet doen......Alles goed met de kleine meid? ;D

CitaatWe draaien allebei al lang genoeg in het wereldje mee om te weten dat er niet één maar meerdere wegen naar Rome leiden. Wat voor de één zijn walhalla is, blijkt voor de ander een hel en vice versa.
Deze gedachte heeft mij ook lange tijd achtervolgt Arjen, totdat ik na een verloop van tijd, en talloze demonstraties verder, duidelijk kreeg dat wanneer een set goed functioneerde ;in welke vorm dan ook;...vrijwel alle neusjes naar 'mekka' ??? stonden. (enkele 'uitzonderingen' natuurlijk daar gelaten) :P 

Nogmaals, ik was alleen belichtend van aard, en zeker niet wijzend hoe het moet Arjen, dat laat ik dan ook aan jou over.. ;D 8)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Ik waardeer je kennis en ik respecteer je mening Anton. Maar dat wil niet zeggen dat wij het altijd eens (hoeven te) zijn. ;)


Tijd om weer on-topic te gaan: waar is je pakket inmiddels, Eisse? Wanneer krijgen we de 'jawdropping' pictures? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#1452
Een pakket uit Dld. via DHL verzonden wordt vaak door de TNT bezorgt. Het pakket hangt nu tussen deze 2 diensten. Ik begreep van zowel DHL als TNT dat dit wel eens maandag kan worden.

Een voordeel van de overdracht, TNT werkt op zaterdag. DHL op aanvraag of aangeven met de verzending.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1453
Citaat van: Jack van Dijk op februari 15, 2008, 17:59:43
Huh? Dat klinkt mij vreemd in de oren.

Toevoeging: vanuit Dld. verstuurd. Heeft te maken met de vreemde wet mbt post, etc. Aldus de medewerker van DHL en bevestigd door de medewerker TNT.
Hun eerste vraag: uit hoeveel cijfertjes bestaat het nummer: Ik: 12. Ja, dan gaat het via de TNT... etc.
Tja.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Citaat van: Blue-Eyes op februari 15, 2008, 08:54:24
Dan lees jij mijn tekst toch totaal verkeerd! Zo naief ben ik echt niet.

Ik heb veel checks gedaan. Hou het daar maar op. En meer dan anders. En nogmaals, als dit alles fake is, zit het echt, echt heel erg goed in elkaar..........



En dat verhaal over de Porsche was gewoon een leuke anekdote. We kwamen aan de praat over auto's, beiden zijn we gek op die heilige koeien. Het bleek dat zijn Porsche te koop stond . Daar mocht ik dan een rondje Hamburger ring mee rijden.
Let wel, ik zou de goederen ophalen, pas na twee dagen heb ik de afspraak omgegooid in verzenden.

Hamburg, Porsche? hm.......  ;D

Klaas Bruinsma, Willem Endstra en wat andere crimi's reden ook in mooie grote en dure auto's.....  :)

Anyway, hoop dat de spullen veilig aankomen, begrijp alleen dat er nog een weekeinde tussen zit, erg jammer....

Je weet toch wel echt zeker dat het geen Nigeriaan was met een Duits accent?  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

Laten we het erop houden dat ik uitermate goed gechecked heb ;)

Zelfs sneaky gebeld naar zijn kantoor, via secretaresse (ipv opgegeven nummer) om hem te spreken ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Citaat van: Blue-Eyes op februari 15, 2008, 20:00:15
Laten we het erop houden dat ik uitermate goed gechecked heb ;)

Zelfs sneaky gebeld naar zijn kantoor, via secretaresse (ipv opgegeven nummer) om hem te spreken ;D

Als je tegenwoordig diverse bedrijven hier in NL belt zit je ook met een call center in India aan de lijn.....  :)

Maar alle gekheid op een stokje, hoop dat spullen goed aankomen... !
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op februari 15, 2008, 20:00:15
Zelfs sneaky gebeld naar zijn kantoor, via secretaresse (ipv opgegeven nummer) om hem te spreken ;D

Zou die dan ook in het complot... :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Citaat van: Audiofiel op februari 15, 2008, 20:28:19
Zou die dan ook in het complot... :P ;D

Helga zit toch niet in het complot....?  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

Citaat van: ajbalmere op februari 15, 2008, 20:13:45
Als je tegenwoordig diverse bedrijven hier in NL belt zit je ook met een call center in India aan de lijn.....  :)

Maar alle gekheid op een stokje, hoop dat spullen goed aankomen... !

Ik heb zijn naam en telefoonnummer gekregen (prive telefoon). Het is nogal een bekend persoon. Echter na het vinden van zijn naam, dus ook van zijn bedrijf, etc. heb ik domweg zijn kantoor gebeld en gevraagd naar hem ;)

En aan de lijn gehad. Plus de andere dingen, ik weet het wel zeker.

Als dit niet meer klopt zit er een organisatie achter die best goed werkt......
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Danny Christiaan deed ook Palm invest in Dubai  ::)  ;D ;D ;D ;D ;D >:D
JBL PRX Power!

blue-eyes

Citaat van: Raphie op februari 15, 2008, 20:39:29
Danny Christiaan deed ook Palm invest in Dubai  ::)  ;D ;D ;D ;D ;D >:D

Pas op he, beetje je baas in Dld. afzeiken..... ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

JCL

Citaat van: Blue-Eyes op februari 15, 2008, 08:13:09
Beide pakketten zijn inmiddels ergens in Nederland gearriveerd.

Er zijn veel dingen waarom ik de beste man vertrouw. Ik ga hier geen details weergeven, maar ik heb met hem gesproken en hij heeft mij een aantal zaken gegeven welke ik na kon trekken.
Het is iemand die nogal veel in de publiciteit staat in Dld. Ik kon dus ook mooi in zijn bedrijf de email en wat gegegens controleren.

Dat was de eerste controle. Daarnaast serienummers, etc. Ook in de gesprekken kwamen een aantal zaken naar voren waardoor in ieder geval mijn vertrouwen groeide.

Leuke anekdote:
Als ik heen was gegaan kon ik nog een rondje in een Porsche rijden, dat mis ik nu ;D. De beste man zijn Porsche staat te koop. Voor de liefhebbers, het is een Porsche 4S.


Als het niet in orde blijkt te zijn, is het wel erg doortrapt en worden namen, adressen, emails, etc. van een bekend persoon gebruikt.

Zeker de directeur van de Deutsche post >:D

ajbeefde

Citaat van: JCL op februari 15, 2008, 20:54:12
Zeker de directeur van de Deutsche post >:D

Ze hebben toch een topman opgepakt die geld aan het sluizen was....?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

JCL

Nee, dat wouden ze volgens mij alleen doen en in afwachting van vervolging heeft de beste man maar vast ontslag genomen ;)

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Jullie begrijpen natuurlijk wel dat niemand van jullie deze juweeltjes straks mag bekijken, laat staan luisteren  >:D  ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BuSpu

ach ze zijn gewoon stik jaloers  ;)

WickedGame

Ik ben zeer benieuwd... ook nu mede op welke kabel je uiteindelijk gaat hanteren op je Classé nu ik je MIT Magnum M3 heb ;)

Overigens nog steeds niet aangesloten Zondag is de dag dat het gaat gebeuren. Even knutselen aan de SR7500 (palletjes eruit vissen). En dan gaan met de banaan :)

Ben nu nog de Tara Labs aan het inspelen, en mijn god wat een wereld van verschil tegenover mijn Oehlbach kabeltje. Tara Labs maakt gehakt van die Oehlbach.

blue-eyes

Citaat van: BuSpu op februari 15, 2008, 21:13:25
ach ze zijn gewoon stik jaloers  ;)

Voor mensen die zichzelf hetzij direct of indirect uitnodigen geldt hetzelfde  :P  >:D  >:D   




;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op februari 15, 2008, 21:16:28
Ik ben zeer benieuwd... ook nu mede op welke kabel je uiteindelijk gaat hanteren op je Classé nu ik je MIT Magnum M3 heb ;)

Overigens nog steeds niet aangesloten Zondag is de dag dat het gaat gebeuren. Even knutselen aan de SR7500 (palletjes eruit vissen). En dan gaan met de banaan :)

Ben nu nog de Tara Labs aan het inspelen, en mijn god wat een wereld van verschil tegenover mijn Oehlbach kabeltje. Tara Labs maakt gehakt van die Oehlbach.

De MIT gaat voor geen meter klinken in je setup. De MIT is gemaakt voor de JBL Ti-K. Koop hem dadelijk voor een gereduceerd prijsje weer terug ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op februari 15, 2008, 21:19:53
De MIT gaat voor geen meter klinken in je setup. De MIT is gemaakt voor de JBL Ti-K. Koop hem dadelijk voor een gereduceerd prijsje weer terug ;D

Hmm MIT met B&W is al perfecto mundo  ;D


Grindtegel

Nou eigenlijk interesseert ons de classe al helemaal niet meer, die plaatjes trekken we wel van een ander forum met classe eigenaren. Wat we nu pas echt willen weten is wie die beroemde Duitser dan wel niet is  >:D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

ajbeefde

Citaat van: Grindtegel op februari 15, 2008, 21:42:04
Nou eigenlijk interesseert ons de classe al helemaal niet meer, die plaatjes trekken we wel van een ander forum met classe eigenaren. Wat we nu pas echt willen weten is wie die beroemde Duitser dan wel niet is  >:D

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI