Het grote Epson TW-9300 (w) Topic

Gestart door master30, november 1, 2016, 21:00:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

home@the movies

CitaatVoor een correct beeld moet je dan de HDR stand kiezen die past bij de mastering van de bron.
Als het beeld bij HDR2 dermate donker wordt dat je er niet van geniet, kan je toch de HDR1 stand kiezen en de clipping in details boven 400 nits accepteren.

Dat klopt, en op basis van de metadata kiest de Epson de juiste HDR stand, of je dat al dan niet te donker vindt is natuurlijk persoonlijk.
Kies je ervoor om een standje hoger te gaan dan is wat Riwi hierboven schrijft de tol die je moet betalen.

Op dit ogenblik gebruik ik bij de Epson de HD Fury tussen de keten om zowel 4K als BT2020 door te laten en de HDR te strippen bij bepaalde films. Dat ziet er bijzonder fraai uit en ik ken daar perfect mee leven tot we wat betere implementatie krijgen, al zal dat bij projectoren altijd wel een beetje een compromis blijven maar ik blijf wel fan van het HDR verhaal.
Nieuwe technologie gaat altijd gepaard met kinderziektes en zeker in deze tijden zullen we daar meer en meer moeten mee leren leven.

RonG

De Oppo kan toch ook HDR "strippen" dacht zo'n optie gezien te hebben. Weet echter niet wat het verder doet maar lijkt op jou verhaal.

wolfkampf

Ik ben met de Himedia instellingen aan het stoeien maar wat kan de Epson eigenlijk aan qua ycbcr 10b 4:4:4
Gezien de himedia aangeeft dat de projector maximaal ycbcr 8b 4:2:0 kan , klopt dit?
(Zo uit mijn hoofd)
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Ferdinand

HDR source signals vary in chroma sub-sampling and color bit depth for each frame rate. The 6040UB is compatible with some but not all HDR sources. It will accept a 24p HDR-10 signal in 4:2:2 but not in 4:4:4 or 4:2:0.

http://www.projectorcentral.com/epson-6040ub-home-theater-projector-review.htm?page=Limitations-and-Conclusion

home@the movies

Citaat van: RonG op december 28, 2016, 11:10:40
De Oppo kan toch ook HDR "strippen" dacht zo'n optie gezien te hebben. Weet echter niet wat het verder doet maar lijkt op jou verhaal.

Het doet inderdaad exact hetzelfde als wat ik beschrijf, alleen werkt het (nog) niet naar behoren, deze functie is één van de redenen waarom iedereen zo op de oppo zat te wachten. Hopelijk lossen ze het probleem op met komende firmware updates.

wolfkampf

#255
Ik heb nu H265 (hevc) bestanden, waar kan ik hier op uit maken welke kleurruimte ik hiervoor moet hebben de 709 of de 2020

Als ik bijvoorbeeld een uhd h265 10bit bestand heb,
haha ik kom net kijken in de wereld van HDR, uhd, rec2020
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Tylerdurden76

Aangezien ik nog een projector en HDR leek ben: hoe valt er nou het best te genieten van met name de wcg op de Epson TW9300? Ik ben vooral geïnteresseerd in de dci-p3 (ik las 87% in Natural stand die tevens dan meer lumens geeft waardoor zelfs HDR goed uit de verg zou komen). Kwestie van UHD disc in Panasonic of Oppo, aansluiten op av receiver met HDMI 2.0a en dan naar HDMI1 van Tw9300 en genieten maar?

Off topic, kan een full hd projector ook overweg met alleen het verruimde kleurenbereik? Stel dat je de oppo 203 via receiver zou aansluiten op een Sony HW45es en je zou de strip metadata kiezen en op de Sony HW45 voor dynamic range BT2020 kiezen, zou de Sony HW45es dan een uitgebreider en nog steeds nauwkeurig kleurbereik laten zien? (digitalfernsehen.de heeft op YouTube een test van de HW40es met de Panasonic ub900 staan waarin dit wordt getest en het lijkt te werken?).


nielvm

Ik heb daarnet wat gespeeld met de hdr calibratiedisk...

Calibreren kan je het moeilijk noemen aangezien je geen enkele waarde mooi kan halen, maar ik vond het toch interessant om te zien wat welke instelling doet.

In de natural stand krijg ik helemaal geen breder kleurenspectrum met bt2020 signalen. Ben benieuwd hoe andere mensen dit wel voor elkaar krijgen? In de cinemastand wordt de kleurendruehoek wel aanzienlijk groter.

Ik heb in de cinemastand getracht de grayscale juist te krijgen. Hiervoor moet de blue gain een heel eind teruggeschroefd worden, staat nu op 25. Brightness heb ik verhoogd naar 60, hdr stand op 2 (standaard). Net een film mee gekeken en dat zag er niet mis uit.

Blijft vooralsnog een heel wispelturig ding, die hdr/wcg.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

wolfkampf

Citaat van: nielvm op december 28, 2016, 22:16:33
Ik heb daarnet wat gespeeld met de hdr calibratiedisk...

Calibreren kan je het moeilijk noemen aangezien je geen enkele waarde mooi kan halen, maar ik vond het toch interessant om te zien wat welke instelling doet.

In de natural stand krijg ik helemaal geen breder kleurenspectrum met bt2020 signalen. Ben benieuwd hoe andere mensen dit wel voor elkaar krijgen? In de cinemastand wordt de kleurendruehoek wel aanzienlijk groter.

Ik heb in de cinemastand getracht de grayscale juist te krijgen. Hiervoor moet de blue gain een heel eind teruggeschroefd worden, staat nu op 25. Brightness heb ik verhoogd naar 60, hdr stand op 2 (standaard). Net een film mee gekeken en dat zag er niet mis uit.

Blijft vooralsnog een heel wispelturig ding, die hdr/wcg.
Is je projector niet gekalibreerd door de dealer?
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

nielvm

Niet voor hdr. Lijkt me voorlopig onmogelijk om daarop echt te kalibreren?

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

home@the movies

#260
CitaatStel dat je de oppo 203 via receiver zou aansluiten op een Sony HW45es en je zou de strip metadata kiezen en op de Sony HW45 voor dynamic range BT2020 kiezen, zou de Sony HW45es dan een uitgebreider en nog steeds nauwkeurig kleurbereik laten zien?

De HW45 heeft helemaal geen BT2020 stand en kan ook geen 4K signaal accepteren, het is dus niet mogelijk om 4K wide color aan deze projector aan te bieden omdat hij geen 4K ondersteund. De speler zal downconverteren naar 1080P en REC 709 kleuren dat verhaal van die Duitse website wil ik wel eens zien, heb je een link? volgens mij haal je dingen door elkaar.

home@the movies

#261
Citaat van: nielvm op december 28, 2016, 22:16:33
Ik heb daarnet wat gespeeld met de hdr calibratiedisk...

Calibreren kan je het moeilijk noemen aangezien je geen enkele waarde mooi kan halen, maar ik vond het toch interessant om te zien wat welke instelling doet.

In de natural stand krijg ik helemaal geen breder kleurenspectrum met bt2020 signalen. Ben benieuwd hoe andere mensen dit wel voor elkaar krijgen? In de cinemastand wordt de kleurendruehoek wel aanzienlijk groter.

Ik heb in de cinemastand getracht de grayscale juist te krijgen. Hiervoor moet de blue gain een heel eind teruggeschroefd worden, staat nu op 25. Brightness heb ik verhoogd naar 60, hdr stand op 2 (standaard). Net een film mee gekeken en dat zag er niet mis uit.

Blijft vooralsnog een heel wispelturig ding, die hdr/wcg.

Brightness op 60 kan nooit juist zijn Niel, als je op natural staat en in het menu BT2020 kiest moet je wel degelijk een iets grotere kleurendriehoek krijgen dan de REC709, wel uiteraard lang niet zo groot als bij gebruik van de DCI stand.
Het is kiezen tussen een zo groot mogelijk klerenbereik (met gebruik van cinema filter) of een zo hoog mogelijke lichtopbrengst met wat kleiner kleurenbereik.

Tylerdurden76

Hier is de video van digital fernsehen. Er wordt een andere ruimere colorspace dan rec 709 gekozen icm met de UHD. Misschien idd geen BT2020 maar deze reviewer is er lyrisch over. Op mijn tv ziet het er nogal rood uit allemaal vandaar dat ik me afvraag of de pro's hier al eens zo'n experiment hebben uitgevoerd.




Citaat van: home@the movies op december 28, 2016, 22:32:55
De speler zal downconverteren naar 1080P en REC 709 kleuren dat verhaal van die Duitse website wil ik wel eens zien, heb je een link? volgens mij haal je dingen door elkaar.

home@the movies

#263
Citaat van: Tylerdurden76 op december 28, 2016, 22:46:57
Hier is de video van digital fernsehen. Er wordt een andere ruimere colorspace dan rec 709 gekozen icm met de UHD. Misschien idd geen BT2020 maar deze reviewer is er lyrisch over. Op mijn tv ziet het er nogal rood uit allemaal vandaar dat ik me afvraag of de pro's hier al eens zo'n experiment hebben uitgevoerd.



Met alle resect voor deze Duitse vriend maar hij slaat de bal compleet mis, op 4 min in het filmpje zie je duidelijk dat (zoals ik al aanhaalde voor ik het filmpje zag) de speler het signaal downconverteerd naar 1080P REC 709.
Bovenaan staat de informatie die op het schijfje staat nl; 3840X2160 in HDR BT2020, onderaan de info staat wat de speler daadwerkelijk uitstuurt nl; 1920X1080 in SDR REC709.
Wat hij dan doet is complete onzin want hij gaat dan gewoon een grotere color space kiezen in de projector, tja dat je dan meer kleur krijgt is uiteraard logisch, alleen klopt het voor geen meter meer.
Dat is exact hetzelfde als waneer je met een standaard blu ray speler een film zou afspelen en in de projector ook een grotere color space zou kiezen want meer dan dat doet hij niet.
Het enige voordeel is dat je van een 4K bron vertrekt en dus met een kwalitatief betere bron zit, en dat de regeling om een HDR look te krijgen door het dynamisch bereik (contrast ) naar beneden te halen meer detail oplevert.

Het is een totaal foute boodschap die men hier laat zien, ik ga zeker een comment achterlaten op dat filmpje omdat mensen op een totaal verkeerd spoor worden gezet en de indruk krijgen dat ze meer en betere kleuren krijgen door een UHD schijfje op een 1080P projector af te spelen.
Wat ik dus eerder aanhaalde klopt wel degelijk, de speler stuurt GEEN 4K uit maar 1080P en al zeker geen wide color maar gewoon REC 709 kleuren.

Met de HD Fury is het wel mogelijk om 4K Wide color zonder HDR uit te sturen, maar ook dat zal op de HW45 geen enkele verbetering geven omdat alweer de 4K resolutie niet door de HW45 kan worden aanvaard.

Tylerdurden76

Dank je voor je uitleg die voor mij erg helder is. Mijn onderbuik gevoel zei ook wel dat dit niet kon kloppen. Maar je hebt gelijk, dit filmpje laat een verkeerde indruk achter. Ik twijfel al weken tussen de Sony HW45es en de Epson Tw9300 (inmiddels wacht ik denk ik eerst maar de CES weer even af om te zien wat Sony op Oled gebied gaat doen, of wie weet een betaalbare 75XE9305). Zo'n filmpje gaf me even het idee dat full hd met BT2020 (zou al blij zijn met 90% dci-p3) mogelijk is.
Kijk ik wil gewoon op zo'n groot mogelijk beeld van een groter kleurbereik kunnen profiteren dan REC 709. Geweldig HDR (wat de TW9300 helaas ook denk ik niet kan) zou ik graag hebben, maar dan zitten we denk ik in de EUR >4500 klasse.


Citaat van: home@the movies op december 28, 2016, 23:57:40
Met alle resect voor deze Duitse vriend maar hij slaat de bal compleet mis, op 4 min in het filmpje kan je zie je duidelijk dat (zoals ik al aanhaalde voor ik het filmpje zag) de speler het signaal downconverteerd naar 1080P REC 709. Wat hij dan doet is complete onzin want hij gaat dan gewoon een grotere color space kiezen in de projector, tja dat je dan meer kleur krijgt is uiteraard logisch, alleen klopt het voor geen meter.
Dat is exact hetzelfde als waneer je met een standaard blu ray speler een film zou afspelen en in de projector ook een grotere color space zou kiezen want meer dan dat doet hij niet.
Het enige voordeel is dat je van een 4K bron vertrekt en dus met een kwalitatief betere bron zit, en dat de regeling om een HDR look te krijgen door het dynamisch bereik (contrast ) naar beneden te halen meer detail oplevert

Het is een totaal foute boodschap die men hier laat zien, ik ga zeker een comment achterlaten op dat filmpje omdat mensen op een totaal verkeerd spoor worden gezet en de indruk krijgen dat ze meer en betere kleuren krijgen door een UHD schijfje op een 1080P projector af te spelen.
Wat ik dus eerder aanhaalde klopt wel degelijk, de speler stuurt GEEN 4K uit maar 1080P en al zeker geen wide color maar gewoon REC 709 kleuren.

Met de HD Fury is het wel mogelijk om 4K Wide color zonder HDR uit te sturen, maar ook dat zal op de HW45 geen enkele verbetering geven omdat alweer de 4K resolutie niet door de HW45 kan worden aanvaard.

home@the movies

CitaatDank je voor je uitleg die voor mij erg helder is. Mijn onderbuik gevoel zei ook wel dat dit niet kon kloppen. Maar je hebt gelijk, dit filmpje laat een verkeerde indruk achter. Ik twijfel al weken tussen de Sony HW45es en de Epson Tw9300 (inmiddels wacht ik denk ik eerst maar de CES weer even af om te zien wat Sony op Oled gebied gaat doen, of wie weet een betaalbare 75XE9305). Zo'n filmpje gaf me even het idee dat full hd met BT2020 (zou al blij zijn met 90% dci-p3) mogelijk is.
Kijk ik wil gewoon op zo'n groot mogelijk beeld van een groter kleurbereik kunnen profiteren dan REC 709. Geweldig HDR (wat de TW9300 helaas ook denk ik niet kan) zou ik graag hebben, maar dan zitten we denk ik in de EUR >4500 klasse.


De Epson is hier dan zeker zonder enige twijfel de beter keuze, met de Oppo of HD Fury kan datgene wat je wil wel voor elkaar worden gebracht, 4K Wide Color zonder HDR, de JVC zet ook een mooi plaatje net met deze combinatie met betere HDR weergave dan de Epson vanwege meer licht in HDR modus.

nielvm

Citaat van: home@the movies op december 28, 2016, 22:36:24
Brightness op 60 kan nooit juist zijn Niel, als je op natural staat en in het menu BT2020 kiest moet je wel degelijk een iets grotere kleurendriehoek krijgen dan de REC709, wel uiteraard lang niet zo groot als bij gebruik van de DCI stand.
Het is kiezen tussen een zo groot mogelijk klerenbereik (met gebruik van cinema filter) of een zo hoog mogelijke lichtopbrengst met wat kleiner kleurenbereik.

Hi Werner,

Ik weet best wel dat brightness op 60 nooit echt "juist" kan zijn, maar is er dan een echte "juiste" setting voor hdr op de tw9300? We zijn allemaal aan het vals spelen om er meer licht uit te krijgen, denk maar aan de hdr1 stand gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld momenteel de superwhite setting op "off" bij hdr, dat geeft ook weer wat meer licht, maar zal ook weer niet juist zijn en zorgen voor clipping (voorlopig nog geen last van).

Ik moet nog eens verder testen om een breder kleurenbereik te krijgen in de natural stand, dat leek mij gisteren niet te lukken.

Heeft het calibreren van de grayscale voor hdr veel zin? Ik moet daar behoorlijk aan sleutelen om recht te krijgen, met name de blue gain moet een stuk omlaag.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

skoebiedoe

#267
Citaat van: nielvm op december 29, 2016, 08:06:42
Hi Werner,

Ik weet best wel dat brightness op 60 nooit echt "juist" kan zijn, maar is er dan een echte "juiste" setting voor hdr op de tw9300? We zijn allemaal aan het vals spelen om er meer licht uit te krijgen, denk maar aan de hdr1 stand gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld momenteel de superwhite setting op "off" bij hdr, dat geeft ook weer wat meer licht, maar zal ook weer niet juist zijn en zorgen voor clipping (voorlopig nog geen last van).

Ik moet nog eens verder testen om een breder kleurenbereik te krijgen in de natural stand, dat leek mij gisteren niet te lukken.

Heeft het calibreren van de grayscale voor hdr veel zin? Ik moet daar behoorlijk aan sleutelen om recht te krijgen, met name de blue gain moet een stuk omlaag.

Niel als je superwhite op off zet ga je de bovenste regionen in het wit moeten missen...Werner heeft dat toch laten zien tijdens de meeting dacht ik.
Ik denk dat ,als je echt wilt genieten van hdr en helder beeld je naar een hogere gain scherm moet gaan nu voor projectie maar....wederom ga je volgens mijn bescheiden mening dan detail missen in de hogere regionen van het wit.( uw wit gaat veel sneler dichtslibben )
Tijdens de expo in Wijnegem  stond daar die z1 op een doek met gain 2.0 ... deze had er ook last van.
Het beeld bleef nog vrij helder maar voornamelijk bij scenes waarbij flares te zien waren zag je het wit gewoon dichtvloeien....
Is ook aangehaald geweest tijdens de meeting dat dit een "nadeel" was voor een hoger gain scherm en natuurlijk ook meer kans op flikkeringen. ;)

Maar soit ben gene expert laat Werner het maar uitleggen.

nielvm

In gewone sdr staat de superwhite uiteraard aan.

Bij hdr kan je elk licht gebruiken en door de superwhite op off te zetten krijg je wat extra herderheid. Net zoals bij de hdr1-stand heb je inderdaad dan wat clipping in de hogere regionen. Zoals eerder aangehaald kan je nog niet alles hebben met hdr   ???
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

home@the movies

Hi Werner,

Ik weet best wel dat brightness op 60 nooit echt "juist" kan zijn, maar is er dan een echte "juiste" setting voor hdr op de tw9300? We zijn allemaal aan het vals spelen om er meer licht uit te krijgen, denk maar aan de hdr1 stand gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld momenteel de superwhite setting op "off" bij hdr, dat geeft ook weer wat meer licht, maar zal ook weer niet juist zijn en zorgen voor clipping (voorlopig nog geen last van).

Ik moet nog eens verder testen om een breder kleurenbereik te krijgen in de natural stand, dat leek mij gisteren niet te lukken.

Heeft het calibreren van de grayscale voor hdr veel zin? Ik moet daar behoorlijk aan sleutelen om recht te krijgen, met name de blue gain moet een stuk omlaag.


Hi Niel,

Brightness, contrast, greyscale zijn zeker juist te kalibreren met de juiste patronen en de juiste bronnen, color space is uiteraard een heel ander verhaal en dat laat je beter zoals het is. Met welke weergever en patronen ben je aan de slag gegaan?


nielvm

Heb de patronen van R.masciola gedownload, wordt afgespeeld met de zidoo x9s.

Wat color space betreft heb ik een duidelijk grotere kleurendriehoek in de cinema stand. In de natuurlijke stand blijf ik met dezelfde patronen steken op rec709.

Ik loop duidelijk aan tegen de limieten van mijn kennis en de  kunde van de meter en software. Vanaf 70-80% wit blijft de lichtoutput dezelfde, ongeacht de stand van superwhite of helderheid/contrast. Met clippingpatronen kan ik het wel dusdanig instellen dat 1000nits zichtbaar is.

Denk dat ik het er voorlopig bij laat. Bij een herkalibratie mag jij eens een poging ondernemen om er het beste uit te krijgen  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Tylerdurden76

Citaat van: home@the movies op december 29, 2016, 00:18:54
De Epson is hier dan zeker zonder enige twijfel de beter keuze, met de Oppo of HD Fury kan datgene wat je wil wel voor elkaar worden gebracht, 4K Wide Color zonder HDR, de JVC zet ook een mooi plaatje net met deze combinatie met betere HDR weergave dan de Epson vanwege meer licht in HDR modus.

Bedankt voor je antwoorden Werner  ;D De JVC is t.o.v. de Epson helaas weer in een geheel andere prijsklasse, zeker als het vervangen van de lamp wordt meegerekend. Voor mij is het maximum voor beeld + 90" scherm (of alleen tv) indien goed HDR en met name dus WCG mogelijk is €3500-3600. Daar heb je nog niet eens een JVC projector voor geloof ik.

Wat betreft de HD Fury, heb je het dan over de Integral? En zo ja, zet je deze dan tussen uhd blu ray speler en av receiver of tussen av receiver en projector?

MLCinema

Citaat van: Tylerdurden76 op december 30, 2016, 00:35:12
Bedankt voor je antwoorden Werner  ;D De JVC is t.o.v. de Epson helaas weer in een geheel andere prijsklasse, zeker als het vervangen van de lamp wordt meegerekend. Voor mij is het maximum voor beeld + 90" scherm (of alleen tv) indien goed HDR en met name dus WCG mogelijk is €3500-3600. Daar heb je nog niet eens een JVC projector voor geloof ik.

Wat betreft de HD Fury, heb je het dan over de Integral? En zo ja, zet je deze dan tussen uhd blu ray speler en av receiver of tussen av receiver en projector?
Volgens mij moet voor dat bedrag een x5000 wel mogelijk zijn? Model wordt vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Tylerdurden76

Ik heb vorige week de TW9300 mogen demo'en alleen niet de HDR of WCG aan het werk kunnen zien. Doordat ik de full HD van de Sony HW45es mooiere dan de Epson vond en de beelden van de Epson af en toe wat vond schokken, heb ik nog niet toegeslagen maar de prijs was er wel naar. En nu lees ik dat de JVC bijna binnen handbereik is? Maar een JVC X5000 en een goed 200 x 113 (90") scherm voor 3500-3600 samen, dat lijkt mij sterk  ;D

Citaat van: Kamidioblitz op december 30, 2016, 18:15:58
Volgens mij moet voor dat bedrag een x5000 wel mogelijk zijn? Model wordt vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MLCinema

Citaat van: Tylerdurden76 op december 30, 2016, 22:40:49
Ik heb vorige week de TW9300 mogen demo'en alleen niet de HDR of WCG aan het werk kunnen zien. Doordat ik de full HD van de Sony HW45es mooiere dan de Epson vond en de beelden van de Epson af en toe wat vond schokken, heb ik nog niet toegeslagen maar de prijs was er wel naar. En nu lees ik dat de JVC bijna binnen handbereik is? Maar een JVC X5000 en een goed 200 x 113 (90") scherm voor 3500-3600 samen, dat lijkt mij sterk  ;D
Samen wel. Maar een x5000 los? Het is een pure gok. Maar aangezien ze vervangen worden door een nieuwe lijn?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |