vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alco

#650
CitaatDraai je de 7.6.1 release?
Nee, inmiddels (weer) de 7.5.5 versie.

CitaatAlleen met internet radio?
Inmiddels niet alleen meer met internetradio.

Ben nu net 'effe' bezig om alsnog weer een ethernetkabel aan te leggen en weg te werken onder mijn laminaatplinten. Hopen dat dat in ieder geval de buffer problemen verhelpt.
(edit: klus geklaard... 5 meter ethernetkabel weggewerkt en aangesloten op de SB Touch...fingers crossed) :lookaround:

CitaatIk heb in al die jaren met de sb maar 1 maal buffer problemen gehad.
Ik misschien ook hooguit 1 of 2 keer, maar de laatste tijd is 't continu raak met allerlei vreemde storingen.
(soms hoor ik niks als ik een track afspeel. Als ik verbolgende de SB Touch uit zet, weer aanzet en zelfde nummer weer afspeel...niks aan de hand. Ook ging ie soms nummers uit zichzelf herhalen. (terwijl ie niet op repeat staat)

Kortom,..soms doet 't ding waar ie zelf zin in heeft lijkt 't wel. :sarcasm:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#651
De € 30,- verlies van vorige Ipod ten spijt, kon ik 't gisteravond toch niet nalaten...  :lookaround:

Ik wilde de Ipod Touch nog één 2e kans geven. Dus,... deze keer bij Wehkamp besteld.
Het voordeel bij Wehkamp is, dat je 2 weken kunt uitproberen en dan e.v.t gratis retour sturen als 't niet bevalt.
Dat vond ik wel een geruststellende gedachte. :)  (+ gisteravond besteld, vanmiddag om 13:00 uur al binnen!) :happy:

Het heeft me eerst wel weer wat gepieker en frustratie gekost... (foutmeldingen, wachtwoord die (zogenaamd!) niet klopt, maar waarmee je ondanks die melding toch wel kan downloaden,etc)
Maar,... (vraag me niet hoe) het is me gelukt... :smile:  Moest dus wel eerst nog zo'n Apple card van € 15,- erbij kopen, maar... toen werkte 't en kon ik de (gratis :sarcasm:) remote apps downloaden.

Heb nu de gratis Squeezebox controller app, en die werkt superrrr!
De Ipod reageert sneller dan ik had verwacht. Kan eigenlijk geen verschil merken met de originele AB.

Wat ik ook een leuke bonus vind, is dat ik nu heel makkelijk en snel naar kan spoelen in/tijdens een spelend nummer.
Als ik dat met de originele AB wou doen, skipte deze 9 van de 10 keer door naar 't volgende nummer.

En de soms mooie cover-art van dichtbij in je handpalm kunnen bekijken, heeft ook wel wat.  8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

T_I

Mooi dat ie nu zo bevalt. Ik heb enkele apps op de android getest en vond dat geen verbetering t.o.v. de normale ab. (maar ik spoel ook niet in nummers ;) ) Tevens ligt bij mij de normale ab een stuk dichter bij me dat de foon. :D


Blijkbaar ben ik de enige met uitdagingen met Radio 1-5 in de normale lijst (Local). Bij Radio 2 werkt degene via link http://opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s9483&partnerId=16&serial=4cd96323e72aab247a7ce51eaef65a57 (Hilversum) wel, maar link http://opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s9483&formats=aac,ogg,mp3,wma,wmvoice&partnerId=16&serial=4cd96323e72aab247a7ce51eaef65a57 (Adult Contemporary) dus niet. Raar dat de &formats er voor zorgt dat ie 'm hier niet wil openen.

Ik gebruik server 7.6.1 en het werkt bij zowel de v1 als de classic niet, dus lijkt mij een server probleem. Is er iemand die een idee heeft waar het aan kan liggen?
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

mtissink

Citaat van: Alco op september  2, 2011, 21:11:23
Maar,... (vraag me niet hoe) het is me gelukt... :smile:  Moest dus wel eerst nog zo'n Apple card van € 15,- erbij kopen, maar... toen werkte 't en kon ik de (gratis :sarcasm:) remote apps downloaden.

Heb nu de gratis Squeezebox controller app, en die werkt superrrr!
De Ipod reageert sneller dan ik had verwacht. Kan eigenlijk geen verschil merken met de originele AB.
Als er dan toch tegoed is..., investeer 'even' een paar euro voor iPeng. Zelf ben ik daar erg over te spreken en werkt vele malen sneller dan de squeezebox controller van logitech.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

jowi

#654
Squeezepad vind ik erg goed, wel in combinatie met squeezeserver 7.5.3 en niet hoger, de hogere versies zijn echt bagger.

Ron_Z

Citaat van: jowi op september  3, 2011, 11:04:00
wel in combinatie met squeezeserver 7.5.3 en niet hoger, de hogere versies zijn echt bagger.

SBS 7.6.1 in combinatie met mijn QNAP 219P+ bevalt mij prima, hoor. Door het gebruik van SQlite ipv MySQL gaat scannen (23500 nummers) veel sneller en ook coverart staat nu sneller op mijn Duet-controller en Touch. Ook het opstarten van SBS op de laptop gaat veel sneller. Ik kwam van 7.5.4.

)p(

Citaat van: Ron_Z op september  3, 2011, 18:11:33
SBS 7.6.1 in combinatie met mijn QNAP 219P+ bevalt mij prima, hoor. Door het gebruik van SQlite ipv MySQL gaat scannen (23500 nummers) veel sneller en ook coverart staat nu sneller op mijn Duet-controller en Touch. Ook het opstarten van SBS op de laptop gaat veel sneller. Ik kwam van 7.5.4.

7.6 had veel problemen maar 7.6.1 schijnt een stuk stabieler te zijn. Ik heb nu ook geupgrade en ik ben nog geen problemen tegengekomen.

jowi

Ik kan met geen enkele versie na 7.5.3 random (sub)folders direct afspelen. En dat is wat ik meestal doe, ik pak een folder in squeezepad, even ingedrukt houden en de folder, of alles aan subfolders IN die folder, wordt random gespeeld... en dat lukt me dus gewoon niet met latere versies.

Alco

#658
Ik gebruik de laatste tijd 7.5.5 en die bevalt me op zich goed. (ok, kan niet meer overschakelen naar MySB.com om m'n internet radio 'favorieten' te beluisteren, maar dat mis ik niet zo (toch vaak 128k kwaliteit en veel reclame)

Zolang ik de muziek van m'n HD/PC maar gewoon kan beluisteren ben ik al tevreden. :)

CitaatAls er dan toch tegoed is..., investeer 'even' een paar euro voor iPeng. Zelf ben ik daar erg over te spreken en werkt vele malen sneller dan de squeezebox controller van logitech.

Ik ben zeer te spreken over de gratis SB controller app! Kan me niet voorstellen hoe Ipeng nog veel sneller kan zijn, want de SB controller app werkt al razendsnel. Ik verbaas me er zelf over!
Ik tik iets aan en in een fractie van een seconde speelt het ook al. Ook de cover-art laad in hooguit een seconde.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Midcall

Citaat van: Alco op september  3, 2011, 23:55:34
Ik gebruik de laatste tijd 7.5.5 en die bevalt me op zich goed. (ok, kan niet meer overschakelen naar MySB.com om m'n internet radio 'favorieten' te beluisteren, maar dat mis ik niet zo (toch vaak 128k kwaliteit en veel reclame)

Zolang ik de muziek van m'n HD/PC maar gewoon kan beluisteren ben ik al tevreden. :)

Ik ben zeer te spreken over de gratis SB controller app! Kan me niet voorstellen hoe Ipeng nog veel sneller kan zijn, want de SB controller app werkt al razendsnel. Ik verbaas me er zelf over!
Ik tik iets aan en in een fractie van een seconde speelt het ook al. Ook de cover-art laad in hooguit een seconde.

Met IPeng kan je ook nog overal ter wereld naar je muziekcollectie luisteren op je ipod. Ook wel handig, voor op reis enzo.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alco

#660
Wat me wel wat tegenvalt is hoe snel de batterij van een Ipod Toch leeg raakt.
Heb 'm vrijdagmiddag voor 't eerst opgeladen. (zo'n 3,5 uur) Hij is nu nog ongeveer voor 40% geladen.
(heb 'm sinds vrijdag dagelijks een uurtje of 1,5 gebruikt)

Da's wel even wennen,t.o.v. een normale AB die met gemak zo'n 1,5 jaar haalt op 2 penlites. :mellow:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#661
Zojuist viel me iets heel vreemds op... (heb veel rare dingen meegemaakt qua bediening van de SB Touch, maar dit slaat alles)

Ik had m'n Ipod ff niet bij de hand om te gebruiken als AB, dus wou even de originele AB weer gebruiken.
Dat ging dus niet meer! Ik kan gewoon scrollen als altijd een een bepaald album kiesen, maar..... als ik dan een album selecteer, speelt ie uiteindelijk een heel ander album.

Dit geld opeens voor alle albums/artiesten.  :dontgetit:
Ik noem maar een voorbeeld:  Kies ik Bowie, speelt ie Los Lobos, kies ik Los Lobos speelt ie Katie Melua, oid.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#662
Jemig de pemig... de batterij is nu alweer zo goed als leeg!  :dontgetit: :unhappy:

Heb 'm vrijdagmiddag zo'n 3,5 tot 4 uur via de PC opgeladen. Heb 'm sindsdien 3 keer pak 'm beet een uurtje gebruikt als AB voor m'n SB en 3 gratis apps geïnstalleerd. That's all.

Ik wist niet precies hoe lang 't zou duren voordat ie weer opnieuw opgeladen moest worden, maar ik verwachte toch wel dat ie een dag of 5 tot 'n week mee zou kunnen. niet dus... :mellow:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#663
Heb Ipeng inmiddels gedownload.... zonde van de € 8,-  :dontgetit:  Ik geef de voorkeur aan de gratis SB controller app.

Heb de Ipod inmiddels al 3x moeten opladen, sinds vrijdagavond. :unhappy:
Als ik 'm alleen als remote voor m'n SB Touch gebruik, kan ik 'm ongeveer een 1 tot 2 uur langer gebruiken dan dat ie nodig heeft om volledig te laden. (en dan heb ik alle energie-slurpende apps uit, een zwarte achtergrond, en helderheid op 30/40%)
(ik zet tevens de wifi verbinding uit als ik de Ipod niet gebruik!)

Kortom,...zonde van de € 15,- voor het aanmelden (apple card) + € 15,- voor 't beschermhoesje... weer € 30,- flushed down the drain. :sarcasm:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

T_I

Als ik dit zo lees ben ik blij met de v1 en de Classic, beide met display dat af te lezen is op 5m afstand. (zij het alleen bij het grootste font)

Hier was ik al bang voor. (De android phone is ook na een paar uur wifi dood, maar dat schijnt normaal te zijn)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Midcall

Citaat van: Alco op september  6, 2011, 10:34:12
Heb Ipeng inmiddels gedownload.... zonde van de € 8,-  :dontgetit:  Ik geef de voorkeur aan de gratis SB controller app.

Heb de Ipod inmiddels al 3x moeten opladen, sinds vrijdagavond. :unhappy:
Heb je wel de moeite/tijd genomen IPeng een beetje te configureren naar persoonlijke voorkeur enzo?
De capaciteit/levensduur van de batterij wordt wel beter nadat je hem meerdere keren hebt opgeladen, bij mij was hij nieuw uit doos ook de eerste paar keren in no time leeg. Geduld lijkt me niet helemaal je sterkste eigenschap, if vergis ik me hierin?  ;)
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

felix303

Citaat van: Ron_Z op september  3, 2011, 18:11:33
SBS 7.6.1 in combinatie met mijn QNAP 219P+ bevalt mij prima, hoor. Door het gebruik van SQlite ipv MySQL gaat scannen (23500 nummers) veel sneller en ook coverart staat nu sneller op mijn Duet-controller en Touch. Ook het opstarten van SBS op de laptop gaat veel sneller. Ik kwam van 7.5.4.

is SBS 7.6.1. al in package vorm beschikbaar? ik wil hem graag op mijn Synology DS 209 draaien...
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

Softpower

Citaat van: felix303 op september  6, 2011, 13:14:42
is SBS 7.6.1. al in package vorm beschikbaar? ik wil hem graag op mijn Synology DS 209 draaien...

Ik geloof t niet. Synology is altijd een stuk later met packages. Kijk eens op de synology site.

Vanaf firmware 3.2 kun je ze via package center (is onderdeel van de firmware) downloaden en kun je daar ook zien of er updates zijn.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Alco

#668
Geduld lijkt me niet helemaal je sterkste eigenschap, if vergis ik me hierin? [/quote]
Nee, daar heb je wel gelijk in hoor.

CitaatHeb je wel de moeite/tijd genomen IPeng een beetje te configureren naar persoonlijke voorkeur enzo?
Nee, wist ook niet dat dat kon, maar vind de SB controller ook prettiger omdat deze gewoon overeen komt met het display zoals deze op de SB Touch zelf zit.  Ipeng zitten me teveel, onnodige toeters en bellen op.

Het prettigste vind ik nog steeds, gewoon de good old afstandsbediening van de Squeezebox zelf.
(ligt ook prettiger in de hand dan een Ipod vind ik)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Softpower

Firmware 3.2 voor synology is uit alsmede 7.6.1-001 package voor squeeze server op synology nas
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Pinohelmond

Even mijn conclusies checken hier alvorens tot bestelling van een Squeezebox Touch over te gaan:
-Squeezebox Touch aansluiten op receiver dmv interlink.
-Externe harde schijf met eigen voeding direct op Squeezebox Touch aansluiten.
-Squeezebox en harde schijf zien elkaar en werken in harmonie samen zonder verdere software die op de harde schijf moet komen te staan.
-Volumeregeling kan (ook) middels de squeezebox en hoeft niet perse via de receiver.

Zit ik goed of zie ik iets over het hoofd?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

devkon

Citaat van: Pinohelmond op september  8, 2011, 07:53:37
-Volumeregeling kan (ook) middels de squeezebox en hoeft niet perse via de receiver.

Bij de Duet is het zo dat je de volumeregeling van de SB op max moet zetten om een zo hoog mogelijk kwaliteit te krijgen (ivm bitdiepte signaal oid). Dus volumeregeling niet via SB maar receiver, en volume SB op max.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Alco

#672
Citaat-Externe harde schijf met eigen voeding direct op Squeezebox Touch aansluiten.
-Squeezebox en harde schijf zien elkaar en werken in harmonie samen zonder verdere software die op de harde schijf moet komen te staan.

Dit zou in theorie inderdaad moeten kunnen, maar....
(weer een minpunt van Logitech) in de praktijk blijkt dit in de meeste gevallen niet (goed) te werken!

Je kunt dus het beste je muziek op een PC/laptop/Mac/NAS hebben staan.
Er zijn maar een handjevol merken HD's die wel rechtstreeks werken op de SB Touch, zonder tussenkomst van PC.
(op die manier vraag je namelijk erg veel van de Touch en als 't al werkt, kan deze regelmatig gaan haperen)

Je kunt ook bij de Touch via z'n eigen AB het volume regelen.
(al zou dit in principe iets minder goed moeten klinken, dan de manier die Pinohelmond beschrijft)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

devkon

Citaat van: Alco op september  8, 2011, 09:56:14
Er zijn maar een handjevol merken HD's die wel rechtstreeks werken op de SB Touch, zonder tussenkomst van PC.

Hoezo? Ik ken de Touch verder niet, maar een USB HD aansluiten, lijkt me toch geen probleem (wordt ondersteund blijkbaar)? Lijkt me dan ook niet uit te maken welk merk/type verder.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

PorscheHD

Iemand ervaring met de Squeeze Upgrade? Die best of both worlds gebeuren?