vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

advr



Dat zijn de betere antwoorden, dit wordt een serieze kandidaat voor mijn CD prbleem ;D ;D

wel nog even iets mediaplayertje vinden voor mijn dvd's en foto's, maar dat komt nog wel.

waarschijnlijk wordt het dus een QNAP 207 met 2 x 500Gb en de SB Duet ;D ;D

de NAS en SB worden gekoppeld via een router liefst alles zonder WiFi, al heb ik dat wel in huis.  misschien wordt de dataoverdracht naar de NAS wel draadloos, dat mag best even duren voordat het op de NAS staat. maar tussen NAS en SB mag geen vertraging optreden en ik ben niet kapot van streamen ;D ;D NAS en SB komen dichtbij mijn DAC waarop ik de SB aansluit. O0

langzaam komt mijn oplossing tot stand ;D ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

WickedGame

Oei die duet is wel gaaf zeg. Heb als een Synology Nas daarop kan de slimserver (centre) draaien. Dus dit kan nog wel eens een kanshebber zijn. Laat dan de squeezebox bij me pa, die is al super enthousiast met de SB3.

Alco

#127
Ik liep vanmiddag met 2 vrienden in de Mediamarkt, toen we voor een van hen iets zochten om een netwerkje te maken van een oude en huidige PC.

Daardoor stuitten we toevallig op dit:


Ik was allang niet meer bezig met 't SB verhaal, maar prompt was dit weer nieuw leven in geblazen ::) ;D

Als 't goed is, kan ik met zo'n kastje (via CAT5 netwerkkabel) ook een SB aansluiten, toch ?
Volgens hun sluit ik dan m'n modem aan op deze Switch, en op 1 van de andere uit-poorten, de kabel naar m'n PC en 'n kabel naar de SB.  That oughtta do it 8)

En....wat wil 't toeval... ik kom thuis, blader even door m'n post en wat zie ik:

Een uitnodiging van Hanze HiFi. Die hebben 't komend weekend een show met diverse music-servers,
waaronder de SB (en de nieuwe SB duet) en mensen die in dat weekend een SB bestellen kunnen ook nog rekeken op een interessante aanbieding!  Voldoende reden om 't toch weer 'n kans te geven denk ik.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Yup dat moet werken.

Hier een interessante video van de nieuwe grafische remote in actie:
http://www.youtube.com/watch?v=64HwO6bxRro

De interface ziet er beter uit dan ik had verwacht. Toch voor klassieke muziek blijf ik net als die van de Sonos ook dit schermpje te klein vinden.

peter

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: Alco op januari 19, 2008, 23:17:20
Ik liep vanmiddag met 2 vrienden in de Mediamarkt, toen we voor een van hen iets zochten om een netwerkje te maken van een oude en huidige PC.

Dat zeg ik! Gewoon een simpel plat netwerk en geen geneuzel met routers wanneer dat complete onzin is...

hifiman

Ik geloof dat ik de enige ben die niet zo enthousiast is over de Duet. Ik heb al een AB en ik wil er niet nog eentje bij speciaal voor muziek afspelen. Mijn voorkeur gaat sterk uit naar het display in het apparaat zelf. Ziet er dus sterk naar uit dat ik voorlopig het bij de Squeezebox 3 houdt.

Neemt niet weg dat die Duet leuk bedacht en een mooi ding is!

advr

voor mij zou zo'n duet juist wel weer heerlijk zijn.
de control unit kan ik mooi wegstoppen en overal met afstandbediening of juis lptop mijn muziekje kiezen.
zo hebben we allemaal onze voorkeur of toepassing. ;D

maar eerts een NAS kopen. ik zit te dubben tussen de QNAP TS 209 (2x500Gb) of de Synology DS207+ (2x500Gb) de laatste kan volgens mij ook via newsgroepen zelfstandig downloaden. da's wel een plusje. Voor de rest scheelt het allemaal niet veel. Synology zou stiller zijn 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Alco

CitaatWaar zit Hanze HiFi  :o ;D

In Zwolle, vlak naast 't NS-station.  8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

PM

Citaat van: Audioloog op januari 20, 2008, 08:56:57
Ik geloof dat ik de enige ben die niet zo enthousiast is over de Duet. Ik heb al een AB en ik wil er niet nog eentje bij speciaal voor muziek afspelen. Mijn voorkeur gaat sterk uit naar het display in het apparaat zelf. Ziet er dus sterk naar uit dat ik voorlopig het bij de Squeezebox 3 houdt.

Neemt niet weg dat die Duet leuk bedacht en een mooi ding is!

SB3 met Duet afstandsbediening... dat lijkt met wel ideaal... Voorlopig houd ik het bij een standaard SB3
Groeten, Peter

fireman

Citaat van: PM op januari 21, 2008, 17:30:54
SB3 met Duet afstandsbediening... dat lijkt met wel ideaal... Voorlopig houd ik het bij een standaard SB3

Ik wacht wel dat er ook iets komt dat video en foto's door streamt. Ala SB bedoel ik dan, want je hebt natuurlijk genoeg musicserver of multimedia dingen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

#136
Heb vanmiddag uiteindelijk toch maar een SB3 gekocht, na 'n bezoekje aan Hanze HiFi.
(en aangesloten via cat5 kabel op de eerder vertoonde Sweex hub)

Erg mooi ding, maar.... 't zou nog mooier zijn als ie 't ook deed.
(tuurlijk, het zal ongetwijfeld weer aan mij liggen, maar ook deze keer krijg ik 't weer niet aan de praat!) ::)

De (Engelse!) handleiding vraagt op een gegeven moment:

"Choose wether you want the SB to obtain an IP adress automatically using DHCP or wheter you want to assign it a stattic adress. Most networks will let the SB obtain an adress automatically." (oftewel of de SB automatisch een IP adres moet gaan zoeken of dat je zelf handmatig 't IP adres invoert)

Ok, ik kies automatically... en jawel...(was te verwachten) hij geeft aan:"Couldn't find DHCP server"
Ok,... kies ik handmatig, door m'n IP adres handmatig in te voeren middels de AB, geeft ie aan:
"Can't connect to slimserver"

Kortom...kom weer geen steek verder.

Lang leve de good ol' CD-speler. Laatje open, CD d'r in en spelen maar...   Keep it simple! 8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Raphie

JBL PRX Power!

fireman

Staat je firewall uit in windows?

Hier draait 'ie echt perfect. Jammer dat je zo'n 200km ver weg woont, anders had ik effe komen helpen.

Maar de volhouder wint. Zet 'm op!
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CitaatStaat je firewall uit in windows?
Yep.

De SB geeft wel aan 'Set up is complete', maar als ie verbinding zoekt met Slimserver geeft ie telkens weer aan 'Can't connect to slimserver'  :-\

(ps. als ik 'm uit wil zetten wil dat ook niet. Hij reageert niet op de rode uit/aan knop op de AB.)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

fireman

Citaat van: Alco op januari 25, 2008, 21:43:42
Yep.

De SB geeft wel aan 'Set up is complete', maar als ie verbinding zoekt met Slimserver geeft ie telkens weer aan 'Can't connect to slimserver'  :-\

(ps. als ik 'm uit wil zetten wil dat ook niet. Hij reageert niet op de rode uit/aan knop op de AB.)

Pakt 'ie wel je netwerk? Dus internet radio?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CitaatPakt 'ie wel je netwerk? Dus internet radio?

Geen idee Fireman. Ik denk 't niet. Heb ook (nog) geen idee hoe ik dat moet kiezen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

hifiman

Citaat van: Alco op januari 25, 2008, 21:51:15
Geen idee Fireman. Ik denk 't niet. Heb ook (nog) geen idee hoe ik dat moet kiezen.

Kun je de SB3 pingen vanaf je pc ?

fireman

Heb je wel slimserver op je PC geïnstalleerd? Da's wel nodig nl.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

#144
CitaatKun je de SB3 pingen vanaf je pc ?

Wat is pingen ?  ??? 

CitaatHeb je wel slimserver op je PC geïnstalleerd? Da's wel nodig.nl

Slimserver heb ik wel geinstalleerd. Dat verliep soepeltjes. Het vind ook prima m'n muziekmappen,e.d.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

oud_account_1

kan je eens in een command window het volgende commando uitvoeren en het resultaat hier tonen?
ipconfig /all
(niet vergeten evt. persoonlijke gegevens zoals namen eruit te halen)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Raphie

Heb je uberhaupt verstand van netwerken? anders eerst RTFM ;)
JBL PRX Power!

Alco

#147
CitaatHeb je uberhaupt verstand van netwerken?

Nee, en als 't goed is zou dat ook niet nodig moeten zijn.

Citaatkan je eens in een command window het volgende commando uitvoeren en het resultaat hier tonen?
ipconfig /all

Sorry guys.... ik ben geen PC-techneut.  Ik lees termen waar ik nog nooit eerder van gehoord heb.
Wat is/waar vind ik zo'n 'command-window' ?! ???

Het zou erg fijn zijn als 't in simpele, Jip & Janneke taal zou kunnen...  :-[

Btw, op de Slimserver site heb ik een Nederlandse handleiding versie gevonden.
Hier gaat 't dus mis:
CitaatJe kunt de speler automatisch een IP-adres via DHCP laten ophalen, of de Squeezebox zelf een statisch IP-adres toewijzen. Op de meeste netwerken zal de speler automatisch een adres kunnen verkrijgen. Druk op het pijltje naar rechts. Besluit je de speler een statische IP toe te wijzen, voer deze dan in via de cijferknoppen op de afstandsbediening. Druk op het pijltje naar RECHTS om het adres op te slaan.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

oud_account_1

Citaat van: Alco op januari 25, 2008, 22:25:37
Sorry guys.... ik ben geen PC-techneut.  Ik lees termen waar ik nog nooit eerder van gehoord heb.
Wat is/waar vind ik zo'n 'command-window' ?! ???

Het zou erg fijn zijn als 't in simpele, Jip & Janneke taal zou kunnen...  :-[
Geen probleem, ik ga er even van uit dat je windows XP gebruikt :)
Het makkelijkst is om de windows-toets en de letter R in te drukken.
Alternatief kan je op ook Start | Uitvoeren (Run in de Engelse versie) drukken.

In het tekstveld wat dan verschijnt cmd intypen (gevolgd door een enter)
en dan dus ipconfig /all
Als de gegevens er staan even met rechts klikken in het scherm en Select All kiezen.
Daarna kan je de tekst plakken in een antwoord hier (of eerst in kladblok/notepad).
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

WickedGame

Okay hier een handleiding how to setup an SB

De computer:

- installeer slimserver
- ga naar start
- ga naar configuratiescherm
- ga naar Netwerk verbindingen
- Klik met de RECHTER muisknop op je Lan verbinding en klik op EIGENSCHAPPEN.
- Je krijgt een nieuwscherm met daarin "Onderdelen"
- Scroll naar beneden en daar zie je TCP/IP staan klik die aan en druk dan op de knop EIGENSCHAPPEN.
- Klik het rondje aan met de tekst "Volgende IP gebruiken".

Vul bij IP een IP nummer in zoiets als 192.168.1.10
Subnetmask typ je 255.255.255.0
Bij GateWay voor jet IP van je internetprovider in:

Tot zover je pc!

In de Squezebox moet het adres van de server gevonden worden, aangezien je pc met de slimserver software dit uitzend. Alleen de SB zal zelf een IP moeten hebben, dit zal hard erin gezet moeten worden. en in dezelfde range moet die vallen denk aan bijv. 192.168.1.11

Dit zou alles moeten zijn.