Leegroven van UPC door directie gaat gewoon door

Gestart door Shorty, november 14, 2006, 16:36:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shorty

CitaatDe toplieden van UPC-moederbedrijf LGI ontvangen dit jaar miljoenen tot tientallen miljoenen aan bonussen per persoon. Voor de komende twee jaar is nog eens 320 miljoen dollar (250 miljoen euro) extra voor bonussen gereserveerd.

Het bedrijf zelf ziet ondertussen de schuldenlast oplopen tot ruim tien miljard. Dat blijkt uit de jongste kwartaalcijfers die topman Michael Fries van LGI donderdagavond Nederlandse tijd mocht toelichten. LGI bestaat voor meer dan de helft uit de Europese kabelnetten van UPC, waarin UPC-Nederland dan weer het grootste dochterbedrijf is.

Een woordvoerster van LGI in de Verenigde Staten wil niet zeggen wie precies van de zogeheten aandelenplannen profiteren. ,,We hebben ruim 21.000 werknemers en iedereen kan in principe voor zo'n beloning in aanmerking komen." Maar uit stukken die bij de Amerikaanse beurswaakhond SEC zijn ingediend, valt op te maken dat het vooral topman Michael Fries en tweede man Charles Bracken zijn die het leeuwendeel voor hun rekening nemen, gevolgd door vier mede-bestuursleden, terwijl een onbekende groep middelmanagers samen enkele procenten te verdelen hebben.

Aandelen en opties uitdelen aan topmanagers is niet ongebruikelijk, maar de omvang van zulke bonussen blijft bij andere bedrijven meestal beperkt tot enkele miljoenen. LGI vindt een paar honderd miljoen extra voor zijn bestuurders echter normaal. Op 1 november heeft het bedrijf namelijk weer een nieuw bonusplan vastgesteld dat 'aanvullend op de huidige aandelenbeloning voor het topmanagement' zal zijn. Als ze het in 2007 en 2008 goed doen, mogen de zes hoogsten samen nog eens het grootste deel van 320 miljoen dollar verdelen. Een zegsman van LGI wijst erop dat dit bedrag voor 'meer dan tien' managers is bedoeld, maar specificeert dit verder niet. Ook hier zal echter de standaardverdeling gelden zoals die de afgelopen jaren is toegepast: de top krijgt verreweg het meeste.

De bonussen worden uitgekeerd in de vorm van aandelen LGI en opties op aandelen LGI. Fries en Bracken verkopen hun aandelen met grote regelmaat. Een van de opkopers is direct of indirect LGI, dat de afgelopen maanden voor een miljard dollar aan eigen aandelen heeft teruggekocht. Soms, zoals begin oktober gebeurde, verkopen de twee toplieden honderdduizend aandelen voor bijvoorbeeld 25 dollar per stuk, terwijl ze tegelijk een vergelijkbaar aantal nieuwe aandelen krijgen tegen een koers van zes dollar.

LGI verkocht dit voorjaar een kabelnet in Frakrijk voor 1,5 miljard. Mede voor het terugkopen van aandelen heeft het bedrijf echter toch weer veel geld geleend en is de schuld met een half miljard dollar opgelopen naar 10,4 miljard.

Bron: Vincent Dekker in Trouw.

:-[  :-X  ::)

VrGr,

Bart J.


Raphie

Da's echt schandalig :o :o :o

heb ik verder geen woorden voor.....
JBL PRX Power!

B.J.

Citaat van: Raphie op november 14, 2006, 16:39:36
Da's echt schandalig :o :o :o

heb ik verder geen woorden voor.....

Schandalig dat ik geen directeur van UPC ben. Ik wil ook miljoenen.  ;D

jaco

Hmm, vannacht maar weer wat extra downloaden. Als ze failliet gaan heb ik tenminste stevig gebruik gemaakt van de mogelijkheden van de dure Chello verbinding.

10 miljard schuld is behoorlijk wat  :o
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Bengbeng

#4
Van mij mag UPC zsm failliet gaan, en overgenomen worden door @Home. Krijgen we eindelijk
eens HDTV in UPC gebied.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

doubleyouk

ASO-SOCIAL!

bedenk eens wie dit allemaal gaat/is ophoesten? de banken,geldschieters,aandeelhouders die al jaren niets verdienen aan het upc beleid.
en kwa produkt krijg je als klant een wanprestatie aangeleverd.

banken cq geldschieters, doe je ogen eens open, want fluiten kan je zekers naar je geld, met een toko als upc.

meer inversteren in je local-loop netwerk, service verlenen, en HD-kwaliteit leveren, waar je klant om vraagt. dat moet er gebeuren.

en je weet die reclame van monsterboard...?  er zijn zo weer andere managers te vinden.   dus  DE ZAK VOOR DIE GASTEN!!!!!



,
livingroom setting: strda5400es,bdps5000es,scdxa5400esssx90ed,kdl-55hx900.

Raphie

Inderdaad schandalig dat sommigen met miljoenen naar huis gaan voor het geven van een paar keynote speeches over zaken die toch nooit gebeuren
JBL PRX Power!

peterrr

Ehh... net bij als Enron (amerikaans stroomleverancier) 40 jaar cel geven als ze de boel laten klappen !

(gelijk upc bellen of mijn abbo duurder niet kan/mag kan worden ?)

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

B.J.

Het zijn toch echt de aandeelhouders die dit indirect goedkeuren.

ajbeefde

Citaat van: Bengbeng op november 14, 2006, 18:14:22
Van mij mag UPC zsm failliet gaan, en overgenomen worden door @Home. Krijgen we eindelijk
eens HDTV in UPC gebied.  ;D

hm... hoor van kennissen dat het niet beter is dan UPC..... dus misschien alleen tv kijken terwijl je dan dagen zonder pc verbinding zit.... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Criterionlover

Citaat van: ajbalmere op november 14, 2006, 20:27:58
hm... hoor van kennissen dat het niet beter is dan UPC..... dus misschien alleen tv kijken terwijl je dan dagen zonder pc verbinding zit.... :)


toch  nog maar eens met die kennisen praten  of ze daadwerkelijk @home HD hebben  : kijk maar eens naar HD discovery of HD National Geographics !  ;D
T+A ; Sonos

blue-eyes

#11
Het kabelnetwerk schijnt vele malen meer waard te zijn dan hun schulden.

Dat is niet anders als bij huizenbezitters, je mag zoveel lenen als je wilt, zolang de waarde van je huis dit maar dekt.




Verder is dit natuurlijk absurt..... Het is best als topbestuurders dergelijke beloningen krijgen, maar dan moeten ze ook dergelijke bedragen in veelvoud verdienen voor het bedrijf! Zo werkt het iig wel bij ons, als ik bij wijze van spreken een miljoen extra omzet genereer krijg ik daar een percentage van als bonus. Niet een bedrag dat vele malen meer is als de extra omzet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey