Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Eric Blank

Prachtige lens die 11mm!
Al eens gezien op 1Dx lans het circuit. Erg mooi, alleen erg prijzig.

Die lenskappen zijn niet ideaal, heb een dergelijke constructie op mijn Nikkor 14-24 en daar wordt de lenskap statisch. Trekt bijna het stof van de sensor ;)


Dday

Vandaag de Sony (Zeiss) Sonnar t* 55mm f/1.8 aangeschaft voor de a7rII. Had nog bon van Sony voor de korting. Scheelt weer.
Had nog gat tussen de 35mm en 85mm....

bert50

Een schitterende lens heb hem hier ook op de A7R2mk2
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

VlisChris

#3003
Aanwinst is het nog te vroeg voor.
Maar een eerste babbel.... knip......



Gestopt als bedrijf, en de afgelopen tijd is 80% van wat ik schiet betaald werk. Zo ook zondag weer bijvoorbeeld. Ik merk verandering ;)

Edit; misschien toch nog aan de vroege kant om het zo te posten :) Ik sta nog voor de volle 100% achter wat ik schreef. Maar meer zekerheid is misschien wel handig ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Perfectionist

#3005
Toch 2 weken geleden de RX10 omgeruild voor een systeemcamera. Het ging om compact tenslotte, maar wel nog steeds de mogelijkheid om lenzen te verwisselen. Ook snelle AF en lowlight prestaties (hoge ISO) vind ik belangrijk.

Het is de Sony A6000 geworden met SEL16-50 en de SEL 18-105mm objectief. Met de 18-105 daarentegen weer niet supercompact.  :D

Kwaliteit is erg goed.



Een beter forum begint bij jezelf.

Bama

Wat beviel er niet aan de rx10 en wat doet deze beter?

Perfectionist

Citaat van: Bama op januari 19, 2016, 23:55:27
Wat beviel er niet aan de rx10 en wat doet deze beter?

RX10 is toch een grote camera om mee te nemen. Op zich wel een topcamera. De RX10 is wel wat betreft autofocus minder (die is bij de A6000 supersnel, beter nog dan mijn Nikon D610) en de 1inch sensor van de RX10 kan minder ver door dan een APS-C.

En aangezien ik ook vaak fotografeer op plekken met weinig licht (kerken, musea etc.).

Daarbij met de standaardlens doe je de A6000 in een (grote) jaszak, dat lukt je niet met de RX10. En wil ik betere optische kwaliteit dan kan de 18-105 erop of primes van Zeiss of Sony zelf. Heb ook naar de 16-70 van Zeiss gekeken, die is erg duur en optisch toch niet zo geweldig.

Een beter forum begint bij jezelf.

Bama

Maakt je wel hebberig dit spul, vindt de rx100 ook al een leuke camera en zeker om altijd mee te nemen.

Perfectionist

Ja dat is ook echt een hele goede camera, alleen wel zonder E mount.

Ik draai het nu om, begin met systeem APS-C en zo gauw het plezier in fotografie weer terug is komt er een full frame A7II of R.
Een beter forum begint bij jezelf.

danielo

Citaat van: Perfectionist op januari 20, 2016, 00:15:23
Ja dat is ook echt een hele goede camera, alleen wel zonder E mount.

Ik draai het nu om, begin met systeem APS-C en zo gauw het plezier in fotografie weer terug is komt er een full frame A7II of R.

Of de a6000 vervanger die waarschijnlijk volgende week aangekondigd wordt. Indien je veel in donkere ruimtes foto's maakt zijn er een aantal leuke primes sel24f18, sel32f18 en sel50f18. verder is de sel1018 naast je zoom een goeie aanvulling. Wat 'fijn' is aan de a6000 met 1 van de primes in de avond dat je hem nog redelijk in een jas zak kan stoppen. En de andere zak 1 extra prima :). Zo heb ik vaak de 24 erop en de 50 in de andere zak (dus 35mm en 85mm)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VlisChris

Morgen voor een groot logistiek dienstverlener naar Tiel voor een opdracht in het DC van een landelijke keten :D
Ik ga de foto's niet zomaar online zetten. Ik ben tenslotte toch niet gek ;)
Of er wat online komt zie ik daarna wel. Eerst de foto's maar eens gaan maken 8)

Leuk dat de opdracht er doorheen is gekomen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

vandaag twee van deze besteld :

https://www.lumecube.com

3000 lumens (2 stuks) in flash en video mode, te gebruiken bij je mobiel maar ook als mini video/flash i je tas. Bestuurbaar via je telefoon en waterdicht etc etc...

Samen met iets als http://rogueflash.com/collections/rogue-flashbenders een mini kleine oplossing voor in je tas als nood oplossing voor licht ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VlisChris

Als je daar wat ervaring mee hebt moet je dat maar eens posten ;)
Hier ben ik wel benieuwd naar.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Citaat van: Christiaan S op januari 27, 2016, 00:59:44
Als je daar wat ervaring mee hebt moet je dat maar eens posten ;)
Hier ben ik wel benieuwd naar.

zal ik zeker doen, de nieuwe kunnen zich ook als slave flash opstellen en je kan er 100 aansluiten en allemaal andere settings geven. Zou helemaal top zijn als ze ook een mini bluetooth zender hebben die je op een hot shoe kan zetten. Maar voldoende mogelijke gebruikers modellen om er 2 te bestellen en eens te kijken. Vertel wel als ze er zijn geen idee hoe lang dat gaat duren.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

BernHardN

Heb sinds kort deze aan m'n camera hangen!

Tamron AF SP 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro






Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Sjaak_Banaan

#3016
Citaat van: BernHardN op januari 27, 2016, 13:31:03
Heb sinds kort deze aan m'n camera hangen!

Tamron AF SP 70-200mm f/2.8 Di LD IF Macro





Nice, heb 'm vorige maand ook aangeschaft :)
Ben van mening dat je voor de prijs aardig wat kwaliteit in huis hebt, helaas wel wat traag, maar daar kan ik als amateur wel mee leven.
Net nog een Sigma 120-400/4.5-5.6 DG APO HSM Sony-AF op de kop getikt, ik merkte met 200mm soms nog te kort te komen.
De volgende aankoop zal een beter statief worden.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

VlisChris

Citaat van: Christiaan S op januari 26, 2016, 01:43:16
Ik ben tenslotte toch niet gek ;)

Volgende leuke klus kan wel eens bij Bol.com worden ;D
Zou toch leuk zijn ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

BernHardN

Wat voor klus moet ik denken dan? foto opdracht of ga je daar werken?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

VlisChris

Als het doorgaat (en dat weet je altijd pas zeker op het moment dat je met foto's naar buiten loopt ;) ) gaat het om foto's maken.
De precieze details weet ik voor de rest allemaal nog niet :)


In de tussentijd overigens nog wat anders gekocht.





Vooral Lightroom ben ik erg benieuwd naar. Ooit, in een grijs verleden wel eens geprobeerd, en toen vond ik het een drama. Maar dat was omdat ik het zonder me er over in te lezen in 1x dacht te gaan doen. Nu maar even wat meer aandacht aan besteden ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BernHardN

Even op Youtube zoeken naar Serge Rameli en die legt goed uit hoe het werkt.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Ik baal.

Mijn Photoshop en Lightroom zijn in he Nederlands. Dat wil ik niet. Bij voorkeuren kan ik ook geen engels selecteren.

Is er toch een manier om het zaakje op Engels te krijgen?
Toen ik Photoshop CS4 kocht heb ik ook heel erg bewust voor Engels gekozen. Nu zit ik me te bedenken dat ik de keus helemaal niet gehad heb. Adobe stuurde me in 1 keer door naar de NL pagina.
Als je nu eens wat in een video opzoekt op Youtube mag ik ook nog eens gaan zoeken waar welke functie gebleven is. Bah. Dit is een echte tegenvaller :(
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

_ MarcelloW _

Citaat van: Christiaan S op januari 28, 2016, 16:32:15
Ik baal.

Mijn Photoshop en Lightroom zijn in he Nederlands. Dat wil ik niet. Bij voorkeuren kan ik ook geen engels selecteren.

Is er toch een manier om het zaakje op Engels te krijgen?
Toen ik Photoshop CS4 kocht heb ik ook heel erg bewust voor Engels gekozen. Nu zit ik me te bedenken dat ik de keus helemaal niet gehad heb. Adobe stuurde me in 1 keer door naar de NL pagina.
Als je nu eens wat in een video opzoekt op Youtube mag ik ook nog eens gaan zoeken waar welke functie gebleven is. Bah. Dit is een echte tegenvaller :(

zo?
https://helpx.adobe.com/lightroom/help/setting-preferences-lightroom.html

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!