Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

musfed

#2650
Eerste post aan deze kant van het forum maar ik heb vorige week een Fuji x100T aangeschaft.
Heb jaren met een S5pro mijn fotootjes gemaakt maar de grootte van een DLSR stond mee steeds meer tegen.
Leica M9 was buiten bereik maar op mijn leestocht op internet op diverse fora over soortgelijke camera's (als de M9) werd vooral de loftrompet gestoken over de X serie van Fuji. Dat had ik dus even gemist de laatste paar jaar.
In het diepe gesprongen en er eentje besteld. Steep learningcurve trouwens, wat een menu's en wat een mogelijkheden. Maar als het goedstaat en je doet alles goed dan komen er onvoorstelbare foto's uit dit kleine kastje.
Dutch & Dutch 8c's

Cyrus·

Fijne camera, ga je veel plezier aan beleven!
Groeten,
Edwin

Hootie

Mooi toestel!

Hier kan ik nu eindelijk mijn Eizo monitor kalibreren. Vandaag de Datacolor Spyder 4 Pro binnen gekregen.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Rob Eric Blank


eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rob Eric Blank

Citaat van: eric_audio op december 22, 2014, 09:42:52
Wow, gefeliciteerd!!
Mn 70-200 f2.8 VR1 is na vele jaren 'op'.
Op Full Frame heeft de oude te donkere hoeken.

Nu even nagaan of er er een D810 of D4s bijkomt.

eric_audio


Citaat van: Rob Eric Blank op december 22, 2014, 12:41:25


Nu even nagaan of er er een D810 of D4s bijkomt.

Tja, snelheid en low light, of resolutie. Zeg het maar. First world problems...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rob Eric Blank

Citaat van: eric_audio op december 22, 2014, 12:53:58
Tja, snelheid en low light, of resolutie. Zeg het maar. First world problems...
Dit forum is vol first world problems. Resolutie niet perse nodig, heb immers een D800. Voordeel van de D810 is wel de prijs en dat beide bodies praktisch hetzelfde zijn. is voor blinde overgang fijn.

Erik

Het zat er al tijden aan te komen.
Alleen de body voorlopig. Ik kan namelijk maar geen keuze maken tussen de spotgoedkope en lichte kleine 50mm F1.8 of de grotere zwaardere en flink duurdere 35mm F1.8
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

skyfox

Mooie camera, Erik! Ik zit ook nog steeds te loeren naar dat type...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

eric_audio

Zeker mooie camera!

Als Nikon blijft weigeren de D300(s) te updaten, zal ik die kant ook op moeten wellicht. Wel zonde om mijn DX objectieven te moeten vervangen.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rob Eric Blank

Mooie camera.
Misschien is de Sigma 35mm f1.4 nog een idee. Erg fijne lens.

Cyrus·

Citaat van: Rob Eric Blank op december 23, 2014, 08:49:03
Mooie camera.
Misschien is de Sigma 35mm f1.4 nog een idee. Erg fijne lens.

+1. De Sigma 35 f/1.4 Art haalt de Nikkor 35/1.8 (FX) links én rechts in. Zowel qua bouwkwaliteit als qua beeldkwaliteit. Nadeel: de Sigma is gróót! En dus relatief zwaar voor een prime...
Groeten,
Edwin

Rob Eric Blank

Citaat van: CyrusOne op december 23, 2014, 13:16:45
+1. De Sigma 35 f/1.4 Art haalt de Nikkor 35/1.8 (FX) links én rechts in. Zowel qua bouwkwaliteit als qua beeldkwaliteit. Nadeel: de Sigma is gróót! En dus relatief zwaar voor een prime...
De Sigma is wel een stuk duurder dan de Nikkor.

Bama

#2664
Vergeten hier te posten maar ik heb deze gekocht en die moeten straks ook op mijn D750

Cyrus·

@Rob: correct, Sigma is gemiddeld EUR 150 duurder (729 voor Sigma om 579 voor de Nikkor) maar dat prijsverschil maakt de Sigma dubbel en dwars waar.
Groeten,
Edwin

Nahpets

Mijn laatste aanwinst is een Sigma DP2 (2e hands).

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Rob Eric Blank

Citaat van: CyrusOne op december 23, 2014, 15:37:59
@Rob: correct, Sigma is gemiddeld EUR 150 duurder (729 voor Sigma om 579 voor de Nikkor) maar dat prijsverschil maakt de Sigma dubbel en dwars waar.
Ik weet het. Zelf wil ik geen thirdparty lenzen, maar voor de Sigma wel een uitzondering gemaakt. Is een prachtig stuk glas.

Rob Eric Blank


Nahpets

Citaat van: Rob Eric Blank op december 23, 2014, 15:57:50
Mooi speelgoed!

En een stuk makkelijker om zo even mee te nemen als een 5D met lens. En voor zo'n compact toestelletje zeer acceptabele foto's. Het kwaliteitsverschil met de 5D valt me erg mee.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

#2670
Dank allen ik ben er ook erg blij mee  :pompom:
Dacht nu heb ik nog een baan en kan ik het betalen volgend jaar misshcien niet meer maar dan heb ik deze vast hier kan ik vast wel aantal jaartjes mee vooruit.

Tweede aanschaf is DXO10 Elite tenminste ik heb wel betaald maar zie nog niets :-)
Vandaag is de laatste dag dat er 50 euro korting op zit en aangezien ik toch bezig was :D

Edit: Ben erachter dat er wat mis is gegaan. Bedrag staat op 0,00 kan het dus niet opnieuw kopen maar er staat wel ergens dat er wat is misgegaan en dat ik support moet mailen.
Hopelijk niet over 2 dagen bericht probeer het opnieuw en dan de verhoogde prijs weer mogen betalen.
Dit is toch weer jammer  :nopompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#2671
Citaat van: Rob Eric Blank op december 23, 2014, 08:49:03
Mooie camera.
Misschien is de Sigma 35mm f1.4 nog een idee. Erg fijne lens.

Ik zou hem eens moeten zien op foto's leek het me een joekel van een lens. Voor mijn doel kan hij gewoon te groot zijn. Ik wil echt een kleine lichte doch scherpe prime.
Misschien toch de 50mm om mee te beginnen en later een goede 35mm uitkiezen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

eric_audio


Citaat van: Erik op december 24, 2014, 01:39:28
Misschien toch de 500mm om mee te beginnen

Klein en licht? [emoji15][emoji15][emoji15]
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Rob Eric Blank


Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill