R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ajbeefde

Citaat van: Starred op februari  8, 2009, 22:17:30
Lol, je zou nu toch wel de feiten moeten kennen over stroomgebruik plasma vs lcd?  :sigh:

De feiten zoals deze een paar jaar terug bekend waren zijn allang achterhaald..... LCD en Plasma zouden elkaar in stroomverbruik heden ten dage niet ontlopen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

R

Als ik de cijfers zo vergelijk, is het verbruik toch vaak factor 2/3/4 hoger! Wat is daar achterhaald aan? Ik ben erg benieuwd.

Perfectionist

Citaat van: R op februari  9, 2009, 11:55:22
Als ik de cijfers zo vergelijk, is het verbruik toch vaak factor 2/3/4 hoger! Wat is daar achterhaald aan? Ik ben erg benieuwd.

Dat is toch echt niet waar. Als je bijvoorbeeld de gegevens van een 37inch Panasonic tv plasma of lcd vergelijkt ligt het stroomverbruik op respectievelijk 189 watt versus 180 watt.

Een beter forum begint bij jezelf.

Starred

Citaat van: R op februari  9, 2009, 11:55:22
Als ik de cijfers zo vergelijk, is het verbruik toch vaak factor 2/3/4 hoger! Wat is daar achterhaald aan? Ik ben erg benieuwd.

Omdat in de specs het max verbruik van plasma wordt opgegeven. Dat is het verbruik bij volledig wit scherm. Het gemiddelde verbruik bij plasma is bijna gelijk aan LCD (bij vergelijkbaar formaat). Als je een donkere film kijkt (veel zwart) zal het verbruik van plasma zelfs lager liggen

R

Hmm, wellicht biedt dat nog mogelijkheden dan..

Starred

En stel dat de kosten voor plasma iets hoger zijn, waarom zou je je daar dan druk over maken?
Het gaat om hooguit een paar tientjes op jaarbasis, iets wat toch in het niet valt bij de rest van je investeringen in AV ? ^-^

Perfectionist

Citaat van: Starred op februari  9, 2009, 15:13:45
En stel dat de kosten voor plasma iets hoger zijn, waarom zou je je daar dan druk over maken?
Het gaat om hooguit een paar tientjes op jaarbasis, iets wat toch in het niet valt bij de rest van je investeringen in AV ? ^-^

Milieu, klimaateffect, etc.  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

ajbeefde

Citaat van: Perfectionist op februari  9, 2009, 18:05:55
Milieu, klimaateffect, etc.  ;)

Dan zou ik als ik jou was alles op het koop gedeelte zetten, houden wij onze plasma en bespaar jij voor ons het klimaat....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Fatalfelix

#3058
Citaat van: R op februari  8, 2009, 21:58:53
Heb toch voorkeur voor LCD, vooral stroom vind ik een issue.

De plasma's van tegenwoordig gebruiken niet meer zoveel hoor, dat is een oud fabeltje.

http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Artikelen/Stroomverbuik_plasma_en_lcd_tv_s.html

Het verschil in die link tussen een Pana 42" plasma en een Philips 42" lcd is wel 1,- euro. Of je daar nou wakker van moet liggen  ;D.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Perfectionist

Citaat van: ajbalmere op februari  9, 2009, 18:58:10
Dan zou ik als ik jou was alles op het koop gedeelte zetten, houden wij onze plasma en bespaar jij voor ons het klimaat....  :)

Wat een kortzichtige opmerking. Ik hoop niet dat je kinderen, als je deze hebt, dit van Papa teruglezen over 50 jaar....  :-X

Als iedereen in zijn aankopen - mede- rekening houdt met het energieverbruik van zijn spullen scheelt dat op macroniveau enorm. Ik ben niet zo'n geitewollensokken milieufreak maar met de tegenwoordige aanduiding van energie efficiencyklassen kun je prima rekening houden met energieverbruik en daarmee CO2 effecten.
Een beter forum begint bij jezelf.

R

Kan me hier wel in vinden, waar mogelijk toch iets om rekening mee te houden.

Net even de 46pz85 gezien, wellicht ook een optie. Moet ook zeggen dat de philipsen er steeds beter uit gaan zien(qua beeld).

Citaat van: Perfectionist op februari  9, 2009, 19:26:54
Wat een kortzichtige opmerking. Ik hoop niet dat je kinderen, als je deze hebt, dit van Papa teruglezen over 50 jaar....  :-X

Als iedereen in zijn aankopen - mede- rekening houdt met het energieverbruik van zijn spullen scheelt dat op macroniveau enorm. Ik ben niet zo'n geitewollensokken milieufreak maar met de tegenwoordige aanduiding van energie efficiencyklassen kun je prima rekening houden met energieverbruik en daarmee CO2 effecten.

R

#3061
Ook even zitten lezen over de nieuwe series, tevens even zitten meten, 42'' is wel de max voorlopig. In maart komt de TC-42PG10 als het goed is.

http://reviews.plasmatvbuyingguide.com/panasonic-plasma-tv/panasonic-tcp42g10.html

TheSpeedSkater

Van harte gefeliciteerd R!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

HTip

Gefeliciteerd met je verjaardag 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

ivo1986

Gefeliciteerd.

Citaat van: R op februari  9, 2009, 11:55:22
Als ik de cijfers zo vergelijk, is het verbruik toch vaak factor 2/3/4 hoger! Wat is daar achterhaald aan? Ik ben erg benieuwd.

Lcd gebruikt continu ongeveer hetzelfde aantal stroom.
Bij plasma zijn er piekmomenten van stroom en momenten dat er veel minder stroom wordt verbruikt.
De gemiddeldes schijnen ongeveer hetzelfde te zijn als eerder geschreven.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Tinus_

Rebuilding my HT

LexiconLogan

Citaat van: ivo1986 op februari 11, 2009, 13:57:13
Gefeliciteerd.

Lcd gebruikt continu ongeveer hetzelfde aantal stroom.
Bij plasma zijn er piekmomenten van stroom en momenten dat er veel minder stroom wordt verbruikt.
De gemiddeldes schijnen ongeveer hetzelfde te zijn als eerder geschreven.
http://www.nu.nl/internet/1914590/google-test-met-energiemeter-op-de-pc.html
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Joris1971


Jean Sibelius

Van harte gefeliciteerd en een hele fijne verjaardag toegewenst! :happy:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Daklem

Ha Ruben!

Gefeliciteerd! Ik hoop dat je vandaag toch een leuke dag beleeft, ondanks het trieste weer!