Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R

De toon staat me gewoon niet aan. Als dat aan mij gericht was, zou ik me verre van prettig voelen..

Citaat van: garmtz op augustus 21, 2006, 20:46:49
Het maakt niet uit. Onbekend maakt onbemind... ;)

Audiofiel

Citaat van: garmtz op augustus 21, 2006, 20:28:18
Je mag het op waarde schatten wat je wilt. Ik geef alleen aan dat er een mooi alternatief is, ik zeg helemaal niks over de Plinius, wat vast ook een prima speler is.

Wij geven altijd de mogelijkheid om spelers 'head to head' met elkaar te vergelijken, dus zie het als een mogelijkheid om te helpen. Maargoed, dan niet...

En ik dacht dat sponsors niet actief zouden gaan 'vissen' naar klanten... ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: FrankB op augustus 21, 2006, 20:19:48
Altijd weer jammer dit soort opmerkingen

Citaat van: Ruben op augustus 21, 2006, 20:43:31
Beetje laag audio citrofiel.. jammer hoor.

Citaat van: Ruben op augustus 21, 2006, 21:24:00
De toon staat me gewoon niet aan. Als dat aan mij gericht was, zou ik me verre van prettig voelen..

Jongens toch. Ik heb niets negatiefs gezegd over het apparaat. Ik maak alleen een opmerking over de 'timing'. Niets laags aan hoor. Ik verwoord alleen wat meerdere mensen denken. :-\

But if you want to shoot the messenger... :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

#153
Sorry hoor, maar voor wie praat je dan? Volgens mij kun je alleen voor jezelf praten en niemand anders. Het gaat mij ook echt niet over de apparaten hoor, maar dat lijkt me wel duidelijk. Het gaat ook meer om de vorm dan de inhoud, dan is de messenger zeker aansprakelijk.

edit: maar graag weer on topic. Dit verpest de sfeer alleen maar...

Citaat van: Citrofiel op augustus 21, 2006, 21:35:13
Jongens toch. Ik heb niets negatiefs gezegd over het apparaat. Ik maak alleen een opmerking over de 'timing'. Niets laags aan hoor. Ik verwoord alleen wat meerdere mensen denken. :-\

But if you want to shoot the messenger... :-*

FrankB

Citaat van: Citrofiel op augustus 21, 2006, 21:35:13
Jongens toch. Ik heb niets negatiefs gezegd over het apparaat. Ik maak alleen een opmerking over de 'timing'. Niets laags aan hoor. Ik verwoord alleen wat meerdere mensen denken. :-\

But if you want to shoot the messenger... :-*

Zoals Ruben als aangeeft is de messenger verantwoordelijk voor de vorm, en die is erg duidelijk. Gewoon weer een erg lage en kinderachtige sneer richting bepaalde mensen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

ajbeefde

Citaat van: Pjotr27 op augustus 21, 2006, 21:01:33
Het speelt vers uit de verpakking al erg lekker! Het wordt genieten met dat lekkere weer buiten  ;D ;D

Geniet er van !!!!!!!!!!! 

Lijkt me een heel mooi stel samen !!!!!!

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Citaat van: FrankB op augustus 21, 2006, 21:43:14
Zoals Ruben als aangeeft is de messenger verantwoordelijk voor de vorm, en die is erg duidelijk. Gewoon weer een erg lage en kinderachtige sneer richting bepaalde mensen.

Sorry jongens, maar wie is er nu kinderachtig? Ik maak een opmerking over 'visgedrag' van een sponsor en direct zitten er twee hulp-haaien op mijn nek... kan de 'visser' zich zelf niet verdedigen of zo? ::)

If you can't take the heat.. get out of the kitchen! >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Citaat van: Citrofiel op augustus 21, 2006, 21:48:29
Sorry jongens, maar wie is er nu kinderachtig? Ik maak een opmerking over 'visgedrag' van een sponsor en direct zitten er twee hulp-haaien op mijn nek... kan de 'visser' zich zelf niet verdedigen of zo? ::)

If you can't take the heat.. get out of the kitchen! >:D

Nee, je maakt een opmerking om een bepaald product dat je totaal niet kent en nog nooit hebt gehoord onmiddellijk in een hoek te zetten met een erg vervelende ondertoon. Ik dacht dat je wel wat genuanceerder zou zijn geworden nu je vader bent geworden.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R


Audiofiel

Oh ja, Pjotr27 en Peerless Monster: als jullie het leuk vinden wil ik graag aanwezig zijn bij deze 'titanenstrijd' tussen twee geweldige CD-spelers. En als die 'enige' Nederlandse dealer zo gewillig is, dan kunnen we die speler er ook tegenover zetten. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Citaat van: Citrofiel op augustus 21, 2006, 21:50:50
Oh ja, Pjotr27 en Peerless Monster: als jullie het leuk vinden wil ik graag aanwezig zijn bij deze 'titanenstrijd' tussen twee geweldige CD-spelers. En als die 'enige' Nederlandse dealer zo gewillig is, dan kunnen we die speler er ook tegenover zetten. :D

Dat lijkt me het beste, al staat de uitkomst vooraf al vast.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

#161
Citaat van: FrankB op augustus 21, 2006, 21:50:04
Ik dacht dat je wel wat genuanceerder zou zijn geworden nu je vader bent geworden.

Gelukkig heeft wel of niet vader worden geen invloed op mijn kritische blik. ;D

Citaat van: FrankB op augustus 21, 2006, 21:51:50
Dat lijkt me het beste, al staat de uitkomst vooraf al vast.

Ik denk dat ik altijd nog een stuk onafhankelijker apparatuur kan reviewen dan de meeste forumleden. Nee dus, de uitslag staat bij mij nooit van tevoren vast, ongeacht de voorgeschiedenis. Misschien dat dat bij jou anders is (zoals de waard..?), maar ik blijf altijd objectief in mijn reviews. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: FrankB op augustus 21, 2006, 21:50:04
Nee, je maakt een opmerking om een bepaald product dat je totaal niet kent en nog nooit hebt gehoord onmiddellijk in een hoek te zetten met een erg vervelende ondertoon. Ik dacht dat je wel wat genuanceerder zou zijn geworden nu je vader bent geworden.

Jongens..........hou daar eens mee op ;)

Ga over CD spelers praten, niet over andere nutteloze zaken!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 21, 2006, 21:52:27
Jongens..........hou daar eens mee op ;)

Ga over CD spelers praten, niet over andere nutteloze zaken!

Je hebt gelijk. Ik laat het hier bij. Ik hoor wel of mijn oren welkom zijn. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 21, 2006, 21:52:27
Jongens..........hou daar eens mee op ;)

Ga over CD spelers praten, niet over andere nutteloze zaken!

Gelijk heb je!! :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

blue-eyes

Citaat van: Citrofiel op augustus 21, 2006, 21:56:18
Je hebt gelijk. Ik laat het hier bij. Ik hoor wel of mijn oren welkom zijn. ;D

Tuurlijk heb ik gelijk, zeker nu ik vader ben :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

#166
Ik snap wel wat je bedoelt Arjen, maar het is heel simpel: ik geef een alternatief, puur uit enthousiasme en ik laat het aan diegenen die het topic lezen over of ze de speler willen opnemen in hun rijtje te beluisteren spelers. Als men dat niet wil, ook prima. Maar deze discussie hebben we al eens uitentreure gehad, dus ik hou er ook maar weer over op. Dit betekent ook dat ik dus het merk nooit heb genoemd en dat ik dus ook geen moeite doe om pro-actief mee te doen aan een vergelijk, want dat was anders ook niet gebeurt.

EDIT: kwam er nu pas achter dat dit topic al heel lang open stond. Sowieso was mijn oorspronkelijke opmerking dus een beetje mosterd na de maaltijd. Hmmm...  :-\

EDIT2: maar dat gelooft toch niemand, dus laat sowieso maar. Sorry I exist.

advr



het zij je vergeven Garmt, enthousiasme is altijd goed! ;D ;D
soms maken anderen er iets anders van ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DA BoSS

Citaat van: Citrofiel op augustus 21, 2006, 21:52:03
maar ik blijf altijd objectief in mijn reviews. :D
Dat ben ik niet met je eens, jij hebt net zo goed je smaak en voorkeuren als ieder ander.
Maar jij hebt geen persoonlijk belang idd ;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

#169
Citaat van: advr op augustus 21, 2006, 20:17:41
erug mooi allemaal, dat geldt ook voor de Blauwe kabeltjes ;D ;D

ben zeer benieuwd op 27 sep 8) 8)

Ad.

Pfoe Ar ben je net ff een weekeindje weg wordt onze 27e al weer volgepropt ;).
Arjen, ik laat het over aan Pjotr27 om te beslissen of jouw oren gewenst zijn.
Ik heb liever dat je wel meegaat, want dan ben je in een direct vergelijk tussen de Classé en de Plinius een onbevooroordeeld persoon (evenals Ad). Anders "verliest" de Classé altijd ;D ;D ;D
Persoonlijk denk ik dat de Plinius in mijn oren beter zal klinken. Muziekaler.
De Classé vermoed ik zal technisch beter spelen.

De 27e zal de uitkomst brengen ;).

Ik zal mijn SPX-20 meenemen en ook mijn Opera kabel (die is 180 euro nieuw), dan kan je het verschil luisteren met een minder dure kabel van een ander merk (dat je nog niet geprobeerd hebt)...

Ik ben benieuwd ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Ben je een halve dag niet op het forum , komt er toch een discussie over van alles en nog wat , maar niet over de Plinius.
By the way, er zal nooit een speler het allerbeste zijn, iedere cd-speler heeft zijn zwakke en sterke kanten.
Daarnaast is de match in het systeem van nog groter belang. Sommige dingen doen het gewoon niet goed in bepaalde sets.
Terwijl ze in een andere set de sterren van de hemel afspelen.
Wat dat betreft zal de Plinius ook nooit de Classe of de Resolution Audio wegspelen. En ook niet andersom. wel zal het zo zijn dat in een bepaalde set een van de drie gewoon het lekkerste zal klinken , de meeste waar voor zijn geld biedt en dus de voorkeur krijgen.
Wat dat betreft is het erg leuk om de verschillen en plus en minpunten van de Classe tegenover de Plinius te kunnen horen.
Als Rens zijn SPX-20 meeneemt kan die aan de Plinius versterker en hebben beide Cd-spelers dezelfde netkabel.
Op mijn Finite rack kan zowiezo maar een cd speler staan zodat we beide onder stroom kunnen laten staan en vervolgens omwisselen.
Ik ben heel benieuwd..........
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ajbeefde

Citaat van: Pjotr27 op augustus 22, 2006, 12:25:42
Ben je een halve dag niet op het forum , komt er toch een discussie over van alles en nog wat , maar niet over de Plinius.



Zonde dat zo'n interessant topic dan helemaal op gaat in geneuzel, over en weer.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op augustus 22, 2006, 11:23:08
Pfoe Ar ben je net ff een weekeindje weg wordt onze 27e al weer volgepropt ;).
Arjen, ik laat het over aan Pjotr27 om te beslissen of jouw oren gewenst zijn.
Ik heb liever dat je wel meegaat, want dan ben je in een direct vergelijk tussen de Classé en de Plinius een onbevooroordeeld persoon (evenals Ad). Anders "verliest" de Classé altijd ;D ;D ;D
Persoonlijk denk ik dat de Plinius in mijn oren beter zal klinken. Muziekaler.
De Classé vermoed ik zal technisch beter spelen.

De 27e zal de uitkomst brengen ;).

Ik zal mijn SPX-20 meenemen en ook mijn Opera kabel (die is 180 euro nieuw), dan kan je het verschil luisteren met een minder dure kabel van een ander merk (dat je nog niet geprobeerd hebt)...

Ik ben benieuwd ;).

Ik ben benieuwd naar de resultaten. Maar euhm kan je het "technische" verwoorden wat je meld in je post? ik citeer: "De Classé vermoed ik zal technisch beter spelen." ik ken veel termen, maar dit ken ik nog niet.

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op augustus 22, 2006, 13:03:04
Ik ben benieuwd naar de resultaten. Maar euhm kan je het "technische" verwoorden wat je meld in je post? ik citeer: "De Classé vermoed ik zal technisch beter spelen." ik ken veel termen, maar dit ken ik nog niet.

Ik zie "muziekaal" in makkelijkere termen als emotie.
Ik word er blij van, verdrietig, kriebels in mijn buik, tappen met je hand, dansen whatever, het "life" gevoel. Dat is wat het persoonlijk met je teweeg brengt.

Technisch is het tegenovergestelde.
Technisch bedoel ik mee: het plaatje wat de CD-speler neerzet. De resolutie, de 3D weergave, ruimtelijkheid, plaatsing, uitsterven van tonen, de aftekening van de instrumenten.

Niet dat de Classé niet muziekaal is, integendeel. Maar ik denk dat de Plinius er meer in uit zal blinken dan de Classé. Ten minste dat is ook mijn ervaring met Plinius in het algemeen. Maar dat is een eerste vermoeden, dus ik weet niet wat het teweeg gaat brengen bij de luisteraars. Ik denk dat we wel gaan genieten in ieder geval ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op augustus 22, 2006, 12:25:42
Wat dat betreft is het erg leuk om de verschillen en plus en minpunten van de Classe tegenover de Plinius te kunnen horen.
Als Rens zijn SPX-20 meeneemt kan die aan de Plinius versterker en hebben beide Cd-spelers dezelfde netkabel.
Op mijn Finite rack kan zowiezo maar een cd speler staan zodat we beide onder stroom kunnen laten staan en vervolgens omwisselen.
Ik ben heel benieuwd..........


Dat is een heel goed uitgangspunt. De Classé moet natuurlijk wel eerst op temperatuur zijn (35/36 graden) om zijn/haar opperste best te kunnen doen (dit wordt gemonitord in de CD-speler zelf). Dus wel eerst de Plinius beluisteren ;).

Ik ben benieuwd in ieder geval.
Kan Arjen ook mee luisteren Peter?
Die kent Classé en Plinius zelf ook en als fotograaf kan hij misschien leuke kiekjes schieten van onze kleine shoot-out? Leuk voor op het forum.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler