Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

Zo vanavond mijn Full Music buizen vervangen door Electro Harmonix, samen met de EH gold 6sn7 en een setje RCA gelijkrichter's volgens Cees Pel misschien wel de mooiste buizencombi in de Sun Audio monoblokken. Klinkt koud uit de doosjes nog wel wat donker , maar ook meteen met heel veel kleur en heel mooi laag.
Voorlopig eerst maar wat uurtjes inspelen, gelukkig zakt de temp de komende dagen, het wordt wel heel warm hier in de luisterkamer...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Citaat van: Pjotr27 op juli  8, 2013, 23:35:19
Zo vanavond mijn Full Music buizen vervangen door Electro Harmonix, samen met de EH gold 6sn7 en een setje RCA gelijkrichter's volgens Cees Pel misschien wel de mooiste buizencombi in de Sun Audio monoblokken. Klinkt koud uit de doosjes nog wel wat donker , maar ook meteen met heel veel kleur en heel mooi laag.
Voorlopig eerst maar wat uurtjes inspelen, gelukkig zakt de temp de komende dagen, het wordt wel heel warm hier in de luisterkamer...

geen goed excuus ;) de temperatuur mag voorlopig zo blijven :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Pjotr27

Citaat van: Mitch-- op juli  9, 2013, 10:53:21
geen goed excuus ;) de temperatuur mag voorlopig zo blijven :P

Ben ik het wel mee eens hoor... het wordt tijd voor een aantal weken warm weer...
En met buizen is het minder maar mijn luidsprekers gaan wel weer veel beter klinken met warmte...
Als de temperatuur in de huiskamer onder de 20 graden is klinken zo gewoon veel minder...

Dus +1
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Citaat van: Pjotr27 op juli  9, 2013, 11:01:28
Ben ik het wel mee eens hoor... het wordt tijd voor een aantal weken warm weer...
En met buizen is het minder maar mijn luidsprekers gaan wel weer veel beter klinken met warmte...
Als de temperatuur in de huiskamer onder de 20 graden is klinken zo gewoon veel minder...

Dus +1

de musical affairs klinken idd wel beter bij warm weer! ook wel eens bij audio-life gehoord! zetten ze ook veel uit? of valt dat wel mee?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Pjotr27

Citaat van: Mitch-- op juli  9, 2013, 11:32:14
de musical affairs klinken idd wel beter bij warm weer! ook wel eens bij audio-life gehoord! zetten ze ook veel uit? of valt dat wel mee?

Ik heb eigenlijk geen idee, zal het eens vragen aan Hans Kortenbach. Maar het scheelt wel aanzienlijk....
( niet dat ze koud ineens heel slecht klinken  ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Citaat van: Pjotr27 op juli  9, 2013, 12:23:21
Ik heb eigenlijk geen idee, zal het eens vragen aan Hans Kortenbach. Maar het scheelt wel aanzienlijk....
( niet dat ze koud ineens heel slecht klinken  ;)

nee zeker niet! heb de speakers wel vaker gehoord, de mussen vielen dood van het dak en er lag een keer sneeuw (dus stukje kouder) en het verschilde inderdaad zeker!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

AbZ

Lijkt me dat hout (zeker qua uitzetten) meer 'reageert' op luchtvochtigheid
dan op de temperatuur an sich, hoewel dat natuurlijk wel vaak samenhangt.

Pjotr27

Citaat van: AbZ op juli  9, 2013, 13:34:15
Lijkt me dat hout (zeker qua uitzetten) meer 'reageert' op luchtvochtigheid
dan op de temperatuur an sich, hoewel dat natuurlijk wel vaak samenhangt.

Nee het heeft meer te maken met de conus van de units, die zijn van papier en dat schijnt als het warmer is beter te klinken....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

AbZ

Citaat van: Pjotr27 op juli  9, 2013, 13:49:13
Nee het heeft meer te maken met de conus van de units, die zijn van papier en dat schijnt als het warmer is beter te klinken....
Ok maar ik weet niet of dat iets aan mijn punt verandert.
Papier < cellulose < hout/rijst/... ?

Pjotr27

Gisteren een serieuze hoofdtelefoon gekocht, een Audio Technica ATH-W1000X.
Met kersenhouten schelpen... Nieuw uit de doos klinkt hij al heel transparant en luchtig.
Het laag is nog een beetje ver weg maar dat komt nog wel met het inspelen.
Ben er in ieder geval erg blij mee ( en de familie ook, die kunnen meer tv kijken... >:()
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

#2310
Ik krijg morgen op proef, puur als test, heb geen intentie om hem al te kopen, de Project stream box.
Deze krijg ik ter leen van Karel.

Hij zal het moeten opnemen tegen de Anthem via usb rechtstreeks. Zoals misschien bekend zet de Anthem alle binnenkomende signalen om via zijn interne DAC. De bedoeling is dat muziek via de Project Stream Box digitaal uit wordt aangesloten op de Anthem. Processing zal dan via de DAC v.d. Anthem gebeuren.
Omdat naast de usb kabel nu ook de digitale interlink belangrijk wordt, vraag ik deze aan bij Concept&Design. Hij heeft vast een goede digitale interlink, en die mag ik wel van hem lenen.
Zodoende kan ik een redelijk eerlijk vergelijk maken/doen.

Dit nav. jouw pleidooi om de Project eens te proberen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Leuk, grappig. Heb je een iphone of ipad? De Pro-ject app werkt het beste bij mij op een Android tablet, maar ook op de Iphone doet hij goed. Iets trager als op een Android tablet. Je kan dan gewoon bladeren door je harde schijf.
Sluit hem wel op de achter usb aansluiting aan, die is beter als voorop.
Succes ermee!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Ik ga 'm testen. En nee ik heb geen Iphone of tablet, ben duidelijk wat dat betreft van de oude stempel. Of anders gezegd, heb zoiets nooit nodig gevonden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Je hebt PM.

Heb de Project binnen en eerste indruk is zeer positief.Hij doet digitaal aangesloten via de DAC v.d. Anthem niet onder voor de usb aansluiting op de ANthem.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

En pm terug, geniet ervan, het is een leuke streamer waar veel uit te halen valt ( andere voeding / digitale interlink).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Ik heb mijn ( prachtige) M2tech Young / Palmer dac combi te koop gezet in het verkooptopic.
Het is intussen wel een erge warboel geworden met cd speler / dac / accuvoeding / hoofdtelefoonversterker / streamer.

Ik wil eigenlijk terug naar 2 apparaten, een cd speler met digitale ingang(en) en hoofdtelefoon ( regelbaar) ingebouwd en de Pro-Ject streamer...

Ik denk dan aan een Meitner (MA-2) , EMM Labs, Einstein, of misschien wel een Accuphase...
Marantz SA11S3 is ook al genoemd in het verkoopdraadje maar ik ben bang dat ik dan weer ( veel) inlever tov de M2tech...
Maar ook de nieuwe Yamaha 3000 vind ik om te zien een plaatje, qua geluid weet ik het nog niet...
Verder ben ik altijd ( qua uiterlijk) erg gecharmeerd geweest van AMR ( cd-77, cd-77.1 of de cd 777)
Wie heeft daar ervaringen mee? Of nog andere tips?

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

sultankat

Citaat van: Pjotr27 op september 12, 2013, 11:47:24
Ik heb mijn ( prachtige) M2tech Young / Palmer dac combi te koop gezet in het verkooptopic.
Het is intussen wel een erge warboel geworden met cd speler / dac / accuvoeding / hoofdtelefoonversterker / streamer.

Ik wil eigenlijk terug naar 2 apparaten, een cd speler met digitale ingang(en) en hoofdtelefoon ( regelbaar) ingebouwd en de Pro-Ject streamer...

Ik denk dan aan een Meitner (MA-2) , EMM Labs, Einstein, of misschien wel een Accuphase...
Marantz SA11S3 is ook al genoemd in het verkoopdraadje maar ik ben bang dat ik dan weer ( veel) inlever tov de M2tech...
Maar ook de nieuwe Yamaha 3000 vind ik om te zien een plaatje, qua geluid weet ik het nog niet...
Verder ben ik altijd ( qua uiterlijk) erg gecharmeerd geweest van AMR ( cd-77, cd-77.1 of de cd 777)
Wie heeft daar ervaringen mee? Of nog andere tips?

De Meitner MA-2 moet je beslist gaan beluisteren. Alex bij A10Audio zei geen woord teveel toen hij aangaf dat de Meitner mijn Accuphase DP-500 in de schaduw zou zetten. Geen moment spijt van de aankoop en ook erg toekomstgericht vanwege afspeelmogelijkheid DSD files.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Pjotr27

Citaat van: sultankat op september 12, 2013, 14:11:10
De Meitner MA-2 moet je beslist gaan beluisteren. Alex bij A10Audio zei geen woord teveel toen hij aangaf dat de Meitner mijn Accuphase DP-500 in de schaduw zou zetten. Geen moment spijt van de aankoop en ook erg toekomstgericht vanwege afspeelmogelijkheid DSD files.

Ga ik zeker doen, ik zal Alex nog wel even zien schat ik zo op de X-Fi...
Maar hoe zo je de verschillen willen omschrijven tov de Accuphase?

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

sultankat

Staat Alex daar dan?! Zo ja, welke stand?

Verschillen tov de Accuphase: de MA-2 ontrafelt de muziek tot op het bot/de noot/de aanslag terwijl mijn Accuphase het meer moet hebben van het totaal, de integratie . De Meitner is duidelijk transparanter. Toch leidt dat meer detail bij de Meitner niet tot kil en analytisch of gebrek aan beleving van het totaal, iets waar ik wel huiverig voor ben bij een dergelijke karakteristiek.
Als je me een pm stuurt met een mailadres kan ik je wel enkele interessante overdrukken van tests mailen als attachment.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

#2319
Citaat van: Pjotr27 op september 12, 2013, 11:47:24


Ik wil eigenlijk terug naar 2 apparaten, een cd speler met digitale ingang(en) en hoofdtelefoon ( regelbaar) ingebouwd en de Pro-Ject streamer...

Ik denk dan aan een Meitner (MA-2) ,

Je moet er wel rekening mee houden dat de Meitner geen aparte hoofdtelefooningang heeft.

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Pjotr27

CitaatStaat Alex daar dan?! Zo ja, welke stand?

Nee maar op iedere beurs komt hij meestal wel even langs...
Even gezellig bijkletsen over de handel...
Ik zal je even een pm sturen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En in het Markt draadje staat mijn Pro-Ject CD BOX SE te koop, leuke speler voor een ( nu) leuke prijs.
Wat komt er voor terug? Dat komt later wel...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Citaat van: frank2 op oktober 12, 2013, 09:28:20
Mooi apparaat die Meitner. Maar 11.000,= euro?

Dat ga ik in ieder geval niet uitgeven... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Lijkt mij een verstandige beslissing. Ik heb net een test gelezen ober DAC's van what hifi. Daar kwam de Arcam dac als zeer goed uit de bus, de M1 Dac van MF was minder vlgs. het blad.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren