Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aMUSEd

Mooie aankoop!
Ik geloof dat de gemiddelde ervaring is dat Alpha 3 kabel beter klinkt op geïntegreerde- en eindversterkers en dat de 3TS20 beter klinkt op bronnen en voorversterkers.
Persoonlijk vind ik de alpha 3 ook mooier op versterking dan op bronnen. De 3TS20 heb ik nog niet op een versterker gehoord.

vik

Citaat van: aMUSEd op april  4, 2013, 21:09:52
Mooie aankoop!
Ik geloof dat de gemiddelde ervaring is dat Alpha 3 kabel beter klinkt op geïntegreerde- en eindversterkers en dat de 3TS20 beter klinkt op bronnen en voorversterkers.
Persoonlijk vind ik de alpha 3 ook mooier op versterking dan op bronnen. De 3TS20 heb ik nog niet op een versterker gehoord.

Het klopt dat het een gemiddelde is.

Ik heb van Peacock audio vernomen dat er ook klanten zijn waarbij de Alpha 3 het beter deed op bronnen t.o.v. de 3 TS20.

Ik zelf vond de Alpha 3 beter klinken op mijn Denon AVP Pre-PRo t.o.v. de 3TS20.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Pjotr27

Tja ik ga het wel uitproberen, vanavond nog een vue USB kabel van 1 meter gehaald en een wireworld ultraviolet van 2 meter... Dus voorlopig weer genoeg uit te proberen  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Vanmorgen de vue USB kabel aangesloten. Hij was al ingespeeld dus een paar uur acclematiseren is voldoende. Ik had er niet veel van verwacht maar ik vind het eigenlijk belachelijk hoeveel beter 1 meter USB kabel doet... Heel 3D en heerlijk soft zonder ook maar een scherp randje...
Genieten...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Pjotr27 op april  5, 2013, 18:53:36
Vanmorgen de vue USB kabel aangesloten. Hij was al ingespeeld dus een paar uur acclematiseren is voldoende. Ik had er niet veel van verwacht maar ik vind het eigenlijk belachelijk hoeveel beter 1 meter USB kabel doet... Heel 3D en heerlijk soft zonder ook maar een scherp randje...
Genieten...

Mijn ervaring in USB kabels is dat er inderdaad verschil zit in klank. Bij bepaalde USB zat een behoorlijk verschil. De lengte tot 5 meter zat geen hoorbaar klank verschil.

Ben benieuwd hoe de Wireworld je bevalt. Ik heb de Starlight op proef gehad en ook de Ultraviolet en de Starlight gaat een flink stuk verder.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pjotr27

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  5, 2013, 18:58:39
Mijn ervaring in USB kabels is dat er inderdaad verschil zit in klank. Bij bepaalde USB zat een behoorlijk verschil. De lengte tot 5 meter zat geen hoorbaar klank verschil.

Ben benieuwd hoe de Wireworld je bevalt. Ik heb de Starlight op proef gehad en ook de Ultraviolet en de Starlight gaat een flink stuk verder.

Klopt, morgenavond ga ik de wireworld proberen , ik heb nog een twee meter ultraviolet gekocht...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Ultraviolet usb heb ik hier getest, een heel neutrale kabel, misschien een beetje saai zelfs. (kan ook smaakkwestie zijn)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Dat wist ik, voorlopig speelt nu de Vue, heerlijk.. De wireworld was een koopje en de enkele keer dat ik mijn laptop wil gebruiken is hij erg handig ( 2m) . Maar uiteraard zal ik ze nog wel even vergelijken..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Gisteren mijn pas gekochte Furutech FP-3TS20 even vergeleken met een Furutech Alpha 3...
Mijn medeluisteraar, groot fanaat van afscherming was het meteen met me eens. Op mijn voorversterker klinkt de Alpha 3 heel veel beter... Muzikaler, meer betrokken en meer body...
Hij heeft meteen een kabel van me geleend om thuis te proberen op zijn dure set ( >70 mille)...

Ook grappig, ik  heb 2 QED digitale interlinks, een van 50 cm , een van 100 cm...
Die van 100 klinkt echt heel veel beter als die van 50.. er dat terwijl ze exact hetzelfde zijn.
Dezelfde connectors, allebei 75 ohm, alleen de lengte verschilt...
Het verschil hoor je op mijn set meteen.. dus nu toch maar op zoek naar een andere digitale interlink...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En sinds gisteren een nieuwe digitale interlink van Cees Pel...
Eerst even een aantal uren inspelen en dan wordt het genieten...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Je bent goed bezig.... toch nog een alpha 3 erbij ?  Ik moet zeggen ze klinken gewoon erg goed.

Ik ben wel blij dat ik geen interlinks e.d. meer nodig heb.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

CitaatJe bent goed bezig.... toch nog een alpha 3 erbij ?  Ik moet zeggen ze klinken gewoon erg goed.

Ik had nog een Alpha 3 liggen als reserve, die ga ik gebruiken ipv de FP-3TS20. Ik had er daarvan nog een gekocht pas, dus die wordt nu reserve kabel...
Maar Alpha 3 is echt heel goed...

CitaatIk ben wel blij dat ik geen interlinks e.d. meer nodig heb.

Je hebt vast nog niet een Cees Pel interlink gehoord.... zeker de nieuwste versie ( met zwarte mantel) is echt ongelofelijk goed.... Ik weet zeker dat als je die hoort dat het je geld kost....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

#2237
Ik heb pas geleden nog de AQ columbia en colorado hier thuis gehad, zeker niet de goedkoopste kabels, maar mijn johan kabel vind ik nog steeds beter, cq niet slechter.

Ik gebruik nog 1 interlink, die van de Anthem naar de eindversterker. En verder nog 1 usb kabel voor naar de Anthem. De AQ cinnamon. Verder alleen wat hdmi kabels....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

CitaatIk gebruik nog 1 interlink, die van de Anthem naar de eindversterker.

Tja.... daar zit de Johan interlink tussen? XLR of rca?

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

aMUSEd

Citaat van: Pjotr27 op mei  7, 2013, 13:03:17
En sinds gisteren een nieuwe digitale interlink van Cees Pel...
Eerst even een aantal uren inspelen en dan wordt het genieten...
Mooi! Heb je de nieuwe gekocht?

Pjotr27

CitaatMooi! Heb je de nieuwe gekocht?

Ja.... heb nu intussen 3 interlinks en een digitale interlink van Cees...
Gaat goed.... in mijn set echt super...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Citaat van: Pjotr27 op mei  7, 2013, 16:49:29
Tja.... daar zit de Johan interlink tussen? XLR of rca?

Er zit een RCA tussen, XLR kan niet, maar die kabel heb ik (nog) wel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

aMUSEd

Citaat van: Pjotr27 op mei  7, 2013, 16:59:51
Ja.... heb nu intussen 3 interlinks en een digitale interlink van Cees...
Gaat goed.... in mijn set echt super...
Ah, nu snap ik het.
Citaat van: Pjotr27 op mei  7, 2013, 13:43:34
...zeker de nieuwste versie ( met zwarte mantel) is echt ongelofelijk goed....
Hier heb je het niet over een digitale kabel, klopt dat?
Kon al niets vinden op de site. ;)

Pjotr27

De normale interlink`s worden momenteel met zwarte mantel gemaakt..
Op de site staan nog witte....
Digitaal is nog wel met witte mantel...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

aMUSEd

Citaat van: Pjotr27 op mei  8, 2013, 08:58:40
De normale interlink`s worden momenteel met zwarte mantel gemaakt..
Op de site staan nog witte....
Digitaal is nog wel met witte mantel...
Ja precies, mooie kabel hoor. Veel plezier ermee.

Pjotr27

Citaat van: aMUSEd op mei  8, 2013, 09:45:02
Ja precies, mooie kabel hoor. Veel plezier ermee.

Bedankt.... geniet stevig van mijn set.... is echt heel mooi geworden met alle upgrades het afgelopen jaar....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Zometeen komt er een QNAP TS-221 met 2x 3 TB harde schijven binnen.
Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor muziek.
Die staat nu op een externe harde schijf en ga ik overzetten naar de NAS.

Wie heeft er nog tips hoe ik het beste dat kan organiseren? Eerst alles kopieren en daarna de structuur wijzigen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Joris1971

De schijf aan je NAS hangen via de USB ingang en overcopieren met de QNAP Web File Manager

Pjotr27

Citaat van: Joris1971 op mei 18, 2013, 09:14:39
De schijf aan je NAS hangen via de USB ingang en overcopieren met de QNAP Web File Manager

Dat is wel erg makkelijk....
En daarna kan je denk ik via de File Manager de muziek op andere plaatsen zetten ( in andere mapjes) neem ik aan...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Zo de NAS hangt in het netwerk, echt fluitje van een cent met de online installatietool...
Binnen 5 minuten kon ik al mijn muziek gaan kopieren vanaf de externe HD naar de NAS....

Nu een aantal uurtjes wachten, vanavond even de structuur aanpassen en dan maar eens luisteren.
Ben benieuwd of de muziekkwaliteit hetzelfde is als vanaf de losse HD....
Hebben mensen daar ervaring mee of maakt het niets uit?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.