Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 16, 2010, 11:51:34
Hoi Pjotr,

Is Hans al langs geweest?

Ben ook wel benieuwd als je per se bij je kussen wilt blijven wat dat "Twaron Angelhair" dan zou kunnen opleveren zeker omdat je dan behoorlijk minder materiaal nodig hebt om hetzelfde (of beter) te bereiken.

Staat trouwens nog een leuk verhaal over "tonewood" op Lumenwhite (alhoewel ik denk dat je dit wel uit je hoofd kent)  ;D

Nee nog niet, erg druk met voorbereidingen voor de AV-NU show, vermoedelijk gaat er een set van Hans spelen op de AV-Nu show.... Fritz de With heeft Hans Kortenbach gevraagd met zijn set de cd/sacd`s van Fritz te demonstreren op de beurs in Utrecht.. (MET OF ZONDER KUSSENS?)........
En voor zover ik weet gaat dat door, toch nog goed geluid op de AV-NU beurs... ;D

Wel komt Remko (Audio-Life ) als het goed is komende dinsdagavond luisteren.
Nadeel van Twaron vindt ik dat ik iets moet bedenken om het te monteren.
Een kussen past mooi tussen de braces ....
Ik ken het stuk nog niet , kan je de link posten?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

scrutinizer

Citaat van: Pjotr27 op oktober 16, 2010, 12:42:24

Nadeel van Twaron vindt ik dat ik iets moet bedenken om het te monteren.
Een kussen past mooi tussen de braces ....


Door bespanningen te maken van bijv. Dyneema ..... ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Pjotr27

Citaat van: scrutinizer op oktober 16, 2010, 15:07:06
Door bespanningen te maken van bijv. Dyneema ..... ;)

Anton.

Goede tip , maar gaat wel weer erg ver, voorlopig klinkt het zo toppie en dat wilde ik maar zo houden... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

Stuk staat op de Lumenwhite site . com zelf  ;)

Misschien kun je het Twaron in een uien-net kwijt....ik roep ook maar wat.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Pjotr27

Vanavond bezoek van reMC ( audio-life), hij neemt een cd combi ( Pel Audio Dac, 47 Labs loopwerk) mee.
Ben benieuwd wat dat doet in vergelijk met mijn Plinius CD -101 cd speler.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op oktober 19, 2010, 12:39:58
Vanavond bezoek van reMC ( audio-life), hij neemt een cd combi ( Pel Audio Dac, 47 Labs loopwerk) mee.
Ben benieuwd wat dat doet in vergelijk met mijn Plinius CD -101 cd speler.


gooi die Plinius maar in de prullebak ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaatgooi die Plinius maar in de prullebak

En jij haalt hem er snel uit zeker  ;)
Nee ik geloof zeker wel dat de combi een betere match is als de Plinius maar wil voorlopig de Plinius nog niet weg doen. Als ik de Sun voorversterker koop ( redelijke kans) dan eerst maar weer eens hard gaan sparen..
De combi kost aardig wat centjes...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

nee hoor, ik ben van de cd-speler af :P

de combi met wat je hebt staan zal zeker erg goed zijn. Maar dan heb je ook iets om naar toe te leven. Als je alles in een keer doet is ook niet leuk.
Een mogelijk nieuwe voorversterker is natuurlijk ook weer een mooie upgrade.

veel plezier vanavond :music:

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaatveel plezier vanavond

Bedankt, zal wel lukken!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: advr op oktober 19, 2010, 12:49:31
gooi die Plinius maar in de prullebak ;D ;D

Ad, tsk. Een Plinius gooi je niet in de prullenbak.
Die leg je erin. Met beleid.
Zodat ik hem eruit kan vissen ;).
Ik denk dat de Plinius nog eens moeilijk te "verslaan" gaat worden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

ik heb hier het Shigaraki loopwerk en dac gehad. dat was smullen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

advr

Citaat van: Peerless Monster op oktober 19, 2010, 22:52:05
Ad, tsk. Een Plinius gooi je niet in de prullenbak.
Die leg je erin. Met beleid.
Zodat ik hem eruit kan vissen ;).
Ik denk dat de Plinius nog eens moeilijk te "verslaan" gaat worden...

Oh ja, ik denk ook alleen maar aan mezelf ???

Het is uiteraard wat je zoekt. Op dit moment heb ik ook niet helemaal het geluid wat ik zoek maar ik moet voorlopig roeien met de riemen die ik heb. Technisch heb ik het een heel eind zoals ik het hebben wil. Dat is voor mij ook belangrijk. Ben ook altijd op zoek naar nieuwe technieken enzo. Verder verander ik mijn AI500 nog wel eens qua bekabeling. Die speelt ook erg goed en de Linn majik DS-i is een super ding.
Het kan allemaal echt beter maar ik geniet enorm van de muziek op dit moment en daar draait het allemaal toch om... :P

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Lekker geluisterd gisteren, Remko had mijn nieuwe Pel Audio interconnect meegenomen.
En die match met de Sun vv en eindvv is erg mooi.
Alle interlinks zijn nu Pel Audio...

Helaas konden we niet naar de Pel / 47 labs combi luisteren, per ongeluk de verkeerde Pel voeding meegenomen, ( mannetje aansluiting ipv vrouwtje). Eind November nieuwe kans...

De Sun voorversterker is lekker blijven staan, we zijn er nog niet helemaal met de eigenaar uit maar dat gaat wel goedkomen.. Kortom een tevreden mens... ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

en je was al zo tevreden.... ;D

op twitter las ik al dat er iets niet helemaal goed was gegaan... 8)

veel plezier met het niewe PEL interconnectje..
welke versie is het.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoe is het afgelopen met het beddegoed in de speakers.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Pjotr27

Citaatwelke versie is het

Gewoon de PMC, weet jij wel wat de goud versie momenteel kost....  :(

Citaaten je was al zo tevreden....

de Duelund is gewoon een hele mooie interlink ( ps gaat in de verkoop, liefhebbers mogen me altijd een pm sturen)
De Pel match is gewoon iets mooier  ::)

CitaatHoe is het afgelopen met het beddegoed in de speakers....

Heerlijk geluisterd met in iedere luidspreker 1 kussen.... ;)
We hebben ons er verder niet druk om gemaakt en ik heb niet het idee dat Remko het niet goed vond klinken...
De vorige keer ( met de zelfbouw voorversterker) ging hij meteen aan het rommelen met o.a. opstelling ed..
Nu is hij alleen maar aan het luisteren geslagen...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Pjotr27 op oktober 20, 2010, 10:02:44
..... ik heb niet het idee dat Remko het niet goed vond klinken...

Dit blijft een vreemde zin.. ;D..maar ik weet wat je bedoelt ... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Pjotr27

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 20, 2010, 12:02:38
Dit blijft een vreemde zin.. ;D..maar ik weet wat je bedoelt ... ;)

Ja nu ik het nog een keer lees.... klopt het niet...

Nee , op dit moment klinkt het ( met kussens) gewoon erg goed..
Over een paar weken ga ik ze er weer uithalen (eerst de Pel inspelen) en nog een keer vergelijken.
30 November komt Remko nog een keer luisteren, dan met een compleet setje 47 labs /Pel cd speler.
( Ik ga het de zaterdag ervoor zelf halen, wordt er tenminste niets vergeten  ;))
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En de Sun SVC-500 blijft hier, een nieuwe baas....
Wel gaat Cees Pel hem nog voor mij nakijken, misschien nieuwe buizen erin..
Zal hem de komende weken dus even moeten missen...
Maar ben er erg blij mee, zat afgelopen maandag cd van Sam Cooke te draaien en die klonk echt geweldig...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Voor ik hem laat nakijken en bij Audio-Life ga brengen even gekeken wat er voor buizen inzitten:
De ECC82 is van Mullard met gele opdruk.., de 6x4 is een Philips Jan..
Als ik het goed begrepen heb is de Mullard een erg mooie buis, die blijf ik dus zeker lekker houden.
De gekke geluidjes zijn intussen al weer enige weken geleden voor het laatst gehoord, zal wel te maken hebben gehad met het lang niet spelen... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

Mullard is TOP dus inderdaad lekker laten zitten....gekke geluidjes is bijna een synoniem voor buizen.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Pjotr27

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 31, 2010, 19:04:33
Mullard is TOP dus inderdaad lekker laten zitten....gekke geluidjes is bijna een synoniem voor buizen.... ;D

Een aantal weken terug was het heel erg een en al gefluit, bleek er buiten voor op straat een brandweer oefening te zijn...
Die maakten die geluiden....
Was wel lachen, mijn vrouw zat al te mopperen, wat een herrie maakt die voorversterker...
Was het dus echt loos alarm   ;D
Maar de Mullard laat ik lekker zitten en ook al zijn ze misschien niet helemaal 100% meer, ik wil ze wel houden..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

die Mullard is mooi
de 6x4 kan mooier
een aanrader is Tungsol 6x4 wa en liefst met de letters JTL
als je ze eens wil proberen laat je me maar iets weten.
Telefunken ecc82 en eventueel 802S heb ik ook
maar die Mullard is ook mooi en  zo'n voorversterker buisje heeft het "eewige" leven .

Pjotr27

Gisterenavond de Sun SVC-500 teruggebracht naar Buren voor een final check.
Cees Pel gaat hem nakijken en afstellen..
Voorlopig maar weer luisteren naar de TNT Preamble voorversterker...
Heb hem vanmorgen even aangesloten, vanavond maar eens luisteren hoeveel ik inlever...
Over een week of wat is de Sun wel weer terug.. De TNT Preamble gaat naar Fritz de With om te gebruiken tussen zijn mengpaneel en actieve Adams monitors.. Heeft hij op opnamesessie`s tenminste een fatsoenlijk klinkende volumeregeling.. ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

viceadmiraal61

ja en.... dat was een groot succes,de voorversterker van dhr rob is van grote klasse,mooi zacht geluid
en past prima op mijn studio monitors p 22 van adams. bij de hifi ver in twente voor het eerst mee gespeeld
ook erg hard.maar scherp wordt het nergens...uiteraard in combie met mijn eigen stekker blok ,koperen hulzen
en siltech bekabeling.van sacdmarantz sacs 7, naar voor versterker....en van voorversterker naar luidsprekers van der hul
dat bleek de mooiste combie.de adams zijn actief