Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viceadmiraal61

ja peter we hadden beter kunnen zeggen dat het kussen gevecht was geadviseerd door de maker zelf.....iedereen stil................................
peter hoeft niets aan zijn ruimte te doen zijn heren huis stijgt boven alle beton blokken waar wij in wonen...
kijk de een vrutsel een cd speler in elkaar van een jvc gettoblasterd.....ik koop een ref speler van marantz..doch ik zou het niet in mijn
hoofd halen om alleen op het zien van de foto en het verhaal deze set up af tekraken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maar op alle forum is het steeds het zelfde liedje...commentaar van niets.
ben lid van het marantz forum...en daar is het gelukt om die onzin toetsen vervuiling te door breken.....een nieuw idee houten stekker blok
met koper afscherming..blackwood blokjes onder de cd,amp,ect...we gaan bij elkaar op bezoek en testen de zaak...
dat heeft zin .en werkt...............

Erik van Voorst (in memoriam)

Wat een rare aggresieve reactie....en ook nog een die geen enkele kennis van zaken onthult betreffende het oplossen van het "probleem" van Peter.

Je schreeuwt iets over een herenhuis....welke de garantie zou moeten zijn voor een goede akoestiek....aiiii....ik zou me eerst even inlezen in deze materie.
Daarna wals je met denigrerende woorden plotsklaps over een van mijn projecten.....rare wending...een beetje wild om zich heen slaan...zo komt dit op mij over.

Dat het kussenidee van Hans zelf komt (en passant OOK ZONDER TE LUISTEREN iets waar je ons van beticht) maakt het nog niet heilig en hoeft toch ook niet de mond te snoeren van forumleden... :o

Nogmaals ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je met een wanhopige geldingsdrang bezig bent...gewoon op oorlogspad...moet je niet doen joh....het is maar een hobby.....(o..sorry jij verdient er dan je geld mee ;))....... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Raphie

Het zou nog storender zijn als het kussen idee van Pel zelf kwam........ straks gaat ie nog kussens verkopen voor 500 per stuk om z'n speakers te tweaken.  :D en blijf je last houden dan komt ie met framepjes waar de je woofer zo los in hangt zonder kast..... zo lust ik er ook nog wel een paar.
de ratio en verhoudingen zijn zoek heren..... 
JBL PRX Power!

advr

Citaat van: Raphie op oktober  7, 2010, 19:37:23
Het zou nog storender zijn als het kussen idee van Pel zelf kwam........ straks gaat ie nog kussens verkopen voor 500 per stuk om z'n speakers te tweaken.  :D en blijf je last houden dan komt ie met framepjes waar de je woofer zo los in hangt zonder kast..... zo lust ik er ook nog wel een paar.
de ratio en verhoudingen zijn zoek heren..... 

ik vind dat je te ver gaat in deze vergelijkende commentaren :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Raphie

Citaat van: advr op oktober  7, 2010, 19:47:38
ik vind dat je te ver gaat in deze vergelijkende commentaren :o
kom nou toch, Pel is de nieuwe verlosser, alles is zogenaamd super doordacht tot de laatste houtnerf en dan pleur je er zo een kussen in?!?

komplete kolder is het....
JBL PRX Power!

Erik van Voorst (in memoriam)

Ralphie is een beetje......uhh......boos. ;)
Kan ik ook wel een inkomen als je het hele Audiocube-Life-Pel messias-achtige-verkoopverhaal vanaf dag 1 volgt.......doet voor mij eerder afbreuk  :( aan de echt verder wel mooie produkten. 8)

Ik vind het ook wel een beetje verontrustend en het "kussen-verhaal" riekt een beetje naar een commerciele oplossing....beter is het om het concept af te raden want het als het niet aan de akoestisch goedwerkende woonkamer (aanname) ligt dan is het een speaker-tekortkoming voor de klant...en om dan als bouwer/verkoper je visie te verloochenen gaat wel ver en diep.... :hmmm:

Fritz de Admiraal roept steeds dempen met behoud van het speakerkarakter....nu klinkt (leuke woordspeling) dit gewoon erg ongeloofwaardig want ook al leg je enkel een paar vingers op een gitaarblad zal meteen je geluid enorm dempen.....de hele exercitie laat gewoon twijfel achter...that's all

Het leuke van een forum is dat er dan een gezonde dosis tegengas gegeven kan worden ...en onderaan de streep bepaalt de klant....met dit verschil dat hij het besluit kan nemen op basis van veel info....zowel PRO als hobby-amateurtjes........niets mis mee  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

solitaire

Citaat van: Raphie op oktober  7, 2010, 19:49:31
kom nou toch, Pel is de nieuwe verlosser, alles is zogenaamd super doordacht tot de laatste houtnerf en dan pleur je er zo een kussen in?!?

komplete kolder is het....

Je hebt vast vroeger eens 'omgangvormen' geleerd: use them.



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

Hoewel ik de heer Pel totaal niet ken, maar zo af en toe deze topic doorlees denk ik echt wel dat genoemde heer zeker een speaker kan maken, en dat deze in goede omstandigheden ook zeer goed met de juiste apparatuur zal klinken.

Helaas heeft geen van ons hobbyisten een goede luisterruimte, er zijn er maar zeer weinig hier op het forum die een totaal verantwoorde door soundscapes aangepaste kamer hebben. Natuurlijk zal een goede en meestal duurdere luidspreker zich niet verloochenen je hoort dat zo'n speaker wat in z'n mars heeft, maar zo'n speaker heeft daarnaast een andere eigenschap; nl. dat hij nogal revealing is, je hoort alles tot in de puntjes, een iets mindere akoestiek heeft dan meteen invloed op het geluid je hoort dat en dan kun je als je geen totaal aangepaste kamer hebt inderdaad met en kussen een heleboel ergenis voorkomen, het klinkt misschien een beetje raar, maar als het werkt is het toch goed.

Als je daarentegen een eenvoudige speakerset hebt hoor je meestal heerlijke muziek maar je hoort veel dingen zonder dat je het weet geheel niet, dat is soms een zegen, soms niet.

Ik heb hier op het forum al zo vaak iets geschreven en ook gelezen van anderen dat de "betere" speakers veel laten horen, muzikaliteit e.d. maar ook details, vele van die speakers hebben juist wel "problemen" veroorzaakt door akoestiek of een mismatch ergens in de keten, dan is het je hobby om die op te sporen en deze binnen je mogelijkheden te verhelpen.

Als een kussen de "trick" doet gefeliciteerd, dat kost heel wat minder dan een versterker, of cd speler . Ik denk dat je gewoon serieus met je hobby bezig bent. Ga rustig zo door.

Jammer dat zoals altijd weer dezelfden alleen maar weer gal spuwen. Typisch een geval van stinkend jaloers zijn vlgs mij.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

phy

Citaat van: viceadmiraal61 op oktober  7, 2010, 13:39:12
wat altijd zo op valt op alle forums is de know how van achter het toetsen bord...er wordt wat af en op geschreven...maar beste vrienden......
EERST LUISTEREN EN DAN OORDELEN.......is het advies....de tel dokter hulp lijn is leuk..maar een bezoek aan de dokter beter.....
ik mag mijn met meer dan 45 jaar in de audio een prof noemen...maar bij peter kom ik om eerst te luisteren en dan een oordeel te geven....
als je zelf luidsprekers hebt gebouwd weet je waar aan een luidspreker moet voldoen.....en ik vond het kast geluid te sterk....met een viool heb je de
kast hard nodig...de eerste klank...bij het weergeven van een opname van dezelfde viool ..tweede klank..wil je niet een tweede kast geluid..toch
vandaar dat luidsprekers van achter gedempt moeten worden....anders klinkt het hol....dus een kussen helpt echt om het geluid meer naar voren te brengen
met toch het behoud van het karakter van de speakers van hans....

Uit dit verhaal blijkt dat je helemaal niet weet waar het over gaat ,de hele opzet en ontwerp van deze speaker is nou net wat jij wil veranderen.

Ik weet waar ik het over heb want ik heb de speakers zelf gehad en ik weet precies hoe ze werken en reageren.
Het zijn hele mooie speakers maar hebben ook hun grenzen dat accepteren geeft veel luister plezier voor de muziek waar ze voor gebouwd zijn
Jij bent gewoon iemand die maar wat roept en je wil  er een mutant van maken .
je haalt op deze manier het mooie ervanaf om plaats te maken voor universele middelmatigheid.
Zelf heb je gewoon andere speakers ik denk dat je daar meer verstand van hebt en daar gelden jou adviezen
Peter heeft gekozen voor dit principe ,
in fase meeresonerende kasten en dit is door een uitgekiende bracing met veel trail and error het geval volgens de maker .

advr

Citaat van: phy op oktober  7, 2010, 20:59:49
Uit dit verhaal blijkt dat je helemaal niet weet waar het over gaat ,de hele opzet en ontwerp van deze speaker is nou net wat jij wil veranderen.


ik zou geen woorden meer vuil maken aan zo iemand ???
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

viceadmiraal61

ja erik en ik verdien er veel geld mee mijn vinding te verkopen aan prof bedrijven......je moet teksten toch beter lezen vriend...wij mogen niet aan luidsprekers
prutsen ..maar jij mag dat natuurlijk wel LEES ALTEC LANSING je verhaal met foto.s........apart he....ik ben niet op oorlogs pad..heb wel enorme hekel
aan hypocrisie...een heren huis heeft een hoog plafond...je weet hopelijk dat dat goed is voor het weergeven van geluid.....en bij peter is veel hout verwerkt
je weet hopelijk dat dat ook goed werkt bij het weergeven van muziek.....ik maak geen vreemde sprongen alleen feiten geef ik weer....waar vind ik bv
jou installatie en woonkamer zo dat ik kan zien hoe goed je bent in het plaatsen van app en luidsprekers....ben benieuwd.

viceadmiraal61

een mutant die wat roept...en wat mag jij dan zijn..??? jij roept toch ook maar wat....hebben grote audio bedrijven jou wel eens gevraagd
om een oplossing aan te dragen voor een probleem??  ik kan het wel invullen...

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

viceadmiraal61

dat doe ik elke dag op mijn ref installatie......met blackwood blokjes onder mijn spullen ...koperen hulzen rond mijn stekkers..en mijn eigen houten
koperen stekkerblok...zo weer genoeg voer op op te reageren..dat dit allemaal onzin is...heerlijk die forums
de papieren tijgers van de hifi....en ik ..ik ben een mu.........................

Pjotr27

Avondje schaken en allemaal heerlijke reacties.....
En waar gaat het om, niet om het hele karakter van een luidspreker te veranderen , al denken een aantal mensen dit, maar alleen een simpel kussen in een box ( vergis je niet het kussen is  qua grote minder dan 10% van de inhoud van de luidspreker...)
Het gaat erom dat je met het kussen gewoon een paar procent beter geluid uit de luidsprekers haalt..
En het is natuurlijk niet zo dat alle stemmen door een toeter klinken, is allemaal lichtelijk overdreven.
Ik weet echt wel hoe een stem / instrument moet klinken en als op dit moment ( wat doen de luidsprekers na nog een paar honderd uur spelen!) een kussen gewoon beter klinkt..
Tja en onze Viceadmiraal is gewoon lekker eigenzinnig en blijkbaar zijn er heel veel mensen jaloers op hem gezien alle reacties..
Lees door de regels heen ipv meteen boos te worden...
Maar goed zit nu lekker te luisteren en daar gaat het om.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

Heren, laat ik u verzekereren dat jalouzie er niks mee van doen heeft. Het was puur verwondering.  :D (en Frank, chapeau dat je een reply kan geven zonder W&W te noemen, je gaat vooruit  :D )
JBL PRX Power!

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Pjotr27 op oktober  8, 2010, 07:55:29

Tja en onze Viceadmiraal is gewoon lekker eigenzinnig en blijkbaar zijn er heel veel mensen jaloers op hem gezien alle reacties..

:o....wat een rare reactie zeg.. !!!
Okay geen tegengas of nieuwe ideeen/voorstellen het is mij nu duidelijk, veel plezier Peter.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  8, 2010, 09:45:48
:o....wat een rare reactie zeg.. !!!
Ik mag hopen dat je op het tweede deel van de zin doelt Erik, de eerste vind ik wel kloppen eigenlijk :D  ;)

De admiraal kan beter eerst eens op een cursus schrijven of iets dergelijks, geen hoofdletters, geen gebruik van alinea's en na elke zin die puntjes.......  Dit afgemaakt met een overdosis arrogantie maken zijn posts zo prettig leesbaar als een flinke hap wasabi.  :-X

Misschien de twee cijfers in je forumnaam even omwisselen admiraal, dan is de context van je gedrag wat beter te bevatten  ;) Verder vind ik het vermaakgehalte (ondanks de wasabi) best hoog dus ga zo door  :devil:



Groetjes,

Ronald

Pjotr27

CitaatDe admiraal kan beter eerst eens op een cursus schrijven of iets dergelijks, geen hoofdletters, geen gebruik van alinea's en na elke zin die puntjes.......

Dit heb ik hem ook al verteld... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

Yepp, het 2e gedeelte...

Een aantal mensen proberen hier serieus na te denken over het "probleem" en de geboden oplossing en als dank krijgen ze een hoeveelheid gefrustreerde reacties van een in het leven onbegrepen Pro...deze man gaat als een wilde te keer...spreekt zich negatief uit over dit forum en wordt zeer persoonlijk tegenover forummers en sleept er vanalles bij ....en als toetje krijg je dan een reactie van het "slachtoffer" zelf dat het om jalouzie gaat.... :o

Ik ben het met je eens en ook ik degradeer dit "probleem" tot een vermakelijk SBS6 programmaatje .... >:(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Ach, ik begrijp hem wel, ben zelf ook een Pro. Heb namelijk jaren geleden al eens de binnenbekabeling van mijn speakers vervangen en zelfs een keer anders spikeschotels onder mijn speakers gedaan. Kan me dus wel in hem verplaatsen.  :hehe:

Pjotr27

CitaatEen aantal mensen proberen hier serieus na te denken over het "probleem" en de geboden oplossing en als dank krijgen ze een hoeveelheid gefrustreerde reacties van een in het leven onbegrepen

Jullie maken er een veel groter probleem van als het in werkelijkheid is, je praat over details en niet over het totaal veranderen van een luidspreker.
En natuurlijk is er geen toeter in mijn huiskamer of klinken alle stemmen als toeters.
Het was alleen opvallend bij een opname die wij toevallig heel goed kennen en daar deed het kussen erin het gewoon lekkerder, bij verder luisteren en af en toe eruit / erin bleef met kussen erin gewoon mooier.
Opvallend vind ik verder wel dat er niemand met andere oplossingen is komen aandragen, alleen Raphie suggereert dat ik iets aan mijn acoustiek moet doen...
En ik ben absoluut niet gefrusteerd maar juist erg blij met mijn set...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

Ik loop natuurlijk een beetje te geinen in je topic, maar nu ff serieus:

- Mooie Set
- Mooi concept
- je bent akoustisch nog niet helemaal tevreden
- Je set wordt de hemel ingeprezen
- en dan leg je er kussens in (zal best in jouw geval beter klinken, maar ik vond dat gewoon humor)

is net zoals iemand voor 400 euro cones koopt, om erachter te komen dat in zijn setup ze beter werken wanneer je ze op een bierviltje zet.
Dat vond ik humor, dus daar ging ik ff lekker op doorzagen.

Serieuze nooit: Akoestiek is waar de winst is (of je dit wilt of niet, is een 2e, ik heb er voor gekozen om dat in m'n huiskamer i.i.g. niet al te ingrijpend aan te pakken, puur een praktische keuze)
JBL PRX Power!

Pjotr27

Citaat van: Raphie op oktober  8, 2010, 10:42:48
Ik loop natuurlijk een beetje te geinen in je topic, maar nu ff serieus:

- Mooie Set
- Mooi concept
- je bent akoustisch nog niet helemaal tevreden
- Je set wordt de hemel ingeprezen
- en dan leg je er kussens in (zal best in jouw geval beter klinken, maar ik vond dat gewoon humor)

is net zoals iemand voor 400 euro cones koopt, om erachter te komen dat in zijn setup ze beter werken wanneer je ze op een bierviltje zet.
Dat vond ik humor, dus daar ging ik ff lekker op doorzagen.

Serieuze nooit: Akoestiek is waar de winst is (of je dit wilt of niet, is een 2e, ik heb er voor gekozen om dat in m'n huiskamer i.i.g. niet al te ingrijpend aan te pakken, puur een praktische keuze)

Kijk, dit vind ik een fijne reactie, komende week ga ik in ieder geval een vloerkleed neerleggen... ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC