Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

reMC

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 13:37:26
Pel Dac op mijn Plinius lijkt me dan een simpeler oplossing als eerst een Accuphase kopen....

Alleen als het perfect klinkt samen, wat ik niet verwacht eerlijk gezegd... Maar als je geïnteresseerd bent kunnen het zeker proberen!

Je laag was met de Concorde juist heel mooi, Peter! Maar dat komt ook doordat ik het diepste laag van de Concorde gewoon niet geweldig vindt en dus was het niet erg dat het een klein beetje ontbrak. Met de Grande Crescendo's kun je dieper maar vooral natuurlijker laag bereiken, maar nogmaals: de hele keten moet daarvoor kloppen. Je weet dat ik dit niet lullig bedoel(!), maar de Plinius past wat dat betreft gewoon niet helemaal. Op deze luidsprekers wilt je een CD-speler die boven alles de harmonische structuren van muziek in tact laat. Dat kan 47 Labs gewoon waanzinnig goed.

Pjotr27

CitaatJe laag was met de Concorde juist heel mooi, Peter! Maar dat komt ook doordat ik het diepste laag van de Concorde gewoon niet geweldig vindt en dus was het niet erg dat het een klein beetje ontbrak. Met de Grande Crescendo's kun je dieper maar vooral natuurlijker laag bereiken, maar nogmaals: de hele keten moet daarvoor kloppen. Je weet dat ik dit niet lullig bedoel(!), maar de Plinius past wat dat betreft gewoon niet helemaal. Op deze luidsprekers wilt je een CD-speler die boven alles de harmonische structuren van muziek in tact laat. Dat kan 47 Labs gewoon waanzinnig goed.

Ik ben het wel een beetje met je eens, ik heb ook al een tijdje het idee dat het aan de Plinius ligt..
De hele set is intussen veranderd , alleen de Plinius heeft het overleefd en het laagste laag is (en was) er gewoon niet..
En dat moeten de Grand Crescendo`s makkelijk kunnen weergeven..
Ik denk zelf ook dat de Plinius te technisch klinkt, teveel van 1 sausje zeg maar..
Aan de andere kant vind ik esthetisch gezien een one box player wel veel mooier..
Fritz neemt als hij weer komt zijn Marantz SA-7 mee, niet dat ik die wil gaan kopen maar om gewoon eens te kijken wat het laag doet..

Maar we gaan nog wel wat proberen de komende maanden, jij zou nog een keer langs komen...
Maar eerst kom ik naar Buren, dus als je volgende week een avondje overhebt..

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 14:13:07
Maar eerst kom ik naar Buren, dus als je volgende week een avondje overhebt..

Donderdag-avond?

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 14:13:07
Maar we gaan nog wel wat proberen de komende maanden, jij zou nog een keer langs komen...

Jazeker, doen we dan die week daarop ofzo? Ik denk dat ik dan moet meenemen een 47 Labs combo (loopwerk+dac) en een PEL dac, voor combinatie met 47 Labs, maar ook om te testen op je Plinius. Ik ga ook m'n best voor je doen voor een Sun voorversterker...

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 14:13:07
Ik ben het wel een beetje met je eens, ik heb ook al een tijdje het idee dat het aan de Plinius ligt..
De hele set is intussen veranderd , alleen de Plinius heeft het overleefd en het laagste laag is (en was) er gewoon niet..
En dat moeten de Grand Crescendo`s makkelijk kunnen weergeven..
Ik denk zelf ook dat de Plinius te technisch klinkt, teveel van 1 sausje zeg maar..
Aan de andere kant vind ik esthetisch gezien een one box player wel veel mooier..
Fritz neemt als hij weer komt zijn Marantz SA-7 mee, niet dat ik die wil gaan kopen maar om gewoon eens te kijken wat het laag doet..

Maar we gaan nog wel wat proberen de komende maanden, jij zou nog een keer langs komen...
Maar eerst kom ik naar Buren, dus als je volgende week een avondje overhebt..



Weet je nog onze shoot-out met de CDP-100 Peter?
Toen bleek al dat het laagste laag minder makkelijk werd weergegeven dan met de Classe.
Maar als dat zoveel geld gaan kosten....
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

Citaat van: reMC op september 16, 2010, 14:18:35

Jazeker, doen we dan die week daarop ofzo? Ik denk dat ik dan moet meenemen een 47 Labs combo (loopwerk+dac) en een PEL dac, voor combinatie met 47 Labs, maar ook om te testen op je Plinius. Ik ga ook m'n best voor je doen voor een Sun voorversterker...

dat wordt smullen :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Citaat van: reMC op september 16, 2010, 14:18:35
Ik ga ook m'n best voor je doen voor een Sun voorversterker...

Gelukt 8)

Nu ga je het beleven, echt :)

Pjotr27

CitaatDonderdag-avond?

Is de enige avond dat ik niet kan... ( schaakavond)  >:(

CitaatJazeker, doen we dan die week daarop ofzo? Ik denk dat ik dan moet meenemen een 47 Labs combo (loopwerk+dac) en een PEL dac, voor combinatie met 47 Labs, maar ook om te testen op je Plinius. Ik ga ook m'n best voor je doen voor een Sun voorversterker...

zal nog wel een paar weken later worden, de week van de 28e al 4 avonden bezet, de week erna 3...
We spreken wel af als ik in Buren ben met mijn en jouw agenda erbij..

CitaatNu ga je het beleven, echt Smiley

Om even duidelijk te maken, de set speelt momenteel ook al geweldig, bij 90% van de cd`s is er niets aan de hand en kan je je afvragen of je meer geld moet uitgeven..
Alleen als een cd dun opgenomen is, mis je gewoon de bas, niet zozeer in basslagen of geluidsdruk maar meer het gevoel als je bijvoorbeeld in het Concertgebouw ben..
Verder kan het natuurlijk altijd mooier maar goed hoever wil je gaan..
Maar we gaan het een kans geven...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 14:48:06
Is de enige avond dat ik niet kan... ( schaakavond)  >:(

zal nog wel een paar weken later worden, de week van de 28e al 4 avonden bezet, de week erna 3...
We spreken wel af als ik in Buren ben met mijn en jouw agenda erbij..

Ok!

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 14:48:06Om even duidelijk te maken, de set speelt momenteel ook al geweldig, bij 90% van de cd`s is er niets aan de hand en kan je je afvragen of je meer geld moet uitgeven..
Alleen als een cd dun opgenomen is, mis je gewoon de bas, niet zozeer in basslagen of geluidsdruk maar meer het gevoel als je bijvoorbeeld in het Concertgebouw ben..
Verder kan het natuurlijk altijd mooier maar goed hoever wil je gaan..
Maar we gaan het een kans geven...

Alleen als jij het wilt he! Dat ik laag mis wilt niet zeggen dat je dat erbij moet hebben, het is jouw set. Aan de andere kant: de Grand Crescendo's kunnen nog meer en ik denk wel dat het goed is dat je de optimale 'magie' die haalbaar is gaat horen. Misschien nog wel helemaal los van of en wanneer je wilt upgraden, je moet jouw set gewoon op z'n allerbest horen zodat je weet wat kan, dat is het uitgangspunt denk ik!

Pjotr27

CitaatAan de andere kant: de Grand Crescendo's kunnen nog meer en ik denk wel dat het goed is dat je de optimale 'magie' die haalbaar is gaat horen. Misschien nog wel helemaal los van of en wanneer je wilt upgraden, je moet jouw set gewoon op z'n allerbest horen zodat je weet wat kan, dat is het uitgangspunt denk ik!

Mee eens!

Heb je nog een andere avond in de aanbieding? Of misschien Maandag overdag?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

We zijn op de Milaan-show dit weekend, weet eigenlijk niet of we maandag al terug zijn. Ik check!

Pjotr27

CitaatWeet je nog onze shoot-out met de CDP-100 Peter?
Toen bleek al dat het laagste laag minder makkelijk werd weergegeven dan met de Classe.
Maar als dat zoveel geld gaan kosten....

Ja, hoe beter de spullen worden ( en de Grand Crescendo`s en Sun Audio monoblokken zijn geweldig) hoe meer geld de rest gaat kosten..
Is op zich niet erg, ik rook en drink niet echt en de hobby mag best iets kosten...
Het lastige is alleen vaak dat het en goed moet zijn en er mooi moet uitzien (set staat in de huiskamer en de WAF factor speelt een belangrijke rol!).
Maar het is niet alleen het laag wat een rol speelt.. Maar goed we hebben de tijd. Eerst maar eens gaan luisteren naar allerlei leuk spul..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

erik s.

Citaat van: Pjotr27 op september 16, 2010, 11:28:59
Zo gisteren even gespeeld met de Demagnitizer.
Simpel zwart doosje met links een aan / uit schakelaar en rechts een schakelaar met stand 0 ( middenstand), knopje naar links ( stand 1) knopje naar rechts (stand 2).
Je legt simpel een cd ( of dvd/blueray) erin met het label naar boven, apparaatje inschakelen, vervolgens de rechterschakelaar op stand 1 . er gaat een rood lampje branden en je hoort zoemen..
Vervolgens gaat na zo`n 8 seconden het rode lampje uit, schakelaar op stand 2 en het rode lampje gaat weer branden. Als het lampje weer uit is is de cd gedemagnetiseerd.
Wil je een volgende cd doen dan moet je wel eerst 5 minuten wachten..

Ik ben begonnen met het luisteren van een track , daarna gedemagnetizeerd en opnieuw dezelfde track beluisterd.
Ik kende dit soort apparaten wel, maar was toch nog verbaasd wat dit aan winst geeft. Veel minder randjes, meer 3d , meer resolutie en dieper doorlopende bas.
Ik speelde tot mijn verbazing een uur harder op mijn volumeknop ( 1 ipv 12 uur) zonder stress.
Heel veel cd`s zitten beluisteren en eigenlijk wil je geen cd meer beluisteren die niet is gedemagnetiseerd.
Kortom een hele goede upgrade voor bijzonder weinig geld... ( kleine 200 euro).

leuk om te lezen dat hij bevalt. mag ik deze quote in mij advertenties gebruiken?... O0
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Pjotr27

En een Sun Audio SVC -500 op proef, net aangesloten, later komt er wel een verslag....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op september 20, 2010, 17:30:00
En een Sun Audio SVC -500 op proef, net aangesloten, later komt er wel een verslag....

Gaaf :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaat van: advr op september 20, 2010, 22:16:51
Gaaf :o

Zeker, gisterenavond lekker geluisterd met 2 vrienden.
Even heel kort, wat doet een Sun Audio in vergelijk met mijn zelfbouwvoorversterker:
Als je kort luistert vallen de verschillen wel mee, als je een avond aan het luisteren bent geweest en dan weer teruggaat naar de zelfbouwer vallen de tekortkomingen wel erg op..
Minder body, alles is vlakker van kleur, minder 3d, we draaiden een nummer van de duet cd van Ray Charles ( Fever), bij de zelfbouwer gaat de vrouwenstem irriteren, bij de Sun Audio hangt de vrouwenstem heel 3d los in de ruimte, je kan ze als het water zo uit de lucht plukken. Kortom geweldig, vanavond verder luisteren want het kost nog aardig wat centjes.. :(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

als je slim bent en dat ben je kun je natuurlijk voor je tot aanschaf overgaat enkele goede hifi zaken afgaan en enkele andere merken proberen. Dan weet je naderhand ook zeker dat de aanschafprijs het dubbel en dwars waard is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Citaat van: frank2 op september 21, 2010, 11:25:52
als je slim bent en dat ben je kun je natuurlijk voor je tot aanschaf overgaat enkele goede hifi zaken afgaan en enkele andere merken proberen. Dan weet je naderhand ook zeker dat de aanschafprijs het dubbel en dwars waard is.

Ik denk dat er weinig andere combi's zo mooi hand in hand gaan als de Sun Audio's met Crescendo...

Pjotr27

Citaatals je slim bent en dat ben je kun je natuurlijk voor je tot aanschaf overgaat enkele goede hifi zaken afgaan en enkele andere merken proberen. Dan weet je naderhand ook zeker dat de aanschafprijs het dubbel en dwars waard is.

Is geen goed idee, ik heb mijn luidsprekers al heel vaak gehoord en er zijn maar heel weinig versterkers die alles uit deze luidsprekers halen...
Remko (reMC) kan er vast meer over vertellen..

Ik heb ook al diverse andere op proef gehad en allemaal maken ze het geluid minder.
Mijn zelfbouwer deed het tot op dit moment gewoon het beste en kostte gelukkig niet veel..

Sun Audio is relatief onbekend maar maakt geweldig mooie spullen en dat kost gewoon veel geld..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Citaat



Ik denk dat er weinig andere combi's zo mooi hand in hand gaan als de Sun Audio's met Crescendo...

Mee eens!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Citaat van: bmateijsen op september 21, 2010, 11:59:02
Ik denk dat er weinig andere combi's zo mooi hand in hand gaan als de Sun Audio's met Crescendo...

Zo simpel is het :)

Het is eigenlijk een schande dat Sun Audio zo onbekend is ;), het zijn in mijn ogen een 's werelds mooiste buizenversterkers (en de geintegreerde 300B / 2A3 zijn ZEER betaalbaar als je hoort wat ze doen), ook op andere hoogrendement luidsprekers zoals de WLM Lyra en Audio Note AN-E.

Pjotr27

@reMC, de eindversterkers gaan na het spelen uit, hoe zit met de Sun Audio SVC-500?
Ook beter uit zetten of duurt het te lang voor hij op klank is en dus aan laten staan?

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Altijd uit zetten. Scheelt je buizen en bovendien klinkt ie net zo snel top als de eindversterker (ongeveer 15-30 minuten).

Pjotr27

CitaatAltijd uit zetten. Scheelt je buizen en bovendien klinkt ie net zo snel top als de eindversterker (ongeveer 15-30 minuten).

Had al een vermoeden, hij staat nu ook uit...
Jammer alleen dat ze de voorplaat van de Sun voorversterker niet ook net als op de eindversterkers omgebogen hebben..
Nu ziet het met dat dunne voorplaatje wel een beetje goedkoop uit... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.