Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

advr

hoi,

nou nou nou, er gaat vanalles gebeuren in huize Pjotr272727 ;D ;D

leuke vooruitzichten in ieder geval.  :D

we gaan het weer volgen.  8)

hoe lang ben je je cd speler kwijt of kun je er op wachten.

kun je eindelijk op PLAY drukken :P :P, fijn zo'n dure Plinius O0 O0

Ad.


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Citaat van: advr op augustus 31, 2007, 16:24:10

kun je eindelijk op PLAY drukken :P :P, fijn zo'n dure Plinius O0 O0

Ad.




LOL ;).
Tsja je moet er wat voor hebben Ad.

Je zou alleen al voor de inleestijd van een CD een goedkopere CD-speler kopen...
Ik heb vernomen ooit dat een SCD-1 van Sony een laadtijd van 1 minuut had oid.
Kan je wel op je gemak gaan zitten en op de play knop drukken ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr



1 minuuuuuuuut da's wel heel erg lang, die Unico van mij doet er ook 7 sec over :P

maar ik kan tenminste wel gewoon op play drukken ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Citaat van: advr op augustus 31, 2007, 16:48:07

1 minuuuuuuuut da's wel heel erg lang, die Unico van mij doet er ook 7 sec over :P

maar ik kan tenminste wel gewoon op play drukken ;D ;D

Als mijn scherm aanstaat kan ik dat ook ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaatkun je eindelijk op PLAY drukken  :P :P, fijn zo'n dure Plinius
Vandaag is hij verstuurd, Maandag is hij in Belgie, later die week wordt hij (verzekerd) teruggestuurd.
De update kost €80 en 2 x verzendkosten.

Citaatleuke vooruitzichten in ieder geval.
Zeker uitproberen is altijd leuk, ik krijg de netkabels met 3 stekkercombinaties, goud/goud , goud/rhodium en rhodium/rhodium.
Afhankelijk van wat het beste klinkt ga ik het stekkerblok denk ik laten maken.
Wat betreft de zekeringen, ik denk er hard over na i.p.v. AHP Hifi-tuning`s te kopen, die kosten wel € 16 per stuj , maar schijnen nog veel beter te zijn. Ik ben er alleen nog niet uit of ik de slow of fast versie moet hebben.

CitaatIk heb vernomen ooit dat een SCD-1 van Sony een laadtijd van 1 minuut had
De Plinius had 10 seconden nodig , ben benieuwd wat er na de update gaat gebeuren.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op augustus 31, 2007, 17:19:51
Vandaag is hij verstuurd, Maandag is hij in Belgie, later die week wordt hij (verzekerd) teruggestuurd.
De update kost €80 en 2 x verzendkosten.
Zeker uitproberen is altijd leuk, ik krijg de netkabels met 3 stekkercombinaties, goud/goud , goud/rhodium en rhodium/rhodium.
Afhankelijk van wat het beste klinkt ga ik het stekkerblok denk ik laten maken.
Wat betreft de zekeringen, ik denk er hard over na i.p.v. AHP Hifi-tuning`s te kopen, die kosten wel € 16 per stuj , maar schijnen nog veel beter te zijn. Ik ben er alleen nog niet uit of ik de slow of fast versie moet hebben.
De Plinius had 10 seconden nodig , ben benieuwd wat er na de update gaat gebeuren.....

Vraag anders eens even aan de hifiwinkel welke je moet hebben en wat het verschil is oid.
Geen idee welke ik heb. Ik heb ze destijds in mijn Plinius gedaan op aanraden van hen.
En hij doet het nog steeds ;).
Vooral nu er ook een stroomregenerator voorhangt... Die vangt alle klappen op van buitenaf ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reMC

Citaat van: Pjotr27 op augustus 31, 2007, 17:19:51
Zeker uitproberen is altijd leuk, ik krijg de netkabels met 3 stekkercombinaties, goud/goud , goud/rhodium en rhodium/rhodium.

Jij mag kiezen natuurlijk ;) Maar ik adviseer je een combinatie te nemen. Dus bijvoorbeeld Gold als stopcontacten en Rhodium stekkers. Een combinatie klinkt vrijwel altijd het mooist. Ik denk dat het 't verstandigste is te beginnen met het stekkerblok (die wil je waarschijnlijk toch) met Gold stopcontacten en vervolgens daarop de netsnoeren te proberen. Neemt niet weg dat je alsnog de netsnoeren binnenkort mag uitproberen natuurlijk, krijg je ze later gewoon nog een keer ;)

Peerless Monster

#557
Citaat van: reMC op augustus 31, 2007, 19:36:30
Jij mag kiezen natuurlijk ;) Maar ik adviseer je een combinatie te nemen. Dus bijvoorbeeld Gold als stopcontacten en Rhodium stekkers. Een combinatie klinkt vrijwel altijd het mooist. Ik denk dat het 't verstandigste is te beginnen met het stekkerblok (die wil je waarschijnlijk toch) met Gold stopcontacten en vervolgens daarop de netsnoeren te proberen. Neemt niet weg dat je alsnog de netsnoeren binnenkort mag uitproberen natuurlijk, krijg je ze later gewoon nog een keer ;)

Ik zou beginnen met een stroomregenerator.
Die stroomkabels en tussenmaterialen is allemaal n***** in marges.
Als je het echt goed wil aanpakken Peter, dan moet je zo'n stroomregenerator eens proberen.
Ik kom er wel mee langs als je wil.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

reMC

Citaat van: Peerless Monster op augustus 31, 2007, 19:57:34
Ik zou beginnen met een stroomregenerator.

Ik zou er geen eens mee eindigen ;D Ik heb eens een PS-audio (en een aantal andere regeneratoren, filters etc.) gehoord en het maakt het geluid vaak wel beter, maar haalt ook ziel uit de muziek weg, het wordt minder tastbaar, vlakker van klank en eigenlijk altijd minder dynamisch (wat er ook geschreven wordt over het behoud van dynamiek met bepaalde filters/vergelijkende apparaten: ik ben het er gewoon niet meer eens als ik luister) Gebruik geen filters of een goede scheidingstrafo. My opinion ;)

Citaat van: Peerless Monster op augustus 31, 2007, 19:57:34Die stroomkabels en tussenmaterialen is allemaal n***** in marges.

Je zou eens in mijn topic moeten kijken. Toevallig vandaag een stukje geschreven over... naja, lees het maar! En natuurlijk, bijvoorbeeld een andere versterker geeft een groter effect, maar ik kan niet meer zonder bijvoorbeeld mijn netsnoeren... ;) Het is gewoon onderdeel van de keten die in z'n geheel muziek moet maken... En als je daar eenmaal aan gewend bent en weer terug gaat, mis je echt iets wat genieten duidelijk minder maakt... dat vind ík niet vern**keratief ;)

Citaat van: Peerless Monster op augustus 31, 2007, 19:57:34Als je het echt goed wil aanpakken Peter, dan moet je zo'n stroomregenerator eens proberen.
Ik kom er wel mee langs als je wil.

Lijkt me een prima idee, ben benieuwd of Peter dat wat vindt.

Pjotr27

CitaatIk heb eens een PS-audio (en een aantal andere regeneratoren, filters etc.) gehoord en het maakt het geluid vaak wel beter, maar haalt ook ziel uit de muziek weg, het wordt minder tastbaar, vlakker van klank en eigenlijk altijd minder dynamisch (wat er ook geschreven wordt over het behoud van dynamiek met bepaalde filters/vergelijkende apparaten: ik ben het er gewoon niet meer eens als ik luister) Gebruik geen filters of een goede scheidingst

Ha,ha , ik heb al heel veel generator`s, netfilters tot meer dan € 2500 hier gehad. Ik ben het volkomen met reMC eens, er verdwijnt heel veel dynamiek.
Goede netkabels, een goed meubel  ;D en het goed neerleggen van de kabelbrei doen m.i. veel meer als een filter of generator.
Helaas Rens, niets meer voor mij.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

CitaatMaar ik adviseer je een combinatie te nemen. Dus bijvoorbeeld Gold als stopcontacten en Rhodium stekkers. Een combinatie klinkt vrijwel altijd het mooist. Ik denk dat het 't verstandigste is te beginnen met het stekkerblok (die wil je waarschijnlijk toch) met Gold stopcontacten en vervolgens daarop de netsnoeren te proberen. Neemt niet weg dat je alsnog de netsnoeren binnenkort mag uitproberen natuurlijk, krijg je ze later gewoon nog een keer

Ik denk aan het rijtje: stekkerblok rhodium inlet`s, kabel stekker goud , lichtnetaansluiting (in de muur) rhodium, netkabels goud (aan de stekkerblok kant) rhodium aan de apparaatkant. Alle verbindingen zijn dan Rhodium / Goud , behalve de aansluitingen op de Plinius, maar die zouden ook nog goud kunnen worden als de garantie voorbij is  ::)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Citaat van: Pjotr27 op augustus 31, 2007, 20:22:21
Ik denk aan het rijtje: stekkerblok rhodium inlet`s, kabel stekker goud , lichtnetaansluiting (in de muur) rhodium, netkabels goud (aan de stekkerblok kant) rhodium aan de apparaatkant.

Prima, maar wil je niet eerst luisteren naar de combo's op je eigen stekkerblok? Dan houd ik er over op ;D maar ik wil niet dat je een verkeerde keuze maakt.

Pjotr27

CitaatPrima, maar wil je niet eerst luisteren naar de combo's op je eigen stekkerblok?

Lijkt me een goed idee, moet alleen nog even wachten tot de Plinius terugkomt. Hopelijk volgende week weer.
Daarna de kabels ophalen en hopelijk genieten.... 8)
Nu speel ik met een Philips SACD speler, een 763 en dat is toch wel schrikken. Het is totaal niet homogeen, veel hoog veel midden veel laag..Super blikkerig, kortom het wordt denk ik veel film`s kijken i.p.v. muziek luisteren (ps heb je de film al gekeken reMC?).
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op augustus 31, 2007, 20:17:29
Ha,ha , ik heb al heel veel generator`s, netfilters tot meer dan € 2500 hier gehad. Ik ben het volkomen met reMC eens, er verdwijnt heel veel dynamiek.
Goede netkabels, een goed meubel  ;D en het goed neerleggen van de kabelbrei doen m.i. veel meer als een filter of generator.
Helaas Rens, niets meer voor mij.

Ik heb hele andere ervaringen, maar het is meer de combinatie van alle factoren en variabelen in een systeem.
Akoustiek, componenten, temperatuur, emotie. Alles hangt het mee samen.

Mijn netfiltertje ahum stroomregenerator kost nieuw 3700 euro afgerond overigens ;).
Dus als ik het woordje meer als 1200 euro lees... ;).

Tsja ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij mij heb ik geen dynamiek verlies.
Vaak is het een vooroordeel en ik ken genoeg mensen die er bij zweren.
Het is gewoon een kwestie van luisteren.
Niet geprobeerd is niet weten...
Maar wat bij de een de ziel is in de muziek, hoeft een ander niet terug te vinden.
Ik geniet al van de ziel van muziek als ik luister op een transistor radio zoals in de auto oid.
Ik hoef daar geen grote set voor te hebben. Ik kan er helemaal in meegetrokken worden op zo'n simpel apparaat.
En niemand die mij snapt.........

(en ik hoor de vraag al gesteld worden, ja in mijn set vind ik datzelfde terug alleen het gevoel kan dan tig keer versterkt zijn door de ervaring van een betere weergave)...

Peter, ik vind dat we het gewoon proefondervindelijk moeten uitproberen.
Heb je wel eens in jouw setup nu een PS500 gehoord?
Zo niet, dan kan je er ook niet gedegen over oordelen en moeten we dus een shootout organiseren (met jou goedkeuring uiteraard! ;) )...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

CitaatHeb je wel eens in jouw setup nu een PS500 gehoord?
Zo niet, dan kan je er ook niet gedegen over oordelen en moeten we dus een shootout organiseren

Nee  Rens, ik heb hem nog nooit gehoord en dus is mijn vooroordeel misschien wel te negatief.
Feit is wel dat ik al heel veel netfilters etc. gehoord heb en ik vind het allemaal niets.
Vergelijk het met een subwoofer, ook daar heb ik altijd problemen mee, hoe goed die subwoofer ook is.
Maar ik kom nog wel eens bij je luisteren naar die PS AUDIO , ze staan in elk geval zeer goed aangeschreven!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op september  1, 2007, 08:38:48
Nee  Rens, ik heb hem nog nooit gehoord en dus is mijn vooroordeel misschien wel te negatief.
Feit is wel dat ik al heel veel netfilters etc. gehoord heb en ik vind het allemaal niets.
Vergelijk het met een subwoofer, ook daar heb ik altijd problemen mee, hoe goed die subwoofer ook is.
Maar ik kom nog wel eens bij je luisteren naar die PS AUDIO , ze staan in elk geval zeer goed aangeschreven!


Dat is het hem nu juist of ik weet niet of we hetzelfde bedoelen.
De PS500 is een stroomregenerator. Geen netfilter.
Maar ik denk dat je hetzelfde bedoeld.
Maakt niet uit ;).

Maar ik denk dat het beter is om het te horen in je eigen set.
In mijn set vind je misschien je muziekale "ziel" niet met of zonder PS500.
Als je het effect wil horen, moet het in je eigen set.
En ik ben geen verkoper van dat spul of dat ik de mijne kwijt wil die er belang bij heeft, zoals anderen hier op het forum.

Bevalt het niet, dan kan je die ook weer van lijstje schrappen ;).
(ik wil gewoon je set nog een keertje horen Peter ;D ;D ;D)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Citaat(ik wil gewoon je set nog een keertje horen Peter)
Ik snap het , nou je bent van harte welkom Rens, als de CD-101 (er schijnt met de update naast de PLAY knop ook nog een en ander te veranderen met het inlezen van cd`s etc) terug is kom je maar een keer gezellig buurten. Ik ga ook nog met de stroomkabels van reMC stoeien en een ander stekkerblok aanschaffen , dus er vanandert nog wel iets (nog beter  :P)
Ik ben over de stroom generator en filters alleen maar negatief omdat ik de voordelen minder groot vind als de nadelen. In eerste instantie dachten wij ook dat een filter of generator veel beter is. Tot je op een gegeven moment iets gaat `missen`.
IK ben het wel met je eens dat een generator vermoedelijk betere resultaten zal geven dan een filter, maar daar is de prijs ook wel naar  :'(.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Opmerkelijk er zijn 2 Furutech stekkerblokken met nagenoeg dezelfde specificaties :
e-TP60E
-    6 x FI-E30(G) stopcontacten
-    1 x FI-10(G) ingang
-    Behuizing: aluminium delen
-    GC-303 in de behuizing absorbeert opgewekte elektromagnetische velden
-    Interne sterbedrading: Furutech µ-14 (14 AWG)
-    Geschikt voor maximaal 10A en 250 V
en de
RTP-6E
-    6 x FI-E30(G) stopcontacten
-    1 x FI-10(R) ingang
-    Behuizing: massief aluminium
-    GC-303 in de behuizing absorbeert opgewekte elektromagnetische velden
-    Interne sterbedrading: Furutech µ-14 (14 AWG)
-    Geschikt voor maximaal 10A en 250V

Het enige verschil zit hem volgens mij in de Massief aluminium behuizing en de behuizing in aluminium delen.
Het prijsverschil is wel groot, kost de e-TP60E € 298, de RTP-6E kost maar liefst € 890.
Is er iemand die beide weleens gehoord heeft? Ik vind het prijsverschil wel erg groot voor alleen maar een massieve behuizing of de behuizing in delen.... Of zijn er toch nog meer verschillen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

#570
De verschillen zijn verder de inputs (de e-TP60E bevat de goedkoopste AC-INLET(G)) en ik weet vrijwel zeker dat de outputs (stopcontacten) ook verschillen qua opbouw en gebruikte materialen. Ze zien er in ieder geval anders uit. Furutech zelf is hier echter wat onduidelijk over, maar hoogstwaarschijnlijk zijn de verschillen dat de stopcontacten in e-TP60E van messing zijn en in de RTP-6E van fosfor brons.

Ik probeer dit te verifieren bij Furutech en pas dit aan op onze site ;)

Het grootste (en belangrijkste) verschil is echter de klank. De RTP-6E doet alles wat de e-TP60E doet, maar een stuk beter: dynamischer, krachtiger, kleurrijker, rustiger en overtuigender.

Of het het prijsverschil waard is? Ja en nee. Ja, omdat je er echt behoorlijk meer muziek bij krijgt met de RTP-6E, en nee omdat de e-TP60E ook al heel goed is (vooral in vergelijking met vergelijkbare blokken van andere fabrikanten).

Pjotr27

CitaatIk probeer dit te verifieren bij Furutech en pas dit aan op onze site

Beter , nu lijkt een en ander niet zoveel verschil te zijn en dat moet het qua prijs wel zijn.
Hebben jullie beide staan? Een shootout met jou houten lijkt me wel leuk!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Citaat van: Pjotr27 op september  5, 2007, 11:17:57
Hebben jullie beide staan? Een shootout met jou houten lijkt me wel leuk!

Dit zouden we maandag kunnen doen :)

Pjotr27

CitaatDit zouden we maandag kunnen doen
Lijkt me een goed plan, het schept bij mij in elk geval duidelijkheid.
Dus jij mag je mooie houten blok meenemen, ik vervoer hem dan wel vanafhet station  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Citaat van: Pjotr27 op september  5, 2007, 11:26:00
Dus jij mag je mooie houten blok meenemen, ik vervoer hem dan wel vanafhet station  ;D

Is goed, neem ik een taxi ;D