Paarse vlekken in donkere en grijze vlakken

Gestart door Andromedanevel, oktober 2, 2006, 17:50:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andromedanevel

Hoi,

laatst is mijn Panasonic plasma (42PV60) door Frank gecalibreerd. En hoewel ik al goed beeld had zijn de kleuren zeker beter geworden, veel natuurlijker.  Ik ben erg blij dat ik het heb laten doen dus al was bij mij het verschil niet zo groot als bij anderen, waar ik de grafieken van heb gezien. Mijn TV gaf namelijk niet zo heel erg te veel blauw.

Maar, nu valt het mij op dat er bij films (LOTR, V For Vendetta enz.) dat enorme paarse vlekken ontstaan in voornamelijk grijze gedeelten. Bijvoorbeeld het begin van V for Vendetta als Natalie Portman in haar grijze jas bij de Fingerman staat, dan is de jas bijna helemaal paars gevlekt. Soms gebeurt het ook in andere kleuren. Ik heb het idee dat dit erger is geworden sinds de calibratie. Mijn DVD speler is met HDMI aangesloten op de TV.

Weet iemand hoe dit komt en belangrijker, hoe ik het zoveel mogelijk kan terugdringen?

J.A.F._Doorhof

Hi,
2 dingen.

1.
Probeer een andere HDMI kabel
2.
We stellen de toestellen af voor ultra black in principe is dat de ideale stand.
Heb je onverwacht toch problemen met bepaalde titels, draai dan de brightness 1 tot 2 stappen terug.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Andromedanevel

Wow, dat is een snelle response ;D

1. Wat voor een merk HDMI kabel kan ik dan proberen, ik heb nu een kabel van Oehlbach? Dat is toch een goed merk?

2. De brightness zetten we vaak al iets terug maar toch blijft het effect storend aanwezig.

Is er nog een instelling op de DVD speler die ik kan wijzigen? Het betreft een Denon 1920.

J.A.F._Doorhof

In principe is Oehlbach goed maar de vlekken willen wel eens optreden door een slechte kabel.

Je kunt in de speler experimenteren met de stand expanded RGB heel soms wil dat helpen bij bepaalde toestellen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

peterb1969

Hallo,

Ik heb dezelfde problemen. Ik heb een 37pv60 en heb ook af en toe bij donkere en met name bij bepaalde groene achtergronden paarse vlekken. Het lijkt een probleem van Panansonic te zijn. Kijk maar eens op http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=394430 Daar noemen ze het ook wel het purple snake probleem. Het lijkt een softwarematig probleem te zijn.

@Frank, ben je dit al vaker tegengekomen en wat zou je ons adviseren?

J.A.F._Doorhof

In principe zie je het wel vaker bij digitale display's, door bitdiepte tekorten gaat dit vaak ten koste van de schaduw gebieden.
Je kan de brightness naar beneden zetten maar dan verlies je ook detail in het zwart.
MPEG noise reductie kan helpen maar dat kost algeheel detail.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

peterb1969

Je ziet het met name van bij groene donkere vlakken. Ook op de Amerikaanse sites zijn er grote discussies gaande.

PeterPan

Ik heb hier ook last van. Het is wel sterk afhankelijk van de bron. Bij analoge TV en DVD's (Denon 3930 via HDMI) zie ik het vrijwel nooit. Ik kijk echter veel gedownloade Amerikaanse TV series (de 700MB HR.HDTV Xvid versies waar mogelijk) en daar zie je het heel veel in de achtergrond.

Waar ik me echter veel meer aan stoor zijn de groen/gele contouren rond lichte objecten bij (snelle) camera pans. Die zie ik constant en bij alle ingangen, onafhankelijk van de kwaliteit van het bronmateriaal :(

Ik hoop dat Frank bij mijn komende calibratie deze effecten kan elimineren of in ieder geval behoorlijk kan reduceren.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

peterb1969


PeterPan

Nee, nog niet. Ik heb het scherm nog maar een paar dagen. Ik wil eigenlijk eerst de calibratie afwachten. Mocht dat niet helpen of mocht Frank het scherm zelfs afkeuren dan zal ik eens uitzoeken waar ik sta met Panasonic mbt. garantie.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

peterb1969

Ook in Duitsland is het fenomeen opgedoken: Lila Pest . Het lijkt of alle panasonic plasma's hier erg last van. Het erge is dat als je het eenmaal weet dan let je er ook nog eens op. Het maakt niet uit op welke ingang of bron je de plasma hebt aangesloten. Donkere films met donkergrijze/groene vlakken zijn niet om aan te zien!!!!

Volgens de fora helpt Calibratie NIET om dit probleem te verhelpen.

Andromedanevel

Zo! Had hier al een tijdje niet meer gekeken, omdat ik dacht dat het een probleem was waar ik maar mee moest leven. Zal nu toch maar eens Panasonic bellen om te vragen hoe het precies zit...

Heeft iemand anders ook al eens naar Panasonic gebeld? Zo ja, wat was het resultaat?

PeterPan

In de UK doen ze de reparatie een week of twee maar een 100% oplossing is het geloof ik niet.
Ik durf er zelf niet aan te beginnen omdat ze in Nederland geen reparatie aan huis doen en ik ook mijn ISF calibratie instellingen niet wil verliezen.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Raphie

de paarse zweem is een typische klacht voor de Panasonic beeldschermen, dit is een feature en geen defect.
JBL PRX Power!

Audiotwin

Citaat van: Raphie op februari 21, 2007, 19:33:02
de paarse zweem is een typische klacht voor de Panasonic beeldschermen, dit is een feature en geen defect.

Onzin!!!
Tevredenheid!!!

J.A.F._Doorhof

Ik heb mijn ouders PV60 er nog eens op nagekeken maar zie het daar niet.
Of ik kijk verkeerd had geen test DVD bij me.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiotwin

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 22, 2007, 11:11:32
Ik heb mijn ouders PV60 er nog eens op nagekeken maar zie het daar niet.
Of ik kijk verkeerd had geen test DVD bij me.

Ik zie het ook niet bij goed bron materiaal,bij hele slechte opnames zie je wel gekke dingen maar dat krijg je nergens goed op.
Het lijkt een productiefout bij latere versies als ik het lees op engelse en duitse fora.Niet iedereen heeft er last van.
Tevredenheid!!!

Andromedanevel

Ik denk dat ik het er ook maar bij laat zitten. Ik heb Panasonic gebeld, maar die zeiden dat ik gewoon naar de Media Markt moest (daar komt ie vandaan) en daar de garantie moest laten gelden. Maar ik heb nu een goede TV, althans 80% van de tijd toch, en je moet altijd maar afwachten wat je krijgt als hij gerepareerd wordt, daarbij: ik verlies dan idd de calibratie instellingen.

Als iemand anders er wel werk van gaat maken: ik ben zeer benieuwd!  ;D

Moony

Is er inmiddels iemand die hierop actie ondernomen heeft?
Ik heb er ook last van en het gaat me steeds meer irriteren. :-\
In de UK hebben ze het over D-Board vervangingen die in 8 van de 10 gevallen het probleem schijnen te verhelpen.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

pch

Het lijkt erop dat ik dit probleem een tijd geleden al heb beschreven:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50349.0

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44578.msg645535#msg645535

En er blijkt dus een oplossing voor te zijn? Een d-board laten vervangen door Panasonic? En dat valt onder de garantie aangezien het een produktiefout is?

Gr. Paul.

Allure

Mijn Panasonic heeft ook soms die purple snakes. Met digitale satelliet via scart (dus in feite analoog) zie je het maar zelden, maar bij DVD's via component en HDMI vaker. Ik las ook op de Engelse sites dat er een softwarefix is die het voor 90% verhelpt. Binnenkort maar eens contact opnemen met de winkel waar ik destijds mijn scherm heb gekocht. Het schijnt dat je eerst de winkelier moet informeren, en dat je niet rechtstreeks naar Panasonic kunt.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

pch

Citaat van: Allure op april 20, 2007, 19:28:58
Ik las ook op de Engelse sites dat er een softwarefix is die het voor 90% verhelpt.

Software? Ik dacht dat er hardwarematig iets vervangen moest worden...Een d-board zou vervangen moeten worden.
Hoelang garantie zit er eigenlijk op een Panasonic plasma?

Gr. Paul.

pch

Citaat van: pch op april 17, 2007, 21:40:53
Het lijkt erop dat ik dit probleem een tijd geleden al heb beschreven:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50349.0

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44578.msg645535#msg645535

En er blijkt dus een oplossing voor te zijn? Een d-board laten vervangen door Panasonic? En dat valt onder de garantie aangezien het een produktiefout is?

Gr. Paul.

E-care is vorige week langsgeweest en het is idd na de software update van het D-board opgelost!  ;D
Zie ook hier: http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=0&Number=1373432&an=0&page=0&gonew=1#UNREAD

Gr. Paul.

P.S. Ben ik even blij dat ik hem niet bij de allergoedkoopste internet prijsvechter gekocht heb....

Allure

Citaat van: pch op juni 11, 2007, 20:04:15
E-care is vorige week langsgeweest en het is idd na de software update van het D-board opgelost!  ;D
Zie ook hier: http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=0&Number=1373432&an=0&page=0&gonew=1#UNREAD

Gr. Paul.

P.S. Ben ik even blij dat ik hem niet bij de allergoedkoopste internet prijsvechter gekocht heb....

Dat klinkt veelbelovend, de mijne is ook aangemeld voor een fix. Nog niet bekend wanneer dat gaat gebeuren, maar ik laat de resultaten natuurlijk hier weten.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

speedmetal

hier ook een software update laten uitvoeren en ik moet zeggen dat het vele malen beter is geworden alhoewel het niet 100 procent weg is maar ik stoor mij er niet meer aan. dus als je nog garantie hebt zou ik het zeker laten doen!

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Please leave this box empty:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:
sneltoetsen: gebruik alt+s om te verzenden/posten, of alt+p om te bekijken