Joeps stereo (nieuwe overzichtsfoto)

Gestart door Joep, mei 31, 2006, 20:17:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cas3100

Ik ga voor een oplossing die qua budget, estetiek en werking overeenkomen met wat ik wil. Hoogstwaarschijnlijk iets in de richting van een RPG Skyline-kloon en Thingmans diffusors/absorbers.

Daarvoor ga ik nu eerst een test-cd van Hear.nl downloaden en branden om per frequentie te luisteren/meten waar de pieken en dalen zitten.
[/quote]

Niet doen! Eerst loopwerk eerst loopwerk eerst loopwerk Eerst loopwerk eerst loopwerk eerst loopwerk Eerst loopwerk eerst loopwerk eerst loopwerk Eerst loopwerk eerst loopwerk eerst loopwerk. Dan de rest

Joep

Citaat van: cas3100 op augustus 29, 2006, 15:07:03
Ik ga voor een oplossing die qua budget, estetiek en werking overeenkomen met wat ik wil. Hoogstwaarschijnlijk iets in de richting van een RPG Skyline-kloon en Thingmans diffusors/absorbers.

Daarvoor ga ik nu eerst een test-cd van Hear.nl downloaden en branden om per frequentie te luisteren/meten waar de pieken en dalen zitten.


Niet doen! Eerst loopwerk eerst loopwerk eerst loopwerk Eerst loopwerk eerst loopwerk eerst loopwerk Eerst loopwerk eerst loopwerk eerst loopwerk Eerst loopwerk eerst loopwerk eerst loopwerk. Dan de rest

Je hebt COMPLEET gelijk, Caspar!! Je hebt COMPLEET gelijk, Caspar!! Je hebt COMPLEET gelijk, Caspar!!

Het loopwerk is inderdaad prioriteit nummer 1. Alleen duurt het wel een tijdje voordat ik die bij elkaar gespaard heb dus in de tussentijd kan ik wel wat maken wat goed is voor de akoestiek. De 1e reflectiepunten zijn het eerst aan de beurt. Maar nogmaals:

Je hebt COMPLEET gelijk, Caspar!!

Joep

Citaat van: cas3100 op augustus 29, 2006, 15:04:18
Geen wonder, Macbooks, Sun audio, Sonatines.. Als student niet te geloven... Geen wonder dat je weer thuis woont. Wel jammer hoor. De vrijheid van een eigen leven is ook heel belangrijk.

Ik mag zeker niet klagen. Alleen met mijn wensen is een studentenkamer er niet meer bij te betalen. Wensen liggen op het muziek-vlak. De MacBook is mijn allereerste computer die eindelijk eens geen afdankertje is en heb er lang voor gespaard.

Vrijheid is 1 van de belangrijkste peilers van het leven en zal ik dan ook niet uit het oog verliezen, echter de mogelijkheden zijn nu te prijzig. Een lagere huur zou ik nog altijd wel kunnen betalen alleen wordt dat niet aangeboden..Als ik over hopelijk een half jaar ga werken, zal ik gepaste woonruimte zoeken. In de tussentijd is er nog vanalles mogelijk  :)

Joep

De MacBook is binnen! Op 25 augustus besteld en op 1 september bezorgd, super! Hieronder twee fotootjes die ik met de camera van m'n broertje gemaakt heb. Zonder ook maar iets te installeren heb ik ze via iPhoto op de computer gezet en nu gepost! Een goed begin is zooo lekker ;D


Joep

Citaat van: Ruben op augustus 26, 2006, 18:11:14
Vind het een erg mooi ding. Kun je voor de gein eens wat HD materiaal testen? qua snelheid. Ben wel benieuwd hoe die dat trekt.

@ Ruben: ik heb net een 1080p filmpje van de Apple-site gezien (Walk The Line en het heeft niet gestotterd. Mooi beeld hoor en een goede passage uit de film ;) De beeldgrootte had ik bij het afspelen aangepast naar schermgrootte.


cas3100

Fijn he een mac. er gaat niets boven. have fun

graafke


Audiofiel

#57
Leuk dat je een eigen topic hebt, Joep. En creatieve composities op de eerste pagina! :D

Gefeliciteerd ook met je mooie MacBook!

Citaat van: Proprius op augustus 26, 2006, 18:18:54
In de MacBook heb ik trouwens nog niets extra aan geheugen toegevoegd. Ik probeer het eerst met 512 MB. Helaas was het budget nog net te laag deze maand ;D

Als ik je 1 heel belangrijke raad mag geven: upgraden dat geheugen. Minimaal 1 Gb er in, liefst meer als je hem flink wilt gebruiken (zoals die HD films, Photoshop of iMovie/Final Cut). Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je een iets minder snelle Mac neemt met meer geheugen (1.83 GHz MacBook met 1 GB), zal hij sneller aanvoelen dan een snellere Mac met minder geheugen (2.0 GHz MacBook met 512 Mb). :o

En neem liefst 2 identieke modules, daarmee zal hij nòg een stukje sneller zijn. Overigens kun je hem met een snellere schijf ook nog verder versnellen. PM me anders maar als je nog meer vragen hebt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Citaat van: Leifoidua op september  3, 2006, 16:12:16
Als ik je 1 heel belangrijke raad mag geven: upgraden dat geheugen. Minimaal 1 Gb er in, liefst meer als je hem flink wilt gebruiken (zoals die HD films, Photoshop of iMovie/Final Cut). Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je een iets minder snelle Mac neemt met meer geheugen (1.83 GHz MacBook met 1 GB), zal hij sneller aanvoelen dan een snellere Mac met minder geheugen (2.0 GHz MacBook met 512 Mb). :o

En neem liefst 2 identieke modules, daarmee zal hij nòg een stukje sneller zijn. Overigens kun je hem met een snellere schijf ook nog verder versnellen. PM me anders maar als je nog meer vragen hebt. ;)

minimaal 1gb?  Zeker weten, anders loop je dus snel vast als je met foto of video programma's gaat werken...

Mooie notebook..... nu nog even snel upgraden  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

R

Tnx voor de info joep. Jij van harte met je prachtige mac zeg.. Een plaatje.

kippekop

Citaat van: Proprius op augustus 29, 2006, 13:52:08
Volgens de berichtgeving van Apple moet de MacBook op 7 september bezorgd worden.. ::) Laat maar komen!

On-topic: ik woon weer bij mijn ouders.Het zoete studentenleven is voor mij niet meer te betalen. :'(
Ik werk liever voor m'n muziek dan voor een kamer dus zodoende. De kamer ga ik wel proberen aan te passen d.m.v. zelfgemaakte diffusors. Demping is in overvloed aanwezig (vloerbedekking, kledingkast en bed). Met die diffusors wil ik o.a de eerste reflectiepunten aanpakken alsmede de achter- en voorwand. Ik ga voor een oplossing die qua budget, estetiek en werking overeenkomen met wat ik wil. Hoogstwaarschijnlijk iets in de richting van een RPG Skyline-kloon en Thingmans diffusors/absorbers.

Daarvoor ga ik nu eerst een test-cd van Hear.nl downloaden en branden om per frequentie te luisteren/meten waar de pieken en dalen zitten.

Zonde dat je weer thuiswoont, dat zou ik nooit meer kunnen, de vrijheid is mij alles waard, en een beetje lenen bij het IBG is nog nooit iemand van dood gegaan...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Harry HT

Hoi,

Zien jullie soms iets anders dan ik? Ik lees prachtig, mooi etc etc.

Maar ik zie toch alleen een zwart notebookje met een klein schermpje?  ???

Maar goed, ik was ook blij met mijn eerste noteboekje  :)

Gegroet,

Harry

p.s. ik zit zelf achter een eenvoudige kantoor compaq, die er heel veel op lijkt.
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Audiofiel

Citaat van: Harry HT op september  3, 2006, 17:59:22
Zien jullie soms iets anders dan ik? Ik lees prachtig, mooi etc etc.

Maar ik zie toch alleen een zwart notebookje met een klein schermpje?  ???

Klopt. Maar hij is wel heel strak, dus zonder al die (overbodige) extra lampjes, volumetoetsen, play, ffwd, rew, stop, laatje open etc. etc. waarmee andere merken de vormgeving verknallen. ;D

Ik vind zelf overigens de witte iBook (en dus ook MacBook) nog steeds de mooiste. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joep

Bedankt voor al jullie leuke berichtjes! Het is inderdaad een simpel notebookje, dat is ook zijn kracht ;)

Over dat geheugen: jullie hebben gelijk dat er minimaal 1GB in moet, maar dat komt binnenkort wel weer. Mijn eerste doel was een matzwarte MacBook :)

Overigens moet ik maar weer snel wat posten wat met stereo te maken heeft, anders moet ik dit topic nog gaan verplaatsen ;D

Deleted member

Een collega van me heeft er ook een en als ik dat ding zie dan wordt ik erg hebberig!  ;D

Gefeliciteerd met de noteboek Joep!  :)

Joep

Afgelopen zaterdag heb ik drie powercords geleend:

- Audio-cube kabel
- Nordost Brahma
- Siltech SPX-30 Classic Mk2

Ik ga ze stuk voor stuk op de versterker proberen, dat is het apparaat waar ik nog geen goed netsnoer voor heb. Van het subjectieve testje   >:D ;D zal snel een verslagje schrijven.

Ik ben zeer benieuwd of ik iets ga horen en hoe zich dat laat vertalen in woorden ;D

Raphie

Owh ik weet de uitkomst al: De AudioCube gaat vast winnen ;D
JBL PRX Power!

R

Interessant joep. Ga ik even volgen. Zijn er al wat meer specs van die audio cube kabel? Hoe verhouden ze zich qua prijs?

Citaat van: Proprius op september 18, 2006, 11:55:54
Afgelopen zaterdag heb ik drie powercords geleend:

- Audio-cube kabel
- Nordost Brahma
- Siltech SPX-30 Classic Mk2

Ik ga ze stuk voor stuk op de versterker proberen, dat is het apparaat waar ik nog geen goed netsnoer voor heb. Van het subjectieve testje   >:D ;D zal snel een verslagje schrijven.

Ik ben zeer benieuwd of ik iets ga horen en hoe zich dat laat vertalen in woorden ;D

DA BoSS

Citaat van: Proprius op september 18, 2006, 11:55:54
Afgelopen zaterdag heb ik drie powercords geleend:

- Audio-cube kabel
- Nordost Brahma
- Siltech SPX-30 Classic Mk2

Ik ga ze stuk voor stuk op de versterker proberen, dat is het apparaat waar ik nog geen goed netsnoer voor heb. Van het subjectieve testje   >:D ;D zal snel een verslagje schrijven.

Ik ben zeer benieuwd of ik iets ga horen en hoe zich dat laat vertalen in woorden ;D

veel plezier, hoop dat er wat moois uitkomt voor je 8)

ps; waar kan je dat test cd'tje op hear.nl precies downloaden?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Joep

#69
Dit zijn ze:

De zwarte Audio-cube kabel onderop met de lilakleurige Brahma erboven. De blauwe Siltech ligt er omheen (inclusief campingstekker  ;D ;D)

Raphie

de audiocube heeft de furutech gold stekkers, maar wat voor kabel zit er tussen?
JBL PRX Power!

Joep

Citaat van: Raphie op september 18, 2006, 11:59:29
Owh ik weet de uitkomst al: De AudioCube gaat vast winnen ;D

Ik hoop het! Zal heel veel geld schelen!

Citaat van: Ruben op september 18, 2006, 12:01:27
Interessant joep. Ga ik even volgen. Zijn er al wat meer specs van die audio cube kabel? Hoe verhouden ze zich qua prijs?

Volgens mij ligt de prijs van de Audio-cube kabel onder de 200 Euro, het is grotendeels afhankelijk van de stekkers. Specs weet ik (en interesseren me) niet.  :P

Citaat van: DA BoSS op september 18, 2006, 12:04:45
veel plezier, hoop dat er wat moois uitkomt voor je 8)

ps; waar kan je dat test cd'tje op hear.nl precies downloaden?

Dat cd'tje kan je hier downloaden: klik hear.

Joep

Citaat van: Raphie op september 18, 2006, 12:23:54
de audiocube heeft de furutech gold stekkers, maar wat voor kabel zit er tussen?

Er staat 'Nexans' op, maar of dat het merk is weet ik niet zeker. Is ook niet belangrijk voor mij.

reMC

#73
Citaat van: Proprius op september 18, 2006, 12:30:29
Ik hoop het! Zal heel veel geld schelen!

Ik verwacht het eigenlijk wel. De kabel is immers uitgekozen om in hun set goed te werken (naar smaak) en jouw set lijkt daar behoorlijk op :P

Citaat van: Proprius op september 18, 2006, 12:32:16
Er staat 'Nexans' op, maar of dat het merk is weet ik niet zeker.

Volgens mij wel, Google het maar is; dan kom je vanzelf allerlei power cable websites tegen. Volgens mij is het gewoon een kabeltje dat met huishoudapparaten gebruikt wordt...

Joep

Tussenstand Audio-Cube - Nordost: 1-0

Ik heb net even geluisterd naar deze twee kabels met de volgende 3 nummers:

Damien Rice - O - The Blower's Daughter
Morphine - Cure for Pain - Buena
Yuri Honing trio - Alive - Isobel

Met Morphine was de Audio-cube (AC) wat donkerder dan de Nordost. Het was hierbij wat lastig om het verschil te horen. De Nordost leek wat schoner t.o.v de AC. Wel was hij minder warm.

De stem van Damien Rice klonk voller en ronder met de AC dan met de Nordost. Ook leek er wat informatie te ontbreken met de Nordost, minder lucht. De vrouwenstem was met de AC emotioneler en gladder dan met de Nordost, waarmee het wel een stuk opgeruimder klonk.

Met Yuri Honing kon ik de verschillen goed horen. Het nummer Isobel begint met een drumintro en daar was goed te horen dat de structuur van de drums/bongo's bijna niet aanwezig was met de Nordost i.t.t. de AC. Met die AC was er gewoon meer informatie! Kwantiteit dus. Het uitsterven duurde langer, ik hoorde meer de ruimte waarin ze speelden (oude bimhuis voor wie het wil weten) en de slagen op de vellen waren niet, zoals ik met de Nordost hoorde, van plastic! De ruimtelijkheid, echtheid en microdetail waren veel beter op de AC.

1-0 dus voor de AC.

De Siltech heb ik nog niet geprobeerd, dat komt later vandaag wel. Ik ga nu eerst even wat eten.  :)