Re: Stefan's stereo set

Gestart door Stefan S., maart 13, 2006, 20:15:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rody

Speakers verder van de zijmuren af!

Rody


tiptop

Had je de squashballetjes al geprobeerd?

@DtuneStefan.
Nordost pulsar points ipv spikes is ook een hele verbetering. Veel ruimtelijker en minder druk in het laag zonder dat het laag ieler gaat klinken.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz

#28
Ik vind de speakers vrij 'willekeurig' geplaatst inderdaad. Moet nog enorm veel in te verbeteren zijn. Ik moet echt letterlijk MILLIMETERS schuiven met mijn speakers om het perfect te krijgen...  :o

Blij dat je tevreden bent met de WireWyzard!

graafke

yea eindelijk foto's  ;D ziet er erg goed uit!

Stefan S.

Ik ben vandaag een druk aan het schuiven geweest en inderdaad....hier kun je wel heel veel winst mee boeken, onvoorstelbaar :o.
De resonerende bass is zo goed als verdwenen. Ik kwam er ook achter dat de linkerspeaker deze i.c.m. de linkermuur dit veroorzaakte (tis een gipsmuur / gasbeton van de trapkast. Dus toen ik de speaker verder van deze muur zette, hoorde ik gelijk een beter resultaat :).

Stefan S.

Citaat van: tiptop op april 24, 2006, 19:04:24
Had je de squashballetjes al geprobeerd?

@DtuneStefan.
Nordost pulsar points ipv spikes is ook een hele verbetering. Veel ruimtelijker en minder druk in het laag zonder dat het laag ieler gaat klinken.

De Nordost Pulsar points lijkt me inderdaad een upgrade t.o.v. de huidige spikes, maar ik heb er dan 8 stuks nodig en om deze op de gok aan te schaffen vind ik ook weer zoiets. ::). Wat zou beter zijn,deze Pulsar points of de speakers zetten op een granieten plaat?
De truc met de squashballetjes moet ik ook nog eens doen

Deleted member

Citaat van: dtune_stefan op april 27, 2006, 22:39:04
Ik ben vandaag een druk aan het schuiven geweest en inderdaad....hier kun je wel heel veel winst mee boeken, onvoorstelbaar :o.
De resonerende bass is zo goed als verdwenen. Ik kwam er ook achter dat de linkerspeaker deze i.c.m. de linkermuur dit veroorzaakte (tis een gipsmuur / gasbeton van de trapkast. Dus toen ik de speaker verder van deze muur zette, hoorde ik gelijk een beter resultaat :).


Goed man!  :)

Stefan S.

Citaat van: Antoine op april 27, 2006, 22:44:21
Goed man!  :)

Zekers, alleen hetgeen waar ik in het begin bang voor was, komt nu uit.....het is nu echt verslavend geworden >:D. Van elke verbetering geniet ik zo, dat ik uitkijk naar een volgende verbetering  :D

Rody

Zo zie je dat je echt veel meer uit een set kan halen, simpel door een goede opstelling  :)

tiptop

Citaat van: Stefan S. op april 27, 2006, 22:42:57
De Nordost Pulsar points lijkt me inderdaad een upgrade t.o.v. de huidige spikes, maar ik heb er dan 8 stuks nodig en om deze op de gok aan te schaffen vind ik ook weer zoiets. ::). Wat zou beter zijn,deze Pulsar points of de speakers zetten op een granieten plaat?
De truc met de squashballetjes moet ik ook nog eens doen
Ik heb zelf toevallig allebei. De Granieten plaat is er voor om de luidspreker op een stabiele en vlakke ondergrond te plaatsen en externe trilling (via de vloer) op te vangen. De pulsarpoints voeren vooral de eigen resonanties af en voorkomen minder het doorgeven van externe naar de luidspreker.

Ik denk dat je een dealer moet vinden die bereid is je twee setjes (pulsarpoints) te lenen (met de juiste schroefdiameter! 6 (gangbaar) of 8 mm.) om uit te proberen onder je luidsprekers. Werken ze niet of nauwelijks dan weet je dat en kan je ze gewoon terug brengen. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Stefan S.

#36
Vlak voor mijn vakantie (morgen vliegen we naar Turkije) nog snel even de Audioquest King Cobra interlink aangeschaft.



Dus na mijn vakantie ga ik deze eens goed aan de tand voelen ;D. Wat betreft de Nordost Pulsar point heb ik besloten om dit voorlopig nog uit te stellen. Mijn hoogste prioriteit is eerst om een nieuwe TV/Audio meubel te kopen, zodat het tijdelijke IKEA meubel kan vertrekken. We zijn nog steeds zoekende naar een kersen TV-Opzet meubel en dat is best lastig. :-\. Nou ja, mooie klus voor na de vakantie.

Jongens, hou jullie goed en tot over 8 dagen  8)

Stefan S.

Even een update:

De Audioquest King Cobra is goed aan de tand gevoeld en ik heb deze ervaren als een kleine upgrade. De plaatsing, detaillering, ruimtelijkheid en diepte zijn iets beter geworden. Nu ben ik eigenlijk op het punt gekomen dat ik overweeg of ik nog meer tijd en geld moet spenderen aan bekabeling en tweaks of dat ik eens naar iets anders moet luisteren. Ik kan mijn verdeeldoos en powercords upgraden, maar nu de verschillen nu al zo klein zijn ben ik hier een beetje huiverig voor. Wat ik prefereer is meer warmte in het geluid waardoor het naar mijn menig emotioneler wordt. Ik merk gewoon dat ik mannenstemmen mooier vind klinken in mijn set dan vrouwenstemmen. Laura Pausini klinkt als uitzondering wel aardig goed, maar stemmen zoals Sarah Brightman, Lucie Silvas klinken iets vlak, emotieloos,  kaal en kil om het zomaar even te noemen. Ook merk ik als ik het volume hoger zet dan 25% dat dan de muziek chaotischer wordt weergeven. De aspecten als plaatsing, detaillering, ruimtelijkheid en diepte verdwijnen dan snel als sneeuw voor de zon.
Zal dit te maken hebben dat ik tegen de beperkingen van mijn versterker aanloop of heeft het te maken met bijv. mijn speakers?

Gr. Stefan

Audiotwin

Citaat van: Stefan S. op mei 23, 2006, 13:10:05
Even een update:

Nu ben ik eigenlijk op het punt gekomen dat ik overweeg of ik nog meer tijd en geld moet spenderen aan bekabeling en tweaks of dat ik eens naar iets anders moet luisteren.
Zal dit te maken hebben dat ik tegen de beperkingen van mijn versterker aanloop of heeft het te maken met bijv. mijn speakers?

Gr. Stefan


Ik zou nu niet teveel meer in kabels stoppen.Je kan bv een andere bron proberen,de Supertjoeb heeft een warm midden.De Synthesis(oude versie) is ook een mooie cd-speler met een mooie stem weergave.Later kan je je versterker eventeel upgraden en mooie bijpassende speakers zoeken waar je een tijd mee vooruit kan,daarna kan je de bekabeling aanpakken.

Alles heeft te maken met upgrade honger ;) je wil steeds beter,mooier en raak snel gewend aan nieuwe upgrade's.Ik loop zelf nu tegen het uiterste van mijn speakers aan,kortom het is nooit af ;D

Ar
Tevredenheid!!!

Stefan S.

Zal in mijn verhaal een andere versterker niet effectiever zijn dan een andere cd speler? Ik ben me nu aan het verdiepen in een andere versterker en twee types houden mij  bezig en dat is de Arcam A80 en de Primare I21. Zal dit een stap hoger zijn of een stap zijwaarts dan mijn CA640A?

kingfriko

Nu alweer aan een andere versterker aan het denken ?
Dat is wel heel erg snel  :)
Heb sinds een week of 2 dezelfde versterker staan maar verder als half open durf ik hem echt niet te zetten , denk dat ik dan gelijk ruzie met de buren heb (zit momenteel nog wel in een redelijk kleine huiskamer) misschien dat ik als ik straks verhuisd ben tegen hetzelfde probleem als jou aanloop maar voorlopig heeft de cambridge meer als genoeg power voor mij zonder ook maar iets te vervormen .
Speel trouwens met kef iq7 speakers met eichmann express four speakerkabels .
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

Stefan S.

Kwantiteit geeft de CA640A genoeg, alleen als het volume hoger gaat dan 25%, dan gaat er kwaliteit verloren, vind ik. Ik wil nu ondervinden hoe een andere versterker hier mee omgaat.

Stefan S.

Morgenmiddag ga ik even naar de Primare I21 en de Arcam A80 luisteren op de Focal Cobalt 816S speakers bij een hifizaak. Het leuke is dat ik nu een A/B vergelijking bij hun in de luisterruimte kan doen op dezelfde speakers die ik thuis ook heb. Ik ben benieuwd  ;D

Vincent

Hi

En wat deed de Audioquest Jaguar in je set? Of had je die toen al verkocht?

Mvg

Vincent

Stefan S.

Citaat van: Vincent op mei 26, 2006, 23:11:41
Hi

En wat deed de Audioquest Jaguar in je set? Of had je die toen al verkocht?

Mvg

Vincent

Hi Vincent,

De Audioquest Jaguar is destijds verkocht daar deze geen meerwaarde had ik mijn surroundset. De stereokwaliteit van de marantz receiver was dermate slecht dat de jaguar eigenlijk voor nop er tussen zat, vandaar ik deze maar verkocht had. Toen ik weer terug ging naar stereo had ik hier eerlijk gezegd wel een beetje spijt van ;D

Stefan S.

Vandaag heb ik een luistersessie gehad bij Hifi Studio City (Hobo) in Enschede en heb de onderstaande versterkers beluisterd op "mijn" Focal Cobalt 816S speakers:
1 - Primare I30
2 - Musical Fidelity A3.5
3 - Primare I21
4 - Arcam A80

De genoemde volgorde is tevens de volgorde van de versterker die ik het best vond klinken op "mijn" speakers. Zoals reeds eerder aangegeven in een ander topic heeft de I30 de meeste indruk achtergelaten. Wat een versterker zeg, zeer solide gebouwd,erg dynamisch, goede timing, veel power, muzikaal, "neutraal"  ;), etc...
De wijze les van vandaag was toch dat ik minimaal voor de I30 zou gaan, indien ik grote verschillen wil waarnemen t.o.v. mijn huidige CA set. Voor mij nogmaals een bevestiging dat mijn CA set het erg goed doet, zeer goede prijs/kwaliteitverhouding  :D
Conclusie: voorlopig geen versterkerupgrade. De eerst upgrade zou dan een verdeeldoos worden die mijn gamma verdeeldoos gaat vervangen.




Stefan S.

#46
Welk 5 of 6-voudige verdeeldoos zouden jullie mij aanbevelen? Budget <150 euro denk ik, tenzij iemand me kan overtuigen om hier overheen te gaan  ;D

Deleted member

Ik zit met detzelfde vraag te "worstelen" en zit nu te denken aan een normaal no nonsense blok, de Sun Leiste. Kost 200 euro voor een 6 voudige versie.

Stefan S.

Citaat van: Antoine op mei 27, 2006, 01:16:50
Ik zit met detzelfde vraag te "worstelen" en zit nu te denken aan een normaal no nonsense blok, de Sun Leiste. Kost 200 euro voor een 6 voudige versie.

Inderdaad, echter wordt de Sun Leiste standaard op ebay aangeboden voor 99 euro. Wellicht dat dit ook een optie voor mij is. Ik prik liever laten een netfilter erbij dat dan deze er standaard inzit.

Deleted member

Die heb ik ook gezien, dit is echter wel een veiling dus de prijs kan nog oplopen!  ;)