Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op januari  9, 2011, 10:42:18
Schijnt het winnen.  Zelf al kunnen beluisteren in je eigen set, of alleen maar van horen zeggen?

Horen zeggen, zoals al vaker aangegeven  ;)

Het is ook een beetje onmogelijk (lijkt) om beiden spelers te kunnen vergelijken in mijn eigen set, dus zou moeten afgaan op reviews/ervaringen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RobertVanWoerden

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 10:39:19
Waar ik veel waarde aan hecht is toch wel het Analoge Stereo geluid en daar schijnt de Oppo het te winnen van de Marantz. Beeld vind ik niet de hoofdzaak maar moet wel gewoon goed zijn, het is namelijk wel lekker dat je op 1 de zelfde speler CD/SACD en BD's af kunt spelen.

Als je stereo belangrijk vindt, zou ik geen Oppo 93 aanschaffen maar kijken of er 83/83Se's 2e hands aangeboden gaan worden. Deze heeft nog een aparte 2.0 aansluiting, die bij de 93 niet meer aanwezig is. Zit wel  op de 95, maar die is een stuk duurder.

Madhouse

Citaat van: RobertVanWoerden op januari  9, 2011, 10:50:40
Als je stereo belangrijk vindt, zou ik geen Oppo 93 aanschaffen maar kijken of er 83/83Se's 2e hands aangeboden gaan worden. Deze heeft nog een aparte 2.0 aansluiting, die bij de 93 niet meer aanwezig is. Zit wel  op de 95, maar die is een stuk duurder.

De 83 zou kunnen 2e hands, de SE's schijnen refurbished versie's tussen te zitten die niet helemaal lekker zijn (vernomen uit zeer betrouwbare bron).

Maar de BDP-93 heeft toch gewoon een aparte 2.0 uitgang op het sounboard (gecombineerd met 5.1/7.1). Maar bij alle 7.1 aansluitingen worden naast de 5.1 de 2.0 uitgangen er bij gepakt. Qua vergelijk met de 83 zaten ze qua geluid wel op 1 lijn namelijk.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 10:50:04
Horen zeggen, zoals al vaker aangegeven  ;)

Het is ook een beetje onmogelijk (lijkt) om beiden spelers te kunnen vergelijken in mijn eigen set, dus zou moeten afgaan op reviews/ervaringen.

Ga dan wel af op de meer serieuze reviews en niet op de "oppo drammers" .
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op januari  9, 2011, 11:06:40
Ga dan wel af op de meer serieuze reviews en niet op de "oppo drammers" .

Doe ik ook wel  ;)

Er is inmiddels zat te vinden op internet. Helaas geen 1 op 1 vergelijk tussen beiden spelers.

Maar daarom twijfel ik nog steeds eerlijk gezegd. De UD5005 is gewoon een goede speler evenals de BDP-93.....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 11:09:02
Doe ik ook wel  ;)

Er is inmiddels zat te vinden op internet. Helaas geen 1 op 1 vergelijk tussen beiden spelers.

Maar daarom twijfel ik nog steeds eerlijk gezegd. De UD5005 is gewoon een goede speler evenals de BDP-93.....

Je kunt je euro's maar 1x uitgeven.

Doen wat je eigen gevoel en dat van je meisje je in geeft.

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op januari  9, 2011, 11:12:11
Je kunt je euro's maar 1x uitgeven.

Doen wat je eigen gevoel en dat van je meisje je in geeft.

Dat zal mijn eigen gevoel zijn, van mijn vriendin hoef ik weinig te verwachten op dit gebied. Ze vind het allemaal wel best als ze maar een CD kan luisteren.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nooff

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 10:55:12
De 83 zou kunnen 2e hands, de SE's schijnen refurbished versie's tussen te zitten die niet helemaal lekker zijn (vernomen uit zeer betrouwbare bron).
Refurbished units zijn toch modellen die door Oppo weer zijn nagekeken en goed bevonden? Waarom zouden deze niet goed zijn? Vaak zijn het units die uit de doos zijn geweest en terug gestuurd wegens bijvoorbeeld ontevredenheid o.i.d.

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 10:34:20
Goede vraag! Maar ik heb ooit een Oppo BDP-83 zien spelen en daar was ik zo van onder de indruk op het gebied van geluid dat dat blijven hangen is. De Oppo is daarbij gewoon een echte alleskunner. Ik heb namelijk geen ruimte om er een CD speler bij te ztten in ons TV meubel dat ik wel voor een alleskunner moet gaan.
Duidelijk. Maar de indruk van de Oppo kan ik begrijpen dat deze is blijven hangen, maar het is niet mogelijk de klankverschillen aan te geven zonder ze naast elkaar te horen. Daarom zeg ik dus, Marantz kopen die optisch mooi bij de rest past en gewoon lekker gaan genieten. Het is begrijpelijk dat de gedachte blijft hangen dat de Oppo wellicht nog wel iets beter "had kunnen zijn" maar geluid onthouden is onmogelijk  ;) De Marantz is tenslotte ook een echte alleskunner  :)

Madhouse

Citaat van: Nooff op januari  9, 2011, 12:32:51
Duidelijk. Maar de indruk van de Oppo kan ik begrijpen dat deze is blijven hangen, maar het is niet mogelijk de klankverschillen aan te geven zonder ze naast elkaar te horen. Daarom zeg ik dus, Marantz kopen die optisch mooi bij de rest past en gewoon lekker gaan genieten. Het is begrijpelijk dat de gedachte blijft hangen dat de Oppo wellicht nog wel iets beter "had kunnen zijn" maar geluid onthouden is onmogelijk  ;) De Marantz is tenslotte ook een echte alleskunner  :)

Ik deel je mening ook hoor, vandaar ook de grote twijfel. Naast elkaar horen lijkt een onmogelijke zaak dus zal op 1 of andere manier toch op input van anderen af moeten gaan. Maar de ene heeft weer een voorkeur voor Marantz, de ander weer voor Oppo, dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Feit is dat het beiden erg mooie spelers zijn en beiden een waardige opvolger voor mijn Panasonic BD80. Maar zou ik voor een Marantz gaan dan blijft misschien wel de gedachte spelen dat ik voor een Oppo had moeten kiezen en andersom. Die twijfel probeer ik op 1 of andere manier bij mijzelf weg te nemen.  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Pos

Heb je er ook over nagedacht of de SR5004 wel een goeie analoge stereo weergave kan neerzetten?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Madhouse

Citaat van: Pos op januari  9, 2011, 12:58:08
Heb je er ook over nagedacht of de SR5004 wel een goeie analoge stereo weergave kan neerzetten?

Nee, maar waarom zou ik dat doen? De receiver is goed in wat hij moet doen namelijk, zowel in stereo als in surround!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 10:50:04
Horen zeggen, zoals al vaker aangegeven  ;)

Het is ook een beetje onmogelijk (lijkt) om beiden spelers te kunnen vergelijken in mijn eigen set, dus zou moeten afgaan op reviews/ervaringen.

Jouw laatste zin snap ik niet helemaal. Het lijkt je onmogelijk om beiden spelers te kunnen vergelijken in je eigen set.
Waarom lijkt het je onmogelijk?
Je kunt toch gewoon de UD5005 op demo vragen en de Oppo toch ook? Ze hoeven niet beiden tegelijk in je set te staan ;), ze kunnen ook afzonderlijk geprobeerd worden. Daarna kun je de keuze maken welke je mooier vind klinken.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  9, 2011, 13:09:51
Jouw laatste zin snap ik niet helemaal. Het lijkt je onmogelijk om beiden spelers te kunnen vergelijken in je eigen set.
Waarom lijkt het je onmogelijk?
Je kunt toch gewoon de UD5005 op demo vragen en de Oppo toch ook? Ze hoeven niet beiden tegelijk in je set te staan ;), ze kunnen ook afzonderlijk geprobeerd worden. Daarna kun je de keuze maken welke je mooier vind klinken.

Een UD5005 op demo zou niet zo'n probleem zijn denk ik maar een Oppo wel, vandaar mijn opmerking.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 10:55:12


Maar de BDP-93 heeft toch gewoon een aparte 2.0 uitgang op het sounboard (gecombineerd met 5.1/7.1). Maar bij alle 7.1 aansluitingen worden naast de 5.1 de 2.0 uitgangen er bij gepakt. Qua vergelijk met de 83 zaten ze qua geluid wel op 1 lijn namelijk.

De Oppo heeft geen aparte stereo aansluiting en inderdaad zul je dan moeten gaan decoderen(5.1/7.1). Maar waarom wil je dan perse zo aansluiten. Je gaat volgens mij alle decoders gebruiken die je eigenlijk niet nodig hebt. Of dit nu beter klinkt met stereo heb ik mijn twijfels. De UD5005 heeft wel een aparte 2ch audio out.

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 13:12:09
Een UD5005 op demo zou niet zo'n probleem zijn denk ik maar een Oppo wel, vandaar mijn opmerking.

Duidelijk ;)
Zal het zo problematisch zijn om een Oppo op demo te krijgen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pos

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 12:59:21
Nee, maar waarom zou ik dat doen? De receiver is goed in wat hij moet doen namelijk, zowel in stereo als in surround!  ;)

De meeste instap AV-receivers worden op stereo geluid toch wel snel voorbij gespeeld door een beetje stereo versterker. Omdat je je bij de keuze van een nieuwe speler nogal laat leiden door de kwaliteit van het analoge stereo gedeelte viel mij dit op.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  9, 2011, 13:18:21
De Oppo heeft geen aparte stereo aansluiting en inderdaad zul je dan moeten gaan decoderen(5.1/7.1). Maar waarom wil je dan perse zo aansluiten. Je gaat volgens mij alle decoders gebruiken die je eigenlijk niet nodig hebt. Of dit nu beter klinkt met stereo heb ik mijn twijfels. De UD5005 heeft wel een aparte 2ch audio out.

Wat ik wil is gewoon de 2ch out gebruiken en mijn receiver op pure direct zetten. Ik hou wel van dat analoge geluid namelijk.

Het grootste nadeel van de UD5005 vind ik de enkele HDMI out. Misschien wil ik ooit nog wel naar 3D toe en dan is mijn speler er klaar voor en hoef ik geen nieuwe receiver te kopen voor HD geluid.

Citaat van: Pos op januari  9, 2011, 13:20:16
De meeste instap AV-receivers worden op stereo geluid toch wel snel voorbij gespeeld door een beetje stereo versterker. Omdat je je bij de keuze van een nieuwe speler nogal laat leiden door de kwaliteit van het analoge stereo gedeelte viel mij dit op.

Klopt, maar daarom heb ik toen ook voor een SR5004 gekozen omdat deze goed meedoet in stereo. Ok, een echte stereo versterker zal hem idd voorbij spelen maar dat neem ik voor lief. Ik luister gewoon graag CD´s en SACD´s (welke ik nu niet af kan spelen) en hou wel van de analoge sound. Daarbij kijk ik ook graag films en zoek daarom gewoon één speler die het allemaal kan.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 13:26:13
Wat ik wil is gewoon de 2ch out gebruiken en mijn receiver op pure direct zetten. Ik hou wel van dat analoge geluid namelijk.


De Oppo 93 heeft geen 2ch audio out. Alleen 5.1/7.1 analoge out voor decodering.
Hier ontgaat mij even de logica waarom je dan stereo weergave op de analoge 5.1/7.1 out gaat aansluiten en dan van stereo wilt genieten.
Misschien kan iemand het uitleggen wat de meerwaarde hiervan is ten opzichten van een player die wel een aparte 2ch audio out heeft.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

riwi

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  9, 2011, 13:44:19
Misschien kan iemand het uitleggen wat de meerwaarde hiervan is ten opzichten van een player die wel een aparte 2ch audio out heeft.

Puur theoretisch gesproken : waarom zou een analoge 5.1 uitgang slechter zijn dan een 2 kanaals uitgang? Het enige dat telt is de kwaliteit van de DAC's (als de rest het zelfde is). De DAC's op de 5.1 uitgang zijn ook prima op de Oppo. Je kunt prima van goede 2 kanaals CD genieten via de L + R uitgang van het 5.1/7.1 setje uitgangen.

De woordjes "dedicated stereo uitgang" hoeft niet eens perse te betekenen dat deze beter is dan de 5.1 uitgang.
Ik bedoel alleen te zeggen dat "een speler" met dedicated stereo uitgang niet noodzakelijk beter hoeft te zijn dan de Oppo met 5.1 analoog.

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 11:14:26
Dat zal mijn eigen gevoel zijn, van mijn vriendin hoef ik weinig te verwachten op dit gebied. Ze vind het allemaal wel best als ze maar een CD kan luisteren.  ;D
;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WimB

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 13:12:09
Een UD5005 op demo zou niet zo'n probleem zijn denk ik maar een Oppo wel, vandaar mijn opmerking.
Ik heb begrepen dat jij in de buurt van Arnhem woont en ik heb een 83SE staan. Dus wil m best wel eens meenemen en laten luisteren in jouw set.

Madhouse

Citaat van: WimB op januari  9, 2011, 16:23:09
Ik heb begrepen dat jij in de buurt van Arnhem woont en ik heb een 83SE staan. Dus wil m best wel eens meenemen en laten luisteren in jouw set.

Hmmmmm dat is een erg interessant aanbod! Ik woon zelf in Doesburg dus dat is niet zo ver rijden idd.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

stevefilmfreak54

Zou zeggen greep de kans dan kom je gauw genoeg achter wat je wil, toch.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Madhouse

Citaat van: stevefilmfreak54 op januari  9, 2011, 20:13:46
Zou zeggen greep de kans dan kom je gauw genoeg achter wat je wil, toch.

Die kans ga ik ook wel grijpen!  ;D

Maargoed, dit is wel een 83SE en die staan niet zoveel te koop 2e hands  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op januari  9, 2011, 20:14:52
Die kans ga ik ook wel grijpen!  ;D

Maargoed, dit is wel een 83SE en die staan niet zoveel te koop 2e hands  :D

Ophouden met leuteren en ga luisteren  ;D

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op januari  9, 2011, 20:29:01
Ophouden met leuteren en ga luisteren  ;D

Ik leuter niet, ik ben besluiteloos (of is dat het zelfde  :D)

Ben wel heel erg benieuwd naar een 83SE op mijn set hoor.....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub