JBL LSR305 ELITE Club

Gestart door Tjeb, december 20, 2017, 06:41:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Job

Citaat van: pameijer op mei  3, 2018, 08:50:25
wel nieuwsgierig naar de JBL's, hoe zouden deze zich verhouden tot de Yamaha HS5?
Ik hoor doorgaans dat de JBL's veel beter klinken.

Dirc

Citaat van: Sjaudio op mei  3, 2018, 08:48:31
Je zegt het alsof het een must is om iets lange tijd te laten staan. Ik kies ervoor om af en toe te wisselen, omdat ik het leuk vind, niet omdat ik het anders niet uit houdt.

Zoals ik al zei, ieder zijn ding...

Welnee, ieder zijn ding.
Ik neig nog steeds om een keer terug te gaan naar Usher. Puur voor de sound. Ook al weer ik dat ze momenteel te groot zijn in mijn kamer...

Sjaudio

Citaat van: Dirc op mei 10, 2018, 02:30:25
Welnee, ieder zijn ding.
Ik neig nog steeds om een keer terug te gaan naar Usher. Puur voor de sound. Ook al weer ik dat ze momenteel te groot zijn in mijn kamer...

Je kan ook voor Usher monitoren gaan toch... ipv vloerstaand

Dirc

I know, maar ik vind de vloerstaanders zelf veel mooier dan monitoren, alleen niet in dit huis.
Monitoren moet uiteraard zeker een sub bij en of ik die nu ergens kan plaatsen weet ik niet.

Maar goed niet iets voor dit topic, meer iets voor mijn achterhoofd en termijn plan.

cccp

Citaat van: mijkie op april 24, 2018, 16:06:03
Sorry Tim, niet gelukt [emoji51]

Dit is t geworden



Setje Adam ARTist 5
Mooi spul. Welke stands zijn dit?

mijkie

Vragen staat vrij [emoji1]

Dit is de Solidsteel SS-6, door de 3-poot erg stabiel en ik vind m erg mooi !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

cccp

Citaat van: mijkie op mei 10, 2018, 14:07:33
Vragen staat vrij [emoji1]

Dit is de Solidsteel SS-6, door de 3-poot erg stabiel en ik vind m erg mooi !
Mooi zeker. Alleen de prijs niet....  :nopompom:

Voor de slaapkamer overweeg ik een setje LSR305 nu ze zo goedkoop zijn. Daar moet natuurlijk ook een stand bij. Maar dit gaan ze niet worden.  ;)

mijkie

#307
dat is wel een minpuntje idd, stands duurder dan de luidsprekers komt niet heel veel voor maar, die Jbls's zijn ook te goedkoop  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

cccp

Het enige waar ik nog bang voor ben is de befaamde hiss/buzz die deze luidsprekers schijnen te geven. Kan één van de eigenaren zeggen vanaf welke afstand dit hoorbaar is?

Sjaudio

Ik hoor het als ik mijn oor echt tegen de waveguide aanzet redelijk goed, ga ik er 10cm vanaf is het al moeilijker te horen. En vanaf zo'n 30 cm / 40 cm hoor ik niks meer.

Dirc

Hier hetzelfde als Sjaudio, mits ik totaal geen omgevingsgeluid heb. Zodra er iemand praat, vogels buiten fluiten, het regent, de wind waait of er andere normale geluiden zijn moet je wel heel dichtbij zijn wil je er iets van opvangen.

Ralf67

Deze witte JBL zijn dan ook een stuk stiller dan de zwarte variant  :D

cccp

Citaat van: Sjaudio op mei 10, 2018, 14:31:24
Ik hoor het als ik mijn oor echt tegen de waveguide aanzet redelijk goed, ga ik er 10cm vanaf is het al moeilijker te horen. En vanaf zo'n 30 cm / 40 cm hoor ik niks meer.

Citaat van: Dirc op mei 10, 2018, 14:35:33
Hier hetzelfde als Sjaudio, mits ik totaal geen omgevingsgeluid heb. Zodra er iemand praat, vogels buiten fluiten, het regent, de wind waait of er andere normale geluiden zijn moet je wel heel dichtbij zijn wil je er iets van opvangen.

Hebben jullie ze gebalanceerd of ongebalanceerd aangesloten? Of maakt dat niet uit?

Sjaudio

Ongebalanceerd hier.

Rca naar 6,3mm jack.

Dirc

Zelfde kabel als Sjors.

oud_account_1

We zijn ondertussen terug en ik heb de witte 305's aangesloten.
Ze zijn serieus veel kleiner dan de 308's.
De 308 is groter dan ik dacht en de 305 kleiner; ik heb een 306.5 nodig  :yin-yang:
Ik verwacht weinig/geen verschil qua geluid, het laag wordt gefilterd.
Dat laag mogen 2 dipool-subs doen.

Beide sets zijn trouwens stil, alleen met je oor dicht bij de tweeter hoor je een beetje ruis.
En, aangesloten via XLR.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

cccp

Oke, ik ga een setje aanschaffen.

Sjaudio

Citaat van: squadra op mei 10, 2018, 18:05:24
We zijn ondertussen terug en ik heb de witte 305's aangesloten.
Ze zijn serieus veel kleiner dan de 308's.
De 308 is groter dan ik dacht en de 305 kleiner; ik heb een 306.5 nodig  :yin-yang:
Ik verwacht weinig/geen verschil qua geluid, het laag wordt gefilterd.
Dat laag mogen 2 dipool-subs doen.

Beide sets zijn trouwens stil, alleen met je oor dicht bij de tweeter hoor je een beetje ruis.
En, aangesloten via XLR.

Misschien de nieuwe lsr306p mk2 iets voor je?

oud_account_1

Citaat van: squadra op mei 10, 2018, 18:05:24
Ik verwacht weinig/geen verschil qua geluid, het laag wordt gefilterd.
Ik heb ze een week in gebruik gehad...
'Helaas' doet de grote broer het toch beter, in mijn situatie.
Dus, de 308's hebben hun plaats weer terug.
De 305's moeten maar even wachten tot ik een nieuwe plaats voor ze gevonden heb, waarschijnlijk op kantoor.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Sjaudio

Iemand al getest of bracing of demping nog voordelen brengt ?

Dirc

Nu zat ik eens te kijken naar mogelijke sub oplossingen voor bij de JBL. Ik zit dan met het probleem dat ik de pre-out naar de JBL niet kan afknijpen met een cross over omdat het uiteraard pre-out is.
Nu kwam ik de 310 van JBL zelf tegen. http://www.jblpro.com/www/products/recording-broadcast/3-series-mkii/lsr310s#.Wv_W4oiFOMo
Hoe zijn hier de ervaringen mee? Als ik het goed begrijp gaan de fronts dan met XLR via de sub en kun je dus wel een crossover bepalen.

Echter hebben ze nu geen LFE input? Of krijgt deze de volledige L+R data en zoekt ie t verder zelf uit.

Dirc

Een crossover zit er blijkbaar op:
CitaatThe 80 Hz setting is recommended for use with the LSR305, LSR308 or any studio monitors. The External setting allows use of an outboard crossover.

En volgens mij klopt mijn stelling over het .1 kanaal ook:
Citaatwith balanced XLR and 1/4" inputs and XLR outpus you can add the LSR310S to any studio monitor system to extend its low frequency performance or use it as the ".1" LFE Channel in a surround sound system.

Deze techniek zegt me niet veel:
CitaatA JBL first, the XLF setting activates a specially-engineered tuning that emulates the ample bass tuning used in today's dance clubs. When producing a dance track, the XLF setting will inspire you and bring a bit of the club to your control from. For inspiration to the max, position the LSR310S in the nearest corner of your room and activate the XLF setting.
Lijkt een soort DSP?

Dirc

Ik lees in de manual dat het XLF verhaal niet echt een DSP is maar dat er wel een optie is voor externe DSP al snap ik nog niet echt hoe dat in zijn werk gaat:

CitaatTo produce a smooth transition between the speakers and the subwoofer and the goal is an accurate
representation of frequency response in the program material. Two additional settings are provided:
XLF and External.
XLF
A trend in music production is the requirement for enhanced low frequency response in the control room.
Artists and producers involved in the production of dance music appreciate the ability to audition their work as it
might sound when played on a system with enhanced low frequency tuning, commonly employed in dance clubs.
A JBL first, the LSR310S includes a special XLF Extended Low Frequency setting that emulates the response
curve applied to a club playback system. When the XLF crossover setting is selected, a 120Hz High Pass Filter is
engaged in conjunction with a 10 dB boost at 60Hz with a bandwidth of 0.5 octaves. Using this setting, the bass
output more than doubles and the character of low frequency approximates that of a club system. Continuous
low frequency with very high peak SPL is made possible by JBL's new long excursion low frequency driver
working in concert with JBL's patented Slip Stream™ Port design, and powered by a 200 Watt class D amplifier.
A protective circuit allows the 310S to continuously produce low frequency at high output without failure.
In situations where positioning will allow, an additional 6 dB of output can be achieved by positioning the
LSR310S subwoofer adjacent to a wall or at the intersection of two walls.

CitaatExternal
Select this setting when connecting the subwoofer to an external bass management system.
When external is selected, XLR left and right outputs are disabled.

Contour

Het is gewoon een dikke bass boost bij 60 Hz, zet je die aan tijdens het afmixen, krijg je dus relatief weinig laag in de opname. Op een normale hifi set klinkt het dan ruk, maar in de club met de zware subwoofers klinkt het wel goed.

Gr. Walter

Dirc

Ja precies, dus er moet alsnog een DSP tussen zie ik al. Dan kan ik beter voor een andere sub gaan.