Joske HT verhuisd.

Gestart door Joske007, september 2, 2013, 20:00:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joske007

Omdat ik/we zeer benieuwd waren of de Denon AVR-4520 nu ook onder stress in protect zou vliegen of niet? Heb ik deze gisteren, rechtstreeks aangesloten (zonder eindversterker) op de grote frontspeakers voor stereoweergave.

Het resultaat is dat de Denon 4520 gisteren en vandaag onder stress niet in protect is gegaan, zoals dit bij de Marantz SR7008 helaas wel het geval is!
En de gehele set nu ook wat meer ademruimte in het klankbeeld heeft gekregen. Ook in surround komt de centerspeaker nu duidelijker over dan voorheen  ;D

De Denon 4520 blijft zowel op fluistervolume, als onder stress, wel opmerkelijk koeler dan de Marantz SR7008.
Waaruit ik toch mag besluiten dat het eerder advies van Marantz, voor het ondersteunen van mijn 4ohm speakers hier toch duidelijk foutief is geweest  :(
Intussen is de winkel voor me, druk in overleg met Marantz, om hiervoor een oplossing aan te kunnen bieden.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

Gewoon de 4520 houden en de Marantz terug!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Joske007

Citaat van: TopGun2010 op november  8, 2013, 20:02:30
Gewoon de 4520 houden en de Marantz terug!
Was het maar zo eenvoudig en wie gaat het verschil opleggen  ???
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

Verschil valt toch wel mee? Wellicht kunnen ze je tegemoet komen. De Marantz werkt in jouw geval niet goed.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Joske007

Citaat van: TopGun2010 op november  8, 2013, 20:22:11
Verschil valt toch wel mee? Wellicht kunnen ze je tegemoet komen. De Marantz werkt in jouw geval niet goed.
Hier in Belgiƫ gaat men graag van de catalogus prijzen uit en dan is het verschil wel best heel groot!
Vanwege het foute advies van Marantz, hopen de winkel en ik op een tegemoetkoming.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

FeaR1986

Citaat van: Maro op november  7, 2013, 18:51:23
Heel vreemd dat alle receivers in de protect vliegen. Ik heb ook speakers van 4ohm en dat met geen enkele versterker ooit gehad. Zou bijna denken dat er iets mis is met je speakers.

Persoonlijk vind ik het ook wel apart. Dat die Pioneer met Klasse D geen 4 Ohm aankan is zeer goed mogelijk aangezien Klasse D niet even lekker met lage impedanties om kan gaan. Maar van een gewone A/B had ik dit zeker niet verwacht.

Citaat van: kalimero op november  8, 2013, 04:28:14
B&W bv. zijn 8 ohm speakers maar hebben een dip tot 3 ohm.  :-X

Mijn Focals doen exact hetzelfde en dan tot 2.9 Ohm om precies te zijn, al komt er gemeten zelfs een dip van 2.6 Ohm uit. Maar die jongens heb ik tijden aangestuurd met een AVR-2809 van Denon. Een receiver die mijn inziens tussen een Marantz SR6000 en SR7000 serie in zit.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

katwax

Het kan zijn dat er gewoon een probleem is met de Marantz natuurlijk, maar ik vrees dat Joske al een stap verder is.
Zoals hij heeft aangegeven heeft hij nu al enkele zaken kunnen beluisteren die zijn luidsprekers meer laten weergeven dan de Marantz.
Ik heb het dan niet alleen over mijn eindversterker, maar als je het leest is ook de Denon nu beter.
Eens je van beter geproefd hebt dan is het toch om zeep  :devil:
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Joske007

#107
Citaat van: FeaR1986 op november  9, 2013, 21:50:53
Persoonlijk vind ik het ook wel apart. Dat die Pioneer met Klasse D geen 4 Ohm aankan is zeer goed mogelijk aangezien Klasse D niet even lekker met lage impedanties om kan gaan. Maar van een gewone A/B had ik dit zeker niet verwacht.
Vanaf de LX-56, LX-76, LX86 / LX-57, LX-77, LX87 wordt 4ohm door Pioneer wel degelijk ondersteund  :)
Maar er zijn meerder Klasse-D versterkers die met gemak 4ohm en lager ondersteunen, getuigen en bevindingen hiervan is even verder te lezen....

Citaat van: FeaR1986 op november  9, 2013, 21:50:53
Mijn Focals doen exact hetzelfde en dan tot 2.9 Ohm om precies te zijn, al komt er gemeten zelfs een dip van 2.6 Ohm uit. Maar die jongens heb ik tijden aangestuurd met een AVR-2809 van Denon. Een receiver die mijn inziens tussen een Marantz SR6000 en SR7000 serie in zit.
Voorheen had ik zelf een mooie 5.0 set Focal speakers (4x 826v en 1x cc800v) welke nooit enig probleem hebben opgeleverd met mijn voorgaande receivers, zoals Onkyo 875, Onkyo 5007 en de Pioneer LX-85 (Klasse-D).
Deze Focal speakers hadden misschien ook wel een lage 2.9ohm dip op 118Hz, maar staan nog steeds beschreven als 8ohm speakers met een gevoeligheid van 91.5dB, wat dus wel zeer verschillend is ten op zichtte van mijn 4ohm speakers!
Frontspeakers: T+A TCD310 = 87dB/4ohm Centerspeaker: T+A TCD510 = 86dB/4ohm Surroundspeakers: T+A TCD410 = 85dB/4ohm.

Wanneer je nu kijkt naar de onderstaande  impedantie-grafiek van de TCD310, dan kan je dus aflezen dat er een redelijk "breed" gebied rond de 4ohm zit, wat nu net het gebied is met alle boenk-boenk erin.


Om het een en ander uit te kunnen sluiten heb ik als test aan mijn 4ohm speakers, onder belasting de volgende versterkers/receiver aangesloten: Een Lyngdorf SDA2175, Hexateq, Onkyo M-5030, Onkyo A-9755
en de Denon AVR-4520, waarbij geen een hiervan in protect is gegaan of warm werd.
Het aansluiten van deze vermelde versterkers gaven de speakers voldoende voeding, zodat ze eindelijk eens konden zingen.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Citaat van: katwax op november 10, 2013, 00:32:46
Het kan zijn dat er gewoon een probleem is met de Marantz natuurlijk, maar ik vrees dat Joske al een stap verder is.
Zoals hij heeft aangegeven heeft hij nu al enkele zaken kunnen beluisteren die zijn luidsprekers meer laten weergeven dan de Marantz.
Ik heb het dan niet alleen over mijn eindversterker, maar als je het leest is ook de Denon nu beter.
Eens je van beter geproefd hebt dan is het toch om zeep  :devil:
Zoals jezelf al aangeeft ben ik er intussen uit waar het probleem ligt en wat de mogelijke oplossingen zijn, want ik heb duidelijk geproefd naar beter  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

FeaR1986

Je had toch ook even de Denon AVR-1513 gehad toen je Pioneer in reparatie was? Typisch dat die niet in protectie sprong en een SR7008 wel.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Joske007

Ik heb nooit een Denon AVR-1513 gehad?
Als je wil nodig ik je zeer graag uit, zodat je de Marantz SR7008 zelf even aan de tand kan voelen, maar dit zal naar alle waarschijnlijkheid weer niet nodig zijn  :)


Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

FeaR1986

AVR-1713 dan? Stond mij iets bij dat je een low-end Denon had staan die je ook had getest en dat die niet in protectie sprong.
Het is niet dat ik je niet geloof, integendeel! Ik probeer voor mezelf te verklaren hoe een SR7008 in de protectie springt en een AVR-1713 niet.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Joske007

Het is inderdaad vreemd, zelfs de verkoper is ter plaatsen het probleem komen vast stellen en beluisteren en wat de reden hiervan is blijft ons ook een raadsel  >:(
Hoe dan ook hebben we hier thuis en samen met grote hulp van vele anderen kunnen vast stellen dat de Marantz SR7008 de speakers gewoon niet aan kan en dus einde verhaal betekend.

Begin volgende week zal de Marantz sowieso naar de winkel terug gaan, zodat dit hoofdstuk zal afgesloten worden!
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

BJF

Citaat van: Joske007 op november 10, 2013, 13:45:12
Het is inderdaad vreemd, zelfs de verkoper is ter plaatsen het probleem komen vast stellen en beluisteren en wat de reden hiervan is blijft ons ook een raadsel  >:(
Hoe dan ook hebben we hier thuis en samen met grote hulp van vele anderen kunnen vast stellen dat de Marantz SR7008 de speakers gewoon niet aan kan en dus einde verhaal betekend.

Begin volgende week zal de Marantz sowieso naar de winkel terug gaan, zodat dit hoofdstuk zal afgesloten worden!
Ik ben wel nieuwsgierig of dit exemplarisch is of dat alle Marantzen SR7008 problemen hebben met dit soort speakers. Is dat al uitgezocht of uitgeprobeerd?
NAD M10 V2
Elac FS247

katwax

Citaat van: BJF op november 10, 2013, 20:31:59
Ik ben wel nieuwsgierig of dit exemplarisch is of dat alle Marantzen SR7008 problemen hebben met dit soort speakers. Is dat al uitgezocht of uitgeprobeerd?
Hebben ze al voorgesteld om een andere exemplaar te geven of zijn ze bij Marantz zeker dat de versterker de luidsprekers niet kan aansturen?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

WickedGame

Hmm de SR7008 stond notabene wel op mijn lijstje, maar met deze berichten word ik wat huiverig. Tuurlijk zal ik het zelf moeten testen. Anderzijds verbaasd het mij ook wel weer dat Marantz in de protect schiet. In theorie zou de Denon X4000 dan hetzelfde probleem moeten hebben. Je zou kunnen kijken of er een nieuwe Marantz komt en dat dit exemplaar een "maandag ochtend model" is. Of een Denon X4000 in de plaats om te kijken wat die ermee doet. Als die hetzelfde euvel heeft, dan is de stap naar de AVR-4520 dan de volgende stap.


Joske007

#116
Bij Marantz zelf weten ze het ook niet meer en spreken de verschillende techniekers/diensten vooral mekaar tegen, vandaar dat men geen voorstander is voor een ander demo/exemplaar :devil:
Als alternatief en nieuw advies kiezen ze nu allen steevast voor een type hoger, wat dus de Denon AVR-4520 zal moet worden.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

frank2

Uit ervaring omdat ik vroeger ook T+A heb gehad weet ik dat het moeilijk aanstuurbare speakers zijn. Mijn destijds accuphase 206 kon ze niet aansturen, bleek na 2 jaar. (te weinig bas, geen protect in de accuphase)

Ik zou eerst als je weer Denon kiest uitproberen of deze het wel goed doet, of kijken naar een ander merk.
Andere optie, aparte EV gebruiken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joske007

Citaat van: frank2 op november 11, 2013, 09:14:09
Uit ervaring omdat ik vroeger ook T+A heb gehad weet ik dat het moeilijk aanstuurbare speakers zijn.
Zoals jij bevestigd  :)
Heb ik nu intussen al voldoende apparatuur aan deze speakers aangesloten om te weten dat ze nu eenmaal om stabiel vermogen vragen.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Vorige week had de winkel me de Denon 4520 en verkeerdelijk een Rotel RB1582 (Klasse-A/B) meegeven i.p.v. de RB1572 (Klasse-D), zodoende heb dan intussen maar gebruik gemaakt van deze Rotel RB1582.
 
De Rotel RB1582 ( klasse AB) is naar mijn persoonlijke beleving een heel stuk minder gedetailleerd, dan al de voorgaande en geteste Klasse-D eindversterkers?
Deze RB1582 eindversterker klinkt vooral in het laag en hoog wolliger, warmer en is vergelijkbaar met de oude Onkyo Integra M-5030, waarin deze Rotel me dan ook teleurstelde.
Bij navraag, zouden de Rotel Klasse-D eindversterkers niet dezelfde klankkleur hebben als de A/B Rotel eindversterkers, waarbij mijn sound dan blijkbaar toch bij klasse-D ligt  ?:)?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

frank2

Klasse D versterkers zijn over het algemeen heel schoon/ helder/ open  klinkende versterkers, daar zit weinig tot geen warmte in.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joske007

Citaat van: frank2 op november 12, 2013, 19:21:52
Klasse D versterkers zijn over het algemeen heel schoon/ helder/ open  klinkende versterkers, daar zit weinig tot geen warmte in.
Hebben ook een laag energieverbruik en een zeer beperkte warmteontwikkeling,
dit laatste is misschien voor de komende winterdagen om je handen te verwarmen wat minder gezellig luisteren  :music:  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Vorige week had de winkel me de Denon 4520 en verkeerdelijk een Rotel RB1582 (Klasse-A/B) meegeven i.p.v. de RB1572 (Klasse-D), zodoende heb dan intussen maar gebruik gemaakt van de Rotel RB1582.
De Rotel RB1582 ( klasse AB) is naar mijn beleving een heel stuk minder gedetailleerd dan al de voorgaande en geteste Klasse-D eindversterkers?

Deze RB1582 eindversterker klinkt vooral in het laag en hoog wolliger en warmer en is vergelijkbaar met de oude Onkyo Integra M-5030, waarin deze Rotel me dan ook echt teleurstelde.
Bij navraag zouden de Rotel Klasse-D eindversterkers niet dezelfde klankkleur hebben als de A/B eindversterkers, mijn sound ligt dan blijkbaar toch bij klasse-D ?  :) ?


Wat betreft de Marantz SR7008, deze gaat terug in de doos, retour naar de winkel :(
In afwachting vanuit een regeling met de winkel en importeur Denon/Marantz, blijft het demo exemplaar "Denon AVR-4520" hier intussen mooi staan, wordt dus vervolgd...

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Vandaag het goede nieuws gekregen dat de bestelde Denon AVR-4520 eindelijk is toegekomen, zodat de demo Denon AVR-4520 retour naar de winkel kon.
Nu kan ik eindelijk eens voluit van mijn receiver genieten  ;D
Om de gehele set opnieuw in te stellen en het maximum eruit te halen, heb ik me ook maar een Umik-1 aangeschaft, welke vandaag met UPS is toegekomen.

Denon AVR-4520




Umik-1





Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

W.Otter

mooie receiver zeg!
het hele eindversterker verhaal gaat niet meer door?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF