iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nosoforos

Citaat van: eddy135 op december  7, 2010, 20:05:12
Niks mis met ir hoor. ;)

Qua betrouwbaarheid en functionaliteit kan wifi/ip daar nog niet tegen op...

Betrouwbaarheid geloof ik wel. Maar functionaliteit? Het gemis van 2-way communicatie vind ik toch wel een nadeel. Verder heb ik geen ervaring met de nieuwere alternatieven hoor, verheug me er alleen wel op.

mic1980

#1551
Citaat van: angel op december  7, 2010, 09:15:49
Behalve een lagere prijs ? Niet veel ;)
iTunes bestuur ik vanaf mijn iPhone ( en in de toekomst evt. iPad ).. Dat ding hoort bij mij op de bank en niet in een dock.. Dan heb ik toch geen draagbaar apparaat nodig  ??? Je gebruikt het dus precies andersom ( en in mijn ogen niet logisch ).. Als het toch aan een draad ( in een dock ) staat had je net zo goed een AppleTV kunnen kopen.. Is en goedkoper en wel weer draadloos te besturen.

Beetje vreemd om een Atv met de iPad te vergelijken. Maar goed, waar ik op doel is dat ik de iPad ook gebruik om muziek te luisteren. B.v. via TuneIn radio of via de iPod functie. De iPad staat dan in het dock die dan weer via Line-out richting versterker of pc-setje gaat. Het zou toch mooi zijn als ik die 19 euro kostende remote kon gebruiken.


Off topic: Trouwens, ik ben niet zo van het uitsluiten maar die nieuwe AppleTV komt er hier nooit in. Ik snap het nut van dit apparaat totaal niet. Verder is het nogal inferieur aan het XBMC setje dat ik hier heb staan.

Nosoforos

Ipv een remote of appletv zou je ook een airport express kunnen gebruiken. Dan hoef je de iPad niet in z'n dock te zetten en kun je vanaf iedere plek draadloos luisteren.

danielo

Citaat van: mic1980 op december  7, 2010, 21:38:24


Off topic: Trouwens, ik ben niet zo van het uitsluiten maar die nieuwe AppleTV komt er hier nooit in. Ik snap het nut van dit apparaat totaal niet. Verder is het nogal inferieur aan het XBMC setje dat ik hier heb staan.

Line out gebruiken op je ipad geeft meestal slechter resultaat dan digitaal houden en versturen. Ook vreemd dat je een appletv2 als hdmi 'ontvanger' voor audio en video uitsluit. Niets mis met XBMC maar is een ander doel. Verder kan je voor audio alleen al meerdere 'ontvangers' gebruiken en dat zullen er steeds meer worden. Het is ook te verwachten denk ik dat we voor 5 a 6 tientjes audio/video ontvangers krijgen als je de99 euro appletv2 te duur vind.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

angel1978

CitaatOff topic: Trouwens, ik ben niet zo van het uitsluiten maar die nieuwe AppleTV komt er hier nooit in. Ik snap het nut van dit apparaat totaal niet.

Wat vreemde redenering als je zegt dat je de ipad eigenlijk gebruikt als AppleTV  ::)

CitaatMaar goed, waar ik op doel is dat ik de iPad ook gebruik om muziek te luisteren. B.v. via TuneIn radio of via de iPod functie. De iPad staat dan in het dock die dan weer via Line-out richting versterker of pc-setje gaat.

maxtrash

Heb net een Ipad. Ik vind de ipad inderdaad vooral een mobiel apparaat dus heb absoluut geen behoefte aan hdmi oid. Een app als squeezepad is leuk bijv. Een aanvuling met consumer ir was erg leuk geweest om daarmee de versterker aan te kunnen zetten

Wat me verbaast is dat de resolutie laag lijkt. Als je een webpagina bekijkt zonder in te zoomen zijn de letters niet fraai, alsof Cleartype ontbreekt. Terwijl mijn 15" laptop een resolutie van 1400x900 heeft wat een vergelijkbare dpi oplevert en ik het probleem daar niet heb.

Verder mis ik cursortoetsen op het toetsenbord?

Maar leuk apparaatje hoor, ben benieuwd hoeveel ik hem nu echt ga gebruiken in de praktijk

Nosoforos

Waarom zou je in vredesnaam een cursortoets willen? Je zet toch gewoon je vinger op een plek en klaar?

Kjelt

Citaat van: Nosoforos op december  8, 2010, 14:06:12
Waarom zou je in vredesnaam een cursortoets willen? Je zet toch gewoon je vinger op een plek en klaar? 
Uh nee dus, je zet je vinger neer en dan staat ie op de verkeerde plaats met een vergrootglas dat 3/4 buiten beeld valt ga je dan schuiven tot de cursor exact staat waar je hem hebben wilt (duurt soms tot 10 seconden met heen en weer geklungel) en dan kun je pas deleten of iets toevoegen. Duidelijk gevalletje van zeer slechte GUI en waardeloos Human Perception onderzoek wat mij betreft.

Nosoforos

Ah, op die manier. Ik zelf heb geen enkel probleem met het vergrootglas op de iPhone, maar op de iPad heb ik dat nog nooit geprobeerd.

danielo

Citaat van: Kjelt op december  8, 2010, 14:24:58
Uh nee dus, je zet je vinger neer en dan staat ie op de verkeerde plaats met een vergrootglas dat 3/4 buiten beeld valt ga je dan schuiven tot de cursor exact staat waar je hem hebben wilt (duurt soms tot 10 seconden met heen en weer geklungel) en dan kun je pas deleten of iets toevoegen. Duidelijk gevalletje van zeer slechte GUI en waardeloos Human Perception onderzoek wat mij betreft.


Mee eens, de manier waarop ze dat nu doen is niet echt handig, ziet er wel leuk uit in een demo maar het duurt gewoon te lang. Je wordt er wel handiger in maar het blijft gewoon te langzaam. Punt is wel dat ik niet zo 123 een andere manier zou weten als vervanging.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Citaat van: danielo op december  8, 2010, 19:39:09
Punt is wel dat ik niet zo 123 een andere manier zou weten als vervanging.
Cursortoetsen op het toetsenbord?  :)

Teejoo

Citaat van: danielo op december  8, 2010, 19:39:09
Mee eens, de manier waarop ze dat nu doen is niet echt handig, ziet er wel leuk uit in een demo maar het duurt gewoon te lang. Je wordt er wel handiger in maar het blijft gewoon te langzaam. Daniel.
:withstupid:

danielo

Citaat van: Teejoo op december  8, 2010, 22:23:50
:withstupid:

Weet nooit hoe ik deze smiley moet opvatten :).

@kjelt punt is dat je niet de ruimte op het keyboard hebt want elke oplossing moet ook werken voor de iphone/touch in beide modes. Beste wat ik kan bedenken is dat je naast de 'delete' knop je ook een shift-delete maakt. Dus nu kan je met delete letters weghalen en met shift-delete zou je dan terug wandelen.

Maar 'i am stupid' dus misschien moeten we maar het oude 'kweeniet' van mr kaktus van stal halen *grin*.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

rbormans

#1563
Citaat van: danielo op december  9, 2010, 00:52:44
Weet nooit hoe ik deze smiley moet opvatten :).
Betekent eigenlijk dat men je uitspraak dom vindt ;) ... ik denk dat de smiley hier vaak wordt gebruikt om aan te geven dat ze het eens zijn met je, maar ik vind het ook verwarrend

Teejoo

Ik dacht ook dat de essentie van de smiley was dat je het met de bovenstaande quote eens bent. Dat dan dan het woord stupid moet bevatten ipv het woord Him of zoiets maakt het inderdaad wel verwarrend. Maar je geeft volgens mij wel aan dat je het er mee eens bent, ert staat toch 'I am with'?

Maar ik ben het dus met je eens Daniel, en zou niet durven te zeggen dat je dom bent.

Kjelt

Citaat van: danielo op december  9, 2010, 00:52:44
@kjelt punt is dat je niet de ruimte op het keyboard hebt want elke oplossing moet ook werken voor de iphone/touch in beide modes.
Had ik niet aan gedacht, maar is dat ook zo, zit er op een iPhone ook een lock screen schuifschakelaar die nu hopelijk tijdelijk in mute schakelaar is veranderd?
Wat mij betreft dan alleen maar voor de iPad, ik kan me toch niet voorstellen dat mensen op een iPhone veel tikken maar wellicht zit ik daar helemaal naast.
Ik ruik in ieder geval een grote markt voor een blutooth 4 cursor toetsenbord  :D

danielo

Citaat van: Kjelt op december  9, 2010, 13:14:05
Had ik niet aan gedacht, maar is dat ook zo, zit er op een iPhone ook een lock screen schuifschakelaar die nu hopelijk tijdelijk in mute schakelaar is veranderd?
Wat mij betreft dan alleen maar voor de iPad, ik kan me toch niet voorstellen dat mensen op een iPhone veel tikken maar wellicht zit ik daar helemaal naast.
Ik ruik in ieder geval een grote markt voor een blutooth 4 cursor toetsenbord  :D

Ik kan je melden dat inderdaad via een bluetooth keyboard de pijltjes prima werken :). Vind de shift indrukken en dan delete wel een optie maargoed het is aan mr. Jobs. De mute is denk ik ook omgezet omdat de 'plek' waar die zit dan altijd het zelfde is en niet 'ergens' zit op de rand. Wat ik daar niet snap is waarom je bijvoorbeeld niet gewoon de lock aan/uitzet door 3sec op de home button te drukken. Nu onderbreek je nl de actie die je aan het doen bent om bij het lock knopje te komen.

Maar laten we eerlijk zijn de ipad met 4.2.1 is al een hele stap vooruit :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

mic1980

#1567
Mute werkt trouwens niet als je een koptelefoon gebruikt. Neem aan dat dit een bug is.

Vraagje: Kan ik de muziek in mijn iTunes bibliotheek op mijn MBP streamen naar de iPad?
Ik heb een 16GB en wil die ruimte liever niet vullen met MP3'tjes ed.

Ben achteraf blij dat ik geen 3G heb gekocht. Het internet delen vanaf mijn HTC Desire gaat zo ongelofelijk makkelijk.

Teejoo

Wat is nou de beste Office app voor de iPad? Ik vind het belangrijk dat hij zoveel als mogelijk compatible is met Microsoft Office. Je ziet veel reviews, maar er is altijd wel wat en ze zijn vaak niet recent, wat bij een app veel kan uitmaken.

Martinus

Citaat van: Teejoo op december 11, 2010, 12:34:22
Wat is nou de beste Office app voor de iPad? Ik vind het belangrijk dat hij zoveel als mogelijk compatible is met Microsoft Office. Je ziet veel reviews, maar er is altijd wel wat en ze zijn vaak niet recent, wat bij een app veel kan uitmaken.

Quickoffice werkt voor mij. Of delosse varianten als pages,
............

mic1980

Er staat een gratis suske en wiske in de app store. Geweldig! Voor dit soort dingen wil ik best betalen. Nu nog de urbanus ;)

erikvanhuizen

Moet je wel snel zijn. Het tripboek is tot morgen gratis te downloaden, daarna moet je er voor betalen. Kijk maar eens op Mytablet.nl (http://www.mytablet.nl/2010/12/09/suske-en-wiske-gratis-op-de-ipad/)

Loki999

Ik kan een nieuwe ipad wifi 32 GB kopen voor 450 euro via MP, er zit alleen geen bonnetje bij omdat het een kerstkado van de werkgever is. De doos is nog dicht en verzegeld.

Iemand enig idee of Apple lastig doet mbt garantie? En hoe kan ik zien of het een "nep"ipad is?
Zijn er namaakproducten in omloop die heel erg op een echte lijken?

Groeten Patrick
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

ivo1986

De spelletjes van EA zijn nu heel goedkoop.
Simcity voor 79 cent evenals need for speed.

Staaled

Citaat van: Loki999 op december 17, 2010, 10:41:39
Ik kan een nieuwe ipad wifi 32 GB kopen voor 450 euro via MP, er zit alleen geen bonnetje bij omdat het een kerstkado van de werkgever is. De doos is nog dicht en verzegeld.

Iemand enig idee of Apple lastig doet mbt garantie? En hoe kan ik zien of het een "nep"ipad is?
Zijn er namaakproducten in omloop die heel erg op een echte lijken?

Groeten Patrick
Niet laten opsturen.
Halen en dus zelf vergewissen lijkt mij het best.
En Apple doet altijd moeilijk bij garantie. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)