UcD Class-D versterker zelfbouw

Gestart door Wowly, januari 18, 2005, 16:54:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TornadoGo

Beste Richard,

Dank voor je bericht. In dat geval lijkt het me een nog beter idee om te beginnen met een mono opstelling in een 'stereo' behuizing, dan hoef ik er alleen maar twee kanalen bij te bouwen. Achterspeakers laten nog even op zich wachten dus daar zijn ook geen amps voor nodig.

Meteen nog even een vraag. Kan ik de 'stereo' versie van de behuizing krijgen met daarop:
- 3 kanalen input RCA of XLR
- 3 kanalen output naar de luidsprekers
- IEC ingang met een 'harde' aan/uit schakelaar en een softswitch (met led) aan de voorzijde

Zo ja, wat zijn de kosten hiervoor? Ik kom er namelijk niet helemaal uit op de website.

Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

richardkrol

#1326
Beste TornadoGo,

Als je de tool op onze site gebruikt dan kom je voor de eerder genoemde 3 kanaals configuratie op een totaalbedrag van 443,02 inclusief BTW en Verzendkosten. Inbegrepen zijn de XLR/RCA terminals, WBT Binding Posts, Fuse/Switch/IEC connector, Low Voltage on/off switch + Led en het CNC frezen van de uitsparingen voor bovenstaande items (en natuurlijk een "stereo" behuizing).

Mvgr,

Richard Krol
Hexateq Audio Visual
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

Leeuwarden


richardkrol

Klaag de Belgische staat maar aan!

We hebben bewust onze bruto prijzen aangepast op het vlak van connectoren, Hypex onderdelen etc. zodat de netto prijs (dus incl. de 21% BTW) gelijk is aan de onderdelen inclusief 19% BTW. Wij absorberen dus het verschil !

Mvgr,

Richard Krol
Hexateq Audio Visual
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

Leeuwarden

Bespeur ik hier enig ongenoegen ten aanzien van de Europese BTW-tarieven?  ;D

't Is netjes dat je de klant er niet voor laat betalen...

richardkrol

Leeuwarden,

Enig ongenoegen is wel op zijn plaats denk ik. Ondanks de zgn. harmonisering wordt men er bijv. in Belgie behoorlijk vaak mee geconfronteerd dat zaken hier n.a.v. de BTW gewoon duurder zijn als in de buurlanden. Onze concurrentiepositie komt daardoor onder druk te staan. Er rest ons dan niets anders dan de klanten te compenseren door de bruto prijzen aan te passen.

Onze klant zal hier in ieder geval NIET de dupe van worden.

Mvgr,

Richard Krol
Hexateq Audio Visual
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

Del member

#1331
Citaat van: richardkrol op februari 12, 2007, 20:37:12
Klaag de Belgische staat maar aan!

We hebben bewust onze bruto prijzen aangepast op het vlak van connectoren, Hypex onderdelen etc. zodat de netto prijs (dus incl. de 21% BTW) gelijk is aan de onderdelen inclusief 19% BTW. Wij absorberen dus het verschil !

Mvgr,

Richard Krol
Hexateq Audio Visual

Ik ben dealer geweest know the feeling

Europese mporteur hanteert bvb inkoopprijs ex-btw bvb 1000 EUR vastgestelde benelux end-user verkoopsprijs bvb 2000 EUR

van het end-user bedrag houdt een NL dealer 100/119 over dus 1681 EUR
wij belgen houden als dealer minder over namelijk 100/121 dus 1653 EUR

das wel een verschil van 28 EUR op een bedrag van 2000 EUR die wij als Belgische dealer cadeau doen aan onze lieve staat


TornadoGo

Citaat van: richardkrol op februari 12, 2007, 20:23:35
Beste TornadoGo,

Als je de tool op onze site gebruikt dan kom je voor de eerder genoemde 3 kanaals configuratie op een totaalbedrag van 443,02 inclusief BTW en Verzendkosten. Inbegrepen zijn de XLR/RCA terminals, WBT Binding Posts, Fuse/Switch/IEC connector, Low Voltage on/off switch + Led en het CNC frezen van de uitsparingen voor bovenstaande items (en natuurlijk een "stereo" behuizing).

Mvgr,

Richard Krol
Hexateq Audio Visual

Ik zie op de site ook een behuizing in het zwart (bij de revieuws). Heeft de koper dat zelf gedaan of leveren jullie ook in het zwart?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

richardkrol

#1333
De betreffende (amerikaanse) klant heeft onze behuizing door een anodisatiebedrijf laten de-anodiseren en laten kleur anodiseren....

Voorlopig zijn er nog geen plannen om de behuizing in het zwart aan te bieden.

Mvgr,

Richard Krol
Hexateq Audio Visual
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

TornadoGo

Citaat van: richardkrol op februari 12, 2007, 21:16:46
De betreffende (amerikaanse) klant heeft onze behuizing door een anodisatiebedrijf laten de-anodiseren en laten kleur anodiseren....

Voorlopig zijn er nog geen plannen om de behuizing in het zwart aan te bieden.

Mvgr,

Richard Krol
Hexateq Audio Visual

Ok.. Dan tot slot: Hoe bevestig ik de onderdelen aan de behuizing? En steken er dan niet aan de onderkant allerlei schroefjes uit? Of zit er nog een tussenplaat in net zoals bij PC's?
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

richardkrol

De zijpanelen van de behuizing zijn zodanig ontworpen dat je er een heel blik componenten tegenaan kunt schroeven zonder dat daarbij iets aan de buitenzijde zichtbaar is. Daarnaast hebben we specifiek voor de HG Supply + UCD module & softstart speciale subassembly platen waarop een heel kanaal bevestigd kan worden. Deze schuiven dan in de zijpanelen of kunnen met 4 schroeven op de bodem bevestigd worden.

Geen dubbele bodem helaas.

Mvgr,

Richard Krol
Hexateq Audio Visual
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

Shorty

#1336
UcD + Hexateq = Nomad Audio Niagara Amp:)

VrGr,

Bart J.

richardkrol

#1337
 O0  http://www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=36949.0

Mvgr,

Richard Krol
Hexateq Audio Visual
Richard Krol
Hexateq Audio Visual

Duck Twacy

#1338
Er zijn "nieuwe" geupgrade UcDs in aantocht.

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=98685

Citaat
The complete list of changes are;
- Audiophile version of the UcD Modulator (small PCB).
- using Mini Melf resistors and NP0 capacitors on critical places in the Modulator and around the buffer op amp.
- Audiophile decoupling capacitor, 220uF/100V. (with own printing)
- PSRR improved of the local power supply regulator for buffer stage.
- Audiophile AC coupling capacitor in input stage.
- THD further reduced.
- improved temperature stability.
- all potentiometers are Sealed Bourns 3362 P.
- optional a soon-to-be-released extra 12V full discrete regulater with extreem good specs.
- and we will use the LM4562...we love this op amp...

UcD180HG extra updated;
- better power FET, lower gate charge for faster swichting/lower THD.
- the same type of output coil as the UcD400ST/AD/HG

Because of all these changes we have to increase the sales price to;
UcD180HG --- EUR105.00
UcD400HG --- EUR 150.00

Wowly

Whoops, de prijzen gaan ook significant omhoog......

Wat wel ineteressant is dat er nog steeds meer en meer uit dit principe is te peuren...

Wowlwy

Duck Twacy

#1340
Ach de kostprijs van de module is toch maar een fractie van een hele versterker. De 400HG is 20 euro duurder dan een 400AD (ex btw). Maar ik neem aan dat je nu een hele hoop zelf uit te voeren mods achterwege kunt laten. Als je de kosten van de onderdelen van die mods bekijkt ben je misschien wel goedkoper uit.

Natuurlijk was een 400ST plus losse LM4652 niet te verslaan, maar dan moet je wel heel goed kunnen solderen..

NielsLu

Ik ben aan het orienteren voor een zelfbouw monoblok versterker voor mijn subwoofer. Graag zou ik dit op een zo goedkoop mogelijke manier willen doen. Wat heb ik dan allemaal nodig (er vanuitgaande dat ik een Ucd 180 module neem)?

Heb ik aan een Ucd180 module en voeding voldoende, of heb ik meer nodig (afgezien van behuizing)?

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Duck Twacy

#1342
Voor een subwoofer module heb je meestal ook een filter nodig (tenzij die al in je HT receiver zit).
In zo'n geval zou ik eerder aan een plate amp denken. Hypex heeft ook een paar mooie

Ga je toch voor een losse UCD, dan zou ik de UcD400 ST nemen, kost niet veel meer, maar wel lekker dat extra vermogen voor een sub.
n dat geval Module, voeding, trafo, mogelijk softstart en aansluitmateriaal/schakelaar.

Duck Twacy

#1343
foutje.

NielsLu

Citaat van: Duck Twacy op april 25, 2007, 12:52:56
Voor een subwoofer module heb je meestal ook een filter nodig (tenzij die al in je HT receiver zit).

Hiervoor heb ik een apparaatje van Reckhorn http://www.reckhorn.com/index.php?ln=de&prod=f1

Ik heb eigenlijk alleen een eindversterker nodig...

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Del member

Citaat van: NielsLu op april 25, 2007, 12:58:38
Hiervoor heb ik een apparaatje van Reckhorn http://www.reckhorn.com/index.php?ln=de&prod=f1

Ik heb eigenlijk alleen een eindversterker nodig...

Groet,

Niels

Hoe transparant is zo'n kastje ? Bedoel heb hier een Plinius M8 voorversteker die zowel full range naar de sub gaat (low-pass afgeregeld op een slope van 12dB/octaaf ergens rond de 50Hz het kantelpunt + room correction) en full-range naar de main speakers, bij gevolg dat de frontspeakers ook de volle lading krijgen in stereo dus kwa max volume daardoor beperkt.

NielsLu

#1346
Citaat van: ub4b op april 25, 2007, 18:49:48
Hoe transparant is zo'n kastje ? Bedoel heb hier een Plinius M8 voorversteker die zowel full range naar de sub gaat (low-pass afgeregeld op een slope van 12dB/octaaf ergens rond de 50Hz het kantelpunt + room correction) en full-range naar de main speakers, bij gevolg dat de frontspeakers ook de volle lading krijgen in stereo dus kwa max volume daardoor beperkt.

Nou, ik gebruik het kastje niet om de frontspeakers mee af te filteren in het laag, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Wel kan ik zeggen dat ik vind dat het met een eindversterker prima werkt voor een subwoofer, ookal hang je er maar een mono versterker aan...

Je kunt altijd eens 1 proberen. Kost € 29,95 bij conrad. Voor dat geld val je er nooit een buil aan. http://www1.nl2.conrad.com/conrad_nl/layout2/detail.fh?fh_secondid=b2c351237&fh_view_size=50&action=search&fh_start_index=150&fh_eds=%c3%9f&xfh_view=search&fh_sort_by=&fh_host=www1.nl2.conrad.com&fh_session=%2fscripts%2fwgate%2fzcop_nl2%2f~flN0YXRlPTgzNzA2ODAwMQ%3d%3d&fh_session=%2fscripts%2fwgate%2fzcop_nl2%2f~flN0YXRlPTgzNzA2ODAwMQ%3d%3d&fh_session=%2fscripts%2fwgate%2fzcop_nl2%2f~flN0YXRlPTgzNzA2ODAwMQ%3d%3d&fh_location=%2f%2fb2cconrad_nl_b2c%2fnl_NL&fh_search=subwoofer+filter&fh_refview=search

Je kunt hiermee wel je frontspeakers van onderen af filteren.

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

PaulSQ

#1347
Citaat van: Duck Twacy op april 24, 2007, 13:49:11
Er zijn "nieuwe" geupgrade UcDs in aantocht.

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid=98685


Iemand hier al meer van gehoord?

Reuze interessant namelijk omdat ik mijn setup semi-actief wil gaan opbouwen en nu 2 kanalen "gewone" licht getweakte UcD's heb en er binnenkort vakantiegeld wordt gestort :)
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Hanz71

Ik heb laatst een F1 voor mijn achter-subwoofer gekocht als basboost/high-cut omdat mijn DBC12 stuk is. Ik vind het een prima apparaat. Op www.hifi-forum.de was een thread over de F1 en B1 dat er iets mis was met de gain, maar met mijn exemplaar (van conrad) is niets mis.
Voor je sub is een B1 nog wat beter geschikt maar ook wat duurder. De B1 is nog niet te krijgen bij conrad. Ook niet als je het nummer van conrad.de bij conrad-nl intikt....

Jan-Peter