Hobo Hifi failliet

Gestart door FeaR1986, oktober 17, 2014, 11:56:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Perfectionist

Citaat van: WickedGame op januari  8, 2015, 08:57:34
Zou mij niets verbazen als ze dat doen. Aan de andere kant lopen ze het risico kavelwinnaar te worden.

Dit gebeurt op ebay ook, onder andere gebruikersnamen. Vraag me zeker bij een veiling af of hier geen strafbaar gedrag aan de orde is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Mao

Broodje aap verhaal dat BVA zelf mee bied. Als je ziet wat ze allemaal veilen , ze hebben niet alle kennis in huis om te bepalen wat de beste prijs zou moeten zijn. BVA levert slechts de faciliteiten om te veilen en daar verdienen ze aan en goed ook. Het zullen de huidige eigenaren zijn die op hun eigen spullen bieden die hebben er het grootste belang bij dat de goederen zo veel mogelijk opleveren. BVA is een veiling huis en geen handelshuis.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

jaco

Zal de curator wel zijn om de prijs op te drijven dan ;D
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Mao

Zoiets ja maar op moment van een falliet is de Curator ook de "eigenaar" van de goederen. Overigens wordt er op BVA niet alleen bij een falliet geveild. Er zijn ook legio bedrijven die een veiling hun overtollige zooi lozen. Er zijn genoeg mensen die denken dat je via een veiling altijd een "koopje" hebt. Voorbeelden zijn hier ook al genoemd. (zag een frituurpan op de Its veiling destijds voor hogere biedingen weg gaan dan ze bij Blokker in de winkelstonden, daar komen nog je veiling kosten bij!)
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Mao

Wat trouwens opviel bij deze HOBO veiling is dat naar mijn idee veel meer in de winkel heeft gestaan ook voorraad dan er aangeboden werd. Veel spul wat in de winkel als demo heeft gestaan stond op de kavellijsten.

De mooie en gangbare spullen zullen wel op andere wijze zijn verkocht of veilig gesteld. Wat overblijft is slechts voor het gezicht cq, spullen die waarschijnlijk niet echt courant meer zijn.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Ernst Jan

Ben eigenlijk best schieuwnierig wat hiervoor betaald is op de veiling.

Raymond187

Wel eerlijk dat hij aangeeft uit de veiling van HOBO.

Nahpets

Citaat van: Ernst Jan op februari 24, 2015, 12:37:44
Ben eigenlijk best schieuwnierig wat hiervoor betaald is op de veiling.

3600 EUR excl bijkomende (veiling/BTW/evt vracht)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Sopper

Citaat van: Nahpets op februari 24, 2015, 13:21:21
3600 EUR excl bijkomende (veiling/BTW/evt vracht)

Oftewel: Ruim 5.000 euro... toch niet zo'n koopje dus.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Raphie

Citaat van: Sopper op februari 24, 2015, 17:12:05
Oftewel: Ruim 5.000 euro... toch niet zo'n koopje dus.
idd, ff bellen met Stassen en je hebt ze voor een betere prijs
JBL PRX Power!

H&C Hifi

Citaat van: Raphie op februari 24, 2015, 17:18:45
idd, ff bellen met Stassen en je hebt ze voor een betere prijs

das een niet forumsponsor he  :angel:

erik s.

#336
Citaat van: HcHifi.nl op februari 24, 2015, 19:15:30
das een niet forumsponsor he  :angel:
en grijze import, correctie, ze zijn nu wel dealer. ik snap zo'n importeur niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

#337
Citaat van: erik s. op februari 24, 2015, 19:25:06
en grijze import, correctie, ze zijn nu wel dealer. ik snap zo'n importeur niet.
ach, Stassen heeft muntjes, koopt een container op voorraad, in ipv alles na aanbetaling klant in backorder en neemt gewoon genoegen met een nette marge ipv een exorbitante marge. want zeg nou eerlijk 40% draaien op 5k€ omzet is toch niet meer van deze tijd jongens. 10-15% is mooi zat.
JBL PRX Power!

Perfectionist

#338
Citaat van: HcHifi.nl op februari 24, 2015, 19:15:30
das een niet forumsponsor he  :angel:

Ik wou net zeggen. Iedereen is uiteraard vrij, maar bij forumsponsoren, in verschillende prijsklassen, van meer volume tot niche, koop je naast een goed produkt een controleerbare en veilige reputatie. Daarnaast houden dezen het forum mede overeind, financieel, maar ook door advies te geven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Nahpets

Ik heb niets tegen sponsoren, integendeel. Ze helpen inderdaad het forum in de lucht (en gratis voor de 'gewone' leden) te houden.

Maar deze
Citaat van: Perfectionist op februari 24, 2015, 21:52:21
koop je naast een goed produkt een controleerbare en veilige reputatie.
kan ik niet plaatsen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raphie

Niks mis met onze sponsoren hoor! Maar ook niet met Stassen.
JBL PRX Power!

Perfectionist

Citaat van: Nahpets op februari 24, 2015, 21:59:42

Maar deze kan ik niet plaatsen.

Ik bedoelde dat als je via een sponsor koopt dat echt volledig transparant is. Is hier forumlid, is bekend om zijn manier van zaken doen, is daar direct op aanspreekbaar etc.
Een beter forum begint bij jezelf.

Nahpets

Grotendeels duidelijk. Mijn idee bij controleerbaar dwaalde meer af richting geschillencommissie, maar dit is helder.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

tonschaa

De keren dat ik bij Stassen geweest ben vond ik het toch niet wat eerlijk gezegd.
Wel een mooie lokatie en mooie apparatuur natuurlijk, maar de commerciele autoverkopers daar deden met toen besluiten elders te kopen.  ::)

Perfectionist

Citaat van: Nahpets op februari 24, 2015, 22:30:46
Grotendeels duidelijk. Mijn idee bij controleerbaar dwaalde meer af richting geschillencommissie, maar dit is helder.

Dat doen we dan niet als adminteam, maar als er echt sprake is van iets totaal onaanvaardbaars helpen we wel. Tot op heden nog niet nodig geweest.
Een beter forum begint bij jezelf.

Mao

Wat ik ook koop altijd shoppen voor de beste prijs enz. loont altijd de moeite. Wel precies weten wat je wil kopen (merk/model/uitvoering) en bij gelijk aanbod......sommige verkopers/bedrijven gun je gewoon de deal onder het mom de ene hand wast de andere hand. Wat dat betreft scoorde HoBo Apeldoorn behoorlijk slecht. Als je zelf in kapitaal goederen in de verkoop hebt gezeten......vallen die gasten met hun praatjes en vooral arrogante blik snel door de mand. Ze doen voorkomen of jij BLIJ mag zijn dat je bij hun winkel MAG kopen, en van hun kennis gebruik maakt. (Nou ja kennis)
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Raphie

Citaat van: Mao op februari 25, 2015, 08:50:22
Wat ik ook koop altijd shoppen voor de beste prijs enz. loont altijd de moeite. Wel precies weten wat je wil kopen (merk/model/uitvoering) en bij gelijk aanbod......sommige verkopers/bedrijven gun je gewoon de deal onder het mom de ene hand wast de andere hand. Wat dat betreft scoorde HoBo Apeldoorn behoorlijk slecht. Als je zelf in kapitaal goederen in de verkoop hebt gezeten......vallen die gasten met hun praatjes en vooral arrogante blik snel door de mand. Ze doen voorkomen of jij BLIJ mag zijn dat je bij hun winkel MAG kopen, en van hun kennis gebruik maakt. (Nou ja kennis)
Dit dus....
JBL PRX Power!

etienne

Quote: "Ze doen voorkomen of jij BLIJ mag zijn dat je bij hun winkel MAG kopen, en van hun kennis gebruik maakt. (Nou ja kennis)".

Helemaal mee eens, en dat geldt ook bij andere HOBO winkels, zoals in Arnhem, die onlangs ook een doorstart kende, maar wat een zielige vertoning in de winkel;

alleen nog maar de low budget modellen, terwijl de wat duurdere modellen van een merk niet meer in de winkel staan, zoals de Denon AVR X 7200, die bijvoorbeeld 3 straten verderop wel staat te pronken bij Hifi Smits op de Steenstraat in Arnhem.

bij HOBO wordt (bijna) altijd de volledige prijs gevraagd voor een type receiver, zo ook voor bovengenoemd model, die toevallig bij Smits € 800,- voordeliger wordt aangeboden.

Ik heb het gevoel dat ook de doorstart van de nog overgebleven HOBO winkels slechts een kwestie van tijd is, want klaarblijkelijk teren ze nog op het welgestelde pluimage die (nog) bereid is teveel voor een apparaat te betalen. De weldenkende klant weet wel beter, en gaat shoppen, en verdient zomaar € 800,-.

HOBO, met alle respect, is niet meer.............."old school";  :google:
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

Rusher


Citaat van: etienne op februari 26, 2015, 22:34:04
Quote: "Ze doen voorkomen of jij BLIJ mag zijn dat je bij hun winkel MAG kopen, en van hun kennis gebruik maakt. (Nou ja kennis)".

Helemaal mee eens, en dat geldt ook bij andere HOBO winkels, zoals in Arnhem

Behalve in Amersfoort. Daar ben ik op een leuke manier, op het gemakje, wegwijs gemaakt in de luidsprekerwereld, zowel monitor, staander als plaatsing van luidsprekers.

Zeist was in mijn beleving echt arrogant!

Erik

Citaat van: Rusher op februari 27, 2015, 00:31:16
Behalve in Amersfoort.
klopt ben ik ook goed geholpen meerdere keren zelfs.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill