Prince of Darkness

Gestart door Erik, juni 19, 2002, 22:01:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

Het is al een oudje, maar voor wie hem niet kent. Een echte aanrader 'Prince of Darkness', beklemmende film, vloeiend vermengd met een vleugje Startrek technologie, op zich al een hele knappe prestatie. (hint: tachyongolven) 8) . Voor mij nog steeds één van de films, die je over de gehele lengte in spanning houdt.

A priest carrying a mysterious key dies before he's able to meet with an Archbishop, and the key ends up in the possession of Father Loomis (Donald Pleasance -- Halloween) who discovers the key goes to a door in an abandoned church that has served as a location for...something. A cylinder with a vile, green swirling liquid is in the basement along with an ancient book that has been erased and written over a number of times.

Zie voor meer info.
http://www.rottentomatoes.com/click/movie-1016732/reviews.php?critic=3&sortby=default&page=1&rid=262525

Moet je je voorstellen, je kijkt de hele tijd en je ziet iedereen in de buurt van die kerk dezelfde droom/waarschuwing krijgen. Echter hij stopt steeds net voor het moment, dat degene om wie het gaat zichtbaar wordt. Ze moeten iets doen of juist niet doen, maar wat? De waarschuwingen worden steeds erger, net als de "bijzondere" gebeurtenissen.

Voor degenen die hem wel kennen wat vonden jullie van deze klassieker.
Hadden jullie trouwens na het zien van deze film en "The Fog", ook het idee dat Carpenter iets tegen "het geloof" had/heeft.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Was inderdaad een redelijk goede film van Carpenter (ben wel een beetje fan van Carpenter).

MAAR dat hij iets tegen het geloof heeft kan ik niet in zijn films terug vinden, helemaal niet in the fog, welke scenes doel je dan op ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 20, 2002, 09:05:08Was inderdaad een redelijk goede film van Carpenter (ben wel een beetje fan van Carpenter).

MAAR dat hij iets tegen het geloof heeft kan ik niet in zijn films terug vinden, helemaal niet in the fog, welke scenes doel je dan op ?

MvrGr.
Frank

Ik bedoel niet zwaar tegen het geloof hoor, dat is wat overdreven. Maar in 'the fog' bleek dat die priester iets geflikt had (ik dacht verraad) , en toen alles voorbij leek te zijn ging hij er alsnog aan.
Bij PoD, de kerk had wat dingen weggemoffeld, om de mensen vooral maar te laten geloven. Het is al weer een tijdje geleden, dus ik ben de details kwijt.

Ze komen er niet echt best vanaf en dat zie je niet echt vaak, vandaar. Het is eigenlijk meer een gevoel wat het bij mij oproept.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Ah,

Dat bedoel je.....
Dan heb je inderdaad gelijk, maar draait het niet in 99% van de films over de Katholieke kerk en dingen die weg gestopt worden.
Daar hebben ze door je geschiedenis heen natuurlijk ook een handje van gehad.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"