stopcontact voorzien van aardedraad

Gestart door graafie, januari 25, 2024, 00:24:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

graafie

Ik heb totaal geen verstand van elektra en heb een (misschien wel hele stomme) vraag. Ik wil een stopcontact in de kamer voorzien van een aardedraad. Uiteraard moet ik dus een geaard stopcontact kopen en een aantal meter groen\geel installatiedraad. nou is mijn vraag, kan ik deze groen/gele installatiedraad in de meterkast gewoon aansluiten op het aardingrail?   

sschot


Jazeker, dat is de manier om aarde aan te brengen.
Wil je geen rommel via de aarde bij je apperatuur krijgen, dat moet je een extra aarde laten slaan. Maar of dat nuttig is, iets brengt en heel misschien hoorbaar zou zijn, geen enkel idee.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

FS249

Kijk eerst eens in de connector in jouw apparaat wat je wilt aarden. Als daar maar 2 pennen inzitten heeft het geen zin, want het apparaat heeft dan geen aarde nodig.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Refie

Citaat van: graafie op januari 25, 2024, 00:24:30Ik heb totaal geen verstand van elektra en heb een (misschien wel hele stomme) vraag. Ik wil een stopcontact in de kamer voorzien van een aardedraad. Uiteraard moet ik dus een geaard stopcontact kopen en een aantal meter groen\geel installatiedraad. nou is mijn vraag, kan ik deze groen/gele installatiedraad in de meterkast gewoon aansluiten op het aardingrail?   

Het antwoord op je vraag is Ja.

Echter denk ik niet dat de leiding direct van stopcontact naar de meterkast gaat?