Boston Acoustics A25 inderdaad een fenomenale speaker???

Gestart door bellecoupe, april 7, 2011, 01:00:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xstream

#1000
Citaat van: HcHifi.nl op oktober 23, 2013, 18:24:17
De BX2 is per set meer dan 2x duurder dan de A25.. dat is appels met peren vergelijken en dan zou de MA eigenlijk wel beter moeten klinken.
Ook klinkt MA gewoon erg helder soms te helder, daar moet je idd van houden.
Ik heb 't ook over prijs/kwaliteit verhouding, niet over de goedkoopste met een duurdere vergelijken.
Verder blijft 't smaak en een kwestie van budget.

Zijn mooie speakers voor 't geld, maar meer ook niet. Als je wat meer budget hebt zijn dit echt niet de beste speakers die je kunt kopen, die indruk krijg ik nu een beetje.
Heb ze hier niet meer in huis in ieder geval. Vind m'n AudioEngine A5's bijv ook mooier klinken. Nou dient die ook weer een ander doel met z'n ingebouwde versterker, maar het geeft wel perspectief. Ik vind de hosanna stemming hier persoonlijk wat overdreven. Wordt tijd dat andere goede speakers in / rond deze klasse ook weer 's wat aandacht krijgen. Wordt zo eentonig zo :D

Lees bijv. vrij weinig over de Q Acoustics 2010i, welke volgens mij ook een erg mooie speaker is.
Tannoy Mercury V1, Mission MX1, Cambridge Audio S30, Mordaunt-Short Avant 902i, Wharfedale Diamond 9.1 etc ... laten we daar ook 's een topic aan wijden :) Mocht iemand er ervaring mee hebben natuurlijk. Het kan nooit zo zijn dat alleen BA nog weet hoe je speakers moet maken :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

H&C Hifi

Citaat van: Xstream op november  8, 2013, 15:32:32
Ik heb 't ook over prijs/kwaliteit verhouding, niet over de goedkoopste met een duurdere vergelijken.
Verder blijft 't smaak en een kwestie van budget.

Zijn mooie speakers voor 't geld, maar meer ook niet.
Heb ze hier niet meer in huis in ieder geval. Vind m'n AudioEngine A5's bijv ook mooier klinken. Nou dient die ook weer een ander doel met z'n ingebouwde versterker, maar het geeft wel perspectief. Ik vind de hosanna stemming hier persoonlijk wat overdreven. Wordt tijd dat andere goede speakers in / rond deze klasse ook weer 's wat aandacht krijgen. Wordt zo eentonig zo :D

helemaal met je eens, voor 150,00 is de A25 een erg leuke speaker maar het is zeker geen wonder luidspreker.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xstream

Citaat van: Maro op november  8, 2013, 15:42:33
Wat is wel een wonder speaker?  :angel:
Die bestaat niet ... althans, je persoonlijke wonder speaker vast wel, maar dan niet binnen dit budget :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Maro

Citaat van: Xstream op november  8, 2013, 15:44:07
Die bestaat niet ... althans, je persoonlijke wonder speaker vast wel, maar dan niet binnen dit budget :D

Even wachten nog, er gaat vast iemand Harbeth roepen.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

H&C Hifi


Ejorne

Citaat van: HcHifi.nl op november  8, 2013, 14:57:26
Het verschil is behoorlijk tussen de 2.
Andere driver, vermogen van 200watt ipv 55watt en grotere kast (en betrouwbaarder)

Ja, dat er verschil is dat weet ik. En ook dat het in het voordeel van de sub 10 is. Maar jij noemde hem de oudere tov de ksw10 en ik meen dat ie juist nieuwer was dan de ksw10

H&C Hifi

Citaat van: Ejorne op november  8, 2013, 15:59:25
Ja, dat er verschil is dat weet ik. En ook dat het in het voordeel van de sub 10 is. Maar jij noemde hem de oudere tov de ksw10 en ik meen dat ie juist nieuwer was dan de ksw10

Ow nee de SUB-10 is uiteraard nieuwer, waarschijnlijk komt het verkeerd over in mn reply.
De KSW-10 is al op de markt sinds eind jaren 90, de sub-10 ergens half 2000.
Beide zijn inmiddels al een stevige poos uit productie alleen zwerft er bij sommige dealers gewoon nog oude voorraad.
ik wou alleen aangeven dat ik de sub-10 niet meer kon leveren, want dat was een top sub die je kon kopen onder  de 200,00 Euro.


bartkeeper

Ben eigenlijk wel benieuwd welke subwoofer in de prijsklasse tot 600€ het beste voor muziek is, en gewoon goed bij films?
Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU

wim bruins

Citaat van: Maro op november  8, 2013, 15:42:33
Wat is wel een wonder speaker?  :angel:


Voor mij deze,   :unhappy:  nu het geld nog.
Pen audio moet je eens gehoord hebben,  :crazy:



bellecoupe

Weer een familielid gelukkig gemaakt.
Ik heb voor hem een paar A25's besteld die ik a.s. zondag bij hem ga installeren.

WLFRD

Citaat van: bartkeeper op november 13, 2013, 19:48:41
Ben eigenlijk wel benieuwd welke subwoofer in de prijsklasse tot 600€ het beste voor muziek is, en gewoon goed bij films?

Ik heb een BK XLS200 MKII DF in hoogglans zwart en die vormt een combinatie met een set A26 speakers. De sub klinkt heel erg goed. Met muziek en film. Bij geluidseffecten staan de glazen in de kast wel eens mee te trillen.  ;D
Met deze sub hou je nog wat geld in je zak. Google er maar eens op dat zie je wel wat de mening is over dit mooie subje.

brusk

Het is trouwens een Klipsch Sub-10 bij de A25's geworden voor een mooi prijsje. Ik ben blij, klinkt top! Hier en daar nog even fine tunen.

Cross over op 100Hz gehad, maar nu weer terug op 80Hz. Ook nog aan het zoeken naar ideale level verhouding tussen de speakers/sub.

LuPo


H&C Hifi


NielsHD


Citaat van: bartkeeper op november 13, 2013, 19:48:41
Ben eigenlijk wel benieuwd welke subwoofer in de prijsklasse tot 600€ het beste voor muziek is, en gewoon goed bij films?
Ik heb de svs sb12 bij mijn M25's staan en ben daar zeer tevreden mee! Echt een hele muzikale sub....
In het svs topic stond net een link met een mooie aanbieding !

LuPo

#1016
Citaat van: NielsHD op november 15, 2013, 20:09:08
Ik heb de svs sb12 bij mijn M25's staan en ben daar zeer tevreden mee! Echt een hele muzikale sub....
In het svs topic stond net een link met een mooie aanbieding !

Goede aanbieding inderdaad: SB12-NSD

Mr_Blue

Ik heb de A26 in huis gehaald. Zeer tevreden over. Maar zoals al eerder vermeld, het zijn geen wonderboxen. Ik zou er nooit kleppers van boxen voor weg doen. Zoiets zit (figuurlijk) tussen je oren. Als je wil dat iets echt goed klinkt zal dat wel helpen, en omgekeerd. Toch mijn mening. Net zoals mensen die beweren dat een bepaald merk van bier rotslecht is tot ze er blind van proeven.

Ik heb nu de vraag al dikwijls zien passeren, maar precies nog geen antwoord. Hoe doet die center het? Wordt nl mijn volgende aankoop. Zelfde kwaliteit?

bellecoupe

#1018
Op Youtube is een filmpje te zien waar met de A25's gekoppeld aan een NAD versterker gespeeld wordt.
De sound die weergegeven wordt via zowel mijn laptop en Galaxy Tab verbaasde mij.
Hoe is het mogelijk dat de weergave opmerkelijk is ondanks de matige weergave van mijn laptop speakers en Tablet.

Het heeft een beetje het effect alsof ik op een audio beurs door de gang langs verschillende luisterruimtes loop en ineens langs een deur kom waarbij ik zelf denk; "Hé hier staat iets te spelen wat direct mijn aandacht trekt"

Luister zelf, en sta versteld.

Betreffende link:
https://www.youtube.com/watch?v=XzmfImXYul0

wim bruins

#1019
Citaat van: Mr_Blue op november 20, 2013, 22:30:25
Ik heb de A26 in huis gehaald. Zeer tevreden over. Maar zoals al eerder vermeld, het zijn geen wonderboxen. Ik zou er nooit kleppers van boxen voor weg doen. Zoiets zit (figuurlijk) tussen je oren. Als je wil dat iets echt goed klinkt zal dat wel helpen, en omgekeerd. Toch mijn mening. Net zoals mensen die beweren dat een bepaald merk van bier rotslecht is tot ze er blind van proeven.

Ik heb nu de vraag al dikwijls zien passeren, maar precies nog geen antwoord. Hoe doet die center het? Wordt nl mijn volgende aankoop. Zelfde kwaliteit?



Zelf vind ik de A26 ver boven zijn prijs uit spelen en dat is gelijk zijn sterkste punt.
Met een goede sub klinkt het nog volwassener.

Wonderspeaker niet maar gewoon veel voor weinig geld.

   

Mr_Blue

En daarom heb ik ze ook gekocht zonder op voorhand beluisterd te hebben. Voor die prijs moet je het zeker niet laten.

bellecoupe

Citaat van: bellecoupe op november 21, 2013, 00:01:33
Op Youtube is een filmpje te zien waar met de A25's gekoppeld aan een NAD versterker gespeeld wordt.
De sound die weergegeven wordt via zowel mijn laptop en Galaxy Tab verbaasde mij.
Hoe is het mogelijk dat de weergave opmerkelijk is ondanks de matige weergave van mijn laptop speakers en Tablet.

Het heeft een beetje het effect alsof ik op een audio beurs door de gang langs verschillende luisterruimtes loop en ineens langs een deur kom waarbij ik zelf denk; "Hé hier staat iets te spelen wat direct mijn aandacht trekt"

Luister zelf, en sta versteld.

Betreffende link:
https://www.youtube.com/watch?v=XzmfImXYul0

Het is uiteraard niet de bedoeling om de speakers vanaf mijn laptop/tablet te beoordelen, maar om te laten ervaren wat het efect op het geluid van de laptop, pc of tablet is.

htandre

Citaat van: bellecoupe op november 21, 2013, 17:05:47
Het is uiteraard niet de bedoeling om de speakers vanaf mijn laptop/tablet te beoordelen, maar om te laten ervaren wat het efect op het geluid van de laptop, pc of tablet is.
:clapping:
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

fluissie

collega van me heeft de a serie speakers, klinken idd erg goed voor het geld!  :headbanging:

gr jeroen

bartkeeper

Citaat van: fluissie op november 22, 2013, 11:06:35
collega van me heeft de a serie speakers, klinken idd erg goed voor het geld!  :headbanging:

gr jeroen

en hier nu naar paar weken gaan ze ook steeds beter klinken!
Pioneer VSX-S510, Jamo A101 hcs5, Mede8er x600med3d, Philips 47pfk7509, PS4, WiiU