Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madhouse

Met de komst van een Anti-Mode roept mij wel de vraag om naar een goede subwoofer kabel.

Ik heb er 1 van 50cm nodig (van receiver naar anti-mode) en 1 van 2.5m (van anti-mode naar subwoofer). Nu kan ik ze zelf wel maken maar wil toch wel even wat ervaringen/aanbevelingen horen voor een goede set kabels.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Citaat van: Madhouse op december 19, 2010, 17:15:24
Maakt niet uit, ben blij dat je er bent  ;)

Neem aan dat je al gelezen hebt wat de Anti-Mode doet? Echt een geweldig apparaatje schijnt en ik ben heel benieuwd wat hij gaat doen in mijn ruimte. Ik verwacht een hoop positiefs  ;)
Ben ook benieuwd hoe goed het werkt. Ik heb het idd al ge- :google: :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: Madhouse op december 19, 2010, 17:51:42
Met de komst van een Anti-Mode roept mij wel de vraag om naar een goede subwoofer kabel.

Ik heb er 1 van 50cm nodig (van receiver naar anti-mode) en 1 van 2.5m (van anti-mode naar subwoofer). Nu kan ik ze zelf wel maken maar wil toch wel even wat ervaringen/aanbevelingen horen voor een goede set kabels.  ;D
Ik kan je van harte de Nordost Bassline SW aanbevelen. Erg goede kabel die je waarschijnlijk nooit meer wil vervangen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op december 19, 2010, 17:54:35
Ik kan je van harte de Nordost Bassline SW aanbevelen. Erg goede kabel die je waarschijnlijk nooit meer wil vervangen ;)

Maar hebben die ook een 0,5m en een 2,5m versie? En waarschijnlijk hangt daar wel een behoorlijk prijskaartje aan vast?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op december 19, 2010, 17:55:59
Maar hebben die ook een 0,5m en een 2,5m versie? En waarschijnlijk hangt daar wel een behoorlijk prijskaartje aan vast?
Ze beginnen bij 2m inderdaad en dan elke keer verlengen met 1m. Prijzen beginnen bij €149.

http://www.hifinesse.nl/pdf/nordostprijslijst.pdf
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op december 19, 2010, 18:13:56
Ze beginnen bij 2m inderdaad en dan elke keer verlengen met 1m. Prijzen beginnen bij €149.

http://www.hifinesse.nl/pdf/nordostprijslijst.pdf

Blijven mooie kabels maar zoek toch iets goedkopere kabels. Misschien toch maar DIY's  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Een goede subkabel hoor je ook wel terug. :)

Misschien Ixos of als je diy wilt gaan...Hirschman Koka. (die witte tv-kabels) :) Wel goede pluggen gebruiken. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: tiptop op december 19, 2010, 18:44:59
Een goede subkabel hoor je ook wel terug. :)

Misschien Ixos of als je diy wilt gaan...Hirschman Koka. (die witte tv-kabels) :) Wel goede pluggen gebruiken. :)

Ik gebruik voor mijn eigen DIY interlinks altijd Prefer MK106 microfoonkabel. Is een goede kabel om interlinks/subwooferkabel mee te maken.

Ik zal eens kijken bij IXOS  ;)

edit: Probleem is dat kabeltje van 0,5 meter, dat is volgens mij nergens te krijgen...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Citaat van: Madhouse op december 19, 2010, 18:52:44
Ik gebruik voor mijn eigen DIY interlinks altijd Prefer MK106 microfoonkabel. Is een goede kabel om interlinks/subwooferkabel mee te maken.

Ik zal eens kijken bij IXOS  ;)

edit: Probleem is dat kabeltje van 0,5 meter, dat is volgens mij nergens te krijgen...
0,5 mtr. Daar kan je gewoon een stereo rcakabel voor kopen en dan eentje gebruiken. Misschien kan je de andere dan weer doorverkopen of op een andere plek weer eens inzetten (proberen als digitale kabel oid).
:)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: Madhouse op december 19, 2010, 18:52:44
Ik gebruik voor mijn eigen DIY interlinks altijd Prefer MK106 microfoonkabel. Is een goede kabel om interlinks/subwooferkabel mee te maken.

Ik zal eens kijken bij IXOS  ;)

edit: Probleem is dat kabeltje van 0,5 meter, dat is volgens mij nergens te krijgen...
Ik had een W&M DC-01 van 60cm lopen van de receiver naar de SMS-1. Werkte prima :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op december 19, 2010, 19:51:23
Ik had een W&M DC-01 van 60cm lopen van de receiver naar de SMS-1. Werkte prima :thumbs-up:
Oh, nou, Dan weet je wat je kopen moet. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op december 19, 2010, 19:54:22
Oh, nou, Dan weet je wat je kopen moet. :)
En ik heb 'm nog en gebruik 'm dus niet meer. Ik hoor het wel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op december 19, 2010, 20:00:47
En ik heb 'm nog en gebruik 'm dus niet meer. Ik hoor het wel ;)

Thnx voor het aanbod! Ik ga het eerst ff proberen met DIY's en anders weet ik je te vinden!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Roy,

Ik heb laatsts 2e hands de 4 meter variant van de NordOst Bassline SW aangeschaft.. Is dat geen idee? Heb je echt een hele goede kabel en scheelt je een hele hoop DIY geklooi ;)

Wat je met die 0,5 meter moet doen, geen idee, maar denk dat die 2,5 meter van NordOst je goed kan doen :)

EDIT: je zou hem wel mogen lenen om te testen :) Ik gebruik hem (nog) niet.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

R0N

Citaat van: tiptop op december 19, 2010, 18:44:59
Een goede subkabel hoor je ook wel terug. :)

Stelling: Een slechte subkabel hoor je. Een goede niet!

Ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

tiptop

Citaat van: R0N op december 21, 2010, 10:00:12
Stelling: Een slechte subkabel hoor je. Een goede niet!

Ron
Excuses voor de verkeerde bewoordingen.  :dozingoff: ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

@ Etiennevh, bedankt voor het aanbod, maar is niet nodig hoor  ;)

Ik heb nu een Monsterbass subkabel (de dure versie) en die werkt op zich ook al goed. Ik denk dat ik eerst maar eens ga testen met een 0,5m interlink naar de AntiMode en de Monster daar weer op aansluit.

De AntiMode is vandaag op de post gegaan dus hopelijk morgen al binnen  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Citaat van: Madhouse op december 21, 2010, 10:10:56
@ Etiennevh, bedankt voor het aanbod, maar is niet nodig hoor  ;)

Ik heb nu een Monsterbass subkabel (de dure versie) en die werkt op zich ook al goed. Ik denk dat ik eerst maar eens ga testen met een 0,5m interlink naar de AntiMode en de Monster daar weer op aansluit.

De AntiMode is vandaag op de post gegaan dus hopelijk morgen al binnen  :pompom:
Spannend. :) Oh ja, eerst even laten acclimatiseren! Ik kreeg vandaag de plasma binnen. Zeiknat meteen. :o die staat eerst een paar uur uit te wazemen. :notify: Anders is er straks iets stuk. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DVDGuy

Roy, als je nu je topictitel even verandert in: "Welcome to the Madhouse! - WEER iets nieuws (op komst!)", ben je altijd up-to-date  :D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Madhouse

Citaat van: DVDGuy op december 21, 2010, 12:05:42
Roy, als je nu je topictitel even verandert in: "Welcome to the Madhouse! - WEER iets nieuws (op komst!)", ben je altijd up-to-date  :D

Daar heb je wel een heel goed punt!  :clapping: :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Citaat van: tiptop op december 21, 2010, 12:01:10
Spannend. :) Oh ja, eerst even laten acclimatiseren! Ik kreeg vandaag de plasma binnen. Zeiknat meteen. :o die staat eerst een paar uur uit te wazemen. :notify: Anders is er straks iets stuk. ;)

Hmmmm das wel minder. Ben benieuwd naar jouw geweldige aankoop  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Citaat van: Madhouse op december 21, 2010, 13:54:03
Hmmmm das wel minder. Ben benieuwd naar jouw geweldige aankoop  ;D
Het is nu al fantastisch. :) behalve met een aangesloten freebee HDMI. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: tiptop op december 21, 2010, 18:24:33
Het is nu al fantastisch. :) behalve met een aangesloten freebee HDMI. ;)

Nu nog ff een ISF calibratie en klaar ben je!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Citaat van: Madhouse op december 21, 2010, 18:54:46
Nu nog ff een ISF calibratie en klaar ben je!  :pompom:
eerst ff 200 uur wachten. ;) ;D

En ik heb een nieuwe hdmi-kabel besteld voor een van de apparaten. De beste komt dan aan de bd-speler. Ik adviseer je nu ook zeker om nooit een freebeekabel te gebruiken. Wat een slecht beeld zo. Als ik nu een leek was had ik gedacht;"Wat een slecht beeld geeft die TV".
Dan krijgt de tv een slechte review terwijl de kabel die zou moeten krijgen. Ik ben nu nog meer overtuigd. Misschien omdat het alweer een tijdje terug was, dat ik de verschillen kon zien.
Maar met de Ixos een wereld van verschil. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: tiptop op december 21, 2010, 19:31:46
eerst ff 200 uur wachten. ;) ;D

En ik heb een nieuwe hdmi-kabel besteld voor een van de apparaten. De beste komt dan aan de bd-speler. Ik adviseer je nu ook zeker om nooit een freebeekabel te gebruiken. Wat een slecht beeld zo. Als ik nu een leek was had ik gedacht;"Wat een slecht beeld geeft die TV".
Dan krijgt de tv een slechte review terwijl de kabel die zou moeten krijgen. Ik ben nu nog meer overtuigd. Misschien omdat het alweer een tijdje terug was, dat ik de verschillen kon zien.
Maar met de Ixos een wereld van verschil. :)

Ik geloof ook wel in kabels hoor, ik zie/hoor de verschillen ook wel. Ik heb ook echt al mijn kabels vervangen door "betere" kabels. Zie voor een overzicht in mijn eerste post.

Ik ga op de Anti-Mode deze kabel even gebruiken: (DIY, net ff in elkaar gezet)


Als hij bevalt laat ik hem zitten en anders ga ik op zoek naar een set subwoofer kabels.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub