Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsh

Citaat van: Madhouse op november  3, 2010, 22:26:37
Qua specs is hij idd het zelfde. Maar jouw sub staat nu toch wel aardig goed afgesteld (al was de beste plek nog steeds vooraan).

Binnenkort maar eens af spreken.  ;)

Klopt, maar ik wil hem nergens meer kunnen aanwijzen, dus of het zal weer schuiven worden, de gain nog beter afregelen of kijken wat de anti-mod oplevert.
Zoiezo heel benieuwd naar jou bevindingen met de FF!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Marsh

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:29:30
Het grote nadeel van DF vind ik dat de invloed van de omliggende muren een ongewenst versterkend effect kunnen hebben. Een FF heeft daar minder last van. Maar er zijn ook DF subs die daar minder last van hebben en het hangt natuurlijk ook nog af van de ruimte.

Hoe bedoel je dat?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Citaat van: Madhouse op november  3, 2010, 22:10:23
Komt absoluut niet door de M&G hoor. Liep al een tijdje met het idee  ;)
Pfff! Gelukkig maar, anders mag je van Femke nooit meer naar mij komen :P ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WimB

Citaat van: Madhouse op november  3, 2010, 22:10:23
Waarom denk je dat? Vind ik wel interessant om te weten  ;)

Ik heb juist het idee dat de DF de power meer de lucht in gooit (bij mij het trappengat in) en dat de FF het de ruimte in gooit. Maar ik kan het mis hebben.

De DF maakt gebruik van reflectie en maakt dus gebruik van de grond voor het effect, de FF is rechtstreeks en richt zich idd meer op de luisterpositie, maar heeft naar mijn idee geen tegendruk zoals de DF. Ken ook alleen de FF (heb ik hier zelf) en niet de DF, maar heb wel eens andere DF subs geluisterd.

Madhouse

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:29:30
Het grote nadeel van DF vind ik dat de invloed van de omliggende muren een ongewenst versterkend effect kunnen hebben. Een FF heeft daar minder last van. Maar er zijn ook DF subs die daar minder last van hebben en het hangt natuurlijk ook nog af van de ruimte.

Daarom idd ook mijn keuze voor een FF versie. Ik heb laatst met Ralf staan praten en die vertelde mij exact het zelfde. Aangezien hij bij mij onder de trap staat moet hij dus het geluid de ruimte in sturen, dat zou met een FF goed moeten kunnen lukken (mits goed afgesteld natuurlijk).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Marsh op november  3, 2010, 22:30:36
Hoe bedoel je dat?
De woofer stuurt de geluidsgolven naar beneden en worden dan direct gereflecteerd door de wanden eromheen en heeft daardoor meer 1e reflectiepunten. Bij een FF-woofer speelt dit veel minder, maar hangt wel af of de sub gesloten is of pijpen aan de achterkant heeft. Ik dacht dat de XXLS400FF een gesloten sub was, dus dat probleem heeft Roy niet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: WimB op november  3, 2010, 22:32:24
De DF maakt gebruik van reflectie en maakt dus gebruik van de grond voor het effect, de FF is rechtstreeks en richt zich idd meer op de luisterpositie, maar heeft naar mijn idee geen tegendruk zoals de DF. Ken ook alleen de FF (heb ik hier zelf) en niet de DF, maar heb wel eens andere DF subs geluisterd.

Persoonlijk vind ik het mooier klinken zonder de "tegendruk" (heb het geprobeerd met mijn Gemini op zijn kant te leggen). Ik vind nog steeds dat een subwoofer een aanvulling moet zijn en geen overheersing. Voor mijn ruimte is daarom een FF meer geschikt omdat een DF het geluid niet plaatst maar afvoert.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: WimB op november  3, 2010, 22:32:24
De DF maakt gebruik van reflectie en maakt dus gebruik van de grond voor het effect, de FF is rechtstreeks en richt zich idd meer op de luisterpositie, maar heeft naar mijn idee geen tegendruk zoals de DF. Ken ook alleen de FF (heb ik hier zelf) en niet de DF, maar heb wel eens andere DF subs geluisterd.
Het is net die reflectie die een nadelige invloed kan hebben. Velodyne (niet het minste merk ;)) maakt bijv. alleen maar FF-subs.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op november  3, 2010, 22:35:42
Persoonlijk vind ik het mooier klinken zonder de "tegendruk" (heb het geprobeerd met mijn Gemini op zijn kant te leggen). Ik vind nog steeds dat een subwoofer een aanvulling moet zijn en geen overheersing. Voor mijn ruimte is daarom een FF meer geschikt omdat een DF het geluid niet plaatst maar afvoert.
Goed verwoord! En je hebt bij mij gehoord dat een sub helemaal te integreren is in het geluidsbeeld. Is alleen niet makkelijk...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: Marsh op november  3, 2010, 22:29:57
Klopt, maar ik wil hem nergens meer kunnen aanwijzen, dus of het zal weer schuiven worden, de gain nog beter afregelen of kijken wat de anti-mod oplevert.
Zoiezo heel benieuwd naar jou bevindingen met de FF!

En we blijven jouw kant maar op rijden  :D :tongue2:


Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:30:54
Pfff! Gelukkig maar, anders mag je van Femke nooit meer naar mij komen :P ;D

Hahahahahaha dat zou wel zonde zijn!  ;)

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:34:36
Ik dacht dat de XXLS400FF een gesloten sub was, dus dat probleem heeft Roy niet.

Klopt helemaal!

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:36:26
Het is net die reflectie die een nadelige invloed kan hebben. Velodyne (niet het minste merk ;)) maakt bijv. alleen maar FF-subs.

Ik heb het ervaren ja (de Velodyne)  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

#1535
Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:37:55
Goed verwoord! En je hebt bij mij gehoord dat een sub helemaal te integreren is in het geluidsbeeld. Is alleen niet makkelijk...

Dat is bij jou ook een stukkie makkelijker dan in een woonkamer he?  ;D

Citaat van: Madhouse op november  3, 2010, 22:38:32
En we blijven jouw kant maar op rijden  :D :tongue2:

Ja, hoe komt dat toch?   :P
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


WimB

Heb ook een FF gekozen vanwege mijn woonsituatie. Woon in een oude flat die erg gehorig is en waarbij de DF dus voor flinke overlast zou kunnen zorgen bij de beneden buren. De FF heeft hier duidelijk minder last van (en mijn buren dus ook).

Madhouse

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:37:55
Goed verwoord! En je hebt bij mij gehoord dat een sub helemaal te integreren is in het geluidsbeeld. Is alleen niet makkelijk...

Klopt helemaal!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Marsh op november  3, 2010, 22:38:39
Dat is bij jou ook een stukkie makkelijker dan in een woonkamer he?  ;D
;D Kan in een woonkamer ook. Je mist misschien alleen de basstraps, maar ook dat is mogelijk ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: Marsh op november  3, 2010, 22:38:39
Ja, hoe komt dat toch?   :P

Omdat de M&M's vorige week zo lekker waren denk ik  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: WimB op november  3, 2010, 22:39:16
Heb ook een FF gekozen vanwege mijn woonsituatie. Woon in een oude flat die erg gehorig is en waarbij de DF dus voor flinke overlast zou kunnen zorgen bij de beneden buren. De FF heeft hier duidelijk minder last van (en mijn buren dus ook).
Verstandige keuze. Heb je de sub ook ontkoppeld met bijv. een Gramma/Subdude?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:40:14
;D Kan in een woonkamer ook. Je mist misschien alleen de basstraps, maar ook dat is mogelijk ;)

Een DD18 komt er hier niet in hoor....(te duur en te groot).

Denk dat ik met de XXLS toch wel aan mijn eind station zit qua subwoofer...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op november  3, 2010, 22:41:23
Een DD18 komt er hier niet in hoor....(te duur en te groot).

Denk dat ik met de XXLS toch wel aan mijn eind station zit qua subwoofer...
Ik denk niet dat Marsh dat dat bedoeld. Ik in ieder geval niet ;)

Je hebt een aardige stap gemaakt en daar ga je eerst van genieten :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:40:14
;D Kan in een woonkamer ook. Je mist misschien alleen de basstraps, maar ook dat is mogelijk ;)

"Wat is dat in hemelsnaam?" ... "Dat is kunst schatje!"

Citaat van: Madhouse op november  3, 2010, 22:40:19
Omdat de M&M's vorige week zo lekker waren denk ik  :D

Dácht ik het niet!


Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:42:42
Ik denk niet dat Marsh dat dat bedoeld. Ik in ieder geval niet ;)

Je hebt een aardige stap gemaakt en daar ga je eerst van genieten :music:

Dat weet ik wel zeker. Het geeft zo'n extra punch (mits goed afgesteld natuurlijk)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Madhouse

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:42:42
Ik denk niet dat Marsh dat dat bedoeld. Ik in ieder geval niet ;)

Was voor mij ook niet zo bedoeld hoor....Femke ziet me aankomen (denk eerder dat ze me afmaakt)...

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:42:42
Je hebt een aardige stap gemaakt en daar ga je eerst van genieten :music:

Daarom idd. Lekker genieten, ooit nog rears en stands en dan zou ik echt niet meer weten wat ik zou willen upgraden... ;)

(goh dan ga ik geld overhouden)  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WimB

Citaat van: HTip op november  3, 2010, 22:41:13
Verstandige keuze. Heb je de sub ook ontkoppeld met bijv. een Gramma/Subdude?
Heb er op dit moment een iets te grote Gramma onder liggen die ik laatst bij Erik S. heb geleend (moet m nog een keer terugbrengen). Neemt wel de trillingen weg in de ondergrond. Twijfel nog of ik er zelf 1 bestel of dat ik een tegel zoek bij een steen en tegelleverancier hier in de buurt.

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op november  3, 2010, 22:35:42
Persoonlijk vind ik het mooier klinken zonder de "tegendruk" (heb het geprobeerd met mijn Gemini op zijn kant te leggen). Ik vind nog steeds dat een subwoofer een aanvulling moet zijn en geen overheersing. Voor mijn ruimte is daarom een FF meer geschikt omdat een DF het geluid niet plaatst maar afvoert.

FF, gesloten kast..even voor mijn beeldvorming: zonder bassreflex poorten? Helemaal DICHT?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

WimB

Citaat van: Etiennevh op november  3, 2010, 22:45:56
FF, gesloten kast..even voor mijn beeldvorming: zonder bassreflex poorten? Helemaal DICHT?
Ja hij is helemaal dicht.

HTip

Citaat van: WimB op november  3, 2010, 22:45:20
Heb er op dit moment een iets te grote Gramma onder liggen die ik laatst bij Erik S. heb geleend (moet m nog een keer terugbrengen). Neemt wel de trillingen weg in de ondergrond. Twijfel nog of ik er zelf 1 bestel of dat ik een tegel zoek bij een steen en tegelleverancier hier in de buurt.
Dan weet je wat de Gramma doet. Dat kan een tegel niet bereiken, want die ontkoppeld niet echt. Ik zou voor de Subdude gaan. Heeft Madhouse ook en past prima onder een XXLS400. Eventueel overhangen is geen probleem.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive