Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Madhouse

Nu willen we het totaal plaatje zien!! En belangrijker, hoe klinkt het?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op april  9, 2011, 14:32:40
Nu willen we het totaal plaatje zien!! En belangrijker, hoe klinkt het?
Moeilijk te zeggen, vooralsnog... niet :( De bass komt veel te zwaar over en mijn woofers wapperen als een gek. Kan ook niks veranderen aan de instelling van de versterker (geen subsonic filter) schijnt wel dat je intern wat kunt veranderen, maar de versterker is niet van mij dus dat is geen optie. Nog maar even doorprutsen

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

WOW  :wub:

Ik vind vinyl ook echt geweldig maar ga er niet aan beginnen (die hobby gaat me teveel geld kosten en heb de ruimte niet om een mooie tafel neer te zetten).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JCL

Citaat van: Madhouse op april  9, 2011, 14:58:12
WOW  :wub:

Ik vind vinyl ook echt geweldig maar ga er niet aan beginnen (die hobby gaat me teveel geld kosten en heb de ruimte niet om een mooie tafel neer te zetten).

:withstupid:

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

screw

Hey bha zeg... ik had nog zo met mijn eigen afgesproken niet kijken! NIET KIJKEN!  :wub:

Ach jha... wie weet ooit .....  :angel:

PRACHTIG! en natuurlijk een prachtig gebaar geweest van een grote goedzak hierop het forum!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

JCL

Citaat van: Madhouse op april  9, 2011, 15:37:13
Why?

Vind die smiley altijd wat vaag, maar bedoelde dat ik er precies zo over denk! Erg gaaf, maar wordt mij te kostbaar. 

Peerless Monster

Citaat van: screw op april  9, 2011, 15:42:26
Hey bha zeg... ik had nog zo met mijn eigen afgesproken niet kijken! NIET KIJKEN!  :wub:

Ach jha... wie weet ooit .....  :angel:

PRACHTIG! en natuurlijk een prachtig gebaar geweest van een grote goedzak hierop het forum!

Robbert heeft zelf ook wel wat moeten sleutelen om het helemaal goed te krijgen hoor ;).
Heeft even zelfs moeten solderen...
;D Maar alles komt goed met zijn handige handjes
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Interficior

Zit er nu een slag in je snaar?

Edit: wat een bruut gave platenspeler is het zo, zeker met dat rode element erop geslingerd.
Take it or lease it

erik s.

behalve het goed afstellen van draaitafel en element/arm, moet een nieuw element ook inspelen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Interficior

Citaat van: erik s. op april  9, 2011, 17:12:41
behalve het goed afstellen van draaitafel en element/arm, moet een nieuw element ook inspelen.
Maar het lijkt me niet logisch dat een te zware bas door het inspelen van het element lichter gaat klinken. Of wel?

Moet je ook nog niet gewoon een beetje wennen aan de andere "sound"?
Take it or lease it

Madhouse

Citaat van: JCL op april  9, 2011, 15:42:45
Vind die smiley altijd wat vaag, maar bedoelde dat ik er precies zo over denk! Erg gaaf, maar wordt mij te kostbaar. 

Zo'n vermoeden had ik al. Vinyl is gewoon  :wub:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op april  9, 2011, 14:58:12
WOW  :wub:

Ik vind vinyl ook echt geweldig maar ga er niet aan beginnen (die hobby gaat me teveel geld kosten en heb de ruimte niet om een mooie tafel neer te zetten).
Citaat van: JCL op april  9, 2011, 15:42:45
Vind die smiley altijd wat vaag, maar bedoelde dat ik er precies zo over denk! Erg gaaf, maar wordt mij te kostbaar. 

Hoeft zeker niet hoor. Dat vind ik het leuke van platen, je kunt je speler langzaam upgraden. Nou moet ik zeggen dat ik dankzij Peerless al een heel eind ben! :D maar beetje sparen en dan weer wat toevoegen is toch prachtig!

Citaat van: screw op april  9, 2011, 15:42:26
Hey bha zeg... ik had nog zo met mijn eigen afgesproken niet kijken! NIET KIJKEN!  :wub:

Ach jha... wie weet ooit .....  :angel:

PRACHTIG! en natuurlijk een prachtig gebaar geweest van een grote goedzak hierop het forum!
Dank je! Idd prachtig gebaar en hij staat hier erg mooi! alleen hij staat op de plaats van de euh... center... :blink:

Citaat van: Interficior op april  9, 2011, 17:10:37
Zit er nu een slag in je snaar?

Edit: wat een bruut gave platenspeler is het zo, zeker met dat rode element erop geslingerd.
Ja, maar dat was ook even een showfotootje is nu uiteraard weer strak.

Mooi dat je dat zegt trouwens, vond zelf ook al dat de 2m RED het wel tot een heel gaaf plaatje maakt, zeker met die carbon arm :wub:

Citaat van: erik s. op april  9, 2011, 17:12:41
behalve het goed afstellen van draaitafel en element/arm, moet een nieuw element ook inspelen.
oh dat wist ik dus helemaal niet.

Ik heb de arm nu zo afgesteld dat wanneer hij niet op de houder steunt hij balanceert. Dat is goed toch? dan is ie toch in evenwicht?

Citaat van: Peerless Monster op april  9, 2011, 16:50:12
Robbert heeft zelf ook wel wat moeten sleutelen om het helemaal goed te krijgen hoor ;).
Heeft even zelfs moeten solderen...
;D Maar alles komt goed met zijn handige handjes
Heb idd wat moeten pielen, maar nu weet ik gelijk hoe het apparaatje werkt!

Even voor de duidelijk: Had niks met Peerless te maken dat ik nog wat moest prutsen. er was alleen piepschuim in de phono uitgang terecht gekomen die ik er met geen mogelijkheid uit kreeg. Toen heb ik het kastje maar even open geschroefd en daarbij trok ik een kabeltje los (is ook heel fragile) toen ik die vast had ging een andere los en toen heb ik gelijk de heleboel maar even opnieuw gesoldeerd. Uiteindelijk heb ik de piepschuim eruit gekregen door een naald in secondelijm te steken en vervolgens in het bolletje. even wachten en violĂ  zo gefixed



|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Ook nog een  :thumbs-up: voor forumsponsor Hi-stands. Ik had een carbonborsteltje besteld voor de platen en ipv daarvan hadden ze er 1 meegestuurd, voor de naald. Even gemaild en voor het "ongemak" mocht ik de borstel houden en werd de platenborstel alsnog opgestuurd 8)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

drees62

Citaat van: The Vampire op april  9, 2011, 18:18:53
Ik heb de arm nu zo afgesteld dat wanneer hij niet op de houder steunt hij balanceert. Dat is goed toch? dan is ie toch in evenwicht?
Heb idd wat moeten pielen, maar nu weet ik gelijk hoe het apparaatje werkt!




En dan het aanbevolen gewicht af stellen (bij mijn Technics door het verdraaien van de ring op het contra-gewicht).
Meestal tussen de 1,5 en 2 gram

Mooie speeeelert!!!

Robbert54

Citaat van: drees62 op april  9, 2011, 18:25:02

En dan het aanbevolen gewicht af stellen (bij mijn Technics door het verdraaien van de ring op het contra-gewicht).
Meestal tussen de 1,5 en 2 gram

Mooie speeeelert!!!
Ja dat kan hier ook. zag alleen net dat het contragewicht er verkeerd om op zat :-X :-X

Maar moet ie dan eerst horizontaal balanceren en dan de ring op het juiste gewicht zetten??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

drees62

Citaat van: The Vampire op april  9, 2011, 18:28:41
Ja dat kan hier ook. zag alleen net dat het contragewicht er verkeerd om op zat :-X :-X

Maar moet ie dan eerst horizontaal balanceren en dan de ring op het juiste gewicht zetten??

Ja, eerst op nul zetten en balanceren. Dan gewicht in stellen! Hoe kan dat gewicht er nu verkeerd om op zitten?
Denk dat ie daarom ook niet lekker klinkt. Try again!

Trouwens ook het element moet een bepaalde hoek maken, daar zijn malletjes voor. Zal eens kijken of ik er nog een digitaal voor je heb.

Robbert54

Citaat van: drees62 op april  9, 2011, 18:30:31
Ja, eerst op nul zetten en balanceren. Dan gewicht in stellen! Hoe kan dat gewicht er nu verkeerd om op zitten?
Denk dat ie daarom ook niet lekker klinkt. Try again!

Trouwens ook het element moet een bepaalde hoek maken, daar zijn malletjes voor. Zal eens kijken of ik er nog een digitaal voor je heb.
dat was mijn fout niet goed gekeken :-X

Maar de ring is los verdraaibaar van het gewicht. Moet dat ook zo of? want ik weet nu niet of ik het contragewicht naar voor of achter moet verstellen en dan het de ring tegen gewicht aandrukken of dat daar dus ruimte tussen mag zitten :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Kan je de arm in hoogte afstellen (VTA)?

General Rules and Effects:

VTA:


- Raise the VTA (raise the rear of the arm) and the highs will usually get better.  Too much and you will lose the bass.

- Lower the VTA and the bass will get stronger.  Too much and you will lose the highs.

Citaat hieruit

drees62

Citaat van: drees62 op april  9, 2011, 18:30:31
Zal eens kijken of ik er nog een digitaal voor je heb.


Gevonden! PM me maar even je emailadres als je 'm wilt hebben. Is een pdf-je

Robbert54

Citaat van: S@m op april  9, 2011, 18:36:25
Kan je de arm in hoogte afstellen (VTA)?

General Rules and Effects:

VTA:


- Raise the VTA (raise the rear of the arm) and the highs will usually get better.  Too much and you will lose the bass.

- Lower the VTA and the bass will get stronger.  Too much and you will lose the highs.

Citaat hieruit
eeuh. goeie. volgens mij kan het wel, maar zal er zo even nog eens wat beter mee bezig gaan.

Citaat van: drees62 op april  9, 2011, 18:37:30

Gevonden! PM me maar even je emailadres als je 'm wilt hebben. Is een pdf-je
komt eraan!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: The Vampire op april  9, 2011, 18:18:53
Hoeft zeker niet hoor. Dat vind ik het leuke van platen, je kunt je speler langzaam upgraden. Nou moet ik zeggen dat ik dankzij Peerless al een heel eind ben! :D maar beetje sparen en dan weer wat toevoegen is toch prachtig!

De speler is het probleem niet, daar zou ik best een paar honderd euro voor willen neertellen. Het zijn de platen die het hem duur maken. Je gaat enkele tientallen (of nog veel meer) platen kopen en dat zou ik er niet voor over hebben. Platen hoeven natuurlijk niet duur te zijn, maar dat is wat het echt duur maakt. Daarnaast is het ook niet 100% mijn content die je kunt krijgen, maar dat is natuurlijk smaak gebonden.