Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

nog even een openbaring: had sinds ik de cd speler heb de CA nog niet weer op analog direct gehad. vond het met de ps3 altijd heel leeg klinken, met de sub erbij was het altijd net wat beter. nu de CD van Eminem, Recovery, opstaan (in de cd-speler) en ten eerste schrok me al helemaal dood bij het nr samen met Pink. Volume viel ineens helemaal weg. ik denk WTF, maar had niet naar de tekst geluisterd, hoort bij het nummer :D :wacko:
maar iig zag ik ineens het analog direct knopje weer. denk nou nog maar eens proberen dan. ??? :omg: lijkt wel of ik andere speakers heb gekregen joh :smile: heb het gevoel alsof ik naar speakers luister die 2x zo groot zijn. :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Madhouse op september 14, 2010, 19:31:15
In de trend van, als ik het bij jou heb gehoord moet ik het ook hebben?  :laugh:
jij snapt hem :D stukje zelfkennis ::)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

#3402
Goed bezig. Wat het vooruitzicht naar een eigen huisje toch niet allemaal kan doen. Je vindt er zelfs het analog-direct knopje weer door :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: The Vampire op september 14, 2010, 19:36:03
nog even een openbaring: had sinds ik de cd speler heb de CA nog niet weer op analog direct gehad. vond het met de ps3 altijd heel leeg klinken, met de sub erbij was het altijd net wat beter. nu de CD van Eminem, Recovery, opstaan (in de cd-speler) en ten eerste schrok me al helemaal dood bij het nr samen met Pink. Volume viel ineens helemaal weg. ik denk WTF, maar had niet naar de tekst geluisterd, hoort bij het nummer :D :wacko:
maar iig zag ik ineens het analog direct knopje weer. denk nou nog maar eens proberen dan. ??? :omg: lijkt wel of ik andere speakers heb gekregen joh :smile: heb het gevoel alsof ik naar speakers luister die 2x zo groot zijn. :pompom:

Scheelt toch een hoop he! Op Stereo klinkt het bij mij ook voor geen meter maar op Pure Direct (zelfde functie) klinkt het veel volwassener! Ga maar eens een tijdje luisteren, zul je zien dat je wel meer plezier in de muziek gaat krijgen!  :clapping:

Citaat van: The Vampire op september 14, 2010, 19:36:45
jij snapt hem :D stukje zelfkennis ::)

Uiteraard, ik ben precies het zelfde  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: HTip op september 14, 2010, 19:38:02
Goed bezig. Wat het vooruitzicht naar een eigen huisje toch niet allemaal kan doen. Je vindt er zelfs het analog-direct knopje weer door :D
whaaa :D heerlijk sfeertje weer op het forum vandaag.  ;)

maar wat een verschil kan dat maken zeg :wacko:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

inderdaad heerlijk :wub:

Ik kan nu gaan uitleggen waarom het in pure/analog direct beter klinkt, maar dat zou de sfeer verpesten dus doe ik niet :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: Madhouse op september 14, 2010, 19:40:18
Scheelt toch een hoop he! Op Stereo klinkt het bij mij ook voor geen meter maar op Pure Direct (zelfde functie) klinkt het veel volwassener! Ga maar eens een tijdje luisteren, zul je zien dat je wel meer plezier in de muziek gaat krijgen!  :clapping:

Uiteraard, ik ben precies het zelfde  ;D
jaaa.  :o ik dacht echt :blink: maar zegt ook maar weer hoe slecht de ps3 dan is..

even betreffende de blu-ray speler. aangezien jullie allebei een pana hebben (Htip ga je nog niet upgraden? ;)) denken jullie dat ik genoeg heb aan de BD65 als ik muziek toch wil gaan streamen?? of hebben de 80 en de 85 nog meer voordelen??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: HTip op september 14, 2010, 19:43:30
inderdaad heerlijk :wub:

Ik kan nu gaan uitleggen waarom het in pure/analog direct beter klinkt, maar dat zou de sfeer verpesten dus doe ik niet :D
nee doe dat maar niet.  :turn: ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

#3408
BD65 voldoet prima. Je hebt HDMI en een goede receiver. De 80/85 heb je als enige extra een 7.1 analoge uitgang en die heb je dus helemaal niet nodig.

Upgradeplannen zijn er wel maar niet op korte termijn. Zeker niet na de aanschaf van de DD18 :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snutchz

Zit ik ook te overwegen.. 'n BD65.. toch wel benieuwd wat dit zal schelen  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: HTip op september 14, 2010, 19:46:23
BD65 voldoet prima. Je hebt HDMI en een goede receiver. De 80/85 heb je als enige extra een 7.1 analoge uitgang en die heb je dus helemaal niet nodig.

Upgradeplannen zijn er wel maar niet op korte termijn. Zeker niet na de aanschaf van de DD18 :o
dat snap ik. maar die is wel een rip uit je lijf (of een donortransplantatie) waard denk ik.

is dat het enige verschil ja? ooooh dan scheelt weer 100euro 8) dat is weer een pannenset :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Snutchz op september 14, 2010, 19:48:21
Zit ik ook te overwegen.. 'n BD65.. toch wel benieuwd wat dit zal schelen  8)
jij hebt er toch eentje weggegeven?? :wacko:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: HTip op september 14, 2010, 19:46:23
BD65 voldoet prima. Je hebt HDMI en een goede receiver. De 80/85 heb je als enige extra een 7.1 analoge uitgang en die heb je dus helemaal niet nodig.

BD65 moet idd voldoende zijn. De BD80 heeft wel betere componenten aan boord (is ook 2kg zwaarder) maar dat hebben ze er bij de BD85 weer uit gehaald.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Snutchz

Citaat van: The Vampire op september 14, 2010, 19:50:29
jij hebt er toch eentje weggegeven?? :wacko:
nee.. ik heb m'n receiver/subwoofer weggegeven... hij heeft zelf 'n BD60 gekocht  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

oooohh

Citaat van: Madhouse op september 14, 2010, 19:53:41
BD65 moet idd voldoende zijn. De BD80 heeft wel betere componenten aan boord (is ook 2kg zwaarder) maar dat hebben ze er bij de BD85 weer uit gehaald.
zou dat niet om de stereoweergave zijn dan?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

#3415
Citaat van: The Vampire op september 14, 2010, 20:09:35
oooohh
zou dat niet om de stereoweergave zijn dan?

Jep dat is om stereo weergave. Een 1 op 1 vergelijking tussen de 60/65 en de 80 kan ik je helaas niet mee helpen maar weet wel dat de 80 fantastisch klinkt in stereo.

De 65/85 serie is wel weer sneller in starten, maar de 80 vind ik snel zat.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

snoepjes waren al op dus die staan niet op de foto :D hopelijk van het weekend aan het prutsen met dank aan Roy en Peter :headbanging:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Die onderste kous ziet eruit als een vieze darm! :crazy:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

haha! katoen ;)

en nog een, inmiddels welbekend, polletje :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Ik heb nog nooit snoepjes van Peter gehad  >:(

Maar ik heb gestemd voor sparen voor je huisje! Denk dat dat wel het belangrijkste is!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JCL

Voor de poll heb ik op "rear aanpakken" gestemd. Feitelijk om 2 redenen de ik al eerder heb aangegeven, andere rears betekend nieuwe fronts (ik zou geen tussenstap maken en direct voor CM7, CM9 gaan, wat dan waarschijnlijk CM7 zou worden als ik jou zo hoor). Nieuwe fronts betekend een grote verbetering in muziek beleving én doordat er meer/beter/strakker laag uit komt, ook een wat betere film beleving. Daarnaast gaan de CM1's dan naar achteren en dat levert weer winst op in surround.

Enige beperking hierin, is of je ze goed kunt plaatsen! Aan de ene kant is dat nu wat minder relevant omdat je waarschijnlijk snel het huis uit gaat. Aan de andere kant is het dan zonde om ze nu te kopen! Vandaar dat ik ook een beetje voor de laatste optie ben! Upgraden kan altijd nog. Wat ik eigelijk zou doen in jou situatie, wachten tot je ook een ex-demo setje CM7 kunt krijgen. Of een 2e hands setje. Zonde om nu de hoofdprijs te gaan betalen als ze eruit gaan!

Robbert54

Citaat van: Madhouse op september 17, 2010, 20:37:06
Ik heb nog nooit snoepjes van Peter gehad  >:(

Maar ik heb gestemd voor sparen voor je huisje! Denk dat dat wel het belangrijkste is!  ;)
ooohhhh.. haha! ze zijn heel lekker hoor! :D

Citaat van: JCL op september 17, 2010, 20:37:39
Voor de poll heb ik op "rear aanpakken" gestemd. Feitelijk om 2 redenen de ik al eerder heb aangegeven, andere rears betekend nieuwe fronts (ik zou geen tussenstap maken en direct voor CM7, CM9 gaan, wat dan waarschijnlijk CM7 zou worden als ik jou zo hoor). Nieuwe fronts betekend een grote verbetering in muziek beleving én doordat er meer/beter/strakker laag uit komt, ook een wat betere film beleving. Daarnaast gaan de CM1's dan naar achteren en dat levert weer winst op in surround.

Enige beperking hierin, is of je ze goed kunt plaatsen! Aan de ene kant is dat nu wat minder relevant omdat je waarschijnlijk snel het huis uit gaat. Aan de andere kant is het dan zonde om ze nu te kopen! Vandaar dat ik ook een beetje voor de laatste optie ben! Upgraden kan altijd nog. Wat ik eigelijk zou doen in jou situatie, wachten tot je ook een ex-demo setje CM7 kunt krijgen. Of een 2e hands setje. Zonde om nu de hoofdprijs te gaan betalen als ze eruit gaan!
dan zouden het helaas ook CM 1's worden, meer geld heb ik voorlopig niet :nopompom: ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

#3422
In dat geval zou ik nog lekker doorsparen en van je nieuwe huisje een paleisje maken! (Moet je sowieso doen)

Edit: typo ;D

Robbert54

Citaat van: JCL op september 17, 2010, 20:49:17
In dat geval zou ik nog lekker doorsparen en van je nieuwe huisje een palijsje maken! (Moet je sowieso doen)
paleisje ook goed?? :D gisteren met mijn zus alles berekend qua inkomen, vaste lasten, uitgaven (boodschappen enz. enz) alles zo negatief mogelijk ingeschat, maar dan wordt het toch nog wel heel krap :( zit nu in de ziektewet, dus komt bijna geen geld binnen en dit wordt dan wel aangevuld met huursubside en zorgtoeslag, maar dan wordt het nog net net. Hobby kan ik voorlopig dus vergeten, maar huisje is wel belangrijker. hoop dat het me toch allemaal gaat lukken ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Kan me voorstellen dat je dan even andere prioriteiten hebt! Hopen dat je snel weer aan de bak kunt!