Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Post eens wat linkjes over de iPod/HDX interface e.d. :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

JeKa

Ik zou echt een apparaat met display nemen, de Squeezebox bijvoorbeeld. Wanneer ik achter m'n Mac zit bedien ik deze met Squeezebox Server (een website zeg maar), wanneer ik op m'n balkon of in bed lig of aan tafel zit gebruik ik m'n iPhone en wanneer ik op de bank zit of door huis banjer gebruik ik het display van de Squeezebox zelf. Persoonlijk zou ik het erg irritant vinden om afhankelijk te zijn van m'n iPhone voor de bediening. Hij zit soms aan de lader, is aan het updaten, accu is leeg, je hebt 'm bij iemand laten liggen etc. etc..... Het is een leuke extra, maar ik zou echt voor een apparaat met display gaan en in het goedkope segment is dat dus een Squeezebox.

celerontje

Je vergeet dat je 'm ook met je laptop kan bedienen. (en die heeft Robbert meestal wel aanstaan als-ie op de bank zit, lijkt mij ;))
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: JeKa op september  9, 2010, 21:47:35
Ik zou echt een apparaat met display nemen, de Squeezebox bijvoorbeeld. Wanneer ik achter m'n Mac zit bedien ik deze met Squeezebox Server (een website zeg maar), wanneer ik op m'n balkon of in bed lig of aan tafel zit gebruik ik m'n iPhone en wanneer ik op de bank zit of door huis banjer gebruik ik het display van de Squeezebox zelf. Persoonlijk zou ik het erg irritant vinden om afhankelijk te zijn van m'n iPhone voor de bediening. Hij zit soms aan de lader, is aan het updaten, accu is leeg, je hebt 'm bij iemand laten liggen etc. etc..... Het is een leuke extra, maar ik zou echt voor een apparaat met display gaan en in het goedkope segment is dat dus een Squeezebox.
De squeeze box is puur voor muziek of niet? Zal me er eens in gaan verdiepen.

Citaat van: celerontje op september  9, 2010, 21:59:10
Je vergeet dat je 'm ook met je laptop kan bedienen. (en die heeft Robbert meestal wel aanstaan als-ie op de bank zit, lijkt mij ;))
heb geen bank :D daarbij vind ik dat ook niet makkelijk maar bedankt voor het meedenken ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op september  9, 2010, 23:09:46
De squeeze box is puur voor muziek of niet? Zal me er eens in gaan verdiepen.
heb geen bank :D daarbij vind ik dat ook niet makkelijk maar bedankt voor het meedenken ;)

Ja, puur voor muziek.

Robbert54

is dit dan wat ik nodig heb??

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

even weer totaal wat anders.

heb al meerdere malen aangegeven dat ik de hele zooi wel zou willen verkopen, omdat ik gewoon niet meer kan genieten van de hobby. probeer wel elke keer om er nieuwe dingen bij te halen, (streaming/platenspeler) maar het genieten is er nog steeds niet.
nu weet ik wel een beetje waar dat aan ligt dus verkoop ik de handel nog maar niet,

maar nu over mijn speakers. zoals de meesten hier wel weten ben ik erg content met mijn CMmetjes, maar.. de laatste tijd merk ik wel dat ik het gevoel heb alsof het geluid teveel bij de speakers blijft. op de een of andere manier raakt het me steeds minder, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Nou vraag ik mij dus af waar dit aan ligt? kan dit nu aan de speakers liggen, of is het gewenning of ligt het aan de apparatuur of de bekabeling, of zou het gewoon aan de ruimte liggen? Of zou het gewoon met mijn dip te maken hebben dat het geluid me minder doet. JCL heeft inmiddels de CM7's (natuurlijk wel een pak beter dan de mijne) en hij praat over dat het geluid echt los van de speakers komt, waarom merk ik dit dan steeds minder?? of niet.

heb al meerdere malen zitten te denken om over te stappen op wat anders qua speakers, maar dan moet ik wel eerst weten waar het aan ligt daarbij zal het een sidegrade moeten worden en geen upgrade omdat ik daar momenteel het geld gewoon niet voor heb en vraag me af of er voor de prijs wat ik er nog voor kan krijgen uberhaupt wel iets beters te vinden is.

ik kom er gewoon niet uit wat ik mis. hoop dat jullie kunnen helpen.  :(





|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Ik denk niet dat het aan je apparatuur/bekabeling ligt, hoewel matching alles is. Een groot deel van de beleving komt door de ruimte waarin speakers staan. Grote speakers hebben ruimte om zich heen nodig en dat krijgen ze waarschijnlijk niet genoeg op jouw slaapkamer. Daarnaast is de akoestiek heel erg bepalend. Teveel reflectie of demping en geluid is beide niet goed.

Ik heb heel erg veel tijd en energie (geld valt eigenlijk best mee) gestoken in het optimaliseren van de akoestiek van mijn ruimte. Toen die bijna optimaal was ben ik pas met bekabeling, e.d. gaan experimenteren. Die experimenten kosten overigens meer dan de akoestiek :D

Kan je een foto (of foto's) maken van je ruimte zodat alles zichtbaar is en waar alles staat. Plafond en vloer zijn ook belangrijk...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Mijn slaapkamer is verre van ideaal. Het is momenteel een grote bende. Mijn vader heeft (vraag niet hoe) mijn dvd kast om laten vallen. Maar zal vanmiddag wel even een foto maken
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WimB

Op wat voor een manier kan je niet meer "genieten"? Puur technisch? Geniet je dan nog wel van de muziek zelf en ben je misschien niet teveel bezig met de techniek?

Robbert54

#3310
Citaat van: WimB op september 13, 2010, 13:04:27
Op wat voor een manier kan je niet meer "genieten"? Puur technisch? Geniet je dan nog wel van de muziek zelf en ben je misschien niet teveel bezig met de techniek?
Het doet me bijna niks meer. Net als met films. Gisteren was de eerste keer dat ik weer een paar hele films kon kijken en bleef volgen. Bij films heb ik vaak na een kwartier alweer zoiets van laat maar, dit wordt hem ook niet. En bij muziek raakt het me gewoon niet. Het kippenvel gevoel is er niet en de emotie is er niet. Daarbij merk ik dat het geluid veel te veel aan de speakers blijft plakken. Het komt de ruimte niet in.

Zoals Htip al aangaf zou dat laatste ook best aan de akoestiek kunnen liggen. Indien het bij de speaker hoort dan ben ik bang dat dit mijn speakers niet meer zijn
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

AbZ

#3311
.

WickedGame

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 13:22:58
Het doet me bijna niks meer. Net als met films. Gisteren was de eerste keer dat ik weer een paar hele films kon kijken en bleef volgen. Bij films heb ik vaak na een kwartier alweer zoiets van laat maar, dit wordt hem ook niet. En bij muziek raakt het me gewoon niet. Het kippenvel gevoel is er niet en de emotie is er niet. Daarbij merk ik dat het geluid veel te veel aan de speakers blijft plakken. Het komt de ruimte niet in.

Zoals Htip al aangaf zou dat laatste ook best aan de akoestiek kunnen liggen. Indien het bij de speaker hoort dan ben ik bang dat dit mijn speakers niet meer zijn

Ach iedereen heeft wel een periode dat je niet meer geniet, alhoewel muziek mijn leven is en ik niet zonder kan. Heb toch zelf altijd wel zo mijn kippenvel momenten op muziek, ongeacht set, en dit is soms zelfs op een simpel torentje.

Dat je emoties nu anders liggen beinvloed nu ook je bevindingen op muziek. Want voorheen was je juist blij met je combinatie. En nu verlies je plots je emotie, en ik kan mij niet voorstellen dat je set hierin de schuldige is.

Robbert54

Citaat van: AbZ op september 13, 2010, 13:31:29
Verras jezelf eens met totaal andere muziek (ander genre, andere periode, ander land, enz).

Gezien je sig kan het toch niet zo beroerd klinken, zelfs al zou de akoestiek misschien een beperking zijn.



Al geprobeerd maar werkt helaas niet..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: WickedGame op september 13, 2010, 13:36:10
Ach iedereen heeft wel een periode dat je niet meer geniet, alhoewel muziek mijn leven is en ik niet zonder kan. Heb toch zelf altijd wel zo mijn kippenvel momenten op muziek, ongeacht set, en dit is soms zelfs op een simpel torentje.

Dat je emoties nu anders liggen beinvloed nu ook je bevindingen op muziek. Want voorheen was je juist blij met je combinatie. En nu verlies je plots je emotie, en ik kan mij niet voorstellen dat je set hierin de schuldige is.
Sluit ook niet uit dat het ook aan mezelf kan liggen, maar ben de laatste tijd wel ook een stuk kritischer geworden wat betreft geluid. En dat komt ook wel door dit forum om dat je gewoon leert waar je naar moet luisteren. En als ik dan van mensen hoor dat het geluid de kamer in komt en de persoon als ware voor je staat dan denk ik, waarom heb ik dat niet, voor mijn gevoel luister ik steeds meer Naar 2 speakers en dat is niet wat ik wil. Ben al wel achter gekomen dat de PS3 behoorlijk tekort schiet als muziekstreamer/speler. Die heeft gewoon geen body.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WimB

Jammer en idd gezien je installatie ook vreemd. Hoe luister je naar muziek in de auto of op je werk en kan je daar wel emoties krijgen van bepaalde liedjes?

Ralph71

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 13:46:07
Ben al wel achter gekomen dat de PS3 behoorlijk tekort schiet als muziekstreamer/speler. Die heeft gewoon geen body.

Leen van iemand eens een cd-speler of een simpele squeezebox. Dat zal zeker een stap vooruit zijn als de PS3 je enige bron is.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

WickedGame

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 13:46:07
Sluit ook niet uit dat het ook aan mezelf kan liggen, maar ben de laatste tijd wel ook een stuk kritischer geworden wat betreft geluid. En dat komt ook wel door dit forum om dat je gewoon leert waar je naar moet luisteren. En als ik dan van mensen hoor dat het geluid de kamer in komt en de persoon als ware voor je staat dan denk ik, waarom heb ik dat niet, voor mijn gevoel luister ik steeds meer Naar 2 speakers en dat is niet wat ik wil. Ben al wel achter gekomen dat de PS3 behoorlijk tekort schiet als muziekstreamer/speler. Die heeft gewoon geen body.

Er is niks mis om kritisch te zijn, maar je baseert nu wel je gevoelens op uitspraken van mensen welke je niet zelf heb kunnen horen of dat werkelijk zo is. Dus een aanname op tekst van een forum. Als ik je een tip kan geven, probeer te luisteren op 2 manieren.

Zoals je misschien weet ben ik bij Peerless Monster geweest en ook daar hebben we het over luisteren gehad. Je hebt namelijk 2 manieren van luisteren, luisteren op basis van hoe technisch je systeem/set de muziek plaatst in de luisteromgeving. Het kritisch luisteren naar effecten, en dingen die je hoort of mogelijk niet hoort.

En je hebt luisteren op basis van emotie, dus de muziek wat doet dat met mij. En ik denk dat je die 2 dingen moet scheiden van elkaar. Vandaar dat ik net zo een kippenvel kan krijgen van een nummer op een setje van 139,- euro van philips als bij mijn eigen set. En toch weet je dat technisch mijn set de philips degradeert tot een kleine mier...

Robbert54

Citaat van: WimB op september 13, 2010, 13:50:07
Jammer en idd gezien je installatie ook vreemd. Hoe luister je naar muziek in de auto of op je werk en kan je daar wel emoties krijgen van bepaalde liedjes?
Denk dat je daar een punt hebt. In de auto is het geluid waardeloos, maar dat weet ik en dan kan ik er wel van genieten, maar bij mijn eigen set zijn mijn eisen gewoon hoger.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LOTS

PS3 is de zwakke schakel hier. Prima apparaat en een voorbeeld voor anderen hoe het moet, kwa gebruik en service, maar de audiosectie is ondermaats.
Beeld en geluid zijn op een veel hoger niveau te krijgen.

Het plakken van geluid aan speakers is vaak het resultaat van (matige) kwaliteit van de gebruikte elektronica.
Het loskomen ervan een zaak van goede elektronica, of eerder nog het ontbreken ervan (analoog, buizen, lp's in extremis)

Aan je speakers zal het zeer zeker niet liggen.  :)

LOTS: Lord Of The Strings

WimB

Andere interlinks ertussen wil ook nog wel eens een ander geluidsbeeld geven.

Robbert54

Citaat van: WickedGame op september 13, 2010, 14:07:52
Er is niks mis om kritisch te zijn, maar je baseert nu wel je gevoelens op uitspraken van mensen welke je niet zelf heb kunnen horen of dat werkelijk zo is. Dus een aanname op tekst van een forum. Als ik je een tip kan geven, probeer te luisteren op 2 manieren.

Zoals je misschien weet ben ik bij Peerless Monster geweest en ook daar hebben we het over luisteren gehad. Je hebt namelijk 2 manieren van luisteren, luisteren op basis van hoe technisch je systeem/set de muziek plaatst in de luisteromgeving. Het kritisch luisteren naar effecten, en dingen die je hoort of mogelijk niet hoort.

En je hebt luisteren op basis van emotie, dus de muziek wat doet dat met mij. En ik denk dat je die 2 dingen moet scheiden van elkaar. Vandaar dat ik net zo een kippenvel kan krijgen van een nummer op een setje van 139,- euro van philips als bij mijn eigen set. En toch weet je dat technisch mijn set de philips degradeert tot een kleine mier...
mmm zo had ik het nog niet bekeken. De laatste tijd heb ik sowieso nergens meer plezier van en denk dat dit zeker wel meespeelt. Maar denk dat ik misschien ook wel teveel wordt beïnvloed door dit forum. Ik heb dan een idee in mijn hoofd van hoe het moet klinken. En als ik dat dan niet hoor dan komt mijn perfectonisme teveel Naar boven en is het genieten eraf,

Toch denk ik wel dat mijn ruimte ook verre van optimaal is, maar dat was voorheen ook niet zo'n probleem
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Heb er sowieso al aan zitten denken om een dedicated br speler te halen die ook nog een beetje overweg kan met muziek en als aanvulling een bk geminine. Zou dit wat kunnen doen of ontwijk ik dan het probleem?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Niet vervelend bedoeld hoor maar ik denk dat je oorzaak echt bij jezelf ligt. Ik denk ook dat je persoonlijke situatie hier een behoorlijk aandeel in heeft. Het is ook niet leuk wat je de afgelopen periode is overkomen, maar bedenk je goed dat er na elke tunnel weer licht zichtbaar is. Ik denk dat je muziek en film zoals WickedGame ook al zegt op een andere manier moet proberen te benaderen. Je apparatuur (op een goede cd speler na) is gewoon goed, daar moet de twijfel absoluut niet liggen.

Muziek is voor mij ook een uitlaatklep en ik kan zelf ook niet altijd muziek luisteren waar ik voor blijf zitten. Meestal zet ik een CD'tje op de achtergrond op en merk aan mijzelf dat ik soms helemaal niet luister omdat ik met andere dingen bezig ben, maar soms heb ik ineens weer dat gevoel van, oe dat klinkt lekker en dan blijf ik plakken en ga er dan echt voor zitten en klap ik mijn laptop dicht.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

WickedGame

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 14:18:26
mmm zo had ik het nog niet bekeken. De laatste tijd heb ik sowieso nergens meer plezier van en denk dat dit zeker wel meespeelt. Maar denk dat ik misschien ook wel teveel wordt beïnvloed door dit forum. Ik heb dan een idee in mijn hoofd van hoe het moet klinken. En als ik dat dan niet hoor dan komt mijn perfectonisme teveel Naar boven en is het genieten eraf,

Toch denk ik wel dat mijn ruimte ook verre van optimaal is, maar dat was voorheen ook niet zo'n probleem

Hoe denk je dat ik ooit ben begonnen? Op een kamertje met B&W 805Sjes en een beest van een Infinity woofer. Acoustisch verre van perfect, maar goed ik luisterde naar de muziek en niet naar de technische gemissen die ik had.

En trouwens ook nu als ik technisch luister zijn er verbeter punten aan te merken, maar ik hou nog altijd van muziek en de emotie die het bij mij los maakt. Het valt mij namelijk altijd heel erg hier op dat heel veel mensen op het forum naar een technische perfectie zoeken en de muziek klinisch zo te laten klinken. Dat is leuk, maar ik vraag mij werkelijk dan af of je nog wel geniet van de muziek, of dat je alleen maar op technisch vlak bezig ben een stage te creeren wat in perfectie moet zijn...

Misschien ben ik hierin anders dan andere maar het gaat mij echt niet om de technische perfectie tot in het verste detail. Je zal mij niet zien met panelen, ontkoppelaars etc. Tuurlijk wil ik het wel eens testen maar goed dit soort tweaks/oplossingen en verbeteringen gaan niet mijn emotie vergroten. Want die emotie is er al...

Dus ben je weer technisch bezig ;)

Mocht je overigens wel een verbetering willen zou ik het ook bij de bron zoeken. PS3 is niks mis mee qua gamen en Blu-ray maar audiotechnisch verdient de cambridge beter  ;D