Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nooff

Citaat van: The Vampire op juli 11, 2010, 23:52:26
denk dat ik maar eens ga kijken naar een 60" heb namelijk alleen nog maar de 50" kunnen bekijken en die viel me niet tegen. motionhandling leek zelfs beter dan de pio. alleen de reflectie van het scherm schrok ik even van. leek wel of er totaal geen coating opzat..
Ik vind de reflecties in thuissituatie wel meevallen. De motion handeling is zeker beter, die is gewoon erg smooth! Daarnaast ga je er natuurlijk nog enorm op vooruit qua formaat, echt niet te zuinig  :o

celerontje

Elk formaat went na een tijdje. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Citaat van: celerontje op juli 12, 2010, 00:19:00
Elk formaat went na een tijdje. ;)
Ongetwijfeld, maar 60" is een behoorlijke stap als je van 50" komt.

Snowmaster

#3053
Afgelopen weken heb ik veel, heel veel verschillende schermen gezien. Dat is een prettige bijkomstigheid van het WK.
Het mooie is dat je de uitzendingen, reklame en de trailers wel kunt dromen.
Heel vaak dacht ik : best mooi beeld. Gisteravond dacht ik dat nog met twee grote Philips CRT's.
Alleen als ik thuis kwam was de schok soms best groot.
De confrontatie met zoveel kleurenpracht, verzadiging, natuurlijke details, zwartwaarde en ook nog geen foutje te zien in het beeld..... :o :o  :o
Gewoonweg heftig, het verschil tussen mijn Pioneer en al die andere schermen die ik heb gezien. Vooral de enorme zwartwaarde en kleurverzadiging zijn de meest opvallende verschillen.  Door het gebruik van de ISFccc kan ook de lichtopbrengst van de Pioneer zich meten met LCD's en hoeft hier nooit een gordijntje dicht.
Tuurlijk, hij is hier extreem aangesloten, maar juist door elders het WK te zien werd ik mij bewust van het waanzinnig goede beeld van de Pioneer 500M.  
Normaal valt het niet zo op dat mijn beeld goed is, want het kijkt ook elders best lekker weg. Door het WK kun je al die beelden wel dromen. Als ik dan thuis kom en 's avonds Tom Egbers weer zie met zijn herhalingen, dan pas valt direct het kwaliteitsverschil op en dat is gewoon.......schokkend groot.  Elke detail is zichtbaar en door de enorme diepte in het beeld is er nooit, nee echt nooit, twijfel over een beslissing of een spelersfoutje.
Soms denk ik heel even aan een 600M.....maar deze is technisch een tikje slechter en heeft iets minder 10G aan boord. Ik weet niet of ik het risico wil nemen om dat verschil te ontdekken  :-\.
Sorry, maar ik moest mijn liefde voor (mijn) Pioneer even kwijt  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snutchz

benieuwd of ie volgend jaar nog steeds op #1 staat..  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Snowmaster

Citaat van: Snutchz op juli 12, 2010, 12:30:45
benieuwd of ie volgend jaar nog steeds op #1 staat..  8)

Andere merken hebben nu al veel meer features, dus daarin is een Pioneer al ruimschoots overtroffen.

Maar het geluid uit mijn 500M is nog niet overtroffen. De duurste Philipsen komen in de buurt.
Het beeld van de 500M is ook nog niet geëvenaard. Er wordt in testen telkens vergeleken met de 5090 en die is net een tikje minder. Daarnaast gebruik ik de ISFccc en daarmee haal je alles uit je Pioneer.
De ISFccc heeft een paar kleine nadeeltjes, maar andere standen hebben ook zo hun eigen problemen.
Voorlopig zit ik nog wel gebeiteld met een 500M.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snutchz

nee hoor.. beide schermen zijn na 'n ISF behandeling gelijk in PQ  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Snowmaster

Citaat van: Snutchz op juli 12, 2010, 13:53:46
nee hoor.. beide schermen zijn na 'n ISF behandeling gelijk in PQ  ;)

Nope, op AVS staat daar wel een stukje over en ook een PQ vergelijk tussen diverse schermen na calibratie.
De 500M heeft de meeste 10G onderdelen en daarmee het beste beeld van alle Kuro's. Het is marginaal, maar het verschil is er.
Bovendien is ISF iets anders dan ISFccc.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snutchz

neuh.. schermen zijn identiek op wat nieuwe chips na.. die dan zorgen voor wat betere motion (inmiddels geëvenaard door LG) ..daarom blijft de LX5090 gwn als -reference level- dienen... waar Panasonic volgend jaar gewoon overheen dendert  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Snowmaster

Citaat van: Snutchz op juli 12, 2010, 14:27:16
neuh.. schermen zijn identiek op wat nieuwe chips na.. die dan zorgen voor wat betere motion (inmiddels geëvenaard door LG) ..daarom blijft de LX5090 gwn als -reference level- dienen... waar Panasonic volgend jaar gewoon overheen dendert  8)

Nu zeg je zelf dat er verschil in zit.  Teveel gedronken gisteravond?

Dendert?  Nee hoor, daarin geloof ik niet. Dat er volgend jaar een scherm komt dat iets beter is, moet ook gewoon.
Anders moet Panasonic zich gaan schamen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

JCL

Pio weg? Wel nee! Lekker laten staan! Als ik naar je set kijk (heb hem natuurlijk nooit gehoord/gezien) denk ik dat je het meeste winst kunt behalen bij het upgraden van je speakers. Dus door CM5, CM7 te kopen. Ook een echte goede sub zal veel verbetering geven. De luidsprekers vooral in surround beleving maar ook behoorlijk in stereo beeld! Als je er nog niet uit bent of je voor stereo of surround wil gaan, koop 2 goeie CM speakers, ik zou dan voor de CM7 gaan als je het geld er voor (over) hebt en je boekt op beide terreinen erg veel winst. Subje erbij en je set is helemaal af!

Snutchz

neuh... specs zijn gwn idem.... neuh... drink niet...

nu met die patentjes/peoples of Pioneer... moeten ze het niet wagen om met 'n inferieur scherm te komen nee.... want dan laat ik ze gwn keihard vallen... en ga ik voor LG  :)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Valkyrie

Citaat van: JCL op juli 12, 2010, 15:07:03
Pio weg? Wel nee! Lekker laten staan! Als ik naar je set kijk (heb hem natuurlijk nooit gehoord/gezien) denk ik dat je het meeste winst kunt behalen bij het upgraden van je speakers. Dus door CM5, CM7 te kopen. Ook een echte goede sub zal veel verbetering geven. De luidsprekers vooral in surround beleving maar ook behoorlijk in stereo beeld! Als je er nog niet uit bent of je voor stereo of surround wil gaan, koop 2 goeie CM speakers, ik zou dan voor de CM7 gaan als je het geld er voor (over) hebt en je boekt op beide terreinen erg veel winst. Subje erbij en je set is helemaal af!

Er staat nog een DD18 in de marktsectie. Wellicht is dat iets voor Robbert! :clapping:
Zullen z'n ouders blij mee zijn. :devil:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Snowmaster

Citaat van: JCL op juli 12, 2010, 15:07:03
Pio weg? Wel nee! Lekker laten staan! Als ik naar je set kijk (heb hem natuurlijk nooit gehoord/gezien) denk ik dat je het meeste winst kunt behalen bij het upgraden van je speakers.

Precies en dan kan hij nog forse vooruitgang boeken door zijn stroomvoorziening te verbeteren. Dat kost bijna niets en hij gaat flink vooruit.  Maar ik weet niet of Robbert toestemming krijgt om gaten te boren en leidingen aan te leggen in het ouderlijk huis  :-\
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

JCL

Citaat van: Valkyrie op juli 12, 2010, 15:10:14
Er staat nog een DD18 in de marktsectie. Wellicht is dat iets voor Robbert! :clapping:
Zullen z'n ouders blij mee zijn. :devil:

Perfect chantage middel. Zeggen dat je de Velo koopt tenzij ze meebetalen aan je TV >:D

Robbert54

Citaat van: JCL op juli 12, 2010, 15:14:39
Perfect chantage middel. Zeggen dat je de Velo koopt tenzij ze meebetalen aan je TV >:D
:devil: dat krijg ik er nooit door :D

Citaat van: Snowmaster op juli 12, 2010, 15:12:42
Precies en dan kan hij nog forse vooruitgang boeken door zijn stroomvoorziening te verbeteren. Dat kost bijna niets en hij gaat flink vooruit.  Maar ik weet niet of Robbert toestemming krijgt om gaten te boren en leidingen aan te leggen in het ouderlijk huis  :-\
ik krijg niet eens toestemming om mijn tv op te hangen >:(

overigens (ondanks dat ik een ouder model heb) herken ik je verhaal nog volledig. Pio's blijven gewoon uber tv's misschien kan ik toch ook beter kijken of er ergens nog een 608 of 609 vrijkomt. zal vast wel zo zijn met de komst van de Pana VT20, misschien Smits ook maar even een mailtje sturen om hun ogen open te houden.

Citaat van: JCL op juli 12, 2010, 15:07:03
Pio weg? Wel nee! Lekker laten staan! Als ik naar je set kijk (heb hem natuurlijk nooit gehoord/gezien) denk ik dat je het meeste winst kunt behalen bij het upgraden van je speakers. Dus door CM5, CM7 te kopen. Ook een echte goede sub zal veel verbetering geven. De luidsprekers vooral in surround beleving maar ook behoorlijk in stereo beeld! Als je er nog niet uit bent of je voor stereo of surround wil gaan, koop 2 goeie CM speakers, ik zou dan voor de CM7 gaan als je het geld er voor (over) hebt en je boekt op beide terreinen erg veel winst. Subje erbij en je set is helemaal af!

ik ben op dit moment wel tevreden met de CM's de 1 serie doet het gewoon ontzettend goed in een kleine ruimt en heb niet het gevoel dat ik iets tekort kom, wel zou ik heel graag nog een keer een goede sub proberen, maar eerst maar weer eens ruimte zien te creeëren in mijn toch al behoorlijk volgepakte kamertje :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Wow!! Wat is er in jouw topic gebeurd? Kijk ik een paar dagen niet, moet ik verschillende bladzijden lezen :o

Ik zou de Pio ook houden. Kan heel goed zijn dat je in beeld achteruit gaat en dat ga je spijt krijgen. En 50" op je slaapkamer is denk ik niet verkeerd. Ik zou het geld besteden aan betere surrounds en een kleine sub (niet de DD18 :D), zodat je dat een keer goed kan beleven. Misschien krijg je dan weer zin in films kijken. Ik mis het nu (wegens de verbouwing) heel erg. Maar dat is ook weer goed ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

Citaat van: HTip op juli 12, 2010, 19:30:54
Wow!! Wat is er in jouw topic gebeurd? Kijk ik een paar dagen niet, moet ik verschillende bladzijden lezen :o

Ik zou de Pio ook houden. Kan heel goed zijn dat je in beeld achteruit gaat en dat ga je spijt krijgen. En 50" op je slaapkamer is denk ik niet verkeerd. Ik zou het geld besteden aan betere surrounds en een kleine sub (niet de DD18 :D), zodat je dat een keer goed kan beleven. Misschien krijg je dan weer zin in films kijken. Ik mis het nu (wegens de verbouwing) heel erg. Maar dat is ook weer goed ;)
en jij hebt ook nog flink wat in het vooruitzicht :pompom: misschien moet ik toch eens kijken of ik ergens een sub kan lenen om eens even te testen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Robbert.. er is iets goed mis met jouw inbox hier  :crazy:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op juli 13, 2010, 18:02:35
Robbert.. er is iets goed mis met jouw inbox hier  :crazy:
wat dan? heb nog geen pm van je gehad vandaag?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

HTip

Citaat van: The Vampire op juli 12, 2010, 20:19:49
en jij hebt ook nog flink wat in het vooruitzicht :pompom: misschien moet ik toch eens kijken of ik ergens een sub kan lenen om eens even te testen
Ik? Och ja, gaat wel :D

Moet je zeker doen. Met film een wereld van verschil.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op juli 13, 2010, 18:38:02
Ik? Och ja, gaat wel :D

Moet je zeker doen. Met film een wereld van verschil.
mocht je DD te vroeg binnenkomen dan weet ik nog wel een babysitter :devil: :D

zit overigens te denken of een BK gemini niet genoeg is voor mijn slaapkamer. niet duur en kan altijd nog groter halen, of zal dit toch echt te weinig zijn?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Davey

Citaat van: The Vampire op juli 13, 2010, 18:40:55
mocht je DD te vroeg binnenkomen dan weet ik nog wel een babysitter :devil: :D

zit overigens te denken of een BK gemini niet genoeg is voor mijn slaapkamer. niet duur en kan altijd nog groter halen, of zal dit toch echt te weinig zijn?

Je bent de eeuwige twijfelaar of stiekem een vrouw  :D