Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tiptop

Citaat van: JCL op mei 12, 2010, 13:39:45
Absoluut, zeker als je jong bent, dan herken je er erg veel in van je jezelf (he, dat zeg ik ook niet handig :P).
;D, Wil je ons wat vertellen, misschien? Over een kast en eruit komen :clapping:

Geeft niks hoor, We zijn allen volwassen en kunnen het hebben O0 ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

JCL

Haha, die voelde ik al aankomen idd :P Ik doelde meer op de studententijd die hij beschrijft. Tevens is onze vriendengroep ook een homo rijk, dus de grappen van Youp doen het altijd goed op de zaterdagavond ;)

tiptop

Citaat van: JCL op mei 12, 2010, 16:05:58
Haha, die voelde ik al aankomen idd :P Ik doelde meer op de studententijd die hij beschrijft. Tevens is onze vriendengroep ook een homo rijk, dus de grappen van Youp doen het altijd goed op de zaterdagavond ;)
Issie toevallig ook neger ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

JCL

Hij zal vast niet vies zijn van een beetje bruin, maar de Indo in onze groep is een ander dan de homo (en ja, ook de indo-negier grap komt vaak voorbij na een paar bier :P). Volgens mij is onze vriendengroep een beetje een kruising tussen Rik de Rukker en How I met your Mother (inclusief Barney :P)

tiptop

Citaat van: JCL op mei 12, 2010, 16:13:54
Hij zal vast niet vies zijn van een beetje bruin, maar de Indo in onze groep is een ander dan de homo (en ja, ook de indo-negier grap komt vaak voorbij na een paar bier :P). Volgens mij is onze vriendengroep een beetje een kruising tussen Rik de Rukker en How I met your Mother (inclusief Barney :P)
Die serie ken ik niet maar net even gegoogled en die meiden zien er wel leuk uit. Als je die ziet wil je toch geen homo meer zijn, lijkt me. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

even weer een on-topic iets ;)

gisteren is er een pakketje voor me binnen gekomen. ik was er niet dus die lag vandaag nog op mij te wachten: Mijn allereerste LP :D :D

:music: :music: :music:



leuk ook om te zien dat de LP nog is veranderd over de afgelopen 30 jaar. die oude die ik van mijn oom heb zien er toch allemaal nog wat anders uit. deze is dikker en er staan maar 3 nummers op 1 kant.

nou hopen dat mijn Phonoamp deze week binnenkomt dan kan ik hem ook nog op mijn eigen set gaan luisteren :D

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Dit is een mooie dikke plaat, maar dunne platen worden ook nog steeds gemaakt, zie eens de ''Cats Lost'' van Cuby & the Blizzards, da's een hele dunne plaat waar de naald lekker overheen schommelt. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Klinkt een beetje als "My first Sony" :D

Even serieus. Gefeliciteerd met je 1e LP. Heb zo het idee dat het niet de laatste zal zijn... :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: The Vampire op mei 17, 2010, 02:01:33
even weer een on-topic iets ;)

gisteren is er een pakketje voor me binnen gekomen. ik was er niet dus die lag vandaag nog op mij te wachten: Mijn allereerste LP :D :D

:music: :music: :music:



leuk ook om te zien dat de LP nog is veranderd over de afgelopen 30 jaar. die oude die ik van mijn oom heb zien er toch allemaal nog wat anders uit. deze is dikker en er staan maar 3 nummers op 1 kant.

nou hopen dat mijn Phonoamp deze week binnenkomt dan kan ik hem ook nog op mijn eigen set gaan luisteren :D



Hij is onderweg. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: HTip op mei 17, 2010, 09:45:47
Klinkt een beetje als "My first Sony" :D

Even serieus. Gefeliciteerd met je 1e LP. Heb zo het idee dat het niet de laatste zal zijn... :music:
:D

haha! ja het is voor mij echt weer een nieuwe weg inslaan binnen onze hobby. ben erg benieuwd hoever deze weg gaat. momenteel moet ik ongelooflijk goed op de centen passen, dus voorlopig zullen er geen nieuwe spulletjes worden aangeschaft. nu is het gewoon even genieten van wat ik heb (ook geen straf natuurlijk)

Citaat van: tiptop op mei 17, 2010, 13:23:34
Hij is onderweg. 8)
:pompom: :pompom: :pompom:

Bedankt Tiptop!!


|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

even nog een personal update: zijn net weer 2 sollicitaties de deur uitgegaan. 1 voor pannenkoeken bakker in een restaurant en 1 voor medewerker bediening in een luxe restaurant. (horeca blijft toch leuk)

verder druk opleidingen aan het uitzoeken, maar kom er nog niet helemaal uit

Industrieel product ontwerpen: ik mis NA en WI B.

MWD: heb psychologie gestudeerd dus dit pas wel in het straatje

Hoger Juridische Opleiding: moet ik me nog even wat verder in verdiepen:

Kunst en Techniek: toelatingsopdracht.

zoals je kunt lezen, is mijn interesse dus vrij breed. en de opleidingen sluiten totaal niet op elkaar aan. maakt het er niet makkelijker op :confused:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op mei 17, 2010, 19:06:16
even nog een personal update: zijn net weer 2 sollicitaties de deur uitgegaan. 1 voor pannenkoeken bakker in een restaurant
Ik kon m'n lach niet inhouden...
Eerst Piet Friet spelen en dan een rare koekebakker worden...
Dit voorspelt een hoop taalgebaseerde plagerijen...
Ik zeg 't alvast maar even. ;)

Citaat van: The Vampire op mei 17, 2010, 19:06:16
en 1 voor medewerker bediening in een luxe restaurant. (horeca blijft toch leuk)
Daar ben je gauw van genezen na het zien van deze (overigens briljante) film:
http://www.imdb.com/title/tt0476681/ :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

 :D ja erg he :D Horeca is vaak gewoon leuk werken, maar zie mezelf nou eigenlijk ook nog niet echt al pannenkoekenbakker :blink: maar als het allemaal doorgaat dan is het ook maar voor 4 maand, want dan gaat kleine Robbert weer naar school :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Snutchz

volgens 't witte boekje mag pannekoek ook  ;D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

GOED! dat pannenkoekenbakker gedoe had ik dus duidelijk weg moet laten! :D nou is het hele punt van; welke opleiding weer gemist.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: Snutchz op mei 17, 2010, 19:23:06
volgens 't witte boekje mag pannekoek ook  ;D
Waarbij opgemerkt dient te worden dat het witte boekje opgesteld is door personen die tegen het Groene Boekje zijn. ;)

Trouwens, je mag best pannenkoekenbakker worden, ik ben dol op pannenkoeken! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

eazyq

Waarom kijk je niet voor een MER opleiding, is ook vrij breed geörienteerd. (MER= Management, Economie en Recht  :D)
Als je geen oplossing hebt, heb je ook geen probleem.

zelfreflectie op zijn tijd doet wonderen, vooral in een spiegel.

Robbert54

Citaat van: eazyq op mei 18, 2010, 07:11:21
Waarom kijk je niet voor een MER opleiding, is ook vrij breed geörienteerd. (MER= Management, Economie en Recht  :D)
omdat ik allergisch ben voor economie :D (terwijl ik EC + MA heb gedaan)


vandaag de phono amp binnen gekregen. werkt perfect, nou weet ik alleen niet wat ik met de aarde moet doen, want die kan ik niet aansluiten. kan ik die er gewoon aflaten?

verder even de draaitafels aan het vergelijken. een Kenwood full automatic en de Dual 505. nou lijkt de Dual mijn in alle opzichten veel beter, en zo klinkt hij ook alleen heeft hij wel erg veel last van bijgeluiden. maar hij klinkt wel voller dan de Kenwood. voordeel van de Kenwood is dat ie een schoner geluid geeft en automatisch gaat.

maar lijkt mij toch dat de Dual echt wel beter zou moeten zijn. waar komen al die bijgeluiden dan vandaan? hij stoort ook wanneer de plaat niet draait. grappige is wel dat wanneer je de receiver uitzet je nog heel zachtjes de muziek uit de speler hoort komen :blink:

dat is dus deze:

maar dan de gewone 505



versus

de kenwood p-63

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Als je aarde nergens aan vast kunt maken, probeer 'm dan eens aan de massa-aansluiting van je RCA stekker. Bijgeluiden zouden dan minder moeten zijn :)
De 'muziek uit je platenspeler' komt vanuit je naald die de sporen van de plaat volgt.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: B. op mei 18, 2010, 13:35:11
Als je aarde nergens aan vast kunt maken, probeer 'm dan eens aan de massa-aansluiting van je RCA stekker. Bijgeluiden zouden dan minder moeten zijn :)
De 'muziek uit je platenspeler' komt vanuit je naald die de sporen van de plaat volgt.
wat is dan de massa aansluiting? sorry noob vraag.

hij stoort overigens ook wanneer de plaat niet speelt.. echt zo'n bromtoon
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Citaat van: The Vampire op mei 18, 2010, 17:49:12
wat is dan de massa aansluiting? sorry noob vraag.

hij stoort overigens ook wanneer de plaat niet speelt.. echt zo'n bromtoon

De massa-aansluiting van je RCA stekker...



De 'ring' om het 'pikkie' is de massa (=aarde). Zie daar dus het losse aarddraadje aan te frutsen en de brom is (grotendeels) verdwenen.