d'ondergrondse

Gestart door gvy, juli 27, 2006, 01:53:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mikeske

vind het wel geslaagd  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy


Wat ik mij afvraag.
Ik heb altijd zo van die rafelige randen (vb rand van het scherm etc).
Nogthans ligt het niet aan de resolutie, want als ik inzoom op de foto (photoeditor) komen die randen strak?
Hoe komt dat ? ???

Geert

HTip

Mooi overzicht van je HT 8) Ziet er strak en toch gezellig uit.

Prachtige deur.  Als ik niet het verhaal over de airbrush had gelezen, had ik niet gedacht dat daar de deur zou zitten. Helemaal goed!

Citaat van: gvy op juni 16, 2007, 00:28:28
Wat ik mij afvraag.
Ik heb altijd zo van die rafelige randen (vb rand van het scherm etc).
Nogthans ligt het niet aan de resolutie, want als ik inzoom op de foto (photoeditor) komen die randen strak?
Hoe komt dat ? ???

Geert

Ik weet niet of je met je camera ook kan instellen wat de kwaliteit van de foto is?

Volgens mij zit het zo...
Je hebt resolutie en kwaliteit (tenminste op mijn camera). De resolutie is gerelateerd aan het aantal megapixels, bijv. 10 MP geeft foto van 3872*2592 pixels. Terwijl de kwaliteit alles te maken heeft met de compressie van de foto, zodat de foto minder ruimte in beslag neemt.

Het zou kunnen zijn dat je compressie te hoog is ingesteld. Overdreven kun je dan trapvorming krijgen i.p.v. een vloeiende lijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

daxie

Citaat van: gvy op juni 16, 2007, 00:28:28
Wat ik mij afvraag.
Ik heb altijd zo van die rafelige randen (vb rand van het scherm etc).
Nogthans ligt het niet aan de resolutie, want als ik inzoom op de foto (photoeditor) komen die randen strak?
Hoe komt dat ? ???

Geert

Je bedoelt op het scherm in de browser? Of ook in je videobewerkingsprogramma? Of ook bij de afdruk?

(btw, hoe dan ook zit ht4ever er beetje naast :-) van compressie krijg je geen trapvorming).

Het is een herschalingsfout, dat betekent dat het herschalingsalgoritme dat je browser of programma gebruikt van slechte kwaliteit is, en dat hij bij het herschalen zijn lijnen niet strak krijgt.
Firefox bijvoorbeeld is daar berucht om.

HTip

Is wel een beetje offtopic... maar ik heb een Canon Powershot en daar kun je bij beeldgrootte de resolutie (L, M, S) en de kwaliteit (Superfine, fine, normaal) instellen. Bij de kwaliteit staan symbolen die duiden op trapvorming  :-[
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

#630
Wel,

Ik bedoel inderdaad trapvorming bij schuine lijnen, vb de rand van de ESLluidspreker, de rand van het scherm etc.

Ik maak foto's met een simpel 7.0Mpixel HP toestel.
De hierboven genomen foto is gemaakt zonder flits, met ISO100, kunstlicht (niet al te klaar) .vrij hoge resolutie.
Als ik inzoom op de foto verdwijnen de trapjes weliswaar.

Maar hoe komt het dat ik die trapvorming vb niet zie bij de foto's van GT (Peelke) of anderen.
Misschien is de belichting te laag? Ik moet eens met flits zien of het fenomeen zich ook voordoet.

Geert

edit

Ik heb zonet op m'n pc hetzelfde bovenstaande plaatje (panview) geopend met microsoft Photo Editor en met Nero photoSnap viewer.
Het betreffende plaatje is 3721x1059pixels.
Het is bewerkt (aan elkaar geplakt) in Photo editor

Nu bizar genoeg ziet het er veeeeeel beter uit als ik het open in Nero photoSnap viewer.
minder trapvorming, veel minder korrel en ga maar door.
Hoe komt dat (ligt dus blijkbaar niet aan de foto zelf?)

En hoe komt het dat ook de geposte foto minder is (ik host over imageshack). Die ziet er uit alsof ie geopend is in photoeditor?

geert


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Arno P

Citaat van: gvy op juni 16, 2007, 00:22:25
Ik heb nog eens een panfoto proberen maken. (3 fotootjes aan elkaar geplakt)

Jammer dat de verlichte posters overbelicht zijn en de batterijen van mijn fototoestelletje plat. dus morgen probeer ik nog eens opnieuw.
Geert




Die ESL's....welke zijn dat eigenlijk (zelfgemaakt?)?

mikeske

Citaat van: Arno P op juni 16, 2007, 10:58:11
Die ESL's....welke zijn dat eigenlijk (zelfgemaakt?)?

die heeft geert inderdaad zelf gemaakt  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy

Ja,

Ik bouw al heel wat jaren ESL's. ;)
De bouw staat tenandere volledig in dit topic beschreven.
Of anders hetzelfde maar in 1 artikel ook hier na te lezen

Geert

Jeroen V

Citaat van: gvy op juni 16, 2007, 12:56:10
Ik bouw al heel wat jaren ESL's. ;)
De bouw staat tenandere volledig in dit topic beschreven.
Of anders hetzelfde maar in 1 artikel ook hier na te lezen
Ik vond het met name erg leuk om de reacties van de anderen te lezen, volgens mij zijn ze nogal verbaasd over de kwaliteit waarmee je alles weet te maken. Ik zag dit topic vanochtend pas voor het eerst, en ik moet zeggen dat ik ook heel erg onder de indruk ben. Ik zou al blij zijn als ik de helft van jouw vaardigheden zou beheersen.... Petje af.... :)

daxie

#636
Ik blijf denken dat het schalingsfouten zijn hoor...

Stuur ze anders even door Geert, dan plak ik ze even aan elkaar hier...

gvy

#637
Citaat van: daxie op juni 16, 2007, 13:10:10
Ik blijf denken dat het schalingsfouten zijn hoor...

Stuur ze anders even door Geert, dan plak ik ze even aan elkaar hier...


Bedankt voor het aanbod Wouter.
Maar hoe verklaren we dan dat als ik inzoom, de randen goed komen, of ook als ik het plaatje met nero photosnapviewer bekijk, het wel goed zit en veel minder korrel heeft?
Ik zou het namelijk gewoon zelf goed willen kunnen in het vervolg.

hieronder heb ik trouwens 3 nieuwe foto's aan elkaar geplakt, maar dit keer met de belichting achter de posters uit, zodanig dat ze zichtbaar worden.

OK, yes, deze hieronder is beter. Ik heb hem geschaald in photofiltre naar het juiste formaat en blijkbaar zijn de trapjes mooi weg. ;D



Arno P

Citaat van: gvy op juni 16, 2007, 12:56:10
Ja,

Ik bouw al heel wat jaren ESL's. ;)
De bouw staat tenandere volledig in dit topic beschreven.
Of anders hetzelfde maar in 1 artikel ook hier na te lezen

Geert

Je hebt de productie aardig onder de knie zo te zien....heel wat makkelijker dan mijn geklungel met mylar mbv plakbandjes strak trekken...
Al eens een full-range gemaakt?

gvy

#639
Citaat van: Arno P op juni 16, 2007, 14:30:12

Al eens een full-range gemaakt?

Mijn eerste waren 1.8m hoog en werden ingezet tot rond de 80Hz met daaronder enkel een sub.
Full range klinkt mooier dan hybrides, maar hun rendement ligt lager , dus het is veel lastiger echt luid te gaan. Daarom dat ik in een HT niet voor deze optie heb gekozen.
Maar heel misschien ;D begin ik aan een setje om de fronts te vervangen en het er toch maar eens op te wagen.

Geert

Arno P

Citaat van: gvy op juni 16, 2007, 15:24:17
Mijn eerste waren 1.8m hoog en werden ingezet tot rond de 80Hz met daaronder enkel een sub.
Full range klinkt mooier dan hybrides, maar hun rendement ligt lager , dus het is veel lastiger echt luid te gaan. Daarom dat ik in een HT niet voor deze optie heb gekozen.
Maar heel misschien ;D begin ik aan een setje om de fronts te vervangen en het er toch maar eens op te wagen.

Geert

Ik zit er ook over te malen...tis zo mooi he?  ^-^

stoffels

Citaat van: gvy op juni 16, 2007, 13:59:00





dat is pas een mooie foto van je theater, geert, kom veel beter uit zo.
Alleen spijtig dat je jouw rack zo niet ziet.
Maar ja, je kan blijven knippen en plakken ....  ;D

gvy

#642
Hoyedaar Stoffels

Ik ben er voor de lol eentje aan het maken vanaf de andere kant.
Ik ben nog altijd aan het oefenen met het maken van Panorama fotootjes ( 3 tezamen plakken) 8)

Geert

gvy

#643
En voila ik heb er nog een gemaakt (uit 3 fotootjes), nu vanaf de andere zijde.



En ik heb de 3 panoramafoto's op pagina 1 van dit topic geplaatst .

geert

HTip

De laatste twee foto's zijn mooi! Je hebt nu geen last van trapvorming... :D Heb je iets veranderd bij het maken van de foto of juist bij de bewerking? Het lijkt erop dat de belichting er iets mee te maken heeft, maar dat weet ik niet zeker.

Eén ding weet ik wel zeker. Voordat het er bij mij zo uitziet duurt nog wel even ;D

Complimenten voor je inrichting 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

R

Het aan elkaar plakken gaat je inmiddels een stuk beter af!! Mooi hoor O0

gvy

Citaat van: R op juni 17, 2007, 11:51:23
Het aan elkaar plakken gaat je inmiddels een stuk beter af!! Mooi hoor O0
Bedankt Ruben,

maar de eerste panfoto die jij onder handen genomen hebt is toch nog een stukje professioneler.
Bij mij is er nog een kleurverschil te zien, waar het tapijt samenkomt. Ik probeer dat met blur een beetje uit te gummen zodat het minder opvalt en dat lukt redelijk goed.

Geert

molle

Leuke foto's Geert 8) Het langskomen gaat trouwens niet meer lukken voor augustus :'(
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

gvy

#648
Citaat van: molle op juni 18, 2007, 11:41:22
Leuke foto's Geert 8) Het langskomen gaat trouwens niet meer lukken voor augustus :'(

Bedankt.
Zo'n breedbeeldfoto's zijn heel erg leuk in een HT. Het geeft een veel ruimtelijker en realistisch sfeerbeeld van de ruimte.
Geen zin om zoiets van "pitch black" te hebben? Nu ik mij toch aan het amuseren ben met plakken
Neem anders eens 3 of meer fotootjes,genomen vanop dezelfde plaats maar telkens gedraaid en met een overlap en stuur ze mij door. :D

We zien wel wanneer een bezoek eens past, geen haast. d'ondergrondse loopt niet weg  ;D

Geert

Its The Dude

Sjongejonge zeg, wat is dit een pak werk en wat ziet het er mooi uit.

De panoramafoto's spreken voor zich. Dat had je trouwens snel onder de knie!

Complimenten! En dan vooral het geduld om de electrostaten te bouwen, respect!
Sanyo Z4, 100" electrisch scherm, Denon 1803, Panasonic S-97, BNS A40 front, BNS 404 Center, BNS 400 Surround, DIY 25cm Kevlar subwoofer.