d'ondergrondse

Gestart door gvy, juli 27, 2006, 01:53:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

molle

Echt klasse werk man 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

mikeske

Heel mooi resultaat, ben heel benieuwd naar de klank van je ESL's
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

christian19

Erg mooi geworden!!! 8)

gr,

christian.

gvy

Bedankt voor de complimenten, ;D
Doet altijd wel deugd na het zwoegen. :P

Het wordt misschien stilletjesaan tijd om eens een meet en greet te organiseren hier in Oosterzele.
We zien wel of er mensen geintereseerd zijn om eens langs te komen.

Normaal wordt volgende week mijn nieuwe zitbank geleverd voor in het salon, dus kunnen eindelijk de huidige koningsblauwe lederen sofas naar d'ondergrondse verhuizen.
Heb ik daar ook mijn definitieve zitmeubilair.

Geert

Del member

#504
Citaat van: gvy op maart  3, 2007, 12:51:56
Bedankt voor de complimenten, ;D
Doet altijd wel deugd na het zwoegen. :P

't resultaat mag er dan ook zijn. wat me toch steeds verbaasd is de enorme snelheid waarmee het vooruit gaat

Citaat van: gvy op maart  3, 2007, 12:51:56
Het wordt misschien stilletjesaan tijd om eens een meet en greet te organiseren hier in Oosterzele.
We zien wel of er mensen geintereseerd zijn om eens langs te komen.

Normaal wordt volgende week mijn nieuwe zitbank geleverd voor in het salon, dus kunnen eindelijk de huidige koningsblauwe lederen sofas naar d'ondergrondse verhuizen.
Heb ik daar ook mijn definitieve zitmeubilair.

Geert

Meet & greet op een avond zou wel leuk zijn vanaf volgende week passeer ik trouwens elke dag langs de E40 ...
Ik kan altijd wat HDTV meebrengen.

Heb hier bvb 40mbps LOST episode in 720p liggen dit moet reference quality zijn op jouw projector :)
En lekker ondergedompeld in vier electrostaten benieuwd hoe dat met surround gaat klinken.

S60t

Geert......in 1 woord...FANTASTISCH!!!

wow...mooi vorm gegeven..
Samsung Q8FN 55", Epson EPM-TW5000, searching for mobile screen, Yamaha RX-A1040, Yamaha DVD-S2700, Playstation 4, Kef Q5, KEF Q4, Dali sub, Kef CODA 80, Kef 1 Eitje.

gvy

En we zijn nog niet stilgevallen.

Vanmorgen ben ik om een MDF plaat 1220mm x 2440mm x 22mm dik  en 2 kerselaar gefineerde meubelpanelen geweest.
Inderdaad , we zijn begonnen aan de 2 subwoofers.
Hierin komen straks de 2 adire shiva's  8) die ik onlangs gekocht heb.

Ondertussen hebben we deze namiddag een bende jong grut over de vloer gehad in d'ondergrondse.
T'was de verjaardag van een neefje en m'n schoonzus en schoonbroer zijn met de bende naar onze cinema afgezakt  :P
Bakske vol met 11 man daar beneden.
Schoonbroer had een popcornmachientje mee, om in de sfeer te blijven.

Afijn,
Eerst heb ik wat berekeningskes gemaakt en het worden dus twee stuks 85 liter basreflex kasten.
Oorspronkelijk zou ik gesloten kasten maken (audiofieler misschien), maar voor HT en rekening houdend met de grote ruimte, vindt ik een basextensie (-3dB)tot onder 20Hz in room, toch wel een voldoende overtuigende troef, om voor basreflex te kiezen.
De TS parameters van de shiva's zijn tenandere geschikt voor beide mogelijkheden.

Vervolgens heb ik nogal wat moeite gehad om uit 1 MDF paneel , de houtpakketten voor twee 85 liter kasten te krijgen.
Ik heb dan maar autocad eens ingeschakeld.



Hierna kon het zaagwerk beginnen, en dus heb ik nu de 12 paneeltjes klaarliggen voor verdere verwerking.



Geert

Sicco

Oh My God! Erg fraaie ruimte zo!!
Ziet er goed uit hoor! Complimenten!  O0
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

daxie

Man, man, je hebt heel wat werk verzet.

Een prachtig staaltje van afwerking en 'craftmanship', petje af hoor...

Ben ook benieuwd naar het resultaat van de shiva's, maar dat zal wel in orde komen.


De integratie tussen de 3 frequentieranges zal je ook wel goed aanpakken, dus top werk hoor.


En een M&G, ik denk niet dat je een tekort aan geinteresseerden zult hebben...

gvy

#509
Citaat van: daxie op maart  5, 2007, 08:55:34
Man, man, je hebt heel wat werk verzet.

Een prachtig staaltje van afwerking en 'craftmanship', petje af hoor...

Ben ook benieuwd naar het resultaat van de shiva's, maar dat zal wel in orde komen.


De integratie tussen de 3 frequentieranges zal je ook wel goed aanpakken, dus top werk hoor.


En een M&G, ik denk niet dat je een tekort aan geinteresseerden zult hebben...

Als 't een beetje meezit ( en ik niet te moe ben om nog een avondje/nachtje door te knutselen  ;D ), dan heb ik vannacht twee mooie afgewerkte subwooferkasten van 85 liter met de shiva's erin.
Ik heb er zateravond en zondag aan gewerkt.

Zaterdag materiaal afgehaald, de berekeningen gemaakt en het houtpakket gezaagd.
Zondag de kisten in elkaar gelijmd, de wooferopeningen, reflexopening en aansluitterminals  uitgefreesd, geboord. Bracing...
De reflexbuis was een probleempje, wegens diam 10cm x 62cm lang.
En dat kan dus niet in een kistje van 38cm diep  ::)
Dus heb ik er in verstek onder hoek gemaakt.

En om een mooi resultaat te krijgen zonder urenlang schuur en spuitwerk, of fineerwerk, heb ik iets anders bedacht voor de afwerking.
De voor, boven, achter,onderzijde wordt in een stuk door met een strook zwart vasttapijt bekleed. Dit wordt strak bevestigd met dubbelzijdige tape (voor vasttapijt).
Het tapijt is tenandere overschot van mijn podium voor het scherm.
De linker en rechterkant krijgen (geheel in ondergrondse stijl) een plaat kerselaar meubelpaneel.
Vervolgens worden er nog twee frontjes met zwart textiel bekleed.

Een van de twee is gisteren reeds met het tapijt bekleed en het wordt best mooi.

Geert


PS : en anders ist morgen  ;)

gvy

#510
Zo,

Eentje is er klaar en staat te spelen.
De andere is bijna af.

Fotos zeggen gewoon meer  ;)
Hier is de MDF kist in de dubbelzijdige tapijttape gezet:



En het aanbrengen van het zwarte vasttapijt



En hier hebben we de gaten eruit gesneden:



enz....enz....enz... en plots ist ie klaar  ;D


De shiva is een woofer met een dubbele spoel (2x4 ohm) dus brengen we die naar buiten



En hier moet hij komen + symmetrisch aan de andere kant van de ruimte de tweede.



Nu de eerste staat te spelen vraag ik mij af of er eigenlijk wel 2 nodig zijn, maar mits goed opgesteld, denk ik dat het wel beter is voor de kwaliteit van de bas.
Dat gaan we dan wel eens uitmeten binnenkort.

Geert


Sicco

echt fantastisch dat je dit allemaal zelf maakt joh! ik wou dat ik de kennis en het gereedschap had om het te kunnen :)
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

LittleNinja

Citaat van: Sicco op maart  6, 2007, 08:03:07
echt fantastisch dat je dit allemaal zelf maakt joh! ik wou dat ik de kennis en het gereedschap had om het te kunnen :)

Kwestie van leren en doen, toch?  ;)



Maareh, Geert...

Kunnen we bestellingen plaatsen voor Shiva "self made" subwoofers?  ;D

Het tempo waarmee jij alles in elkaar lijkt te zetten is bizar!! Het lijkt hierdoor bijna een simpele klus!

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rielplayer

Jij bent ook niet bij te houden, bizar werktempo. Wel prachtig om te zien allemaal O0

Groet Maurice
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Bant

Citaat van: Rielplayer op maart  6, 2007, 10:15:36
Jij bent ook niet bij te houden, bizar werktempo. Wel prachtig om te zien allemaal O0

Groet Maurice

Gaat idd als een trein. De meeste tijd gaat altijd zitten in het verzamelen van spullen, als je eenmal alles hebt is het in elkaar zetten niet heel veel werk meer met zo'n simpel ontwerp. Maar idd het tempo waarmee alles wordt gerealiseerd is bizar!

gvy

#515
Citaat van: LittleNinja op maart  6, 2007, 10:07:31
Kwestie van leren en doen, toch?  ;)



Maareh, Geert...

Kunnen we bestellingen plaatsen voor Shiva "self made" subwoofers?  ;D

Het tempo waarmee jij alles in elkaar lijkt te zetten is bizar!! Het lijkt hierdoor bijna een simpele klus!

Gegroet,
LittleNinja

Weleh,

Ik zal pakketjes voorgezaagd, gefreesd en geboord MDF, met tubetje houtlijm,woofertje, terminals, op maat gesneden tapijtje, vijsjes, lining klaarmaken om de benelux rond te sturen  >:D.
Nu Bentsdl heeft gelijk.
Deze subs zijn echt simpel , rechttoe rechtaan , en helemaal niet moeilijk te bouwen.
Ik gaf het hiervoor al aan dat ik deze manier van bekleding gekozen had om eindeloos fineren en schuren en schilderen te voorkomen.
Ik vond mijn hybride elektrostaten daarentegen veel eigenzinniger en moeilijker om te bouwen, vanwege vorm en stijl en  materiaalkeuze .
Voor de subs is het qua uiterlijk vooral belangrijk dat ze goed integreren in d'ondergrondse.
En dat is gelukt door het zwart tapijt dat identiek is aan dat van het podium en het overal terugkerende kerselaarpaneel.
Nu ze zijn wel no nonsens, maar vergis je niet in de kwaliteit.
De massieve kasten en de shiva's zorgen voor heel wat gecontroleerde bas.

Geert


LittleNinja

Citaat van: gvy op maart  6, 2007, 13:37:39
Weleh,

Ik zal pakketjes voorgezaagd, gefreesd en geboord MDF, met tubetje houtlijm,woofertje, terminals, op maat gesneden tapijtje, vijsjes, lining klaarmaken om de benelux rond te sturen  >:D.
Nu Bentsdl heeft gelijk.
Deze subs zijn echt simpel , rechttoe rechtaan , en helemaal niet moeilijk te bouwen.
Ik gaf het hiervoor al aan dat ik deze manier van bekleding gekozen had om eindeloos fineren en schuren en schilderen te voorkomen.
Ik vond mijn hybride elektrostaten daarentegen veel eigenzinniger en moeilijker om te bouwen, vanwege vorm en stijl en  materiaalkeuze .
Voor de subs is het qua uiterlijk vooral belangrijk dat ze goed integreren in d'ondergrondse.
En dat is gelukt door het zwart tapijt dat identiek is aan dat van het podium en het overal terugkerende kerselaarpaneel.
Nu ze zijn wel no nonsens, maar vergis je niet in de kwaliteit.
De massieve kasten en de shiva's zorgen voor heel wat gecontroleerde bas.

Geert



Hey... geen ampje.. Nu zie ik het pas, hij is passief! ( Toch? )

Gezien de grondigheid en kwaliteit waarmee je alles aan pakt, twijfel ik geen moment aan de mooie zelfbouw sub!!  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gvy

#517
Citaat van: LittleNinja op maart  6, 2007, 13:48:13
Hey... geen ampje.. Nu zie ik het pas, hij is passief! ( Toch? )

Gezien de grondigheid en kwaliteit waarmee je alles aan pakt, twijfel ik geen moment aan de mooie zelfbouw sub!!  ;)

Waarom denk je dat tzo snel ging ;D ;D ;D

Hij is passief, want.... De onderste dikke pioneer in mijn rack stuurt gewoon alleen deze twee subs aan. Dus toch actief  ;).
Momenteel gebruik ik de crossover instelmogelijkheden van mijn ROTEL Prepro.
keuze kantelfrequenties 40hz-60hz-80hz-100hz ......zo door tot 220hz).
fase kan ook in de prepro geregeld worden door de afstanden luidspreker-luisterplaats in te regelen, en uiteraard kunnen de volumes van de verschillende luidsprekers ook ingeregeld worden.
Het enige wat misschien ontbreekt is de mogelijkheid om de onderste frequenties wat op te boosten om in het laag dieper vlak door te gaan, maar ik betwijfel dat dit met deze twee volwassen subs nodig is.
Ze zijn getuned dat het -3dB punt rond de 24Hz in de dode ruimte, dus "in room" zal dit vermoedelijk onder de 20hz worden.
wordt binnenkort allemaal gemeten 8)

Geert

LittleNinja

Duidelijk!

Nee inderdaad. Met twee van die jongens hoef je je daar niet druk om te maken...  :o
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gvy

En ze zijn alle twee klaar.

Zaaaaaalig.

Ze staan aan weerskanten, langs de lange wand, perfect symmetrisch opgesteld en met hun woofers naar elkaar gericht.

En ik vind het toch beter klinken dan 1 sub, ondanks het feit dat de beesten op slechts een fractie van hun kunnen spelen bij gewone muziekweergave.

Er is in d'ondergrondse op de luisterplaats nu toch wel een heel erg holografisch beeld.... verslavend  8)

Wat me opvalt is dat de ROTEL prepro ingesteld op DOLBY M, heel erg mooi presteert met de huidige opstelling. (de 4 elektrostaten en de twee subs)
En dit nochtans met CD's .
Het luistert leuker dan stereo. Er ontstaat een hoop perfect te plaatsen ruimtelijke informatie en het is heel verrassend.

Geert

reza

Heel mooi indd,
Maar nu de grote hamvraag ;D Wat kost het ?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

gvy

#521
Citaat van: reza op maart  7, 2007, 13:37:30
Heel mooi indd,
Maar nu de grote hamvraag ;D Wat kost het ?

Enorm veel moeite en werk , een portie geduld, wat handigheid, een snuifje inspiratie, wat geluk en een goede werkatelier  >:D >:D

Geert

bmateijsen

Geert,

Kan je vanuit je huidige pre-pro stereo bassmanagement doen?

Dat even apart... wat waarschijnlijk een mooiere opstelling is, is de subs naast de luisterplek te plaatsen. Volgens Dr. Lexicon, is dat 1 van de mooiste setups. Experimenteer er eens mee!

Groet,

Bjorn

jantje112

Ik kan niets anders zeggen dan euh...

Geweldig! Wat een project, als ik een geldboom vind later dan kom ik gelijk winkelen bij je.

reza

Citaat van: gvy op maart  7, 2007, 18:43:10
Enorm veel moeite en werk , een portie geduld, wat handigheid, een snuifje inspiratie, wat geluk en een goede werkatelier  >:D >:D

Geert



;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"