Apple Vision Pro

Gestart door ppeter, juni 5, 2023, 23:45:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gaeje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 13, 2023, 18:34:14Geen idee.
Tijd zal het leren.
Maar op je hoofd houden om te filmen lijkt me niet noodzakelijk

Lijkt me fantastisch om een volledig 3d opname te hebben als we bv met de hond spelen. Beter als een standaard camera op een statief.

Noodzakelijk niet maar gaat het een beetje dynamisch zijn om naar te kijken? Camera op statief als je onderwerp beweegt is om in slaap te vallen he. Net als die eindeloze pans in de oneindigheid. Een pan heeft een begin en een einde. En idealiter ook een reden óm te pannen :-D

J.A.F._Doorhof

Prive opnames van familie en dierbaren, geen speelfilms :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 13, 2023, 19:34:26Prive opnames van familie en dierbaren, geen speelfilms :D

ik neem aan dat als jij foto's maakt van bovenstaande dat het ook van iets hoger niveau is dan 'niet met de rug naar de zon' en 'lachen allemaal'?

J.A.F._Doorhof

Probeer er altijd wat leuks van te maken. Maar dat is een 2 dimensionaal beeld

Dit is een totaal ander concept dus ook nieuwe manier van beelden vangen neem ik aan.

We gaan het wel zien als ze er zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

ja het gaat een beetje off topic. leuk ding hoor, die visionpro, en ik vind het tof (al is het makkelijk met zo'n zak geld) dat ze nieuwe tech exploreren, maar eerlijk

ik zie mezelf (en liever niet te veel anderen ook niet) in public met dat (on)ding op lopen ter vervanging van de laptop of smartphone

hier thuis zie ik er ook geen plek voor, aangezien we ofwel samen iets kijken als gezin, of gewoon graag elkaars gezicht zien

als captatie (film, foto) lijkt het mij gewoon een pak minder spontaan dan snel een foto of filmpje met je smartphone maken (die je toch altijd bij hebt). en doordat het op je hoofd staat, en voor je ogen lijkt het mij elk contact en interactie met het onderwerp compleet te blokkeren
professioneel (bvb weddings of wat dan ook) lijkt het mij van beeld niet goed genoeg (hoe goed kunnen die interne cameratjes en lenzen zijn)

Dus ja... wat blijft over. Dure gimmick. Maar goed, ik heb ook geen ipad, geen apple watch, geen appleTV enz enz dus wie weet is er wel een publiek voor. daar durf ik geen uitspraken over doen

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Nosoforos

#81
Wat betreft (3d-)filmen: lijkt me een niet ondenkbare ontwikkeling dat 3D-opnamen die met de Vision kunnen worden gemaakt straks ook door losse (telefoon)camera's kunnen worden gemaakt? Die vervolgens zijn af te spelen op de Vision. Dus het probleem dat zo'n helm een merkwaardig apparaat is om familiefeesten mee te filmen is wellicht überhaupt niet een situatie die zich zal voordoen.

- wat mij overigens een erg mooie toepassing lijkt zijn concerten (waarbij het lijkt alsof je er echt bij bent). Apple lijkt al opnames hiervoor te hebben gemaakt bij bepaalde artiesten (sommige reviewers hebben een dergelijke concertregistratie van Alicia Keys gezien)
- sportwedstrijden (voetbal kijken alsof je in het stadion zit of juist tussen de spelers op het veld oid)
- voor vakanties/makelaars/airbnb lijkt het me van meerwaarde dat je een locatie of ruimte realistisch voor je kunt zien en kunt bekijken (veel beter dan nu met de 360-graden foto's die je vaak ziet)

- op lange termijn (wanneer de technologie veel kleiner en betaalbaarder is geworden) denk ik dat er veel mogelijkheden zijn om de 'accessibility'-mogelijkheden van MacOS en iOS in VisionOS een rol te laten spelen. Zo heeft iOS de mogelijkheid om objecten te herkennen via de camera (voor mensen met een visuele beperking) - de mogelijkheden daarvan in de vorm van een bril liggen voor de hand. Daarnaast is VisionOS mogelijk een uitkomst voor mensen met fysieke beperkingen, die nu nog andere manieren nodig hebben voor de bediening.

- Live capture lijkt voorgaande te heten in VisionOS. Even speuren op de developers site van Apple en ik vond dit: https://developer.apple.com/documentation/vision/recognizing_objects_in_live_capture

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kjelt