R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Gestart door R, februari 29, 2004, 23:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

R

Bouwmiddag nr 6. Begint er nu eindelijk op de lijken. Alle deurtjes op maat gezaagd/gefreeds. Helaas is het MDF niet 100% rechts, dus ik moest wat compenseren in de deurtjes om de naden strak te houden. Alle deuren zijn nog te lang, die worden straks met een kantenfrees afgemaakt. Ik heb er helaas geen die 18mm hoog is :(.

R

#4201
Deel 2.

Foto 1: de deur wordt met een lijmtang omhoog gehouden. De steunrollers zijn nog onderweg.

Fotot 2: de achterkant met de doorvoer voor de kabels.

BuSpu

Slim, die terugspringende staande wandjes.  :headbanging:

MechanicalAnimal

Citaat van: BuSpu op oktober 25, 2015, 19:26:08
Slim, die terugspringende staande wandjes.  :headbanging:

^^


Daar is goed over nagedacht  :worship:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

R

Zitten wel wat uurtjes denkwerk in. Blijft altijd leuk om na te denken om iets zo mooi/handig te maken. Ik denk ik nog een 2e sleuf maken, kan de stroom separaat worden doorgevoerd.

Als iemand nog meer goede ideeen heeft, nu kan het nog👍🏻

MechanicalAnimal

Citaat van: R op oktober 26, 2015, 10:50:49
Ik denk ik nog een 2e sleuf maken, kan de stroom separaat worden doorgevoerd.

^^

stroom en signaal kabels zo veel mogelijk van elkaar weghouden.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

R

#4206
Eens, daarom heeft de stroom naar de tv ook een aparte pijp in de muur 😁

BuSpu

Doe je nog iets met een IR oogje of staat hij bij bediening altijd open?

R

Citaat van: BuSpu op oktober 26, 2015, 21:43:11
Doe je nog iets met een IR oogje of staat hij bij bediening altijd open?

Wel over nagedacht, maar ga het voorlopig nog niet inbouwen. Rechts komt de linn en de humax (van de TV). Die zal veel open staan.

DV79

Ziet er heel erg mooi uit. Complimenten.

Ik heb iets vergelijkbaars, heeft Good2bHome een aantal jaren geleden voor me gemaakt.

Eerlijk gezegd hebben we/ik niet goed nagedacht over de achterkant. Daardoor is het aansluiten en de kabel doorvoer nog wel eens onpraktisch.
Dit ziet er erg goed uit, zeker ook de achterkant.

Ik merk overigens in de praktijk dat ik de deurtjes bijna niet (meer) sluit.
En inmiddels is het middelste deurtje dat boven de Humax tuner en Pre/Pro zit ook redelijk verkleurd door de warmte.

Succes met de bouw verder.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

BuSpu

Citaat van: DV79 op oktober 26, 2015, 23:41:56
En inmiddels is het middelste deurtje dat boven de Humax tuner en Pre/Pro zit ook redelijk verkleurd door de warmte.
dat is nog wel een aandachtspunt denk ik.

R

Citaat van: DV79 op oktober 26, 2015, 23:41:56
Ziet er heel erg mooi uit. Complimenten.

Ik heb iets vergelijkbaars, heeft Good2bHome een aantal jaren geleden voor me gemaakt.

Eerlijk gezegd hebben we/ik niet goed nagedacht over de achterkant. Daardoor is het aansluiten en de kabel doorvoer nog wel eens onpraktisch.
Dit ziet er erg goed uit, zeker ook de achterkant.

Ik merk overigens in de praktijk dat ik de deurtjes bijna niet (meer) sluit.
En inmiddels is het middelste deurtje dat boven de Humax tuner en Pre/Pro zit ook redelijk verkleurd door de warmte.

Succes met de bouw verder.

Leuk om te lezen. Hoe is het gebruiksgemak? Heb je veel ruimte om de apparatuur/genoeg luchtgaten?

R

Citaat van: BuSpu op oktober 27, 2015, 08:19:34
dat is nog wel een aandachtspunt denk ik.

Ja, nog maar wat extra sleuven in de plank boven de humax maken.

R

Inmiddels een kopieerfrees 25mm (en 51mm) in huis, dus we kunnen het meubel afmaken. De laatste aanpassingen en daarna verlijmen. Twijfel alleen nog of ik de kopse kanten van het hout nog ga afronden/vlakken. Dus hopelijk dit weekend beginnen met afwerken.

DV79

Citaat van: R op oktober 27, 2015, 09:27:38
Leuk om te lezen. Hoe is het gebruiksgemak? Heb je veel ruimte om de apparatuur/genoeg luchtgaten?

Gebruiksgemak is prima. Het ziet er ook netjes uit. Er zijn wel wat zaken die anders hadden gemogen maar ach.....

Wat iets beter had gemogen was de geleiding van de deurtjes vooraan in de kast.
Ik heb toen goed gekeken hoe een andere fabrikant dit deed. Ik weet niet of je hem kent, maar volgens mij mag er geen link gepost worden van niet sponsors.
Wanneer je hem wil hebben PM ik je hem wel even.
Ook de scharnieren/deurophanging is niet top. Ook dat is beter bij die andere fabrikant. Tenminste op de foto lijkt dat zo.
Maar daar hing/hangt ook een ander prijskaartje aan.

Helaas ben ik niet handig genoeg om het zelf te doen. En heb ik het gereedschap niet.

Qua kast, genoeg ruimte voor de apparatuur, vakken zijn allemaal 47x35x55 (BxHxD), alleen voor de eindversterkers is dat qua diepte net aan.
Maar ja de kast wordt dan ook wel erg diep. Dit was echt wel het maximum.

Luchtgaten zijn er aan de achterkant niet, alleen kabeldoorvoer.
Dat zit bij jou dus al beter. Je hebt de nodige openingen aan de achterkant.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

neptune

#4215
Citaat van: DV79 op oktober 27, 2015, 21:00:26
Gebruiksgemak is prima. Het ziet er ook netjes uit. Er zijn wel wat zaken die anders hadden gemogen maar ach.....

Wat iets beter had gemogen was de geleiding van de deurtjes vooraan in de kast.
Ik heb toen goed gekeken hoe een andere fabrikant dit deed. Ik weet niet of je hem kent, maar volgens mij mag er geen link gepost worden van niet sponsors.
Wanneer je hem wil hebben PM ik je hem wel even.
Ook de scharnieren/deurophanging is niet top. Ook dat is beter bij die andere fabrikant. Tenminste op de foto lijkt dat zo.
Maar daar hing/hangt ook een ander prijskaartje aan.

Helaas ben ik niet handig genoeg om het zelf te doen. En heb ik het gereedschap niet.

Qua kast, genoeg ruimte voor de apparatuur, vakken zijn allemaal 47x35x55 (BxHxD), alleen voor de eindversterkers is dat qua diepte net aan.
Maar ja de kast wordt dan ook wel erg diep. Dit was echt wel het maximum.

Luchtgaten zijn er aan de achterkant niet, alleen kabeldoorvoer.
Dat zit bij jou dus al beter. Je hebt de nodige openingen aan de achterkant.
Hi Marcel, alles goed? :)
Ik moest even terugzoeken naar 2010 om te zien welk meubel je toen hebt gekocht, ook eentje met inschuivende kleppen toch?
Inmiddels hebben we een geheel andere produktielijn en zijn de meubels nu niet meer te vergelijken met die van toen, qua kwaliteit maar ook qua prijs(ondanks dat was je meubel toendertijd een mooi en goed meubel voor de prijs denk ik).
Ik blijf die meubels met inschuivende deuren mooi vinden, erg praktisch. Ik denk erover om dit weer eens in produktie te nemen, alhoewel dan wel in serieproduktie, dus geen maatwerk wat jij toen had.

@R wordt een mooi meubel, goed werk!
zet hier iets neer

R

Thanks!

Citaat van: neptune op oktober 28, 2015, 17:38:12
Hi Marcel, alles goed? :)
Ik moest even terugzoeken naar 2010 om te zien welk meubel je toen hebt gekocht, ook eentje met inschuivende kleppen toch?
Inmiddels hebben we een geheel andere produktielijn en zijn de meubels nu niet meer te vergelijken met die van toen, qua kwaliteit maar ook qua prijs(ondanks dat was je meubel toendertijd een mooi en goed meubel voor de prijs denk ik).
Ik blijf die meubels met inschuivende deuren mooi vinden, erg praktisch. Ik denk erover om dit weer eens in produktie te nemen, alhoewel dan wel in serieproduktie, dus geen maatwerk wat jij toen had.

@R wordt een mooi meubel, goed werk!

DV79

#4217
Citaat van: neptune op oktober 28, 2015, 17:38:12
Hi Marcel, alles goed? :)
Ik moest even terugzoeken naar 2010 om te zien welk meubel je toen hebt gekocht, ook eentje met inschuivende kleppen toch?
Inmiddels hebben we een geheel andere produktielijn en zijn de meubels nu niet meer te vergelijken met die van toen, qua kwaliteit maar ook qua prijs(ondanks dat was je meubel toendertijd een mooi en goed meubel voor de prijs denk ik).
Ik blijf die meubels met inschuivende deuren mooi vinden, erg praktisch. Ik denk erover om dit weer eens in produktie te nemen, alhoewel dan wel in serieproduktie, dus geen maatwerk wat jij toen had.

@R wordt een mooi meubel, goed werk!

Hi,

Klopt idd, met inschuivende deuren.
Het meubel dat ik heb is het geld meer dan waard.
Het is kwalitatief een erg mooi meubel. Lak is ook nog steeds perfect.
Alles kan altijd beter maar daar hangt dan ook direct een prijskaartje aan. Ik denk juist dat het hang en sluitwerk daar dan een grote post in zal worden.

Het is puur in het gebruik dat ik wat zaken merk.
Maar geen enkel klagen hoor. Als dat zo overgekomen is dan excuus, dat was niet de bedoeling.
Ik ben er ook nog steeds zeer tevreden over en blij mee.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Doubleoz

Ziet er goed uit en thanks voor de tip voor de inschuivende kleppen. Heb de interieurbouwer opdracht verleend om dat ook in ons nieuwe TV meubel te verwerken.  ::)
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

neptune

Citaat van: DV79 op oktober 29, 2015, 10:06:28
Het is puur in het gebruik dat ik wat zaken merk.
Maar geen enkel klagen hoor. Als dat zo overgekomen is dan excuus, dat was niet de bedoeling.
Ik ben er ook nog steeds zeer tevreden over en blij mee.
Eens met alles en je kwam absoluut niet klagerig over  ;D
zet hier iets neer

R

Het is weer weekend dus tijd om te klussen. Vandaag een paar klusjes afgerond. De deuren op maat gefreesd, de steunrollen geinstalleerd en het meubel in elkaar gelijmd. Ik ben nu klaar om het meubel af te gaan werken.


R

deel 2.

R

#4222
Voordat we kunnen afwerken moet je wel een kleur uitzoeken. Het is deze geworden, mat. Het eerste plamuur en schuurwerk is inmiddels gedaan. Nog maar 4 lagen verf te gaan ;)


DV79

Mooie rustige kleur.
Dat spuit je neem ik aan?

Succes!
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

MechanicalAnimal

Hoppa, de OF1010  :pompom:

Die bovenfrees is ook mijn trouwe klusmaat  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis