De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

donaldk

Grote nadeel van spanplafond is dat je nergens meer wat kunt ophangen. Speakers doe ik niet aan, maar ook geen simpel lampje.

activ

Citaat van: donaldk op januari  1, 2019, 23:12:08
Grote nadeel van spanplafond is dat je nergens meer wat kunt ophangen. Speakers doe ik niet aan, maar ook geen simpel lampje.
Maar ervaar je dat zelf ook werkelijk als nadeel? Met een normaal plafond (beton dus) kun je dat toch ook niet zonder te laten frezen en stuken om een aansluiting op de juiste plek te krijgen?

BBE hannes

Citaat van: donaldk op januari  1, 2019, 23:12:08
Grote nadeel van spanplafond is dat je nergens meer wat kunt ophangen. Speakers doe ik niet aan, maar ook geen simpel lampje.

Aan een gipsen plafond wil je ook niets zomaar ophangen zonder dat je exact weet waar je rachelwerk zit. Die anker boutjes heb ik geen vertrouwen in plus dat je dan alsnog met zichtbare leidingen moet gaan werken als je niet precies meer weet waar ze lopen om op te splitsen.

blue-eyes

Ik heb in al deze jaren nooit de behoefte gehad andere zaken dan kon op te willen hangen👍

Ik ga de huidige lamp punten wel voorzien van een steun, dus wanneer nodig inzetbaar, maar nu niet gebruiken.
Verder ga ik de afstanden van de spotlights zo maken dat met de eventuele uitbreiding van de verlaging dit gelijk is. Dus ook hier op een paar punten extra ophangbeugels die ik niet direct ga inzetten.
Dus ook stroom voorbereiden. En 2 lege buizen om eventueel 2'ls kabels voor de rears door te voeren i.p.v. zoals nu door de vloer (kan niet verwijderd worden zonder de vloer te verwijderen).
O ja, cat7 kabel en een stopcontact achter de koof, elektrisch rolgordijn, ip camera.


Kortom, tevoren over nadenken, daarna een gegeven, misschien helaas. So be iT 😉👍
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

 :clapping: er word ook niets aan het toeval overgelaten... :thumbs-up:

Ik zie dat jullie 'ook' electrische rolgordijnen gaan nemen,welke?
Wij hebben toevallig 2 weken geleden ook laten inmeten en wij gaan voor de Poweview Luxaflex Duette® Shades welke verduisterend, en ook nog eens isolerend zijn....aangezien wij veel glas in de woonkamer hebben 'sla je dus 2 vliegen in een klap'
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Elektrisch rol gordijn. Ik laat de optie open. Doe de voorbereidingen. Er is nu luxaflex en rolluik.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Als, als.... dan wel een versie die met een domotica systeem te bedienen is! (Zipatile)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Weekje stil gelegen, was een kleine week in Maastricht, vakantie. Valkenburg, Maastricht, etc.
Ook 4DX film gezien in Pathe Maastricht, Fantastic beast. Leuke ervaring!


Nu maar weer verder!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op januari  4, 2019, 14:22:38
Weekje stil gelegen, was een kleine week in Maastricht, vakantie. Valkenburg, Maastricht, etc.
Ook 4DX film gezien in Pathe Maastricht, Fantastic beast. Leuke ervaring!


Nu maar weer verder!
En niet even langskomen...  ::)

blue-eyes

hehehehe

Ik dacht al dat je dat ging roepen ;)
Ik zag wel meerdere huizen met jouw type auto. Aanbellen, ben jij Theo :D


Nee, ik was met gezin, kon dat niet maken :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

En je n7 hangt nog niet  :devil:

blue-eyes

Hahhaah, een groot helaas.... Beamer is een 200% no go van de baas. Ach, 75" is ook niet echt behelpen toch ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Siddartha

Citaat van: Teejoo op januari  4, 2019, 15:37:09
En niet even langskomen...  ::)
Aan mijn huisje is ie ook voorbij gereden. Wel even appen dat ie er langs reed [emoji1749]‍[emoji3603]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Teejoo

Citaat van: Siddartha op januari  4, 2019, 20:30:20
Aan mijn huisje is ie ook voorbij gereden. Wel even appen dat ie er langs reed [emoji1749]‍[emoji3603]
Och, hij is gewoon bang dat hij dan weer moet gaan lobbyen voor een aparte HT ruimte nadat hij de Teejooscoop heeft ervaren..  :D


blue-eyes

Grapjassen die Limburgers ;)


Vanmiddag met ouderwetse metseldraad wat lijnen gezet. Morgen maar eens uitzagen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7665
Vanmorgen:
- de 4 deksels gemonteerd (gemeten, afgetekend, zagen, lijmen en schroeven).
- de binnenkant van de box, tegen plafond, de naden afgekit met acrylaat kit
- metseldraden laten zitten om te "richten"

To do:
- LS bekabeling
- buitenkant (indien nodig) deksel afkitten


Ik ga toch de LS bekabeling via pvc buizen over het plafond laten lopen. Ik hoor hier veel reacties over rammelen, etc. maar ik zie even niet in waarom.
De buizen worden niet op het nieuwe plafond bevestigd, bijv. in geval van gips en daarop monteren, kan ik mij er iets bij voorstellen. Maar aan het huidige betonnen plafond? Neuh, niet echt.
Bedenk dat ook de 10 spotlights stroomvoorziening via PVC buizen wordt geleidt.



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ruud2

dat  rammelen in de buizen zal wel heel erg meevallen.
maar iets anders , je plafond bestaat uit betonplaten.  heb je een vrijstaand huis?  of heb je directe buren ?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Kjelt

Mijn tips: Leg de buizen zodanig dat je ten alle tijden nieuwe draden kunt trekken en hou rekening met dikkere kabels dus geen 16mm maar 19mm, bochten niet te strak en verlijmen met beetje hard pvc lijm, geen lasdozen /aftakkingen tenzij je er bij kunt zonder te breken. Extra buizen voor de toekomst (goed documeteren).
Kortom 1 buis per bestemming.

blue-eyes

Heb ik allemaal overwogen..... Bekabeling komt vast aan de backbox. Dat gat maak ik lucht dicht met kit.
Mijn rear bekabeling is nog nooit in de 20 jaar HT vervangen, nog steeds het beroemde 4mm2 koper..... Voor de Atmos LS komt er al wat beters in.

Loze leidingen komen er wel, 2 stuks.

Ik heb nog 24 meter 16mm thuis liggen, zonde om niet te gebruiken. De Audioquest die ik nu heb liggen, er passen er 2 kabels van door en 16mm buis :P (ik weet van het bestaan van interferentie...)


Ik ga het simpel houden. Misschien krijg ik er later spijt van :D :D.  So be it!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: ruud2 op januari  5, 2019, 12:54:52
dat  rammelen in de buizen zal wel heel erg meevallen.
maar iets anders , je plafond bestaat uit betonplaten.  heb je een vrijstaand huis?  of heb je directe buren ?
Hier zou ik ook nog even over nadenken. Ook voor overlast binnen het eigen huis. Maar ik vrees dat dat al een gelopen race is als ik de foto's zie.

jslaman

Atmos kanalen zullen toch ook niet zoveel druk geven dat dit overlast gaat veroorzaken lijkt me?

ruud2

Citaat van: jslaman op januari  5, 2019, 15:53:55
Atmos kanalen zullen toch ook niet zoveel druk geven dat dit overlast gaat veroorzaken lijkt me?

contact geluid onderling de betonplaten is waar het om gaat , mn in het lage gebied, is ook maar net hoeveel energie je erin pompt.
en dan niet zo zeer in de breedterichting gezien maar in de lengterichting en de overdracht naar de volgende plaat.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

blue-eyes

Zoals al aangegeven, de huizen zijn zo goed als niet aan elkaar gekoppeld.

Als ik standje erg hard draai horen ze me niet. Nu is direct geluid, speaker op de plaat uiteraard een ander verhaal. Maar de basis is dus goed, ze horen ons nooit. Zelfs niet met extreme volume's. De muurankers zijn bijv. ook niet met beide huizen vastgezet, maar aan eigen kant. Er zit denk ook wel 50 - 60 cm tussen beide kamers, muur, isolatie en loze ruimte.


maar idd, al een gelopen race.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Citaat van: Blue-Eyes op januari  5, 2019, 14:40:09
Heb ik allemaal overwogen..... Bekabeling komt vast aan de backbox. Dat gat maak ik lucht dicht met kit.
Dacht meer aan de spotjes. Als je die vast met 230V in serie door bekabeld en er gebeurd eens een keer iets.
Zowiezo wordt in de toekomst alles DC powered dus ook om daar al vast op vooruit te lopen.

Kjelt

Ik heb destijds ook 2km bedrading aangelegd in de uitbouw, buis naar ieder lichtpunt.
Geen spijt van, wel veel werk.