Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etiennevh

Citaat van: Jason B. op januari 31, 2011, 09:38:59
Ik vind de eenheid van componenten wel weer een item, maar ik begrijp dat geluidskwaliteit voor het uiterlijk gaat! Ik vond SACD uit de UD5005 errug mooi klinken.
Persoonlijk denk ik dat Marantz het 'instapmodel' UD5005 iets te goed heeft gemaakt en maakt het gelijk weer concurrent van de UD7006.....
Ik denk iets soortgelijks. Wat is nou de daadwerkelijk toegevoegde waarde van de UD7006? Behalve 7.1 analoog? Volgens mij is die er bijna niet meer met de komst van de UD5005
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jason B.

Citaat van: Etiennevh op januari 31, 2011, 12:12:24
Ik denk iets soortgelijks. Wat is nou de daadwerkelijk toegevoegde waarde van de UD7006? Behalve 7.1 analoog? Volgens mij is die er bijna niet meer met de komst van de UD5005

Naast 7.1 analoog volgens mij een betere DAC en betere chip voor DVD-weergave/upscaling?......
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Madhouse

Citaat van: Jason B. op januari 31, 2011, 09:38:59
Ik vind de eenheid van componenten wel weer een item, maar ik begrijp dat geluidskwaliteit voor het uiterlijk gaat! Ik vond SACD uit de UD5005 errug mooi klinken.
Persoonlijk denk ik dat Marantz het 'instapmodel' UD5005 iets te goed heeft gemaakt en maakt het gelijk weer concurrent van de UD7006.....


Dat heb ik trouwens ook weer (sorry voor de WAF/niet WAF vervuiling in dit topic).......:

Vraag ik mijn vrouw hoe ze de UD5005 eruit vindt zien (prestaties ervan maakt haar niks uit), maakt ze een opmerking over dat ze het bloemetjesbehang mooi vindt!  :wacko:

PS:
Marantz vindt ze niet mooi eruit zien, dus de kans dat er allerlei Marantzen komen is onder de 50% gezakt; de naam alleen al vond ze lelijk.
Tja, ik vind Marantz wel errug mooi, maar dat geeft mij gelegenheid om wat hoger in te gaan zetten, zoals Naim UnitiQute ofzo  :D

Marantz is toch gewoon een mooi merk, wat wil ze dan?

Maar lachen van dat bloemetjes behang  :D

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jason B.

Citaat van: Madhouse op januari 31, 2011, 13:53:42
Marantz is toch gewoon een mooi merk, wat wil ze dan?

Maar lachen van dat bloemetjes behang  :D

Ik begrijp dat ook niet; Marantz ziet er veel gestroomlijnder uit dan mijn huidige NAD's  :wacko:

Ze keek wel over mijn schouder mee en zag aparte vormen zoals de Olive HD muziekservers, een geschetst prototype Elipson muziekcenter ("rond koekblik") en de rare, maar daardoor ook leuke, Boxee-Box. Tja, dat gaat meer geld kosten, haha.
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

HTip

Citaat van: mtissink op januari 29, 2011, 09:35:56
Wordt het niet eens tijd voor een index a-la HTip? :)
;D Is veel werk en nog meer om 'm up-to-date te houden. Moet ik weer een keer gaan doen ;)

Mooie foto's Roy! Ziet er allemaal erg strak uit. Optisch gezien is Marantz zeker de juiste keuze. Kan de UPC-box niet tussen de PS3 en de HDX? Lijkt me mooier uitzien...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 31, 2011, 22:52:56
Mooie foto's Roy! Ziet er allemaal erg strak uit. Optisch gezien is Marantz zeker de juiste keuze. Kan de UPC-box niet tussen de PS3 en de HDX? Lijkt me mooier uitzien...

Helaas moet die UPC box daar wel blijven staan totdat ik een RF afstandsbediening heb, dan kan hij namelijk mooi uit het zicht  ;)

Zat al te kijken naar de Logitech Harmony 900 (met IR en RF) maar durf de stap nog niet zo goed te wagen. :dontgetit:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Citaat van: Madhouse op februari  1, 2011, 09:16:29
Helaas moet die UPC box daar wel blijven staan totdat ik een RF afstandsbediening heb, dan kan hij namelijk mooi uit het zicht  ;)

Zat al te kijken naar de Logitech Harmony 900 (met IR en RF) maar durf de stap nog niet zo goed te wagen. :dontgetit:

UPC box werkt ook op Harmony one, dus waarom voor de 900?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Madhouse

Citaat van: ajbeefde op februari  1, 2011, 09:21:16
UPC box werkt ook op Harmony one, dus waarom voor de 900?

Omdat de 900 RF ondersteunt en ik dan de UPC box weg kan zetten in de kast.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Robbert54

Citaat van: Madhouse op februari  1, 2011, 09:16:29
Helaas moet die UPC box daar wel blijven staan totdat ik een RF afstandsbediening heb, dan kan hij namelijk mooi uit het zicht  ;)

Zat al te kijken naar de Logitech Harmony 900 (met IR en RF) maar durf de stap nog niet zo goed te wagen. :dontgetit:
Waarom Durf je de stap nog niet te wagen dan??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo


Madhouse

Citaat van: The Vampire op februari  1, 2011, 09:54:22
Waarom Durf je de stap nog niet te wagen dan??

Omdat ik ooit een Harmony One heb gehad en deze totaal niet lekker vond werken in combinatie met de UPC box. Ook moet ik nog ff uitzoeken hoe dat zit met die IR oogjes omdat mijn center net iets voor de IR van mijn tv staat en als we dus de TV aanzetten moeten we er even iets overheen richten. De rest van de bediening gaat gewoon via de UPC box, maar twijfel dus of dit wel lekker werkt met een IR oogje.

Citaat van: fastlex op februari  1, 2011, 09:56:59
Of een apple iphone/ipad/ipod touch?
http://www.upc.nl/over-upc/nieuws/persberichten/2010/upc-lanceert-opnemen-op-afstand/

Ik heb een iPhone en deze App maar meer als dit kun je er niet mee. Dus staat totaal niet in vergelijking met een universele AB!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Oke duidelijk. Maar in welke zin zal de 900 beter werken met de UPC box??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op februari  1, 2011, 11:20:07
Oke duidelijk. Maar in welke zin zal de 900 beter werken met de UPC box??

Geen idee, dat is ook mijn twijfelpuntje. Misschien met een IR oogje ervoor werkt het wel goed, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

frankp

Niet twijfelen, maar gewoon doen.
Heb een Harmony One en die werkt prima met de UPC box (jammer dat de box en dus UPC zelf niet zo lekker werkt ;))
Het voelt altijd wel anders dan de originele AB, maar dat went wel.
De database is ook aardig aangepast door Logitech waardoor alle functies er goed in zitten en dat was een paar jaartjes terug
wel even anders.

Madhouse

Citaat van: frankp op februari  1, 2011, 12:02:44
Niet twijfelen, maar gewoon doen.
Heb een Harmony One en die werkt prima met de UPC box (jammer dat de box en dus UPC zelf niet zo lekker werkt ;))
Het voelt altijd wel anders dan de originele AB, maar dat went wel.
De database is ook aardig aangepast door Logitech waardoor alle functies er goed in zitten en dat was een paar jaartjes terug
wel even anders.

Hoe zit dat tegenwoordig met vertragingen enzo? Is dat ook makkelijker geworden?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

DVDGuy

Mooie foto's van je opstelling.

Als ik de decoder van UPC zie, sanp ik dat je die in een sloten kastje wilt hebben; ben zelf overigens zeer tevreden met mijn CI+ heb dus helemaal geen decoder (en extra AB) meer.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Atmoz


Het ziet er inderdaad allemaal netjes en strak uit!!
Mooi ook die KEFjes O0

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

frankp

Citaat van: Madhouse op februari  1, 2011, 12:08:57
Hoe zit dat tegenwoordig met vertragingen enzo? Is dat ook makkelijker geworden?

Is wel allemaal in te stellen in de software van Logitech. Ik heb zelf eigenlijk niets aan de vertragingen
veranderd, ben redelijk tevreden over de bediening van de UPC box met de standaard instellingen.

Weet niet of nu die 30 dagen op proef actie nog loopt, anders kan je dat eens uitproberen.

Madhouse

Citaat van: frankp op februari  1, 2011, 13:42:20
Is wel allemaal in te stellen in de software van Logitech. Ik heb zelf eigenlijk niets aan de vertragingen
veranderd, ben redelijk tevreden over de bediening van de UPC box met de standaard instellingen.

Weet niet of nu die 30 dagen op proef actie nog loopt, anders kan je dat eens uitproberen.

Ik had een Harmony One maar als ik nu iets wil dan wil ik wel RF + IR hebben, lekker makkelijk  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

als je de apparatuur in een kast heb staan, moet je dan perse RF hebben, of kan dat ook gewoon met een IR extender ofzo? Sorry als het een domme vraag is, maar ben zelf ook even aan het kijken naar zo'n ding, Meisje wordt nu al gek van al die AB's :-X ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op februari  1, 2011, 14:06:37
als je de apparatuur in een kast heb staan, moet je dan perse RF hebben, of kan dat ook gewoon met een IR extender ofzo? Sorry als het een domme vraag is, maar ben zelf ook even aan het kijken naar zo'n ding, Meisje wordt nu al gek van al die AB's :-X ;D

RF is niet persee nodig maar je zult dan altijd op de extender moeten richten. Met RF kun je gewoon in het wildeweg richten en hij geeft signaal door. Daarom is dat wel makkelijk. Maar de Harmony 900 is best prijzig dus ga mijzelf eerst goed informeren voordat ik een keuze maak. In principe hebben we maar 2 AB's omdat de AB van de UD5005 ook prima samenwerkt met de receiver (alleen voor setup moet ik de originele AB pakken) en die van UPC/TV. Dus of het helemaal nodig is weet ik nog niet maar als ik de UPC box verplaats dan is het wel nodig.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

tiptop

Ik heb net een marmitek ir apparaatje besteld. Komt er een kastje op de kast met ontvangertje er in. Werkt prima waarschijnlijk. :) Als je upc ir ontvangt, kan je het toch heel makkelijk zo doen? Of miste ik nog wat?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: tiptop op februari  1, 2011, 14:51:35
Ik heb net een marmitek ir apparaatje besteld. Komt er een kastje op de kast met ontvangertje er in. Werkt prima waarschijnlijk. :) Als je upc ir ontvangt, kan je het toch heel makkelijk zo doen? Of miste ik nog wat?

Zou idd ook kunnen in combinatie met een Harmony One (is nu 99 euro bij de MM).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Na aanleiding van een ander topic over het geluid van het loopwerk van de UD5005 ben ik er eens kritisch naar gaan luisteren. Eerlijk gezegd vind ik het niet horen bij een speler van dit kaliber dat het loopwerk zo lawaaierig is. Ik begin me er ook een beetje aan te irriteren. Inmiddels spookt de gedachte weer door mijn hoofd, had ik maar een Oppo genomen...  :unhappy:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub