HD decoder kapot !!!!!!!(OPGELOST)

Gestart door chulin, december 29, 2007, 14:56:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chulin

Hi:

Vandaag was ik lekker aan het klussen bij mijn HT. Achter mijn meubel was een zooitje van kabels geworden dus ik besloot om alles netjes opruimen.
Vrouw en kind gingen weg zo ik ben lekker op mijn gemak aan het karwei begonnen.
Alles liep soepel tot het moment dat ik de antennekabel ging eruit trekken. Tot mijn verbazing brak de antenne connector van mijn Samsung HD decoder af   :'( :'(
Ik ben altijd heel zuinig en voorzichtig met mijn spullen en IMO vandaag ook   :-X maar het feit is dat het ding gebroken is.

Nou mijn vraag is:
Is de aansluiting te repareren ( misschien solderen)?
Ik heb nog garantie maar, valt deze calamiteit onder?

Hier een paar foto's:





Groet,
José

;D ;D ;D
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

PjotrrrNL

#1
Zou toch echt garantie claimen, mag tenslotte niet zomaar afbreken?

(Ik heb hier evt. nog een Panasonic decoder te leen)

Paul1967

Ik zou het ook op de garantie claimen.
Met solderen heb je grote kans dat het weer zo afbreekt, én mocht het niet lukken komt de garantie (misschien) te vervallen omdat je erzelf aan geprutst hebt.

chulin

Citaat van: PjotrrrNL op december 29, 2007, 15:02:56
Zou toch echt garantie claimen, mag tenslotte niet zomaar afbreken?

(Ik heb hier evt. nog een Panasonic decoder te leen)

Thanks Peter  ;)

Gelukkig had ik nog mijn oude Humax SD decoder. Jammer genoeg heb ik allen een optische ingang in mijn receiver dus nu heb ik geen geluid op mijn PS3 (het kan wel maar moet ik elke keer met de interlink switchen van apparaat).

Citaat van: ht-kabouter op december 29, 2007, 15:05:58

Ik zou het ook op de garantie claimen.
Met solderen heb je grote kans dat het weer zo afbreekt, én mocht het niet lukken komt de garantie (misschien) te vervallen omdat je erzelf aan geprutst hebt.


Ik ga het wel proberen. Straks zal ik mijn vriendin vragen om een nette brief te schrijven .


Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Raimond

#4


argh daar ben je klaar mee :o,garantie claimen lijkt mij het meest veilige,die dingen horen niet zomaar af te breken,vooral niet als je er goed mee omgaat.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Bengbeng

#5
Ik zou zelf in dit geval niet eens aanspraak maken op de garantie (simpelweg omdat je het apparaat
dan wékenlang kwijt bent), maar zelf even een los connectortje halen bij de electronicashop en deze
er zelf insolderen.
En ik begreep dat jij ook een soldeerbout beet kunt houden Chulin?
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

PjotrrrNL

Kan ook, maar dan krijg je wellicht problemen met garantieverlening als er iets anders defect raakt....

chulin

Citaat van: Raimond op december 29, 2007, 16:15:23

argh daar ben je klaar mee :o,garantie claimen lijkt mij het meest veilige,die dingen horen niet zomaar af te breken,vooral niet als je er goed mee omgaat.

Misschien is het moeilijk te geloven maar......Ik probeerde de kabel eruit halen en het ding brak gewoon.
Eerlijk is eerlijk, ik ben altijd heel netjes en voorzichtig met mijn spulletjes.

Citaat van: Bengbeng op december 29, 2007, 16:37:50
Ik zou zelf in dit geval niet eens aanspraak maken op de garantie (simpelweg omdat je het apparaat
dan wékenlang kwijt bent), maar zelf even een los connectortje halen bij de electronicashop en deze
er zelf insolderen.
En ik begreep dat jij ook een soldeerbout beet kunt houden Chulin?

Het is ook een optie maar Bengbeng wat is een soldeerbout?
HELAAS geen handige bliksem hier  :-X

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Net een briefje geschreven naar de webshop waar ik de decoder gekocht heb.
Ook eentje naar De groef Audio voor ev. reparatie.
Even afwachten dus.......
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Joris1971

Die Samsung HD-decoders zijn wat dat betreft gewoon prul-dingen. Ik heb ook al een keer gehad dat ik bij het eruit halen van de componentkabels dat ik er een stukje aansluiting mee uit trok.
Wat dat betreft een kwaliteitief slecht product.

Ik heb een aantal maanden mijn decoder niet gebruikt, wil ik hem weer aansluiten, wat blijkt... geen zenders meer.
Moet ik @home gaan bellen om mijn kaart te activeren... waarom DEactiveren ze in godsnaam zoiets? ik betaal er iedere maand abonnementsgeld voor!
Stel sukkels!

chulin

OHHHHH, dat was jij  ::)

Ik ben me je eens, kwalitatief gezien zijn de Samsung's niet echt top, maar eerlijk is eerlijk qua beeldkwaliteit kan het geen Sd decoder tegenop.

Hoe ging het verder? Heb jij de decoder te reparatie gebracht, een nieuwe gekregen?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

angel66

#11
ja ik ken dat.

eerst de component connectors]
toen de antenne connector.

samsung gebeld...die kwam hem binnen 3 dagen omruilen.

Dit is een bekent euvel bij samsung!!!

chulin

Interessant!!!!
Ik ga even wachten wat mijn leverancier te vertellen heeft anders bel ik Samsung.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

CineSmurf

Bij mij waren de componentaansluitingen (alle drie) eraf, nadat ik de kabel had verwijderd.

Ben naar de winkel teruggegaan en die waren het met me eens dat dit niet de bedoeling kon zijn. Ik heb in de winkel meteen een nieuwe meegekregen.

Je moet bij dit apparaat echt super voorzichtig zijn, want het breekt allemaal zo af  :'(
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

chulin

Ik ben niet de enige zie ik  :o
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

PjotrrrNL

Vaker deze klacht gelezen inderdaad...
Samsung is overigens verandert van reparatiedienst begin dit jaar en de nieuwe komt meen ik helaas niet meer aan huis.

chulin

Ik heb net antwoord gekregen van de leverancier:

Geachte heer,

Breuk en andere niet technische defecten aan een apparaat vallen helaas niet onder de garantievoorwaarden.
Indien u het apparaat wilt laten herstellen zullen de kosten voor rekening van de klant zijn.
Graag vernemen wij van u of wij het apparaat bij de servicepartner moeten aanbieden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet



Ik ga andere mail sturen. Anders neem ik contact met Samsung.

Ik heb een slechte gevoel over  :( :'(

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

DVDGuy

Citaat van: chulin op december 31, 2007, 09:49:29
Ik heb net antwoord gekregen van de leverancier:

Geachte heer,

Breuk en andere niet technische defecten aan een apparaat vallen helaas niet onder de garantievoorwaarden.
Indien u het apparaat wilt laten herstellen zullen de kosten voor rekening van de klant zijn.
Graag vernemen wij van u of wij het apparaat bij de servicepartner moeten aanbieden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet



Ik ga andere mail sturen. Anders neem ik contact met Samsung.

Ik heb een slechte gevoel over  :( :'(



Volgens mij is het niet "normaal" als je connector los komt en alleen al daarom heb je m.i. "recht" op garantie.

Reactie leverancier komt mij over als een soort standaard reactie waarmee helaas velen genoegen nemen.

Mijn advies: Ga voor je recht  ;)

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

H B

Dus samsung mag broddel werk afleveren en jou bij een breuk voor de kosten laten opdraaien?
Mooi is dat.

/HB

chulin

En nieuw mail naar de leverancier en ook naar Samsung gestuurd.
Nog steeds geen reacties gehad  :( :(.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Tinus_

Wat een gezeur van die leverancier. Ze zullen altijd zeggen dat het door externe factoren komt. Wanneer wij een apparaat onder garantie binnen krijgen met een afgebroken RF-plug wordt het onder garantie hersteld.

Voor de fabrikant maakt het niet uit of er nu een los contact in voeding of het vast zetten van een connector wordt geclaimd.

Rebuilding my HT

TheM@x

Niet naar de Groef brengen, gewoon ff naar Doedens in Eelde.

chulin

De Groef stuurde een mail met de mededeling dat alleen reparaties aan audio apparatuur doen.

Nog steeds geen reactie gehad van de leverancier of Samsung. Misschien zijn ze dicht ivm de feestdagen  ???

In het geval dat niets wordt, weet iemand een goed winkel/reparatiecentrum in Noord Holland?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Roksan

Nou ook hier een gesneuvelde HD decoder de HDMI uitgang doet helemaal niets meer (na een jaar gespeeld te hebben). Vandaag terug gebracht naar BCC. In de winkel deed die het ook niet. Wordt nu opgestuurd naar Samsung en als het goed is wel onder garantie gemaakt. Kan wel 4 tot 5 weken duren........ :(
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chulin

Druk ochtendje gehad!!!!

Samsung heeft een mail teruggestuurd met een standaard, computer gemaakte antwoord dus ik heb zelf Samsung gebeld.
Volgens Samsung alles moet geregeld worden via mijn leverancier  :P.

Ik had nog steeds geen antwoord gekregen op mijn tweede mail dus ik heb een nieuwe mail (beetje boos  >:() gestuurd.
Onmiddellijk een antwoord gekregen dat mijn mail doorgestuurd is naar de afdeling consumentenbelangen. Zij zullen dit in behandeling nemen en daar op korte termijn bij mij op terug komen.

wordt vervolgd.......

Citaat van: prison op december 31, 2007, 19:18:57
Nou ook hier een gesneuvelde HD decoder de HDMI uitgang doet helemaal niets meer (na een jaar gespeeld te hebben). Vandaag terug gebracht naar BCC. In de winkel deed die het ook niet. Wordt nu opgestuurd naar Samsung en als het goed is wel onder garantie gemaakt. Kan wel 4 tot 5 weken duren........ :(

ik heb wel wel 4 tot 5 weken voor over hoor!!!!! Anders ben ik  €200 armer  :'(
IEG veel succes prison  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare