Hi:
Vandaag was ik lekker aan het klussen bij mijn HT. Achter mijn meubel was een zooitje van kabels geworden dus ik besloot om alles netjes opruimen.
Vrouw en kind gingen weg zo ik ben lekker op mijn gemak aan het karwei begonnen.
Alles liep soepel tot het moment dat ik de antennekabel ging eruit trekken. Tot mijn verbazing brak de antenne connector van mijn Samsung HD decoder af :'( :'(
Ik ben altijd heel zuinig en voorzichtig met mijn spullen en IMO vandaag ook :-X maar het feit is dat het ding gebroken is.
Nou mijn vraag is:
Is de aansluiting te repareren ( misschien solderen)?
Ik heb nog garantie maar, valt deze calamiteit onder?
Hier een paar foto's:
(https://www.htforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi4.tinypic.com%2F6oe9sbc.jpg&hash=85d78307383e6fb0499227f3777e334558d7d656)
(https://www.htforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi10.tinypic.com%2F6kemvdk.jpg&hash=f9ca9470107fe538c1b53fa3ed2e397a9dc8ae90)
Groet,
José
;D ;D ;D
Zou toch echt garantie claimen, mag tenslotte niet zomaar afbreken?
(Ik heb hier evt. nog een Panasonic decoder te leen)
Ik zou het ook op de garantie claimen.
Met solderen heb je grote kans dat het weer zo afbreekt, én mocht het niet lukken komt de garantie (misschien) te vervallen omdat je erzelf aan geprutst hebt.
Citaat van: PjotrrrNL op december 29, 2007, 15:02:56
Zou toch echt garantie claimen, mag tenslotte niet zomaar afbreken?
(Ik heb hier evt. nog een Panasonic decoder te leen)
Thanks Peter ;)
Gelukkig had ik nog mijn oude Humax SD decoder. Jammer genoeg heb ik allen een optische ingang in mijn receiver dus nu heb ik geen geluid op mijn PS3 (het kan wel maar moet ik elke keer met de interlink switchen van apparaat).
Citaat van: ht-kabouter op december 29, 2007, 15:05:58
Ik zou het ook op de garantie claimen.
Met solderen heb je grote kans dat het weer zo afbreekt, én mocht het niet lukken komt de garantie (misschien) te vervallen omdat je erzelf aan geprutst hebt.
Ik ga het wel proberen. Straks zal ik mijn vriendin vragen om een nette brief te schrijven .
argh daar ben je klaar mee :o,garantie claimen lijkt mij het meest veilige,die dingen horen niet zomaar af te breken,vooral niet als je er goed mee omgaat.
Ik zou zelf in dit geval niet eens aanspraak maken op de garantie (simpelweg omdat je het apparaat
dan wékenlang kwijt bent), maar zelf even een los connectortje halen bij de electronicashop en deze
er zelf insolderen.
En ik begreep dat jij ook een soldeerbout beet kunt houden Chulin?
Kan ook, maar dan krijg je wellicht problemen met garantieverlening als er iets anders defect raakt....
Citaat van: Raimond op december 29, 2007, 16:15:23
argh daar ben je klaar mee :o,garantie claimen lijkt mij het meest veilige,die dingen horen niet zomaar af te breken,vooral niet als je er goed mee omgaat.
Misschien is het moeilijk te geloven maar......Ik probeerde de kabel eruit halen en het ding brak gewoon.
Eerlijk is eerlijk, ik ben altijd heel netjes en voorzichtig met mijn spulletjes.
Citaat van: Bengbeng op december 29, 2007, 16:37:50
Ik zou zelf in dit geval niet eens aanspraak maken op de garantie (simpelweg omdat je het apparaat
dan wékenlang kwijt bent), maar zelf even een los connectortje halen bij de electronicashop en deze
er zelf insolderen.
En ik begreep dat jij ook een soldeerbout beet kunt houden Chulin?
Het is ook een optie maar Bengbeng wat is een soldeerbout?
HELAAS geen handige bliksem hier :-X
Net een briefje geschreven naar de webshop waar ik de decoder gekocht heb.
Ook eentje naar De groef Audio voor ev. reparatie.
Even afwachten dus.......
Die Samsung HD-decoders zijn wat dat betreft gewoon prul-dingen. Ik heb ook al een keer gehad dat ik bij het eruit halen van de componentkabels dat ik er een stukje aansluiting mee uit trok.
Wat dat betreft een kwaliteitief slecht product.
Ik heb een aantal maanden mijn decoder niet gebruikt, wil ik hem weer aansluiten, wat blijkt... geen zenders meer.
Moet ik @home gaan bellen om mijn kaart te activeren... waarom DEactiveren ze in godsnaam zoiets? ik betaal er iedere maand abonnementsgeld voor!
Stel sukkels!
OHHHHH, dat was jij ::)
Ik ben me je eens, kwalitatief gezien zijn de Samsung's niet echt top, maar eerlijk is eerlijk qua beeldkwaliteit kan het geen Sd decoder tegenop.
Hoe ging het verder? Heb jij de decoder te reparatie gebracht, een nieuwe gekregen?
ja ik ken dat.
eerst de component connectors]
toen de antenne connector.
samsung gebeld...die kwam hem binnen 3 dagen omruilen.
Dit is een bekent euvel bij samsung!!!
Interessant!!!!
Ik ga even wachten wat mijn leverancier te vertellen heeft anders bel ik Samsung.
Bij mij waren de componentaansluitingen (alle drie) eraf, nadat ik de kabel had verwijderd.
Ben naar de winkel teruggegaan en die waren het met me eens dat dit niet de bedoeling kon zijn. Ik heb in de winkel meteen een nieuwe meegekregen.
Je moet bij dit apparaat echt super voorzichtig zijn, want het breekt allemaal zo af :'(
Ik ben niet de enige zie ik :o
Vaker deze klacht gelezen inderdaad...
Samsung is overigens verandert van reparatiedienst begin dit jaar en de nieuwe komt meen ik helaas niet meer aan huis.
Ik heb net antwoord gekregen van de leverancier:
Geachte heer,
Breuk en andere niet technische defecten aan een apparaat vallen helaas niet onder de garantievoorwaarden.
Indien u het apparaat wilt laten herstellen zullen de kosten voor rekening van de klant zijn.
Graag vernemen wij van u of wij het apparaat bij de servicepartner moeten aanbieden.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet
Ik ga andere mail sturen. Anders neem ik contact met Samsung.
Ik heb een slechte gevoel over :( :'(
Citaat van: chulin op december 31, 2007, 09:49:29
Ik heb net antwoord gekregen van de leverancier:
Geachte heer,
Breuk en andere niet technische defecten aan een apparaat vallen helaas niet onder de garantievoorwaarden.
Indien u het apparaat wilt laten herstellen zullen de kosten voor rekening van de klant zijn.
Graag vernemen wij van u of wij het apparaat bij de servicepartner moeten aanbieden.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet
Ik ga andere mail sturen. Anders neem ik contact met Samsung.
Ik heb een slechte gevoel over :( :'(
Volgens mij is het niet "normaal" als je connector los komt en alleen al daarom heb je m.i. "recht" op garantie.
Reactie leverancier komt mij over als een soort standaard reactie waarmee helaas velen genoegen nemen.
Mijn advies: Ga voor je recht ;)
Dus samsung mag broddel werk afleveren en jou bij een breuk voor de kosten laten opdraaien?
Mooi is dat.
/HB
En nieuw mail naar de leverancier en ook naar Samsung gestuurd.
Nog steeds geen reacties gehad :( :(.
Wat een gezeur van die leverancier. Ze zullen altijd zeggen dat het door externe factoren komt. Wanneer wij een apparaat onder garantie binnen krijgen met een afgebroken RF-plug wordt het onder garantie hersteld.
Voor de fabrikant maakt het niet uit of er nu een los contact in voeding of het vast zetten van een connector wordt geclaimd.
Niet naar de Groef brengen, gewoon ff naar Doedens in Eelde.
De Groef stuurde een mail met de mededeling dat alleen reparaties aan audio apparatuur doen.
Nog steeds geen reactie gehad van de leverancier of Samsung. Misschien zijn ze dicht ivm de feestdagen ???
In het geval dat niets wordt, weet iemand een goed winkel/reparatiecentrum in Noord Holland?
Nou ook hier een gesneuvelde HD decoder de HDMI uitgang doet helemaal niets meer (na een jaar gespeeld te hebben). Vandaag terug gebracht naar BCC. In de winkel deed die het ook niet. Wordt nu opgestuurd naar Samsung en als het goed is wel onder garantie gemaakt. Kan wel 4 tot 5 weken duren........ :(
Druk ochtendje gehad!!!!
Samsung heeft een mail teruggestuurd met een standaard, computer gemaakte antwoord dus ik heb zelf Samsung gebeld.
Volgens Samsung alles moet geregeld worden via mijn leverancier :P.
Ik had nog steeds geen antwoord gekregen op mijn tweede mail dus ik heb een nieuwe mail (beetje boos >:() gestuurd.
Onmiddellijk een antwoord gekregen dat mijn mail doorgestuurd is naar de afdeling consumentenbelangen. Zij zullen dit in behandeling nemen en daar op korte termijn bij mij op terug komen.
wordt vervolgd.......
Citaat van: prison op december 31, 2007, 19:18:57
Nou ook hier een gesneuvelde HD decoder de HDMI uitgang doet helemaal niets meer (na een jaar gespeeld te hebben). Vandaag terug gebracht naar BCC. In de winkel deed die het ook niet. Wordt nu opgestuurd naar Samsung en als het goed is wel onder garantie gemaakt. Kan wel 4 tot 5 weken duren........ :(
ik heb wel wel 4 tot 5 weken voor over hoor!!!!! Anders ben ik €200 armer :'(
IEG veel succes prison ;)
Ook hier component connector afgebroken na verwijderen kabel. Nog garantie, maar helaas ben ik deze zomer 200 km verder verhuisd en zit de winkelketen alleen in Noord Holland..
Mechanisch inderdaad een prul, maar wat beeld betreft nog onovertroffen. Film1 HD via HDMI op full HD beamer is een feest en ook SD zendingen zijn van DVD kwaliteit. Hoop dat de HDMI het blijft doen....
www.selectro.nl verzorgt de reparaties voor Samsung in Nederland.
Ik begreep van een kennis dat hij een DVD speler na overleg met Samsung Nederland rechtstreeks hier naar toe kon sturen.
Hij was zijn DVD speler toen een maandje kwijt....
Citaat van: Smitsmans2 op januari 3, 2008, 19:43:25
Mechanisch inderdaad een prul, maar wat beeld betreft nog onovertroffen. Film1 HD via HDMI op full HD beamer is een feest en ook SD zendingen zijn van DVD kwaliteit. Hoop dat de HDMI het blijft doen....
100% met je eens, ik mis de "prul" ding :-X
Citaat van: PjotrrrNL op januari 3, 2008, 19:59:31
www.selectro.nl verzorgt de reparaties voor Samsung in Nederland.
Ik begreep van een kennis dat hij een DVD speler na overleg met Samsung Nederland rechtstreeks hier naar toe kon sturen.
Hij was zijn DVD speler toen een maandje kwijt....
Thanks Peter ;)
Ik wacht nog op reactie van de leverancier, Samsung doet voor de rest niets.
Citaat van: chulin op januari 3, 2008, 21:08:46
Ik wacht nog op reactie van de leverancier, Samsung doet voor de rest niets.
Hoe vervelend dat ook is, je hebt het aparaat niet bij Samsung gekocht (zij zijn zelfs helemaal geen partij :-\), maar bij een leverancier en daar moet je ook je claim neerleggen.
Succes in elk geval
Vreemd genoeg laten onlineshops een particulier juist wel rechtstreeks met de importeur of de reparatiedienst contact opnemen voor garantieclaims...
Dan kan het weer wel?
Ik zou er eens een mailtje aan wagen richting Selectro.
Mijn Samsung HD ontvanger is ook naar de klote...
Voor mij geen Samsung decoder meer, wat een prulzooi is dat zeg.
Mijn HDMI ontvangst heeft ruis in het beeld, als ik hem component aansluit slaat alles vast na 5 min.
Kortom een drama, ga hem zo ter reperatie aanbieden, kan lang duren zie dealer, reken minimaal op 6 weken. >:( :o >:(
Citaat van: DVDGuy op januari 4, 2008, 10:26:03
Hoe vervelend dat ook is, je hebt het aparaat niet bij Samsung gekocht (zij zijn zelfs helemaal geen partij :-\), maar bij een leverancier en daar moet je ook je claim neerleggen.
Succes in elk geval
Dat heeft Samsung tegen mij verteld
Citaat van: PjotrrrNL op januari 4, 2008, 10:45:17
Ik zou er eens een mailtje aan wagen richting Selectro.
Ja, idd, proberen kan altijd
Citaat van: Joris1971 op januari 4, 2008, 11:57:13
Mijn Samsung HD ontvanger is ook naar de klote...
Voor mij geen Samsung decoder meer, wat een prulzooi is dat zeg.
Mijn HDMI ontvangst heeft ruis in het beeld, als ik hem component aansluit slaat alles vast na 5 min.
Kortom een drama, ga hem zo ter reperatie aanbieden, kan lang duren zie dealer, reken minimaal op 6 weken. >:( :o >:(
Kwalitatief gezien zijn de HD decoders van Samsung niet best. Voor de rest ben ik wel tevreden en ik bedoel qua beeldkwaliteit.
Via HDMI is het beeld veel mooier dan met mijn SD decoder via scart en nooit last gehad van storingen of rare dingen.
Citaat van: PjotrrrNL op januari 3, 2008, 19:59:31
www.selectro.nl verzorgt de reparaties voor Samsung in Nederland.
Ik begreep van een kennis dat hij een DVD speler na overleg met Samsung Nederland rechtstreeks hier naar toe kon sturen.
Hij was zijn DVD speler toen een maandje kwijt....
Ik heb opnieuw een boze gestuurd naar mijn leverancier, ik wacht nog steeds op reactie >:(
Ik heb ook contact genomen met Selectro. In dit geval zal de complete tuner vervangen dienen te worden. Kosten rond de €100 excl. verzendkosten.
Ik weet het niet precies hoeveel gaat kosten om zo ding te sturen maar volgens mij is beter een nieuwe decoder kopen :'( :'(
Ik blijf er bij dat het onder garantie hoort te vallen, maar bewijs maar eens dat het vrijwel vanzelf afbreekt....
Als het echt nix wordt kom je maar bij mij langs, ik ben handig genoeg met electronica en soldeerbout, dus als het enigzins mogelijk is dan solderen we een stukje coax met plug aan die tunerprint....
Citaat van: PjotrrrNL op januari 10, 2008, 22:27:07
Ik blijf er bij dat het onder garantie hoort te vallen, maar bewijs maar eens dat het vrijwel vanzelf afbreekt....
Als het echt nix wordt kom je maar bij mij langs, ik ben handig genoeg met electronica en soldeerbout, dus als het enigzins mogelijk is dan solderen we een stukje coax met plug aan die tunerprint....
Misschien is het mogelijk om de turner los te bestellen. Ik heb net een mail gestuurd, ik hou je op de hoogte Peter ;)
verder nog niets gehoord van de leverancier :(
Citaat van: chulin op januari 14, 2008, 09:50:11
verder nog niets gehoord van de leverancier :(
Mijn ervaring is dat als je persoonlijk langs gaat, je in elk geval geholpen wordt en dan is er vaak ook wel een oplossing te vinden, waarin beide partijen zich kunnen vinden.
Ik ben met je eens, jammer genoeg praten we nu over een "webshop" :-[
Chulin.
Misschien ken je iemand die handig is met een soldeerbout want normaal is zo'n plug zo gerepareerd.
misschien kan onze Jan Kees eens een briefje die kant opsturen dat helpt meestal wel denk ik :)
Citaat van: stuiv op januari 14, 2008, 21:31:30
Chulin.
Misschien ken je iemand die handig is met een soldeerbout want normaal is zo'n plug zo gerepareerd.
Helaas ben ik niet zo handig, en eerlijk gezegd twijfel ik of de plug gesoldeerd kan worden.
Hij is lelijk gebroken, heb jij de foto gezien van de opening post?
Peter (PjotrrrNL) heeft hulp aangeboden en het is maar ½ uurtje rijden. Peter ? :-* :-*
Ik heb net een mail ontvangen met de mededeling dat de turner ook los kan bestellen. Prijs inc. verzendkosten €90.
Citaat van: Ghosty J op januari 14, 2008, 22:54:01
misschien kan onze Jan Kees eens een briefje die kant opsturen dat helpt meestal wel denk ik :)
Ik heb gisteren nog een mail gestuurd maar weer geen reactie. Het is idd een goede idee om Jan Kees even vragen wat zijn mening is over deze zaak.
CitaatHij is lelijk gebroken, heb jij de foto gezien van de opening post?
Zo te zien is het simpel te repareren.
Iemand die goed kan solderen lost dat zo op.
Groetjes Ruud.
Ik heb contact genomen met Jan Kees. We gaan een kort briefje naar de leverancier sturen. Misschien dat deze brief iets meer oplevert
Citaat van: stuiv op januari 16, 2008, 08:00:58
Zo te zien is het simpel te repareren.
Iemand die goed kan solderen lost dat zo op.
Groetjes Ruud.
is het zo? gelukkig maar ;D nu moet ik alleen maar iemand vinden ;)
Of het simpel te solderen is beoordeel ik liever pas als ik het onder ogen heb...
Mocht het met het verhalen op garantie niet gaan lukken of gaat dit je te lang duren dan ben je natuurlijk nog steeds welkom hier Jose!
Zal het soldeerstation alvast afstoffen,
Peter
UPDATE!!!!!
Met de hulp van Jan Kees (heel erg bedankt ;)) heb ik een week geleden een "serieuze" brief naar de leverancier gestuurd.
Vandaag krijg ik een antwoord met de mededeling dat zsm een ophaalopdracht moeten inplannen om de decoder laten beoordelen door een geautoriseerde technicus.
Wanneer blikt dat er een technisch defect is, dan word herstel onder de garantie. Mocht echter een externe oorzak de antenne-ingang beschadigd hebben, dan volgt er een prijsopgave voor hersteld.
Ik ben heel erg benieuwd naar, maar diep in mijn hart heb ik weinig vertrouwen in .
PS: Peter, ruim je soldeerstation AUB nog niet op :)
Ik wil ook deze decoder kopen maar dit soort berichten schrikken toch echt af :-[
Zijn er dan geen alternatieven(hier in Utrecht Casema)voor een andere hd decoder(mediacenter misschien)
Gr.Jos
Volgens mij is de enige HD decoder die momenteel te koop is ???.
Echter moet ik zeggen dat het beeld via HDMI is heel goed, beter dan de oudere SD decoders.
Ik heb inmiddels mijn decoder terug. Een flat cable van de HDMI uitgang is vervangen. Speelt nu weer zonder problemen.
Decoder is afgelopen vrijdag opgehaald door de leverancier voor onderzoek, even afwachten nu.
Citaat van: Roksan op februari 13, 2008, 05:54:29
Ik heb inmiddels mijn decoder terug. Een flat cable van de HDMI uitgang is vervangen. Speelt nu weer zonder problemen.
Mooi zo ;D
Update!!!
Ik had vandaag en mail gestuurd. Ik krijg als antwoord dat de gemiddelde reparatietijd 21 kalenderdagen is en zodra de decoder door de leverancier is ontvangen vanuit de technische dienst van Samsung Nederland nemen zij direct contact met mij op om een bezorgafspraak te maken.
En zit je nu al vanaf 29 december zonder decoder?? Dan had ik hem dus voor een paar tientjes toch ergens laten repareren. ::)
Citaat van: Tinus_ op februari 26, 2008, 09:47:19
En zit je nu al vanaf 29 december zonder decoder?? Dan had ik hem dus voor een paar tientjes toch ergens laten repareren. ::)
Nee hoor, ik gebruik mijn oude Humax SD decoder ;)
Helaas is geen "een paar tientjes". Ik heb bij 2 bedrijven een offerte gevraagd en de kosten waren boven de €100 :o.
Plus het is een kwestie van principe. Een antenne-ingang kan niet zomaar kapot gaan, vind ik.
€100.- om die plug vast te zetten? In het ergste geval is het een half uurtje werk.
Goed nieuws!!!!!!
Ik heb net een mailtje gekregen. Decoder is gerepareerd en volgende week wordt bezorgd ;D ;D ;D.
Een beetje te lang geduurd en waarschijnlijk zonder de hulp van Jan Kees was niet gebeurd. Toch ben ik blij dat alles achter de rug is.
Jan Kees, nogmaals, heel erg bedankt ;).
Dat werd tijd zeg....
Die winkel waar jij zaken mee deed mag zeker wel op de zwarte lijst?
Had ooit eens een probleem met een Samsung decoder en die kon ik meteen opsturen en had ik met drie weken terug....(gekocht bij bol.com)
Citaat van: PjotrrrNL op maart 5, 2008, 15:56:29
Dat werd tijd zeg....
Die winkel waar jij zaken mee deed mag zeker wel op de zwarte lijst?
Had ooit eens een probleem met een Samsung decoder en die kon ik meteen opsturen en had ik met drie weken terug....(gekocht bij bol.com)
Jazeker, nooit meer.
En zoals ik al zei zonder de brief van Jan Kees was geen oplossing gekomen :-\
Maar goed, nu ben ik blij.
Peter, jij ook bedankt voor de aangeboden hulp maar je mag nu je soldeer apparaat opruimen hoor ;) :D
Komt mooi uit, heb hier nog genoeg te klussen aan de nieuwe HT ruimte... ;D
Fijn dat je binnenkort weer lekker HDTV kan kijken!
Thanks Peter
En als je nieuwe ruimte klaar is.....dan kom ik een keer even kijken ;)
werk ze!!!!!!
Het heeft wel lang geduurd, maar uiteindelijk dan toch een bevredigende oplossing 8)
Ja, beter laat dan nooit hé ;D
Hd decoder is vandaag binnengekomen.
Antenne ingang is niet gesoldeerd maar er is een nieuwe turner geplaatst.
Heel erg lang geduurd maar uiteindelijk alles is opgelost en kosteloos.
ME HAPPY!!!!! ;D ;D
Over welke webshop praten we nu eigenlijk?