Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

chansig

#10800
Citaat van: toetertje op november 21, 2021, 10:26:46
Dan kun je toch beter geen dac gebruiken, maar een usb / digitaal converter.
En dan naar keus / smaak, optisch / coax / aes kiezen?

Yep...eigenlijk wel.
Citaat van: holco op november 21, 2021, 10:39:02
Lijkt mij sterk dat de plate amp's zelf voluit staan, dus zat ruimte om het db verlies daar te compenseren  ;)

Schijnt dat analoog in minder dB's geeft. Zover ik heb begrepen is dat verder niet aan te passen. In de zin: nog meer aanpassen gaat gevaar van clipping opleveren.

Citaat van: eduard op november 21, 2021, 10:34:51
Voor 20 euro ofzo zijn er dacht ik USB naar toslink omzetters te vinden.


Lijkt inderdaad de goedkoopste en makkelijkste oplossing.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Citaat van: chansig op november 21, 2021, 10:17:02
Gelukkig dan maar. Niets zo zinloos als mij overtuigen van iets waar ik sowieso niet al teveel geld aan wil uitgeven. :D

Maar zeg max 200 euro. Wat zou men aanschaffen als het gaat om een USB DAC ?

Ik kan ook anloog uit vanuit de Mini naar de speakers. Maar dan verlies ik weer wat dB's.

Gr. Hans

Misschien een 2e hands Arcam Rpac op de kop zien te tikken.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

toetertje

Citaat van: holco op november 21, 2021, 10:39:02
Lijkt mij sterk dat de plate amp's zelf voluit staan, dus zat ruimte om het db verlies daar te compenseren  ;)

Maar dan gebruik je de toch iets mindere dac van de Mac, om daar vervolgen weer adc van de hypex overheen te gooien. Dat lijkt mij niet de mooiste weg.

HuubF

Schiit Eitr, Topping D10.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Die D10 ziet er wel interessant uit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Citaat van: chansig op november 21, 2021, 11:16:33
Die D10 ziet er wel interessant uit.

Gr. Hans

Nog betaalbaar ook...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Tabcam

Citaat van: chansig op november 21, 2021, 10:17:02
Gelukkig dan maar. Niets zo zinloos als mij overtuigen van iets waar ik sowieso niet al teveel geld aan wil uitgeven. :D

Maar zeg max 200 euro. Wat zou men aanschaffen als het gaat om een USB DAC ?

Ik kan ook anloog uit vanuit de Mini naar de speakers. Maar dan verlies ik weer wat dB's.

Gr. Hans
Waarom een USB dac en niet een USB naar AES/EBU?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

JoWa

Citaat van: chansig op november 21, 2021, 11:16:33
Die D10 ziet er wel interessant uit.

Gr. Hans
Ik heb nog een D10S liggen welk ik niet meer gebruik.
PM me maar mocht je interesse hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

chansig

Citaat van: Tabcam op november 21, 2021, 11:49:55
Waarom een USB dac en niet een USB naar AES/EBU?

Ik ben er inmiddels uit dat het een USB naar digitaal moet gaan worden. Welke vorm van digitaal ? Ik denk dat ik voor diegene ga waarbij mijn huidige bekabeling past.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Idd nooit voor onnodige dubbele da conversie gaan.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Tabcam

Citaat van: chansig op november 21, 2021, 11:58:21
Ik ben er inmiddels uit dat het een USB naar digitaal moet gaan worden. Welke vorm van digitaal ? Ik denk dat ik voor diegene ga waarbij mijn huidige bekabeling past.  :D

Gr. Hans
Zou het niet van een kabeltje af laten hangen, XLR kabels kosten niet zo veel. Een andere en vrij goedkope optie is een HDMI audio-extractor.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Het lijkt erop dat er een Topping gaat komen. Een bijna nieuwe via JoWa.

Ik moest vanaag nog wat aanpassen in de nieuwe Mac en bij toeval zag ik dat bij het mastervolume in BACCH er een signaal was (led balkje welkeheen en weer bewoog en wanneer ik Spotify uitzette stopte). Dus morgen even kijken wat er gebeurt als ik de boel analoog ga aansluiten. Ws geluid. Maar desondanks is de Topping welkom.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Citaat van: chansig op november 21, 2021, 11:58:21
Ik ben er inmiddels uit dat het een USB naar digitaal moet gaan worden. Welke vorm van digitaal ? Ik denk dat ik voor diegene ga waarbij mijn huidige bekabeling past.  :D

Gr. Hans
Hans, ik heb goede ervaringen met de Schiit Eitr. Dit is een USB naar SPDIF omzetter. Volgens mij wordt ie nieuw niet meer geleverd, dacht ik net te zien op de website.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Het is dus de Topping geworden. Vanmiddag wordt hij gebracht. Hoe vriendelijk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

JoWa is langsgeweest en ook binnen. Heeft de Topping (in nieuwstaat) achtergelaten en nog even kunnen luisteren naar de muziek. Na vertrek gelijk aan de slag en helaas, geen geluid. Dus BACCH maar even een mail gestuurd. En nu even wachten op reactie. Zal vast goedkomen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Poepjes. BACCH werkt, alleen Spotify dus niet. Behoorlijk vernaggeld signaal. Voor de test ook maar even Deezer geinstalleerd. Zelfde verhaal. Wanneer ik de sample rate verhoog gaat de muziek ook nog trager. Al gegoogled en gevonden dat er een beta versie is voor de M1 chip. Helaas pindakaas. Zelfde verhaal.

Apple music werkt overigens prima. Radio2 stream idem. Gekkigheid.

Dus dit wordt weer een weekendje struinen over het internet. En anders maar overstappen op Apple music.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Precies de reden dat ik sinds kort weer gewoon cd's draai, veel te veel geklooi dat gestream.

Kwabbernoot

Wat een onzin. Als het werkt, werkt het. Gewoon een streamer gebruiken, dan heb je nooit problemen. Hans heeft nu dit probleem omdat hij van computer is gewisseld. Dat is het nadeel van computers, je moet altijd van alles instellen. Dat heb je bij een simpele streamer geen last van.
Dat lijkt mij dus echt geen reden om niet te streamen.

Groeten...

JoWa

Balen man dat de output niet goed gaat naar de D10S.
Dien je nog zaken in te stellen via de Systeem Voorkeuren op de Mini?

Ik vind het apart dat het wel werkt via de Music app van Apple zelf en niet goed gaat via de Spotify app.
Ik las dat deze al zou zijn geoptimaliseerd voor uitrol op een Mini M1.
Even de SpotifyInstaller voor Mac gedownload en die vermeldt dat een ARM-processor zoals de M1 wordt ondersteund.
Draait de laatste Spotify versie op je M1 of is deze gesynct van je oude Mini?
De laatste versie staat hier.

Citaat van: chansig op november 26, 2021, 19:40:32
Poepjes. BACCH werkt, alleen Spotify dus niet. Behoorlijk vernaggeld signaal. Voor de test ook maar even Deezer geinstalleerd. Zelfde verhaal. Wanneer ik de sample rate verhoog gaat de muziek ook nog trager. Al gegoogled en gevonden dat er een beta versie is voor de M1 chip. Helaas pindakaas. Zelfde verhaal.

Apple music werkt overigens prima. Radio2 stream idem. Gekkigheid.

Dus dit wordt weer een weekendje struinen over het internet. En anders maar overstappen op Apple music.

Gr. Hans

Wat betreft de sound van je set, ik moest erg wennen aan wat BACCH met het geluid doet.
Opvallend vind ik hoe gemakkelijk hard je luidsprekers kunnen zonder enige vorm van compressie.
Gaaf vond ik hoe Thunder van AC/DC werd neer gezet.

Altijd goed dit soort luistersessies, hoe kort dan ook vanwege ophalen dochter van school, geeft weer een breder beeld hoe een set bij iemand anders kan klinken wat zijn/haar filosofie er achter is.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

chansig

Volgens mij heb ik die Spotify ook al geprobeerd. Ga vandaag wel even verder zoeken. Anders gewoon de switch naar Apple music. Speellijsten ed overzetten en klaar.

Je ervaring met de weergave begrijp ik helemaal. Volgens mij heb ik zelf ook een paar weken zitten dubben of ik het nu wel iets vond of niet. Maar top dat je de Topping even kwam brengen. Erg benieuwd naar Dynaudio's maar dat komt nog een wel een keer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Goed...ik hoop dat iemand met verstand van apple etc even met mee wil denken.

Ik heb time machine gebruikt om zo alle bestanden over te zetten naar de nieuwe macmini. Dit is goed gelukt. Alles functioneert behalve Spotify. Inmiddels apple music geinstalleerd, gratis proef account en dat werkt prima. Qua weergave dan, qua bediening is het nu ruk.

In de krochten van Spotify gekeken en daar kom ik dit tegen:



Inmiddels ook gevonden hoe dit te wijzigen. Alleen krijg ik er een waarschuwing bij die me ietwat bang maakt om de wijziging door te voeren. 



Dit is wat er op de apple website over gezegd wordt:



Wat denk(en) jij/jullie ?

Doen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sschot

Ik ben geen Mac kenner, maar ik ga zelf altijd voor een schone installatie, ongeacht welk OS. Dit voorkomt naar mijn persoonlijke ervaring veel geoh.

Met dit in het achterhoofd, zou ik het dus gewoon proberen. Werkt het tegen je, dan zou ik daarna als nog een schone installatie nadien, en alles vanaf Scratch installeren en configureren.

Maar kijk ook naar wat een Mac kenner zegt!

Succes in ieder geval
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

jahtari

Hoe handig misschien ook dat overzetten, maar ik begin altijd schoon. Je sleept dan niet allerlei zooi mee van de afgelopen jaren qua installaties/updates/etc.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Maar begonnen aan een compleet nieuwe installatie. Wat een gedoetjes.  :D

Het aanpassen naar de zsh veranderde niets. Keep you posted.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy